لینکلن

ملاقات با لینکلن MKZ 2017

در ادامه‌ی عرضه‌ی مدل‌های MKC و MKX، لینکلن نشان داده که می‌تواند با خودروهای تاپ کلاس لوکس رقابت نماید.

2017 Lincoln MKZ
۲۰۱۷ Lincoln MKZ
جدیدترین نسل کراس اوورهای لینکلن با استایل منحصر به فرد، پیشرانه‌های قدرتمند، کیفیت برتر و لیست بلندبالایی از تجهیزات سفارشی معرفی شده‌اند. هم‌اکنون زمان آن رسیده تا این برند لوکس با عرضه‌ی مدل MKZ، ورود پرقدرت خود به بخش سدان ها را اعلام نماید.

2017 Lincoln MKZ
اولین تغییری که در این خودرو مشخص است به نمای جلوی جدید آن با جلوپنجره‌ای که یادآور بنتلی و جگوار است باز می‌گردد. طراحی جلوپنجره‌ی بال جدای لینکلن به خوبی با ظاهر خودرو هماهنگ بوده و ظاهر مجللی را ساخته است. با لمس کردن کلید خودرو، نوری از درب‌های جلو به روی زمین تابیده و شاهد خوشامدگویی گرم لینکلن هستیم. چراغ‌های LED عقب و لامپ‌های روشنایی در روز خودرو را سرزنده‌تر نشان می‌دهند.

2017 Lincoln MKZ
بدون هیچ بحثی این خودرو تأثیری عمیق بر راننده داشته و این حس در داخل کابین نیز پدیدار است. در حال حاضر پانل های پلاستیکی ارزان‌قیمت کمتری نسبت به گذشته وجود داشته و در اکثر بخش‌های کابین از تریم آلومینیوم برس خورده به همراه بافتی منحصر به فرد استفاده شده که قطعاً باعث ایجاد حسی می‌شود که پیش‌ازاین در هیچ خودروی تولید از فورد وجود نداشته است. درحالی‌که به نظر می‌رسد نرمی و آسایش صندلی‌ها به اندازه‌ی MKX نیست اما این سدان هنوز هم از چرم لوکسی بهره می‌برد که حس لمس خاصی را ایجاد می‌کند. حتی پکیج صندلی سفارشی وجود دارد که تنظیمات برقی زیادی را به همراه ماساژور در اختیار شما قرار می‌دهد.

2017 Lincoln MKZ
خودروهایی که ما تست کردیم مدل‌های پیش‌تولیدی بودند و برخی مشکلات در رابطه با فینیش کلی خودرو وجود داشت. برخی دوخت‌های اطراف پانل درب‌ها وجود نداشت درحالی‌که دیگر پانل‌ها در داشبورد نیز فواصل ناهمگونی داشتند. لینکلن می‌گوید که با گذشت زمان و عرضه‌ی خودرو این مسائل به‌کلی حل خواهند شد.

2017 Lincoln MKZ
دیگر بهبودهای داخل کابین شامل پانل کنترل مرکزی است که نه تنها از انتخاب‌کننده‌ی دنده‌ی فشاری استفاده می‌کند بلکه دکمه‌ها و اعدادی وجود دارند که احساسی بسیار بهتر از لینکلن‌های قبلی را ایجاد می‌کنند. به‌طور خاص، دکمه‌ی تنظیم‌کننده‌ی سرعت بخاری دقیقاً احساس یک خودروی لوکس را دارد.

در بخش بالایی شاهد صفحه لمسی LCD هستیم که از تکنولوژی جدیدی SYNC3 استفاده می‌کند و پاسخ‌های سریع‌تر و ملموس‌تری دارد. همچنین انیمیشن‌های جدیدی وجود دارد که باعث جذاب‌تر شدن روند کار می‌گردند. این سیستم همچنین از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

2017-Lincoln-MKZ-Review-Interior-9
دیگر تجهیزات کابین خودرو عبارتند از سقف پانورامیک بزرگ و سیستم صوتی Revel با ۱۴ بلندگو که شما می‌توانید آن را تا ۲۰ بلندگو ارتقا دهید. همانند دیگر مدل‌های لینکلن، این خودرو نیز نورپردازی احساس‌برانگیزی سود می‌برد.

2017 Lincoln MKZ
علیرغم نمای بیرونی و داخلی جذاب MKZ، فضا یک مسئله است. فضای سر برای سرنشینان جلو محدود است و فضای پای سرنشینان عقب نیز در هنگامی‌که صندلی‌های جلو برای افراد قدبلند تنظیم شده‌اند عملاً وجود ندارد.

2017 Lincoln MKZ
زیر کاپوت خودرو سه انتخاب می‌توان برای پیشرانه داشت: دو پیشرانه‌ی توربو و یک نسخه‌ی هیبرید. مدل چشمگیر ۶ سیلندر و ۳ لیتری قدرت ۴۰۰ اسب بخاری دارد اما تا انتهای امسال قابل‌دسترسی نیست. دو پیشرانه‌ی دیگر عبارت‌اند از نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و یک پیشرانه‌ی هیبریدی که از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری به علاوه‌ی پیشرانه‌ی الکتریکی و گیربکس CVT استفاده می‌کند و قدرت ۱۸۸ اسب بخاری دارد. هر دو پیشرانه‌ی ذکر شده در تست ما حاضر بودند.

2017 Lincoln MKZ
در کانادا که خودروها آزمایش شدند، نسخه‌های توربو به همراه سیستم چهارچرخ محرک در دسترس هستند. این سیستم فعال بوده و همیشه سطح کشش خودرو را پایش می‌کند و بسته به مقدار کشش، بخش متفاوتی از گشتاور را به چرخ‌های جلو و عقب می‌فرستد تا حداکثر چسبندگی حاصل شود. خریداران آمریکایی انتخاب‌های اندکی بیشتر خواهند داشت و پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر توربو را می‌توانند هم به‌صورت تک و هم به‌صورت دو دیفرانسیل سفارش دهند. نسخه‌های هیبرید نیز فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

2017 Lincoln MKZ
در روی جاده این خودرو نرم عمل می‌کند. روی جاده لینکلن سر می‌خورد و ناهمواری‌ها غربیلک فرمان و حتی شاسی را نمی‌لرزانند. MKZ راحت بوده و حتی مواقعی وجود دارد که خودرو کمی ناهنجاری نشان می‌دهد اما دینامیک نرم و روان خودرو باعث فراموشی این موارد می‌شود. فرمان خودرو اندکی سبک است که موردی نادر در این سگمنت محسوب شده و اکثر رقبا به خاطر ایجاد حس اعتمادبه‌نفس و اسپورت بودن فرمان سنگین‌تری دارند.

2017-lincoln-mkz-front-three-quarters-03
دیگر ویژگی چشمگیر این خودرو به سیستم دامپینگ کنترلی آن مربوط می‌شود. با حس کردن تعدادی از پارامترها درباره‌ی شرایط خودرو و عکس‌العمل‌های راننده، خودرو می‌تواند در حد میلی‌ثانیه و به منظور ایجاد سواری نرم و راحت واکنش نشان دهد. حالت اسپورت لینکلن نیز خودرو را سفت‌تر کرده اما حالت استاندارد بسیار نرم و روان است و حالت اسپورت خودرو را وارد مرحله‌ای می‌کند که برای آن ساخته نشده است.

2017 Lincoln MKZ
انتقال قدرت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو روان انجام می‌گیرد اما انتظار عملکرد خارق‌العاده از آن را نداشته باشید و شاید ترجیح دهید که منتظر نسخه‌ی ۶ سیلندر توربو بمانید. گیربکس ۶ سرعته نیز وفق پذیر بوده و معکوس‌ها را در زمان موردنیاز و با کمی مکث انجام می‌دهد. شیفترها نیز کنترل بیشتری را برای راننده فراهم می‌کنند.

2017 Lincoln MKZ
مدل‌های ۲ لیتری دیفرانسیل جلو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۱.۲/۷.۵/۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتری دارند درحالی‌که نسخه‌های دو دیفرانسیل مصرف بیشتری را نشان می‌دهند.

2017 Lincoln MKZ
نسخه‌ی هیبرید برای رانندگان دوستدار محیط‌زیست طراحی شده و اگر پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو کند باشد، این نسخه کندتر هم هست! هیبرید دارای کیلومتر سنج متفاوت بوده و حالت اسپورت در آن وجود ندارد و بجای آن حالت L وجود دارد که همانند ترمز پیشرانه عمل می‌کند. حالت اکو متفاوتی نیز وجود دارد که جریان قدرت از باتری‌ها، پیشرانه‌ی بنزینی و الکتریکی را نشان می‌دهد.

2017 Lincoln MKZ
نسخه‌ی هیبرید مصرف سوخت تحسین‌برانگیزی دارد که این مقدار در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر است با ۵.۷/۶.۱/۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر.

2017 Lincoln MKZ
۲۰۱۷ Lincoln MKZ
نسخه‌ی هیبرید با قیمتی یکسان با نمونه‌های توربو عرضه می‌شود. قیمت آغازی این نسخه از ۳۵۹۳۵ دلار بوده و این نسخه و مدل ۲ لیتری دارای یک قیمت و یک تجهیزات هستند. نسخه‌ی ۲ لیتری ۲ دیفرانسیل دارای قیمت ۳۷۸۲۵ دلاری است درحالی‌که مدل‌های ۶ سیلندر دارای قیمت ۴۰۴۳۵ و ۴۳۵۷۵ دلاری برای نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل هستند. برخی تجهیزات قابل اشاره عبارت‌اند از کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار پارک اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نقاط کور و غیره.

2017 Lincoln MKZ
۲۰۱۷ Lincoln MKZ
زمان‌هایی وجود داشت که شما می‌توانستید استخوان‌های فورد فیوژن قدیمی را در MKZ قدیمی دیده و حس کنید اما آن دوران دیگر تمام شده است. مدل ۲۰۱۷ این خودرو به درستی یک خودروی ممتاز است و نمای بیرونی جذاب، تجهیزات عالی و سطحی از پیشرانه‌ها را به همراه شخصی‌سازی بیشتر دارد. در بخش خودروهای لوکس، لینکلن به لطف توجه به جزئیات یافت شده در MKZ جای خود را محکم می‌کند.

2017 Lincoln MKZ
نقاط قوت: به‌روزرسانی‌های نمای داخلی، تکنولوژی SYNC3، سواری نرم و روان
نقاط ضعف: اندکی کند است، فضای داخلی محدود

مشخصات لینکلن MKZ 2017

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون متر گشتاور، ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور، هیبریدی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، eCVT (هیبرید)
قیمت: آغاز از ۳۵۹۳۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    عالی…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    لینکلن برندی هست که گذشته افتخار آمیزی داره و به خاطر اینکه اسم یکی از معروف ترین و تاثیر گذارترین سیاستمداران آمریکا رو یدک میکشه هم محبوبه و هم پر طرفدار ولی همیشه با دوران اوجش فاصله زیادی داشته چون همون جور ک تو متن هم اشاره شد زیر نفوذ فورد بود ولی چند سالیه ک برگشته اما این مدل با تمام زیباییش دو تا ضعف عمیق داره ک اشاره شد قدرت کم و فضای کم داخلی که از لینکلن بعید بود چون تو آمریکایی ها یکی از بهترین ها هستش اما فوق العاده زیباست و حیف ک نمیشه تو مناطق آزاد کشورمون فعلا بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Davood

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آقا تو تبریز اومده منطقه آزاد تو خود شهر چند تا دیدم من از نزدیک گیرایی ش در حد خیلی بالاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با این إمکانات قیمت خوبی داره موتور دو لیتری توربو چهار چرخ متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا مشخصات خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین خاصیه. دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شیک و باکلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حال یکی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    لینکلن با اون جلو پنجره سابقش هرچه در طراحی زحمت میکشید بی نتیجه بود
    حالا شد یه چیزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    حیف. اگر ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی تو منطقه ازاد اعلام نمیشد میتونستم تا سال دیگه یدونه داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرسده کاویانی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود
    خیلی فوق العاده زیبا و قیمت بسیار مناسب است در ضمن مدل های غیر هایبرید داری موتور 6 سیلندر بصورت استاندارد هستنند
    باسپاس دوستدار شما
    مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا