لینکلن

لینکلن کانتیننتال کانسپت، بازگشت به دوران شکوه

لینکلن، اواخر این هفته در نمایشگاه خودروی نیویورک از سدان لوکس فول سایز و پرچم‌دار خود با طراحی کاملاً جدید، پرده‌برداری خواهد کرد. خودرویی که کاملاً با زبان طراحی محصولات اخیر لینکلن نظیر مدل‌های MKS و MKZ متفاوت است.

Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
در نگاه نخست، جلوپنجره دو قسمتی و بال شکل لینکلن در کمال تعجب جای خود را به طرحی مشبک و کرومی که به خودروهای بنتلی مخصوصاً مولسان شباهت دارد، داده است.

Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
چراغ‌های جلو با ماتریس LED و چراغ نوربالای با تکنولوژی لیزری، جلوه ای مدرن به تصویر کلاسیک خودرو بخشیده‌اند. رنگ بدنه آبی متالیک، تزئینات کرومی فراوان، گلگیرهای متورم و عضلانی، چرخ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی با طراحی براق، چراغ‌های یکپارچه عقب و چهار خروجی اگزوز، همگی به ایجاد تصویری جذاب از یک خودروی مجلل کمک نموده‌اند. دستگیره‌های درب‌ها از تکنولوژی لمسی برخوردارند که با یک لمس مختصر، از جای خود خارج می‌شوند

Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
فضای داخل کابین نیز بسیار لوکس و باشکوه است. صندلی‌های جلو در ۳۰ جهت و وضعیت مختلف قابل تنظیم می‌باشند. تنها با فشار یک دکمه می‌توان صندلی سرنشین را کاملاً خم نمود. فورد از ۵۰ ابداع و پتنت ثبت شده برای صندلی‌ها استفاده کرده است. سرنشینان عقب هم از تنظیمات مجزا برای کنترل سیستم تهویه و سیستم صوتی برخوردارند. نورپردازی داخل هم با LED هایی با نور طلایی صورت می‌گیرد. فضای داخل کابین با کف‌پوش‌های مخملی، بسیار باشکوه و لوکس شده است.

2015 Lincoln Continental concept interior
۲۰۱۵ Lincoln Continental concept interior
2015 Lincoln Continental concept interior
۲۰۱۵ Lincoln Continental concept interior
این خودروی تنومند، از یک پیشرانه شش سیلندر V شکل ۳.۰ لیتری از سری موتورهای اکوبوست فورد نیرو می‌گیرد. به احتمال زیاد، نیروی این موتور توربو به چرخ‌های عقب گسیل می‌شود. شاید هم از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ موجود در فورد فوکوس RS جدید در آن استفاده شود. احتمالاً در بازارهایی نظیر چین، از موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد شد. پلتفرم کانتیننتال، همان زیربنای مشترک بین فورد فیوژن و لینکلن MKZ یعنی پلتفرم CD4 است.

فن‌آوری‌های پیشرفته متعدد نظیر دستیار پارک، جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و یک دوربین ۳۶۰ درجه با نمایش در صفحه نمایشگر لمسی بزرگ همراه با سیستم MyLincoln لمسی، در این مدل کانتیننتال به خدمت گرفته شده‌اند.

Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
Lincoln Continental concept
لینکلن کانتیننتال، از یک سقف آفتابی رنگی یا سانروف SPD اسمارت گلاس الکتروکرومیک سود می‌برد که با کنترل تابش نور خورشید به داخل اتاق، تا ۹۹ درصد اشعه UV را بلوکه کرده و دمای داخل کابین را تا ۷.۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر می‌کند. برای سرنشینان عقب، سینی تاشو و محفظه ای برای نوشیدنی نیز درنظر گرفته شده است.

لینکلن کانتیننتال جدید می‌خواهد ضعف و جاماندگی این شرکت از دهه ۸۰ تاکنون را در بازار خودروهای لوکس، جبران کند. با اینکه کانتیننتال جدید، یک خودروی کانسپت و مطالعاتی است اما در حال حاضر برای تولید در سال آینده آماده می‌شود. آیا لینکلن در مسیر احیای شکوه گذشته و بازسازی یک خودروی لوکس آمریکایی، می‌تواند همچنان کادیلاک موفق باشد؟

[jwplayer mediaid=”106925″] [دانلود ویدئوی لینکلن کانتیننتال] [jwplayer mediaid=”106926″] [دانلود ویدئوی کابین کانتیننتال]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. خاوری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    اینکه ناکس خود خود بنتلی مولسانه… ولی خیلی کپی خوبیه انصافا گرچه لینکلن رو از اصالت همیشگیش دور کرده اما در صورت داشتن قیمت مناسب فروشش تضمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      زیباست و.بی نقص، ولی ب نظرم جلوش یکم از جنسیس جدید برداشته شده، چراغاش تو اون مایه هاس، عقبش هم یکم عضلانی تر باید میکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      توی عکس سومی هم عقب خودرو بخصوص ستون C شبیه به استون مارتین لاگوندا شده،ولی در کل ماشین قشنگیه،جلوپنجره لینکلن های دیگه رو من اصلا دوست نداشتم،این بهتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. صادق

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود فراوان بر خاوری گل
      چه خبر داشی؟
      با مرام، خیلی کم پیدا شدی؟؟! یه سر به ما بزن.

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        ارادات ویژه به خدمت داداش صادق گل … سال نوت مبارک… لطف داری… درخدمتیم.. امر فرموده تا در جی میل بچتیم :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مهران72

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام
      دقیقا.بنتلی مولسان و جکوار xjرو زدن تنگ هم
      چراغ جلو و جلو پنجرش کپی جکوار و فرم بدنه خود بنتلیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. javid

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      با سلام
      ای وای ببینید عجب تیزهوشیی به خرج دادن داخل چراغش هم با لوگویه لینکلن ساختن عجب چیزی شده
      اما انصافا اون خط بالای چرخ های عقب خیلی شبیه بنتلی موسلان شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بازگشت به دوران طلایی .
    بسیار زیباست و یادآور کانتیننتال فوق العاده دهه 70 (مخصوصا ویژگی های داخل خودرو).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ماشینه قشنگیه با اینکه کانسپته ولی معلومه خیلی به طرح نهایی نزدیک باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سهیل

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آها…این شد یه چیزی…بالاخره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. alireza

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی بهتر از لینکلن های دیگست.
    ولی به نظر من شباهت بیشتری با آزرای 2007 داره تا مولسان!
    از حالت چراغ های جلو و عقب گرفته تا حالت گلگیر ها !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. افشین نوری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عجب ماشینی شده منم فکر میکنم به طرح نهایی نزدیک باشه ! !

    ولی آدم رو صندلی راننده خوابش میبره :-) صندلی نیست که تخته ! !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شلبى

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    لینکلن هاى کانتیننتال قدیمى که در زمان خودشون ماشیناى فوق العاده اى بودن و تصمیم فورد براى احیاى کانتیننتال به نظرم تصمیم درستیه
    طراحى خارجیه زیبایى داره،جلوش یه خرده شبیه بنتلیه ولى عقبش کاملا امریکاییه ولى باز هم اگه به تولید برسه تغییراتى رو به خودش میبینه
    طراحى داخلیش عالیه و رگه هایى از ماشیناى لوکس قدیمیه امریکایى در اون به کار رفته و ناخود اگاه حس اون ماشینا رو منتقل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. میلاد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا زیباست، هم طراحی داخلی و هم خارجی، طرح لامپ های جلوش هم ایده ی خلاقانه و ستودنی ای هست، اما جلوش خیلی شبیه جگوار ایکس افه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. milad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    Only made in usa..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. reza

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اگه تو طرح نهایی هم اینقد کروم به کار ببرن فقط بدرد عروسی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یحیی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    داخل کابین فوق العاده س .همه چیز زیبا وشبیه هیچ کدامه دیگه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. یکم از نظر ظاهری منو یاد جنسیس جدید و آزرا (از نمای عقب) میندازه. اما حالا فهمیدم اسم هیوندای سنتیننتال از کجا اومده!!! خب این به اون در ;)

    البته منظورم این نیست که لینکلن از هیوندای تقلید کرده، اصالت لینکلن بسیار بالاتر از این حرفاس. اما خوشحالم که یکی دیگه از برندهای قدیمی داره به اوج برمیگرده و رقابتها شیرین تر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. صادق

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    فورد هم دیگه اعصاب نداره ها

    با اون GT که میخواد حمله کنه به ایتالیاییا
    با اینم میخواد بره سراغ آلمانیا

    ولی در کل خیلی خوشم اومد ازش، دیگه واقعا فورد (یا لینکلن) به یه ماشین توی این سطح نیاز داشتن.

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. میثم

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خیلی کار خوبی کردن جلو پنجرشو عوض کردن. آخه حفظ اصالت به چه قیمتی! اینجوری خیلی شکیل ترشده.
    در مورد دوستانی که میگن شبیه فلان ماشینه، الان هر جوری طراحی کنی شبیه یه ماشین در میاد دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. SAEED

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    کمپانی لینکلن 93 سال پیش (1922) فقط در ازای مبلغ 8 میلیون دلار به فورد واگذار شد
    فقط پنج سال تونست به خودش متکی باشه
    از خبر احیای دوباره کانتیسننتال هم خوشحال شدم
    امیدوارم این شرکت باسابقه خاک خورده دوباره به اوج خودش برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سجاد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    واقعا زیبا و فوق العاده طراحی شده … هرچند که دوستان میگن از هیوندای کپی کرده ولی به نظر من نمی تونه اینجور باشه ؛ آخه لینکلن یه کمپانی با اصالت آمریکاییه ( با وجود اینکه به فورد واگذار شده) و این حرف مثل اینه که بگیم مثلا htc بره از Huawei کپی کنه !!!
    ولی کابین ـش بی نظیره .. آدم دلش میخواد بره با این داشبورد عکس سَلَفی بگیره بعد بنویسه :
    من و داشبورد لینکلنم همین الان یـــــــــــــهــــــــــــــــویی !!!

    راستی بچه ها دیروز یه کشف بزرگی انجام دادم.فهمیدم ماشین Tesla Roadster که تو بازی NFS Most Wanted 2012 هست ، اصن صدای موتور نداره ؛ چون الکتریکیه دیگه !!
    (به خدا نمی دونستم ؛ دیسلایک بارونمون نکنید!! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      بله دقیقا درست گفتی
      یک کمپانی بااصالت که بیش از یک قرن قدمت داره هیچ وقت طراحی و سبک خودشو ول نمیکنه بره از دیگری تقلید کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      داش سجاد اگه منظورت منم باید بگم به هیچ عنوان منظورم تقلید نبوده، فقط گفتم ظاهرش منو یاد هیوندای میندازه. در واقع چراغهای عقب پیوسته جزء ویژگیهای سنتی لینکلن هستن. فقط دوست داشتم جلو پنجرش رو به همون شکل معروف به “بال های گشوده” نگه میداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (203 ديدگاه)

        سلام .. دمت گرم آقا سعید .. زدی تو خال
        .
        ما چاکر داش حسین گلم هستیم ..
        نه اتفاقا کامنت شما متعادل تر بود به نظر من.. اون آخرش رو خیلی باحال گفته بودی دادا
        .. ولی امروز دقیقا داشتم به همین ایده شما یعنی ” بال های گشوده ” فکر می کردم.. اگر این پارامتر توی طراحی حفظ میشد صد در صد اصیل تر بودش اما شاید طراحی های لینکلن دارند به یه فصل جدید وارد میشند و این ابتدای مسیره ..
        در هر صورت باید تا سال آینده یعنی زمان عرضه ـش صبر کنیم.شاید نظرشون مثل ما به سمت بال های گشوده تغییر کرد.

        مرسی عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. باربد★فقط GM★فقط کامارو

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    محشره بازم یه شاهکار تمام عیار آمریکایی!
    لینکلن و کادیلاک اومدن که بازم دنیای خودروهای لوکس رو تو دستشون بگیرن گرچه رقبای سرسختی دارن.
    دوستانی که میگن شبیه مولسانه رو چه حسابی اینوحرف رو میزنن ؟من دارم فکر میکنم نه جلوش نه پشتش نه بدنه نمیدونم آدم بعضی اوقات حرف هایی میشنوه که نمیدونه بخنده نخنده البته قصد جسارت ندارم خب نظر برخی به این صورت است.جلوپنجره ی این کانسپت کاملاً برگرفته از جلوپنجره ی سنتی لینکلنه که برای چندین دهه ی متوالی شاهدش هستیم چراغ های پیوسته ی عقب هم به همین شکل در سایر محصولات لینکلن به چشم میخوره.
    این خودرو کاملاً اصالت یک لینکلن واقعی رو داره و بنده در تعجبم که دوستان میگن کپیه فلان خودرو هست و …
    تنها چیزی که این خودرو رو شبیه بنتلی میکنه فقط قسمت میانی چراغ های جلوهست کافیه لینکلن طبق معمول این قسمت رو با یک خط عمودی جدا کنه که دیگه جای شکی باقی نمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      ملاحظه کنید
      http://assets.forddirect.fordvehicles.com/assets/2012_Lincoln_MKZ_J1/NGBS/Model_Image3/Model_Image3_8801F25B-E26F-8A14-C5D7-8B79C5D78B79.jpg
      کاملا این نوع جلوپنجره نشان از یک لینکلن واقعی است.
      تنها تفاوت در این خودرو چینش خطوط است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SAEED

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      باربد جان منم با نظر شما کاملا موافقم
      لینکلن و کادیلاک طراحی مستقلی دارند و زبان طراحیشون شبیه هیچ ماشینی نیست
      به خصوص کادیلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا باربد گل گفتی . واقعا این کانسپت عالیه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. فریا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    گـــــل کاشت ♥

    از سرگیری حکومت لینکلن و کادی بر لوکس ساز ها از اواخر 2015 در همه ی دنیا بـ جز ایران ..

    کــوچکترین شباهتی هم با مولسان نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای فریا با نظرت بدجور موافقم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریا

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (684 ديدگاه)

        بـــدجور مخلصیم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. مجتبی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    آها به این میگن خودرو دیگه کم کم داشتم از طراحی های ضعیف لینکولن خسته می شدم که این اعجوبه جدید رو دیدم درسته کانسپته ولی به نظرم ساختنش دور از ذهن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو رو خدا ببینید تو چراغهای جلوشم آرم لینکولن داره اونم چند تا چقدر الآن اصالت مهم شده که همه تو محصولاتشون اصالت رو به شدت چاشنی طراحی میکنن.
      بی ام و – بنز – بنتلی-رولز رویس – آئودی – آستون مارتین – ولوو و ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. پیکان جوانان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    سلام 1 سوال خارج از بحث
    دوستان حدود 30 میلیون میخوام بدم واسه ماشین
    یکی از دوستان جنتو رو معرفی کرد و خیلی ازش تعریف میکرد
    لطفا راهنمایی کنید جنتو بردارم یا یکی از نوادگان 405
    محاسن و معایب جنتو چی هستند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیکان جوانان

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (205 ديدگاه)

      معنی این لایک و دیس چیه واقعا اگه میدونید بگید نه که لایک کنید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        درود
        دوست عزیز پروتون GEN 2 رو از نظر کیفیت نمیشه با ماشین های ایرانی اعم از 405 یا 206 و … مقایسه کرد مخصوصا در بلند مدت
        پروتون جن تو در کلاس C بدنه قرار میگیره و لیفت بک هست
        و توسط زاگرس خودرو در ایران عرضه میشد که الان مدل صفر کیلومتر2008 هم به ندرت میشه پیدا کرد (اونایی که تو گمرک مونده بودند و فروش نمیرفتند)
        در کل ماشین خوبیه البته مدل دنده دستی . قطعاتش هم در تهران و کرج راحت پیدا میشه و ماشین مقاومیه هم از نظر فنی و هم کیفیت قطعات و … یه چیزی تو مایه های هیوندای آوانته
        کسایی هم که دارند از خریدش راضی هستن
        قیمتش هم مناسبه

        برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کن
        1car.ir/ci-902

        ((( دوست عزیز شخصا توصیه میکنم تا اطلاعات کافی بدست نیاوردید دست به خرید نزده و عجله نکنید ))) .
        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پیکان جوانان

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (205 ديدگاه)

          مرسی سعید لطف کردی
          از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و فراوانی و ارزان بودن قطعات در دراز مدت به چه صورته؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. towncar

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    طراحی جلو پنجره قبلی دوست داشتم حیف شد شدیدا شبیه جگوار xj هست
    نمیدونم چرا لینکلن با این قدمت هر روز زبان طراحیش به طور کامل عوض میکنه عکس
    کادیلاک و بقیه برندها
    http://images.thecarconnection.com/hug/2015-jaguar-xj_100478508_h.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آیدین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    من از کلمه کپی یا تقلید تو خودروسازهای بروز دنیا چه بنز چه هیوندای بدم میاد.من همیشه از کلمه الهام گرفتن استفاده میکنم.چون واقعا بعد از الهام گرفتن از یک طرحی ،روی اون طرح یک دنیا کار میکنند و تلاش میکنند.
    من میگم پشت این لینکلن از آزرا 2008 الهام گرفته.در صندوق عقب فرمی که از چراقا میاد به طرف صندوق کاملا الهام گرفته شده از آزرا 2008.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آیدین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اما واقعا خیلی زیبا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. M5

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    واقعا کلمه شکوه برازندشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ehsan

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    آفرین به لینکلن بالاخره از اون جلو پنجره بی ریخت دست کشید ، امیدوارم طراحی هاش دوباره مثل دهه 80 و 70 خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا