در ماه ژانویه امسال سازمان یورو انکپ اعلام کرد که فورد موستانگ مدل ۲۰۱۷ در آزمونهای تصادف این سازمان از حداکثر امتیاز پنج ستاره موفق به کسب تنها دو ستاره شده است؛ اما حالا یورو انکپ بهتازگی نسخه فیسلیفت شده موستانگ مدل ۲۰۱۸ را موردبررسی قرار داده که به لطف تجهیز به تکنولوژیهای ایمنی بیشتر، امتیاز ایمنی آن به سه ستاره افزایش پیدا کرده است.
موستانگ ۲۰۱۸ در اروپا بهصورت استاندارد مجهز به سیستمهای ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد جلو و کمک به حفظ حرکت میان خطوط شده است که این سیستمها در ایالاتمتحده سفارشی هستند. فورد همچنین ایربگهای جلوی موستانگ را هم دوباره طراحی کرده که از پایین رفتن آنها هنگام باز شدن جلوگیری میکند. طبق گفته یورو انکپ، در حال حاضر سیستم غیرفعال کردن ایربگهای موستانگ نیز با استانداردهای این سازمان مطابقت دارد.
با وجود ارائه دماغه جدید در موستانگ فیسلیفت، آژانس ایمنی اروپا اعلام کرده است که موستانگ ۲۰۱۸ از لحاظ ساختاری با مدل پیش از فیسلیفت یکسان است و بنابراین یورو انکپ آزمونهای جدیدی روی این ماسل کار آمریکایی انجام نداده و بجای آن از نتایج آزمون مدل ۲۰۱۷ استفاده کرده است که تصاویر آنرا هم مشاهده میکنید. دبیر کل یورو انکپ آقای «Michiel van Ratingen» در هنگام اعلام رتبهٔ جدید فورد موستانگ گفته است:
«هرچند رتبهٔ سه ستاره هم چندان قابلقبول نیست اما بهروزرسانی جدیدی از موستانگ که توسط فورد معرفی شده نهتنها ایمنی این خودرو را در زمینههای کلیدی بهتر ساخته بلکه نشان میدهد که این شرکت به خریداران محصولاتش و همینطور شهرت و اعتبار ایمنی خود اهمیت میدهد».
فقدان تکنولوژیهای ایمنی عامل اصلی کسب چنین رتبهٔ پایینی توسط موستانگ در آزمونهای تصادف یورو انکپ بود. بهعنوانمثال، موستانگ به کمربندهای ایمنی پیش کِشنده مجهز نبود، ایربگهای آن بهاندازهٔ کافی باد نمیشدند و آدمک آزمایشی صندلی عقب هم در زیر کمربندهای ایمنی جابجا میشد. بااینحال در ایالاتمتحده، موستانگ ۲۰۱۷ در آزمونهای سازمان NHTSA امتیاز کلی پنج ستاره را کسب نمود که بالاترین امتیاز ممکن است؛ اما این خودرو در آزمونهای ایمنی موسسهٔ IIHS ایالاتمتحده به دلیل کسب امتیاز قابلقبول در آزمون برخورد با مانع کمعرض از جلو، نتوانست بالاترین رتبه یعنی Top Safety Pick را کسب کند زیرا خودروها برای دستیابی به این رتبه باید در تمامی آزمونهای تصادف IIHS امتیاز خوب را کسب کنند.
مجتبی
۱۶ تیر ۱۳۹۶آورین ??
(ali(CHEVY NOVA
۱۶ تیر ۱۳۹۶افرین موستانگ هر چند براى من و امثال من موستانگ بدون ایمنى هم باشه بازم عشقه چون یه چىزهاى داره که براى امثال من عشقه
مجتبی
۱۶ تیر ۱۳۹۶دقیقا.
mustang هرچی باشه عشقه.
عضله دوست داشتنی.
جواد
۱۶ تیر ۱۳۹۶در واقع طبق قوانینی که از سال 2012 در اروپا اعمال میشه برای حفظ اخرین ستاره یک خودرو سیستمهای ایمنی اون باید حداقل 54 امتیاز بیارن که موستانگ این مورد نداشت حالا با اضافه کردن تجهیزات جدید اون ستاره پس گرفت ولی مشکل ایمنی با 3 ستاره سر جا هستش
MAHDI . TUNING
۱۶ تیر ۱۳۹۶نشان میدهد که این شرکت به خریداران محصولاتش و همینطور شهرت و اعتبار ایمنی خود اهمیت میدهد».
این جمله رو باید با طلا نوشت
بدنه و اتاقش محکمه فقط….
فقدان تکنولوژیهای ایمنی عامل اصلی کسب چنین رتبهٔ پایینی توسط موستانگ در آزمونهای تصادف یورو انکپ بود. بهعنوانمثال، موستانگ به کمربندهای ایمنی پیش کِشنده مجهز نبود، ایربگهای آن بهاندازهٔ کافی باد نمیشدند و آدمک آزمایشی صندلی عقب هم در زیر کمربندهای ایمنی جابجا میشد.»»
aston martin
۱۷ تیر ۱۳۹۶ولی بنظر من اینطوریام نیست که اهمیت بدن
اگر اهمیت میدادن چرا تا قبل از علنی شدن این ضعف های ایمنی برطرفشون نکردن؟
چون واقا شرکت براش مهم نیست و نمیاد برا خودش هزینه اضافی بتراشه
همش بخاطر رسانه های آزاد و همینطور الزام های قانونیه که خودروسازهاشون ایمنی رو لحاظ میکنن
وگرنه بیایید قبول کنیم دوستان همون بنز و بی ام وش هم اگر الزامات قانونی و نگاه های سنگین مردمی نبود ایمنی رو رعایت نمیکردن مگر به عنوان یک آپشن گرون قیمت برای تبلیغ و بالا بردن فروش
علی آلمانی
۱۶ تیر ۱۳۹۶دید که من دروغ نمیگفتم .تو آمریکا پنج ستاره است
فرشاد سجادیان
۱۶ تیر ۱۳۹۶قبلا عاشق ماستنگ بودم اما مدتیه که چلنجر شدیدا چشممو گرفته.
aston martin
۱۷ تیر ۱۳۹۶فقط شِوی کمرو
رامکال
۱۶ تیر ۱۳۹۶در متن آمده که از 2 ستاره به 3 ستاره ارتقا یافته است.
یعنی نصب سامانه های جدید ایمنی فقط باعث افزایش یک ستاره ایش شدند!!!!
جالبه که متن یک چیز میگه ملت ذوق زده یک چیز دیگر !
(ali(CHEVY NOVA
۱۶ تیر ۱۳۹۶شما جناب رامکال که اصلا ذوق زده نمىشىد بهتره که فکر تقلب فولوکس واغن باشىد که علاوه بر دىزل گىت رسواىى دروغگویى امار فروش رو هم به بار اورده
البته با این همه سوتى که المانىا با صناىع خودروسازىشون دادن طبىعى هست بعضى طرفداراشون مثل شما دیگه دلىلى برا ذوق زدگى نداشته باشن
فرشاد سجادیان
۱۶ تیر ۱۳۹۶البته علی جان همه آلمانیها هم سوتی نمیدن، نمونش مرسدس و ب ام و که به یاد ندارم تخلف رسواکنندهای ازشون گزارش شده باشه.
MAHDI . TUNING
۱۶ تیر ۱۳۹۶یادت نره که موستانگ با 2 ستاره پر فروش ترین و محبوب ترین شد
حالا که حرف و حدیث ها برای موستانگ کمتر شده فروشش میره بالاتر
حمیدرضا
۱۶ تیر ۱۳۹۶دوست دارم بدونم نسخه امریکایی چه تفاوتی با اروپایی داره که انقدر امتیازشون فرق داره یعنی چهارتا اپشن ایمنی انقدر تو امتیازات یه ماشین تاثیر داره اگر اینجور باشه ماشینی مثل شورلت اس اس که از این نظر خیلی لخته احتمالا یه ستاره میگیره