هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در یک پایان هفته‌ای دیگر همراه شما هستیم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته.

۲۹۰

dodge-challenger-demon-hood

این مساحت دریچهٔ روی کاپوت دوج چلنجر دمون به واحد سانتیمتر مربع است. دوج در جدیدترین تیزر از چلنجر دمون، ورودی هوای عظیم روی کاپوت آن‌را نشان داده است که گفته می‌شود بزرگ‌ترین دریچهٔ کاپوتی است که تابه‌حال روی یک خودروی تولیدی نصب شده است. این ورودی هوای بزرگ به همراه دو وردی هوای جالب درون چراغ‌های جلو به تغذیهٔ نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ چلنجر کمک خواهد کرد. مطمئناً این پیشرانه قدرت بسیار بالایی خواهد داشت اما هنوز رقم دقیق این نیرو مشخص نیست و تا زمان رونمایی چلنجر دمون در ماه آوریل همچنان یک راز باقی خواهد ماند.

۱۳۵

ford-expedition-2018-1024-0

این میزان وزنی به واحد کیلوگرم است که نسل جدید SUV فول سایز فورد اکسپیدیشن سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است. نسل جدید اکسپیدیشن به لطف استفاده از بدنهٔ آلومینیومی علیرغم افزایش طول و عرض موفق شده تا این حد وزن کم کند. در اکسپیدیشن جدید همچنین یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی شده و علاوه بر این به تکنولوژی‌های جدیدی چون یک دوربین ۳۶۰ درجه و وای فای هم مجهز شده است.

۲۷۰۵

2017-chevrolet-colorado-zr2

این میزان مبلغی به دلار است که شورلت کلرادو ZR2 ارزان‌تر از تویوتا تاکوما TRD Pro است. قیمت پایهٔ کلرادو ZR2 به‌عنوان آفرودترین نسخهٔ کلرادو از ۴۰,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. تغییرات بزرگ کلرادو ZR2 نسبت به نسخه‌های دیگر شامل کمک‌فنرهای Multimatic، رینگ و لاستیک‌های جدید، افزایش پنج سانتیمتری ارتفاع و سینی محافظ زیر خودرو می‌شود.

۳۹,۱۴۵

2017_jeep_wrangler_rubicon_

این قیمت پایهٔ جیپ رانگلر روبیکان Recon است. این نسخهٔ جدید در بالاترین سطح سری روبیکان رانگلر قرار می‌گیرد که برخی تغییرات ظاهری آن عبارت‌اند از تریم قرمزرنگ و برچسب‌های جدید روی کاپوت درحالی‌که بخش‌های مکانیکی آن نیز ارتقاء پیدا کرده است مانند استفاده از پوشش محکم‌تر دیفرانسیل‌ها. روبیکان Recon در هر دو نسخهٔ دودر و چهاردر رانگلر قابل سفارش خواهد بود.

۱۰

ford-mustang_gt-2018-1024-0

این تعداد دنده‌های گیربکس اتوماتیک فورد موستانگ فیس‌لیفت ۲۰۱۸ است که پیش‌ازاین شش دنده داشت. البته هنوز گیربکس دستی موستانگ جدید شش دنده دارد؛ اما همانند تمامی به‌روزرسانی‌های خودروها، به‌روزرسانی موستانگ نیز با ایجاد تغییراتی در ظاهر خودرو آغاز می‌شود که نمای بیرونی آن‌را کمی تازه‌تر و مدرن‌تر کرده است. در داخل نیز آپشن‌هایی مانند صفحه آمپر تمام دیجیتال و سیستم تعلیق MagneRide ارائه شده است؛ اما در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موستانگ موتور ۳.۷ لیتری V6 از لیست پیشرانه‌های آن حذف شده و حالا فقط با دو موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست و ۵ لیتری V8 عرضه می‌گردد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اعداد این سرى همش مال آمریکا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ace

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آدم از دیدن فورد اکسپلورر سیر نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mahdi DODGE

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر رونمایی چلنجر جدیدم تا ببینم چقد قوی ترش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      احتمالا 50 اسب

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا