لینکلن

بررسی لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴

تلاش لینکلن برای رسیدن به جایگاه یک برند لوکس، کاملاً از عملکرد این کمپانی، پیداست. مدل MKZ برای برنامه‌های لینکن، به نوعی یک رنسانس به‌شمار می‌آید. پس از تست‌های زیادی که انجام شده، می‌توان گفت که لینکن به کیفیت فورد فیوژن رسیده، امّا در عین حال، نتوانسته قیمت تمام شده را مدیریت کند و بیش از ۵ هزار دلار از فورد فیوژن (موتور ۲ لیتری و دو دیفرانسیل با ساخت تیتانیوم) گران‌تر است. طراحی داخلی و ساخت MKZ هیچ‌گونه تأثیری در عملکرد خودرو نخواهند داشت.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
۲۰۱۴ Lincoln MKZ 2.0T AWD
خودروی دو دیفرانسیل تست شده، ۱۷۷۲ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس طبیعی است؛ ولی باید در نظر داشت که چنین وزنی بر روی دوش یک موتور ۲ لیتری توربو قرار می‌گیرد. این موتور، ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک خود، ۷/۴ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت را از صفر به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودرو، یک چهارم مایل را در ۱۵/۸ ثانیه با سرعت پایانی ۱۴۱/۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. صدای موتور نیز خود را نشان خواهد داد و البته، صدای شدید اگزوز که می‌تواند ناهنجاری ایجاد کند.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
۲۰۱۴ Lincoln MKZ 2.0T AWD
اگر شتاب لازم دارید، باید موتور V6 با گنجایش ۳/۷ لیتر و ۳۰۰ اسب بخار را انتخاب کنید. این موتور، در مدت ۶/۳ ثانیه، سرعت را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته موتور ۲ لیتری، از لحاظ مصرف سوخت بهینه است، ولی در اینجا، شما هستید که تصمیم می‌گیرید. MKZ با موتور ۲ لیتری خود، بنا بر تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوختی برابر با ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه دارد. البته در تستی که در شرایط واقعی انجام شد، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر مشاهده شد.

2014 Lincoln MKZ 2.0T AWD
۲۰۱۴ Lincoln MKZ 2.0T AWD
سیستم فرمان الکتریکی MKZ، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. همچنین طراحی دینامیکی و یکپارچه بدنه، اجازه مانور و تحرک بهتر ماشین را می‌دهد. سیستم تغییر سرعت شش دنده اتوماتیک است و اگر با واکنش با تأخیر آن راحت نبودید، می‌توانید به سیستم تعویض دنده دستی، تغییر حالت دهید و هیجان بیشتری را حس کنید.

سیستم ترمز نیز شرایط خوبی دارد. از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت، می‌توانید با فاصله ۵۱/۲ متری، به طور کامل متوقف شوید که با توجه نوع تایرها (مایکلین پرایمسی MXM4, 245/40-19)، فاصله مناسبی است. این نوع تایرها، مخصوص تمام شرایط آب و هوایی و رطوبت جاده هستند. همچنین در پیچ نیروی ۰.۸۴ g وارد می‌شود که اندکی از حدّ میانگین بهتر است.

2014 Lincoln MKZ Interior
۲۰۱۴ Lincoln MKZ Interior
البته در بعضی موارد، MKZ، کاستی‌هایی نسبت به خودروهای مشابه خود دارد. مثلاً خودروی بیوک رگال ۲۰۱۴ را در نظر بگیرید که با همین مصرف سوخت، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. طراحی داخلی MKZ نیز اگرچه زیبا و شیک به نظر می‌رسد، ولی از آن طراحی‌های لوکس نیست. با این حال، لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۴ در دسته خودروهایی که کمتر لوکس هستند، ظاهری خوب دارد و می‌تواند رقابت داشته باشد.

لینکلن که تلفظ صحیح آن لینکن است شاخه ای از شرکت فورد است که خودروهای لوکس این کمپانی را تولید می کند. MKZ فعلی نسل دوم این خودرو به شمار می رود که در سال ۲۰۰۶ بدنیا آمده و در سال ۲۰۱۳ به نسل دوم کوچ کرده است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۵۵۰ دلار (قیمت پایه: ۳۸۹۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  با توربو شارژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۶/۰۷ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۶  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۷۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۷/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۴ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۸۸ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۶۶ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. LAMBORGHINI DIAM

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    خدایی این هارو به ایران وارد کنید نه هیوندا و کیا و نیسان و… به خدا شرف داره به همشون!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kurosh

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      خیلی حال وهوای سلطنتی داره؛ حس خوبیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. a-x1

        ۲۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        to mantaghe azad hastesh, to vagheyat az aksesh kheili ghashang tare :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      سلام
      توی رشت 3 4 تا هست
      باید از نزدیک ببینید این طراحیو
      سوپر اسپرت لوکس و اشرافی این طراحی بی نظیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        امیر کجایی تو ؟؟؟

        چرا نیستی ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسن

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تو این کلاس فقط کادبلاک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جلال

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    قیافش بد نیست
    ولی خیلی نا مئنوسه
    یعنی غیر عادیه
    آدم نمیتونه هضمش کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      بد نیست؟
      می ارزه به طراحیه اکثر ماشینا
      چراغای جلو و چراغای خطرش بی نظیره دوست خوب البته هرکس نظر خودشو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hoseyn

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    داخلش اندازه بیرونش فضایی نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یه پسل باهوش

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    نمیشه گفت ماشین زشتیه

    اما اینگار لینکن تو یه سیاره دیگه داره ماشین می سازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    من خیلی لینکن رو دوستا دارم.
    ولی چنتا عیب بزرگ به این ماشین وارده.
    1.سایز و طراحی و فرم اتاق هیچ همخوانی ای با یک برند لوکس و و قابل رقابت ندارد.
    2.با این وجود تریم مشکی ، اتاق را کوچکتر نشان میدهد.اگر از تریم روشن تر استفاده میشد کوچکتر بودن اتاق رو تا حدی کمرنگ تر میکرد.
    3.طراحیی داخلی فاقد المان ها و حجم های لوکس بودن است.
    4.برند لینکن که زیر مجموعه ی فورد هست و به عنوان یک برند لوکس تر از فورد تداعی میشود خیلی خیلی ضعیف عمل میکند.
    البته این اشکالات نسبت به رقبا بود.

    ((( دشمنان خود را با دوست کردن انها از میان بردارید )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نیما

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی ظاهرش رادیکاله!!!انگار ماله این دوران نیست،کلاً طراحی های لینکلن همینجوریه،هر کسی نمی تونه باهاش ارتباط برقرار کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. توفیقی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    از اینا تو تبریز پره خیلی هم ماشین خوشگلیه توجلفا یعنی منطقه آزاد ارس انقدر از این لینکلنها هست که آدم دیگه نگاشون نمیکنه…فورد ادج هم زیاد هست شورشو درآوردن چون ارزونترین SUV هست با قیمت پایه 21 هزار دلار اکثرا میرن سراغ این ماشین.به هر حال آمریکایی بهتر از کره ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    طراحی های لینکن به دلم نمیچسبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اسی 2160

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    راستی کدوم کشور این ماشین رو تولید میکنه خیلی ردیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amir.t.

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    شلوغ کاری در طراحی بدنش زیاده منظورم از شلوغ کاری نمای جلوی ماشینه و بهتر بگم ادمو گیج میکنه ولی در کل ماشین خوبیه و اصلا در مورد این ماشین و برندش اطلاعی نداره که بخوام در موردش نظر بدم یا با برند های دیگه مقایسش کنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اسی 2160

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ببین چه چیزایی میسازن دهن آدم باز میمونه دنیا چه پیشرفتی کرده اونا واسه خودشون ارزش قاعلن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من کلا طرفدار نواوری و ماشینای غیر عادی ام-درست مثل این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saied

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سلام .
    من از نزدیک دیدمش . از عقب خیلی شیک دیده میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. masoud v12

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    در کل ماشین خوبی هستش ولی قیمتش نسبت به لگوش کمی زیاده و مخصوصا این خودرو در جاهایی از این کره خاکی بفروش میرسه که حریف های قدری براش وجود داره در ضمن نمیشه به راحتی در مورد طراحی داخلی و بدنش نظر داد ولی ضعیف ترین قسمت طراحیش در نمای عقب هستش که اگه طرح فضایی و خطوط نرم و سیال قسمت جلو به عقب خودرو هم رسیده بود خودرو زیباتر میشد و قسمت جلو با عقب هماهنگتر میشد اگر توجه کنید قسمت جلو طرحی با خطوط منحنی و بیضی شکل داره ولی عقب ماشین خطوط شکسته و تیز داره و بهتر بود چراغهای عقب بهم وصل نبودن و شبیه به چراغهای جلو و هم اندازه اونا در طرفین گتگیرهای عقب طراحی میشدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شهاب

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    ی کلام طراحیش زمخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا لینکلن از اون شرکت هایی هست که نمیشه با شرکتی دیگه ماشیناش رو مقایسه کرد.طراحی ماشیناش عجیب غریبه.زشت نیست اما زیبا و جذاب هم نیست.ماشیناش نه معمولیه نه لوکسه.نه قدرتیه نه ضعیفه.من نمیفهمم دقیقا فورد چطور این ماشین رو بازاریابی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    شرکت لینکلن که زیر مجموعه فورد هم هست. یه سبک خاصی رو در طراحی دنبال میکنه که همه پسند نیست . ولی جذابیت های خاص خودشو داره برای طرفداراش. این چراخ عقب به هم پیوسته رو همه مدلاش رعایت میکنه. من خودم یه مدله شاسی بلند که گذر موقت بود رو بوشهر دیدم . شیک بود . من که با ماشین ها اشنایی دارم میدونستم این لینکلنه ولی بعضی ها با تعجب بهش نگاه میکردن و نمیدونستن چه ماشینیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی62

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بدک نیست اونم چون امرکاییه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      یه آلمانی میتونه بگه اما شما نمیتونی بگی بدک نیست چون ما ایرانیها در جایگاهی نیستیم که یه برند لوکس رو ببریم زیر سوال
      چرا؟؟؟
      چون آشغالترین تولیدات با حداکثر بی استاندارد بودن مال کشور ماست
      پس اگه عربها هم ماشین ساختن باید بهشون آفرین گفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علی 7

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه کنسول وسط متفاوتی داره هیچ ماشینی رو نمیشه مثال زد در مقایسه با این کنسول وسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شایان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان و عزیزان. به شما توصیه میکنم هر وقت یکی از اونا رو از نزدیک دیدید( نه تو عکس ) بعد نظر بدید.حتی اونایی که علاقه ایی به دنیای ماشین ندارندباید از قیافه شون فیلم گرفت …بارها برخورد کردم با مسافرهای عزیز که میان رشت..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میثم

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تو رشت دیدمش،واقعا زیبا و متفاوته،خیلی جلب توجه میکنه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بله واقعا راست میگی … خیلی شیک و تک هستش . فقط یکی ازش توی آبادان با پلاک اروند هست و هرجا رد میشه چشم هارو خیره میکنه . خود ماشین از عکسش بسیار زیباتره ! طراحی خیلی خاصی داره که بخاطر همین رقیبی توی کل شهر نداره و یکه تازی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سپهر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من خودم تو رشت یه ۴ . ۵ تایی دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا