هفته نامه

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت اول)

گزارش اختصاص پدال از سیزدهمین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان، بهمن ۱۳۹۵

نمایشگاه خودرو اصفهان در کنار نمایشگاه خودروی مشهد و در غیاب نمایشگاه خودروی تهران، عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی کشور را در اختیار دارند و هرساله بازدیدکنندگان بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کنند. نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان هرساله در بهمن‌ماه و در محل همیشگی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود. امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، شاهد برگزاری نمایشگاه خودروی اصفهان هستیم که دورهٔ سیزدهم آن محسوب می‌شود؛ بنابراین قصد داریم در چند قسمت به‌طور کامل به پوشش این نمایشگاه پرداخته و گزارش جامعی از آن‌را تقدیم مخاطبین عزیز پدال کنیم.

esfahan-auto-show-2017-2

سیزدهمین دورهٔ نمایشگاه خودروی اصفهان امسال از تاریخ ۵ تا ۸ بهمن برگزار می‌شود که برای تهیهٔ گزارش در روز نخست و ساعات اولیهٔ آغاز بکار آن، در بعدازظهر سرد و زمستانی اصفهان راهی محل برگزاری در پل شهرستان می‌شوم. البته احتمالاً امسال آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه خودروی اصفهان در این محل برگزار می‌گردد چراکه اینجا به دلیل محدودیت فضا گنجایش شرکت‌های زیادی را ندارد. به همین دلیل چند سالی است که پروژهٔ ساخت نمایشگاه جدید اصفهان در مکانی دیگر آغاز شده و احتمالاً در نیمهٔ اول سال آینده افتتاح خواهد شد؛ بنابراین سال آینده به‌احتمال‌زیاد نمایشگاه خودروی اصفهان در مکان جدید برگزار می‌شود.

esfahan-auto-show-2017-1

البته طی سال‌های گذشته جهت بهبود سطح کیفیت نمایشگاه خودروی اصفهان، نمایشگاه‌های قطعات خودرو و وسایل نقلیهٔ تجاری و دیزلی از نمایشگاه خودروهای سواری جدا شده و همچنین یک سالن کوچک هم به سه سالن قبلی اضافه شده که در بهبود کیفیت نمایشگاه تأثیر مثبتی داشته است. درهرحال برای رفتن به نمایشگاه از روی پل شهرستان عبور می‌کنم که دیروز با جاری شدن آب در زاینده‌رود پس از مدتی بسیار طولانی، نمای بسیار شاداب و زنده‌ای پیدا کرده و موجبات شادی مردم اصفهان را فراهم نموده است.

rq2lqlfvf971yksbk2zr

از ورودی نمایشگاه وارد سالن اول یا سالن شیخ بهایی می‌شوم. این سالن به‌طور کامل در اختیار ایران‌خودرو قرار داشته و محصولات زیادی را به نمایش گذاشته است. اولین خودرویی که در اینجا جلب‌توجه می‌کند، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو L90 است که ایران‌خودرو برای اولین بار آن‌را در این نمایشگاه رونمایی کرده است. این فیس‌لیفت در سال ۲۰۰۹ توسط داچیا بر روی لوگان انجام شد تا ظاهر و داخل آن کمی بهتر شود و برای آن سال حرکت مثبتی بود اما حال پس از ۸ سال تازه راهی کشورمان شده است. نکات جالب در مورد L90 جدید اینکه ایران‌خودرو آن‌را با نام تندر پلاس عرضه خواهد کرد! و دوم پروژکتور عقب عجیب و ناهماهنگی که سازندهٔ ایرانی جهت تطابق با استانداردهای ایمنی به آن اضافه کرده است. این ماشین در خارج تغییراتی را تجربه کرده و داخل آن نیز مشابه ساندرو شده است. در نمایشگاه نسخهٔ اتوماتیک تندر پلاس به نمایش گذاشته بود و فعلاً فقط به‌صورت اتوماتیک عرضه می‌شود درحالی‌که مسئول غرفه نیز قیمت آن‌را نامشخص اعلام کرد.

dsc_0520

در سوی دیگر دنا به نمایش درآمده است اما نکتهٔ عجیب اینکه درحالی‌که چندی پیش ایران‌خودرو نسخهٔ جدید و فیس‌لیفت شدهٔ دنا را با نام دنا پلاس رونمایی کرد، در نمایشگاه اصفهان همان نسخهٔ قدیمی را به نمایش گذاشته بود. بااین‌حال پس از بررسی کوتاه دنا، کمی جلوتر می‌روم که سورن توربو جدید به نمایش گذاشته شده است. چند سال پیش ایران‌خودرو تغییراتی در داشبورد سورن ELX ایجاد کرد که شامل کلیدهای کنترلی روی فرمان و کنترل سیستم صوتی و تهویهٔ جدید می‌شد؛ اما پس‌ازاینکه نسخهٔ توربوشارژ این خودرو معرفی شد، با همان داشبورد قدیمی به بازار آمد. ولی حالا ایران‌خودرو سورن ELX توربو را هم به داشبورد جدید مجهز کرده و در نمایشگاه اصفهان ارائه نموده است.

dsc_0510

آخرین محصول با برند ایران‌خودرو در این دورهٔ نمایشگاه نیز رانا است که یک دستگاه از آن به رنگ آبی نفتی دیده می‌شد؛ اما ایران‌خودرو امسال محصولات جدید پژو را هم به اصفهان آورده است که شامل مدل‌های ۵۰۸ و ۲۰۰۸ می‌شود اما خبری از ۲۰۸ و ۳۰۱ نیست. تولید ۲۰۰۸ که یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است، امسال توسط ایران‌خودرو آغاز خواهد شد و احتمالاً پیش‌فروش آن‌هم صورت خواهد گرفت؛ اما گویا قرار است ۵۰۸ فعلاً به‌صورت وارداتی عرضه شود. این خودرو یک سدان متوسط است که در بازار ایران کار سختی را در برابر کره‌ای‌های محبوب یعنی هیوندای سوناتا و کیا اپتیما و همین‌طور هم‌وطنش رنو تالیسمان در پیش دارد.

dsc_0534

پژوی دیگر این نمایشگاه هم ۲۰۷ جدید بود درحالی‌که بازهم نسخهٔ سدان آن که چندی پیش همراه با دنا پلاس رونمایی شد در نمایشگاه حضور نداشت. ۲۰۷ جدید در داخل و خارج تغییرات مثبتی نسبت به قبل داشته که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جدید با گرافیک زیباتر و تجهیز به نمایشگر لمسی اشاره کرد. همچنین گویا گیربکس آن نیز با گیربکس ۲۰۶ متفاوت بوده کیفیت بالاتری نسبت به ۲۰۶ دارد.

dsc_0522

دیگر محصولات ایران‌خودرو در سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان نیز رنو کپچر و سوزوکی گرند ویتارا فیس‌لیفت هستند. رنو کپچر به نمایش درآمده، مدل ۲۰۱۷ بوده که تغییراتی جزئی را نسبت به قبل تجربه کرده است. گرند ویتارا هم همان‌طور که اشاره شد از نسخهٔ فیس‌لیفت شده است که این فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۲ توسط سوزوکی بر روی آن انجام شد و شامل تغییراتی در جلوپنجره و سپرها می‌شود.

dsc_0527

درنهایت می‌رسیم به چینی‌های ایران‌خودرو یعنی هایما S7 و دانگ‌فنگ H30 کراس که آخرین محصولات ایران‌خودرو در این دوره از نمایشگاه اصفهان هستند. H30 کراس را که بارها بدان پرداخته‌ایم. شبه کراس‌اووری با موتور TU5 و گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک آیسن که با استقبال فوق‌العاده‌ای در بازار مواجه شد. در نمایشگاه هم به دلیل جمعیت زیادی که در اطراف H30 کراس جمع شده بودند امکان تصویربرداری مناسبی از آن محیا نشد.

dsc_0548

ایران‌خودرو همچنین برای اولین بار نسخهٔ توربوی کراس‌اوور هایما S7 را هم به نمایش درآورده است. پس از عرضهٔ این کراس‌اوور چینی به بازار کشور، گلایه‌های زیادی از قدرت کم پیشرانه برای جثهٔ بزرگ آن مطرح شد. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفته نسخهٔ توربوی S7 را هم عرضه کند که در ظاهر نیز تغییراتی را نسبت به نسخهٔ معمولی تجربه کرده است به‌گونه‌ای که جلوپنجره، سپر جلو و پروژکتورهای جدید جلو، هایما S7 توربو را از نسخهٔ معمولی متمایز می‌کنند. نسخهٔ توربوی S7 مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما بااین‌حال شتاب صفرتاصد آن ۱۴ ثانیه است که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

اما در سالن اول، در کنار محصولات ایران‌خودرو، محصولات شرکت ایران‌خودرو دیزل هم به نمایش درآمده است. اولین محصول در این بخش، کشندهٔ فوتون است که با رنگ سفید به نمایش درآمده است. در کنار کشندهٔ فوتون نیز یک کامیونت بنام پرسیکا و با نشان ایران‌خودرو به نمایش درآمده است که به‌احتمال‌زیاد ساخت کشور دوست و برادر، چین است!

در سوی دیگر نیز پیک‌آپ‌های فوتون تونلند در دو نسخهٔ بنزینی و دیزلی به نمایش درآمده‌اند. در کنار وانت‌های فوتون، یک ون بزرگ ساخت فوتون نیز به چشم می‌خورد که البته ایران‌خودرو نام آن‌را به ون وانا تغییر داده و لوگوی خود را در آن جایگزین لوگوی فوتون کرده است! این ون کپی چینی تویوتا هایس بشمار می‌رود؛ و درنهایت، آخرین محصول ایران‌خودرو دیزل در این نمایشگاه، یک مینی‌بوس هفت متری دودر بوده که بازهم ساخت چین است و بازهم ایران‌خودرو با حذف تمامی لوگوها و نشان‌های آن و جایگزین کردنشان با لوگوی خودش، هویت این مینی‌بوس را پنهان کرده است! این مینی‌بوس هم کپی چینی مینی‌بوس معروف تویوتا کوآستر محسوب می‌شود که ایران‌خودرو نام آن‌را به آرین تغییر داده است.

بدین ترتیب سالن نخست نمایشگاه را به پایان رسانده و راهی سالن دوم یا سالن میرداماد می‌شوم. در اینجا شرکت‌های کرمان‌خودرو و زیرمجموعه‌اش کارمانیا به همراه مدیا موتورز محصولات خود را به نمایش درآورده‌اند. در ابتدا کرمان‌خودرو دو محصول جدیدش یعنی هیوندای i10 و i20 را به نمایش درآورده است که این روزها سروصدای زیادی بپا کرده و فروش بالای داشته‌اند. در نمایشگاه دو دستگاه i20 و یک دستگاه i10 به چشم می‌خورند که بعداً در مطلبی مجزا به‌طور کامل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

dsc_0552

dsc_0429

اما بخش دیگر غرفهٔ کرمان‌خودرو بسیار کسل‌کننده است چراکه فقط خودروهای قدیمی شامل محصولات شرکت‌های جک و لیفان را به نمایش گذاشته است که بارها آن‌ها را در خیابان‌ها دیده‌ایم. بااین‌حال، اولین خودروی این بخش، سدان جک J5 است و در کنار آن کراس‌اوور جک S5 در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به چشم می‌خورند.

کمی جلوتر محصولات لیفان قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین ساختهٔ این شرکت چینی یعنی سدان ۸۲۰ قرار است. سدان بزرگی که قسمت عقب آن به‌وضوح کپی فاحشی از کیا K9 یا کیوریس است و چند وقتی است با قیمت ۹۱ میلیون تومان به بازار کشور عرضه شده است. بااین‌حال کابین ۸۲۰ مناسب به نظر می‌رسد و متریال داخلی آن احساس باکیفیت و لوکسی دارند. در پایان غرفهٔ کرمان‌خودرو نیز کراس‌اوورهای لیفان شامل X50 و X60 به نمایش درآمده‌اند.

در آن‌سوی سالن میرداماد، زیرمجموعهٔ کرمان‌خودرو، یعنی شرکت کارمانیا چند دستگاه از تنها محصول خود یعنی بی‌وای‌دی S6 را به نمایش گذاشته است. کراس‌اووری که کپی نسل دوم لکسوس RX بوده و در نمایشگاه پکن ۲۰۱۰ معرفی شد. بی‌وای‌دی S6 در سال ۲۰۱۱ به بازار چین عرضه شد و به دلیل قیمت پایین توانست به فروش مناسبی دست پیدا کند. بااین‌حال هرچند گفته می‌شد کارمانیا کراس‌اوور بی‌وای‌دی تانگ را هم در نمایشگاه اصفهان به نمایش درمی‌آورد ولی خبری از این ماشین در نمایشگاه نیست.

dsc_0428

و در کنار کارمانیا نیز شرکت مدیا موتورز، نمایندهٔ شرکت بریتانیایی-چینی ام‌جی حضور یافته است. شرکتی که از سال ۱۳۹۲ هرسال در نمایشگاه اصفهان حضور داشته است. مدیا موتورز امسال در کنار محصولات قبلی ام‌جی شامل کراس‌اوور GS و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان لیفت‌بک MG 6، خودروی جدید این شرکت بنام MG GT را هم به نمایش درآورده بود. ام‌جی GT یک سدان کامپکت است و در اصل نسخهٔ صندوقدار مدل هاچ‌بک MG 5 محسوب می‌شود که برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۴ رونمایی شد.

dsc_0423

این خودرو در قسمت جلو از طراحی آشنا و البته زیبایی برخوردار است که شباهت زیادی به دیگر ساخته‌های ام‌جی دارد اما در قسمت عقب با چراغ‌های متصل‌به‌هم، طراحی متفاوتی را ارائه کرده است. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میابد. ام‌جی GT در حال حاضر با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان توسط مدیا موتور به بازار عرضه می‌شود.

dsc_0425

در قسمت‌های آینده به ادامهٔ گزارش سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان خواهیم پرداخت.

ادامه دارد…

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت دوم)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    خیییلى ممنون آقا امیر گل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      خواهش میکنم. ممنون از لطفتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ASTON MARTIN

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    فک نمیکردم اینو بگم ولی موتور و اینتریور سورن واقعا قشنگ شده …
    هرچند این فقط ظاهره و باطنی میدونیم آشغاله
    ام جی هم تایراش خیلی نسبت به بدنه کوچیک و بی تناسب بود
    خلاصه یه نمایشگاه بی اصالته دیگه
    انتظاری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      چرخ و لاستیک های خودروهای MG ، بیشینه اندازه معمول خودروهای کلاس شون می باشد و شما در عکس ها از زاویه نا مناسب ، آنها را می بینید .
      رینگ GT شانزده اینچ (R16 55/205) ، رینگ ام جی 6 هفده اینچ (215/50R17) و جی اس هجده اینچ (235/50R18) است .
      این اندازه ها ، اندازه های معمول این کلاس خودروهاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTIN

        ۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        برای زاویس پس یحتمل
        بزرگتر بندازی زیرش بهتر نمیشه ؟ “هندلینگ”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایمان

        ۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        در هر سایتی اسم ام جی بیاد سر و کله این دلاله پیدا میشه با اسم های کاربری: …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهربد

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (242 ديدگاه)

          من ام جی سوار می شوم و از روی علاقمندی به این خودرو و برند ، مطالب آنرا از روی تفنن دنبال می کنم و در فراغت کاری ، لذت می برم..
          دوستانی که به من نسبت می دهید اشخاصی حقیقی و در جمع دوستان ام جی سوار هستند و در گردهمایی ها با خودروهایشان حضور دارند و مشابه با رفتار اینجانب ، کمابیش در پایگاههای خودرویی فعالند و می نویسند و پاسخ دوست داران دنیای خودرو را در بخشی که آگاهی دارند ، به شایستگی می دهند..
          ولی پرسش این است که شخص شما در مطالب خودرویی که به آن علاقمند نیستید چه می کنید..!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حامد

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          خجالت داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    فردا میرم نمایشگاه خوبه که هنوز قبمت ورود همون 1000 تومانه به نظر من نقطعه مثبت نمایشگاه حضور هیوندای i20 و i10 با کیفیت مثال زدنی و مدل 2017 است سایر خودروها از قبیل امجی gt با موتور 1500 و قیمت 115 ملیونی س ان سایز کوچک و برچسب قیمتی 115 ملیون برای یک خودروی چینی محلی از اعراب ندارد فردا به محض ورود به نمایشگاه کیفیت کمی و کیفی امجی چینی را از نزدیک میبینم که عایا این خودرو بمانند آریزو 5 چگونه چنین قیمت نجومی را یدک میکشد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      شما وقتی فیمت بلیت 1000 تومانی برایتان دارای اولویت و اهمیت است چطور در مورد کالایی با ارزش 115 میلیون می خواهید نظر بدهید و آنرا ارزیابی کنید ؟ تردید دارم چیزی از کیفیت و کمیت خودروها بدانید !
      پیش از این ، نظر شگفت و خنده دار شما را در مورد دستگیره پلاستیکی خودروی ام جی جی اس خواندم ..!
      دست از این دیدگاه های بچه گانه بردارید ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Parker

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.
      خواهشا دست از این دیدگاه ها در مورد خودروهای چینی بکش.

      115 میلیون تومن برای GT زیاده. همونطور که 80 میلیون تومن برای I10 خیلی خیلی خیلی زیاده.

      همینطور که 87 تومن برای سراتوی تولیدی سایپا خیلی زیاده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فيصل.

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    آقا اون عکس ماشین سفیده زیر h30 از پشت که دیدم فکر کردم لوگوی آستون مارتینه، عکس بعدی درش که بازه طرح روش دیدم فک کردم پرادو هست بعد خوندم s7 هست.
    چراغ عقب پژو 2008 از نیسان z370 الگو گرفته؟
    نویسنده گرامی ممنون از تلاشت، چرا عکس از داخل خودروها نیست تو گزارش؟
    نظرم راجب نمایشگاه خودرو ایران هم اینه: سطل آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      بدلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان و جمعیت زیادی که اطراف خودروها و همینطور داخل آنها حضور داشتند متاسفانه امکان تصویربرداری از داخل ماشین ها میسر نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. BMW

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    چینیا واقعا گند زدن حالم بهم میخوره ماشینیاشونو میبینم اکثرا جلو عقب دو تا کمپانیو بهم وصل کردن >_<
    از بینشون فقط جک قابل تحمله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      جک؟!
      اووووقققققققق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کاپیتان عزیزی

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین‌های به ظاهر زیبا و فنی در حد گاری چینی مملکت و قبضه کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. elyas

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کجای گیربکس 207 بهتر از 206 ماله 206 be1 ولی 207 های جدید be4 ماله 405 مفت بدن نمی خرم ساندرو درسته قیافه اش کمی عقبه ولی فنیش یکه یکه
    دیگه پژو خودشو فروخته چیپ اشم ماله coruse چینیه من خودم تحویل گرفتم همین اینارو دیدم زود بردم فروختم ساندرو گرفتم درسته قیافش مونقولیه ولی بانمکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    من نمیدونم این کلمه پلاس رو کی به ایران خودرو یاد داده ، مسخرمون کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Chrysler

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    بچه ها یکی میتونه بگه که ماشینای ایران خودرو و به خصوص 206 کیفیتشون تو کدوم سال ها بهتر یا بدتر بوده؟206 رو بیشتر میخوام بدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      206 ها تا 90
      پارس تا 89
      سمند تا 91

      بدترین دوره ی 206 هم 92 تا 94.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (512 ديدگاه)

      206 تامدل 90 خوبه بعدش همش شده اشغال وبی کیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Saeed

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این جمله رو نمیفهمم منظورم قسمت دومشه !!!!!!!!
    ((نسخهٔ توربوی S7 مجهز به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری توربوشارژ است که 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما بااین‌حال شتاب صفرتاصد آن 14 ثانیه است که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Parker

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از اون ونی که کپی تویوتا هیاس بود اصلا خوشم نیومد.
    حیف تویوتا که محصولاتش رو کپی کنند
    هایما S7 هم که معرف حضور همه هست.
    نسخه ی معمولی این خودرو سوار شدم. بیش از حد انتظارم خرفت بود. اما نسخه ی توربو به نظرم خیلی بهتر باشه.
    BYD S6 هم که یک کپی دیگست.

    لیفان 820 هم نظر خاصی در موردش ندارم. کلا این ماشین برام کوچکترین جذابیتی نداره.

    سبک طراحی MG ، یک 3 سالی هست دیگه به دلم نمینشینه. حس مخصوصا این شاسی بلند جدیدش. جدیدا رفته به سمت الگوی طراحی نپخته و واپس گرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    واقعا باعث تاسف هست…همه از دم اشغال چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یاسین

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ایکاپ که داره 2008 رو فیس لیفت 2016 رو تولید میکنه پس چرا هی همون مدل 2013 که پارسال برای تست اورده بود رو تو نمایشگاه آورده واقعا مدیریت فعالیتهای نمایشگاهیشون ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      از کجا اطلاع دارید که فیس لیفت 2016 رو تولید میکنه؟
      والا انقدر این قدیمیه رو آورده که ما ناامیدیم از تولید فیس لیفت جدیدش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (658 ديدگاه)

        از اینش مطمئنم چون عکسی منتشر شد که اولین 2008 رو تقریبا یک ماه پیش بود رنگ کردن و اینکه تو اخبار که داشت با زارع حرف میزد گفت بر خلاف اینکه مدل 2013 برای نمایشگاهها اورده بودیم برنامه تولید مدل فیس لیفت رو داریم چون پژو اعلام کرده که دیگه مدل قدیم رو در هیچ جا تولید نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. amin

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    از جناب دهقان بابت زحمت هاشون بسیار تشکر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرشاد

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نصب اون مه شکن عقب مگه چه پیچیدگی داره که متمایل به یه سمت خودرو نصبش میکنن؟خب لااقل بزارنش وسط که هماهنگی بیشتری داشه باشه.پارس خودرو هم مه شکن ساندرو رو گذاشته یه طرف.کسی میدونه الزامی برای متمایل بودن به یک طرف هست؟آخه ۲۰۶ و دنا وسط نسب شده مه شکن عقب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اگه قرار باشه ۱۱۵میلیون واسه MG بدم، ۱۰ تومن میزارم روش یه ویتارا میگیرم، هم شاسی بلنده(هم دو دیفرانسیل) ۱۷۰ اسب هم قدرت داره چه از لحاظ فنی چه از لحاظ سواری برتره واسه افرود هم میشه استفاده کرد واسه چی بیام یه ماشین هاچ بک چینی که با توربو ۱۲۷ اسب تولید میکنه رو با اون قیمت بگیرم؟ قیمت گذاری تو ایران واقعا بیخوده، فقط منتظرن سر مردم کلاه بزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AREF

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ام جی جی تی در سایت مدیا نقدی 109 میلیونه و سوزوکی مونتاژ ایرانخودرو صفرش 144 میلیون!!!
      پس حرف زدن از 10 تومان میزارم روش ، حرف مفته..!!
      ضمنا سوزوکی مدل سال 2006 است و جی تی 2014..
      اصلا این دو ماشین به هم چه ربطی دارند؟؟؟
      شما که معلومه ماشین نداری و فقط حرف میزنی ولی اونی که می خواد ماشین با صد تومان بخره ، منطق شما برای کاربری از یک ماشین در حد نظر بچه شش ساله اش میمونه و یا دختر بچه دبستانی..!!
      در ضمن ام جی برند چینی نیست و جی تی هم هاچبک نیست..!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        داداش ام جی انگلستان زمان خودش هم چنگی به دل نمیزد و آخر هم ورشکست شد و دادنش به چین، حالا شما هر چی هم اصرار کنی به انگلیسی بودنش باور کن انگلیسی نخواهد شد، به عنوان چینی ولی چینی کیفیت بالا قبولش کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AREF

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          زمان خودش کی بوده ؟ تا وقتی که تحت مالکیت ب ام و بود که ام جی ها مختلف با ب ام و ها دارای پلت فرم مشترک بودند و بسیار ماشین های با کیفیت و برتری تولید می شد..
          قبل آن هم که تاریخچه ای درخشان در خودروسازی داشته..
          هیچ زمان هم ورشکست نشده چون کسی بابت یک ورشکسته میلیون ها دلار برای سرمایه گذاری خرج نمیکنه
          روور ورشکست شد و اسمش به تاریخ پیوست و اتحاد ام جی – روور بهم خورد
          همه این موارد در اینترنت هست و هر کسی به آن دسترسی داره
          در همه سایت ها از ام جی به عنوان یک برند بریتانیایی با یرپرستی و دفتر انگلستانش یاد می شود و فقط سرمایه گذار آنرا سایک چین معرفی می کنند
          …ام جی آنقدر برتری های مهندسی و فنی داره که اهلش میدونند چیه و نظرات شما فقط به درد همین افرادی میخوره که در به در خرید خودرو با وام از نمایندگی سایپا هستند!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حامد

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          حالا نمیشه شما با سابقه دیدگاه یک درباره برند 90 ساله اظهار نظر نکنی!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (202 ديدگاه)

        دوست عزیز سوزوکی کلاس۹ اتومات ۱۳۵ تومنه کلاس۵ حدودا ۱۲۵ تومن. ما ۶ سال پیش از نمایندگی (صفر) ۴۴ تومن گرفتیم تا الان ۳۰۰هزارتا کار کرده فقط یه بار صفحه کلاجشو عوض کردیم. شما انگار فقط به قیافه نگاه میکنی، همچین ماشینی ۱۱۵ تومن نمی ارزه.بعد چرا انقدر سنگ انگلیس رو به سینه میزنی؟ اونکه تو چین تولید میشه! ضمنا شما که از کاربری ماشین سرت میشه بگو MG چه کاربری داره که سوزوکی نداره؟ وقتی ماشینی با توربوشارژر فقط ۱۲۷ اسب تولید میکنه نشان از توان کمشه. توربو فقط واسه شتابگیری و سرعت های بالا کاربرد داره توکه فقط تو اتوبان باهاش رانندگی نمیکنی. به نظر من جکS5 هم به MG میارزه، برو مشخصات فنیشونو با هم مقایسه کن. خخخ سمند توربو قدرتش ۱۵۰ اسبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          البته این ***ها در ایران متداوله ولی کسی که چهار در سدان میخواد بخره چرا باید اس یو وی بخره آخه کاربری این دو ماشین یکیه پرفسور!!
          در ضمن سوزوکی هم در ایران تولید میشه پس نگو ام جی ساخت کجاست که همه میدونن گند ترین مونتاژ مال وطنه..
          اینم بگم تا یاد بگیری که تدربو برای سرعت و شتاب نیست بلکه سیستمی است که در کنار حفظ قابلیت های حرکتی ، مصرف و آلایندگی را پایین میاره و حجم مورد نیاز موتور را نسبت به وزن ماشین کاهش میده..
          حالا وقتی ام جی جی تی با 127 اسب و گشتاور 230 و شتاب زیر ده ثانیه از پس تمامی رقبا من جمله سمند توربو به راحتی بر میاد در حالیکه وزن بیشتری داره پس 150 اسب ایران خودرو را بزار در کوزه..
          آنچه مهم است اعداد واقعی و بازدهی موتور و گیربکسه نه یه سری اعداد روی کاغذ..!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    واقعا نظر خودم که هیچ نظر افرادیکه هیچ ذهنیتی از خودروی چینی نداشتند میگم
    در نمایشگاه هر شخصی نسبت به خودروهای چینی میگفت نمی ارزه
    و این دیگه چیه در هر صورت من برای تنی چند از خریداران در مورد ماتریال و کیفیت بسیار پایین چینی ها توضیح میدادم و خوشبختانه بسیاری از افراد را که فقط ظاهر بین بودند نسبت به خرید خودروهای چینی بی کیفیت منصرف میکردم در مورد خودروی نسبتا جدید امجی gt باید گفت ظاهر خودرو زیباست و طراحی خوبی دارد اما استفاده بیش از حد از پلاستیک در روی دربی ها دستگیره های داخلی ت حتی بیرونی که پلاستیک هستند انجین با خروجی توربو بسیار نامید کننده و قیمت نجومی آن هیچ تفسیر عقلانی ندارد
    دربین خودروهای نمایشگاه کیفیت i20 و i10 مثال زدنی بود کیا سراتو سایپا هم با 90 درصد قطعات کره ای و شرایط اقساط عالی و مواور 156.5 اسبی با استقبال روبرو شده و غرفه شلوغ تری داشت در بین چینی ها هایما s7 توربو کیفیت و بهتر و طراحی زیبا و هماهنگی داشت
    پژو 2008 هم یکی از خودروهای مورد توجه عموم بود اکر 2008 با قیمت منطقی ارائه شود قطعا فروش بالایی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      اصلا استقبال از سراتو سایپا که معلومه چقدر زیاده!!!!انقدر زیاد بود که خط تولید ١۶٠٠ رو که کلا جمع کردن!!!٢٠٠٠ رو هم به زور و ضرب اقساط و فروش شرایطی دارند میفروشند.یه چیزی برام جالبه:شما همه جا میگید این چینیهای آشغال به زور شرایط اقساطی هست که فروش دارند وگرنه هیچکس اینارو نقدی نمیخره،اما الان که چند وقتیه سراتو رو سایپا داره مدام اقساطی میده بلکه فروش بره میگین استقبال بالا و…..
      به این میگن یه بوم و ٢ هوا
      در کل تو ایران هر خودرویی که فروش اقساطی داره یعنی فروش پایینی داره،حالا چینی یا کره ای یا ایرانی یا ساخت هرکجا،مهم اینه که شرکتهای طمعکار داخلی اگر فروش بالایی داشته باشه و استقبال بشه ازش هرگز هرگز قسطی نمیدن یه ماشین رو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      شما نمیشه بی خیال MG بشی . هرجایی باید یه حرفی از ام جی و سراتو هم بزنی؟؟؟
      خسته نمیشی از این همه مهملات و تبلیغ برای یک خودرو دستکاری شده ایرانی شده؟؟؟
      من نمیفهمم گیر شما به MG برای چیه؟؟ چه ربطی به سراتو سایپا داره؟؟؟
      دیگه لوث شده و این تخریب های شما مثل لجبازی های بچه هاشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    قابل توجه شما من از خانم مسئول غرفه سراتو سایپا سوال کردم تمامی ظرفیت ها تا خرداد و مرداد ماه پر شده و برای شهربور ثبت نام دارند یعنی موفقیت و استقبال از کیا سراتو اما خودروی سیتروئن 4 و 6 نظر من جلب کرد سیتروئن c4 با طراحی معمولی و موتور 1600 و قیمت نجومی احتمالی 95 ملیونی بدون هیچ آپشنی و چرخ های 4 پیچ دار و خودروی c6 با طراحی زیبا و امکانات خوب و اما موتور 1600 توربو و قیمت فضایی 220 ملیون????
    اما خودروی زیبا و با کیفیت و همه چیز تمامی که نظر منو جلب کرد و از همینجا اعلام میکنم اینخودرو در صورت قیمت گذاری 60 ملیوتی یک جنبش در فروش خودرو کشور ایجاد میکند خودروی زیبا پر قدرت دارای طراحی بسیار اصولی و با کیفیت و بسیار عجیب چانگان xt جدید بود اگر من نمیدانستم اینخودرو چینی است باور کنید محال بود باور کنم چینی است دقیقا طراحی مزدا 6 جدید با قوس و هنگ آور کوتاه چراغ های دیلات دار نسل جدید بسیار تهاجمی و قدرت 160 اسب بخار این خودرو قطعا مشتریان بسیاری خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو رو خدا از تندر پلاس چندتاعکس بگیرید. بزارید اینجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    تندر پلاس اصلا نمیشه طرفش رفت اینقدر دورو بر اینخودرو بازدید کننده است که من فقط یک فیلم چند دقیقه ای گرفتم اما قوس شیشه عقب و حالت چراغ ها ملایم ترشره و نوار کرومی زیر صندوق عقب به هماهنگی طراحی آن کمک کرده تریم داخلی داشبورد همان مدل قدیمی است اما رویه درب ها همانند ساندرو شده و مدل اتومات آن با تغییر جزیی لیور دنده کمی تغییر کرده البته تمام جزئیات فنی یکسان است
    از افرادیکه قصد خرید خودرو تا مرز 55 را دارند درخواست میکنم قدری تامل کنند و حتما چانگان ایکس تی 2016 (نه مدلی که درجراید است) که متعلق به 2013 است را ببینند قرار است در فروردین یا اردیبهشت ثبت نام شروع شود اینخودرو با 160 اسب قدرت و ترمز پارک برقی صندلی برقی سانروف 3 حالته و دارای هود گارد و هدلایت های بسیار زیبای جلو چراغ های زیبای عقب و قوس های کنتری حساب شده شما را دقیقا به یاد مزدا 6 می اندازد اینخودرو تنها خودروی چینی بود که در نمایشگاه نظر مزا جلب کرد
    از کاربران و مهندس امیر دهقان سوالی دارم اگر اطلاعی از یک قطعه عجیب بشکل یک توری کوچک با یک خط صلیب در دو طرف ستون 2008 و نیز سیتروئن c4 اطلاعی دارند بگویند این قطعه و یا آپشن چیست؟ البته قرار است مدل فیس لیفت 2008 در ایران تولید شود و مدلی که در نمایشگاه به معرض نمایش عمومی قرار داده شده بود بنده متوجه شدم دیزلی است
    و اما در سیتی سنتر اصفهان از دو خودروی ds بازدید کردم که یگی از آنها ds 5 مدل 2016 بود اینخودرو در تریم داخلی بقدری زیبا بود و لیور دنده درست مانند سیتروئن c6 البته بسیار لاکچری تر طراحی شده بود سیستم صوتی خودرو دارای حافظه بود و درآن تعدادی آهنگ فرانسوی در حال پخش، نکته جالب یک مانیتور راننده محور در منتهی علیه سمت راست کیلومتر آنالوگ اینخودر و قرار داده شده که مشخصات تراک درحال پخش و سایر اطلاعات موسیقی را نمایش میدهد
    یک ساعت انالوگ بصورت عمودی هم در قسمت چپ کابین از برندی لوکس نصب شده صندلی ها چرم دارای قطعات مکعبی شگل هستند و فرمان D شکل
    در زیر جا لیوانی های در های طرفین یک بک لایت ملایم قرمز وجود دارد و در زیر آن برای سرد و گرم کردن لیوان ها قطعات الکترونیکی کار شده سقف خودرو پانورا ما بوده و از همه چیز لاکچری تر و زیباتر وجود چندبن و چند کلید دارای بک لایت در سقف اینخودرو است که بیشتر شبیه هواپیما های پستفری کار شده و بسیار زیباست به نظر من با وجود قیمت 217 ملیونی این خودرو واقعا ds در مدل جدید خود بسیار لوکس و متفاوت عمل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا