لوتوس GTE
تولید بیش از ۴۴۴ اسب بخار قدرت از موتور ۳.۵ لیتری V6 ، اورا GTE رابه قویترین خودروی جاده ای لوتوس که تا به امروز ساخته شده ، کرده است. GTE خودرویی است با روح سرکش مسابقه ای که در غالب یک خودروی خیابانی در آمده است.
GTE در اصل بعنوان یک نسخه محدود ویژه برای بازار آسیا است که به مناسبت جشن ورود موفقیت آمیز لوتوس به دسته خودروهای GTE مسابقات جهانی، طراحی شده است. این خودروی خیابانی دست ساز ویژگی های یک خودروی مسابقه ای استقامتی را داراست . از جمله : گیربکس (AMT (Automated Manual Transmission و رینگ های سبک وزن فرج کاری شده ی آلیاژِی با قفل مرکزی که توسط لاستیک های پیرلی P-Zero Corsa پوشیده شده اند . در مقایسه با مدل پایه اورا ، استفاده هوشمندانه و گسترده از فیبر کربن در نمای داخل و خارج سبب شده تا GTE به مقدار ۱۰۵ کیلوگرم سبک تر باشد.
استفاده از فیبر کربن را در قسمت هایی همچون سپرهای جلو و عقب ، درها و بال عقب در نمای خارجی شاهد هستیم. همچنین در کابین تلفیق چرم و فیبرکربن در کنار صندلی های Recaro فضایی راحت و ایمن را بوجود آورده است. تا به امروز در بازار چین ۱۱۴ سفارش برای این مدل دریافت شده است.
لوتوسGTC
لوتوس با بروزرسانی خط تولید خودروهای مسابقه ای خود اورا GTC را با اعمال تغییراتی برروی اندورا GT4 رونمایی کرد. GTC از گلگیرهایی با آرک های بزرگتر ، وزن کمتر و فن آوری های بیشتر بهره مند است اما موتور و گیربکسش را از اندورا GT4 وام گرفته است . موتوری ۴ لیتری V6 با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر که توسط جعبه دنده ۶سرعته XTRAC همراهی می شود. به منظور کاهش وزن درهای فیبرکربنی ، سقف و محفظه موتور از فیبرگلاس و پنجره های پلکسی گلاس را شاهد هستیم . بنا به درخواست مشتری GTC وزنی در حدود ۱۱۳۰ تا ۱۱۴۰ کیلوگرم را دارا می باشد که ۳۰ کیلوگرم کمتر از اندورا می باشد.
اضافه شدن سیستم کنترل کشش و ترمز ضدقفل ، بهینه سازی انتقال قدرت و کنترل ترمزها را به همراه داشته است. همچنین چرخ ها و لاستیک های پهن تر پایداری را در پیچ ها افزایش داده است. این امر موجب شده تا آرک های بزرگتری استفاده شود که نمای نیمرخ تهاجمی را به GTC بخشیده است.
کیوان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ایول پدال یکه یکی به خدا
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲خیلی دیگه….