برای کلکسیونرها تفاوتی ندارد که چقدر برای چه خودرویی می پردازند؛ وقتی آنها خودرویی پیدا میکنند که در دنیا تک باشد حاضرند هر بهایی برای تصاحب آن بپردازند. یکی از این کلاسیک های کمیاب جهان فورد Model A است که به تازگی راهی حراجی RM شده . . .
حراجی RM با آنکه زیرمجموعه های فعالی در ایالات متحده، انگلستان و آلمان دارد اما ساختمان مرکزی آن در کانادا هم اکنون میزبان این خودروی ۱۰۹ ساله است. در تمام این سال ها این فورد تنها پنج مالک داشته که اولین آنها شخصی آمریکایی با نام Herbert L. McNary بوده که بیش از پنج دهه این خودرو را در تملک داشته است. این خودرو بعدها (یا به عبارت دیگر برای آخرین بار) در سال ۲۰۰۷ بازسازی شد که طی آن پیشرانه ای مشابه اورجینالش بر روی Model A قرار گرفت و غیر از این هم تغییر دیگری در آن روی نداده است.
نسل اول فورد Model A که توسط خود هنری فورد طراحی شده بود، در سالهای ۱۹۰۳ و ۱۹۰۴ با پیشرانه دو سیلندر به حجم ۱۶۶۸cc راهی بازار شد که تنها ۸ اسب بخار قدرت داشت. گیربکس دو دنده ای این خودروی ۵۶۲ کیلوگرمی می تواند Model A را به حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر برساعت برساند. تنها ۱۷۰۰ دستگاه از این خودرو راهی بازار شد که در ایالات متحده ۷۵۰ دلار قیمت پایه ای داشت که البته حدس می زنیم برای آن سال ها قیمت فوق العاده بالایی باشد!
اما بر روی این خودرو دو آپشن سفارشی هم موجود است که قیمت آنرا به ۸۸۰ دلار رسانده؛ یکی سقف چرمی آن با قیمت ۳۰ دلار و دیگری صندلی های عقب به همراه درب عقب که به تنهایی ۱۰۰ دلار هزینه داشته اند. پیش بینی می شود که این خودرو در حراجی RM با قیمتی در حدود ۳۰۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار به فروش برسد.
reza
۲۲ مهر ۱۳۹۱من که این ماشینو خیلی دوست دارم
امید
۲۲ مهر ۱۳۹۱یعنی یه روزی میشه که پراید و پیکان برن تو حراجی و عتیقه حساب بیاند!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Hesan
۲۳ مهر ۱۳۹۱اخی!!!
حُسین
۲۲ مهر ۱۳۹۱شاید اگر 2000 سال دیگه اولین پراید تولیدی و داشته باشی بتونی ،اما نه صرفه دارد نه عمرت کفاف میده نه کسی واسش مهمه نه اولین پراید تولیدی که احتمالا دست فورد هست دستت می یفته!!!
اما شاید در اینده حرف های من غلط دراد.تصمیم با خودتان است من فقط حدس زدم…
Mustang Shelby
۲۲ مهر ۱۳۹۱سال 1903 فورد چه شکلی بوده اونوقت الان چی شده و به کجا رسیده
ناصر
۲۳ مهر ۱۳۹۱مطلب خیلی باحالی بود
بیشتر شبیه کالسکه میمونه ،میگم درسته 45 کیلومتر سرعت واسه ما الان مسخرست ولی اون زمونا این فورد واسه خودش یلی بوده ………دمشون گرم
امير
۲۴ مهر ۱۳۹۱خدا وکیلی همه ماشین های ألان ما شبیه این هستند در مقابل ماشین های تولیدی خارجی خداکنه همه کارخانجات داخلی که همه دولتی هستند برای همی شه بسته بشه.
ابی
۲۴ مهر ۱۳۹۱فورد تو 100 سال چه قدر تغییر کرد ما پیکان رو تو چند سال تولید کردیم تا همین الان که وانت پیکان تولید میشه چه تغییری توش بوجود اومد اگه بذارن همین جور ادامه پیدا کنه تا 2000 سال دیگه هم تولید میکنن بدون اینکه یه پیچش رو عوض کنن
کو خلاقیت ، کو نو آوری ،
وقتی هر آشغالی رو روی کاغذ طراحی میکنن مردم برای پیش فروشش صف میکشن و سر همدیگه رو میشکنن خلاقیت برای چی نواوری برای کی !!!!!!!!
آقا اصلا تولید کننده راضی راضی راضی مصرف کننده راضیییییییییییییییییییییییی گ و ر …. ناراضی
از ماست که برماست
نيما
۲۵ مهر ۱۳۹۱,اقعا زیبا و کلاسیکه
حسی از آرامش و قدمت با خودش داره
امیرعلی
۲۵ مهر ۱۳۹۱به سیندرلا گفتن میخوان ماشین عروسشو بفروشن؟
mahdi
۶ آبان ۱۳۹۱یه جای کار میلنگه.این که بدون اسب کار نمیکنه که
abtin
۱ دی ۱۳۹۱ماستانگ چه جدی داره !!!!!!
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲دلبندم این کالسکه باید بابا بابابزرگ و مادر مادربزرگ و…….سوارشن
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵زیبای کلاسیک!