گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت دوم)

در قسمت قبلی، گزارش کاملی از سالن‌های اول و دوم نمایشگاه خودروی اصفهان را تقدیم شما کردیم و حالا در این قسمت به ادامهٔ گزارش می‌پردازیم. با پایان سالن دوم، راهی سالن سوم با نام سالن نقش‌جهان می‌شوم. در این سالن چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، رامک‌خودرو و آرین موتورز محصولات خود را به نمایش درآورده‌اند. در میانهٔ سالن محل بزرگی به شرکت سایپا اختصاص داده شده که در آن طیف گسترده‌ای از محصولاتش که اکثراً خودروهای سیتروئن و یا سازندگان چینی هستند را به نمایش گذاشته است.

saipa-citroen-c4-01

در سمت چپ در ابتدا سیتروئن C4 به چشم می‌خورد. البته نمونه‌ای که به نمایشگاه آورده شده و سایپا قصد عرضهٔ آن‌را دارد، نسخهٔ سدان C4 است. این خودرو در مرکز طراحی جدید پژو-سیتروئن در شانگهای چین طراحی شده و در اواخر سال 2012 رونمایی شد. این مدل بر روی پلت‌فرم همان نسخهٔ هاچ‌بک اصلی C4 ساخته شده است و برای بازار چین در کارخانهٔ ووهان این کشور، برای بازار روسیه در کارخانه‌ای در شهر کالوگای روسیه و برای بازار آمریکای جنوبی در آرژانتین تولید می‌شود. سایپا پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربوی سیتروئن C4 سدان را برای بازار ایران انتخاب کرده که 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. C4 سدان با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

saipa-citroen-c4-03

در سمتی دیگر، برادر بزرگ‌تر C4 یعنی سیتروئن C6 به چشم می‌خورد. نسل اول C6 به‌عنوان جایگزین مدل XM و پرچم‌دار سیتروئن در سال 2005 معرفی شد اما موفقیت چندانی کسب نکرده و تولیدش در سال 2012 خاتمه یافت. بدین ترتیب سیتروئن برای چندین سال پرچم‌داری نداشت تا اینکه در سال 2016 و در نمایشگاه پکن این سازندهٔ فرانسوی از نسل دوم سدان پرچم‌دار C6 رونمایی کرد؛ اما این خودرو صرفاً در بازار چین عرضه می‌شود و سیتروئن همچنان در اروپا پرچم‌داری ندارد. حال سایپا نیز تصمیم گرفته بزرگ‌ترین ساختهٔ سیتروئن را در بازار کشورمان هم عرضه کند.

saipa-citroen-c6-02

نسل دوم C6 برخلاف نسل قبلی از طراحی معمول‌تری برخوردار است که البته بسیار زیبا و باابهت است. کابین خودرو نیز طراحی فوق‌العاده‌ای داشته و بسیار باکیفیت است به‌گونه‌ای که در جای‌جای آن از چرم استفاده شده است. طبق مشخصات اعلامی از سوی سایپا، سیتروئن C6 مجهز به همان موتور و گیربکس C4 سدان است. طبق اعلام مسئولان غرفهٔ سایپا در نمایشگاه، قرار است این سدان بزرگ و لوکس فرانسوی با قیمتی در حدود 150 میلیون تومان به بازار عرضه شود که در این صورت زنگ خطری برای سدان‌های محبوب کره‌ای یعنی کیا اپتیما و هیوندای سوناتا و همین‌طور رنو تالیسمان و پژو 508 خواهد بود.

saipa-citroen-c6-03

اما در سوی دیگر، کراس‌اوور CS35 محصول شرکت چینی چانگان به چشم می‌خورد. این کراس‌اوور کوچک چند وقتی است که به تولیدات سایپا اضافه شده است؛ اما غیر از CS35، امسال سایپا در نمایشگاه خودروی اصفهان دو محصول جدید دیگر را نیز از شرکت چانگان به نمایش درآورده است که یکی از آن‌ها هاچ‌بک و دیگری کراس‌اوور است. نمونهٔ کراس‌اوور، CS75 نام دارد که یک کراس‌اوور کامپکت بوده و در کلاسی بالاتر از مدل SC35 قرار می‌گیرد.

دومین خودرو هم ایدو XT نام دارد که همان‌طور که اشاره شد یک هاچ‌بک در سگمنت C است. این خودرو از طراحی متفاوتی نسبت به دیگر ساخته‌های چانگان بهره می‌برد که نسبتاً زیبا و هماهنگ است. چانگان ایدو XT مجهز به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو است که 168 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. توانی که برای چنین هاچ‌بکی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

خودروی دیگری که در غرفهٔ سایپا دیده می‌شود، ساینا است. سدان کوچکی که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا بوده و در داخل و خارج دستخوش تغییراتی شده است. ساینا هرچند ازلحاظ طراحی بیرونی خصوصاً در بخش جلو کاملاً ناهماهنگ بوده و حرفی برای گفتن ندارد اما در داخل عملکرد بهتری داشته و کاملاً نسبت به تیبا بهبود یافته است. بااین‌حال همچنان کیفیت پایین متریال داخلی در ساینا هم به چشم می‌خورد.

آخرین خودرویی که در قسمت چپ غرفهٔ سایپا به چشم می‌خورد، نسخهٔ کراس برلیانس H320 است. پس از موفقیت بالایی که نسخهٔ کراس‌اوورنمای رنو ساندرو یعنی ساندرو استپ‌وی کسب نمود، حالا سایپا تصمیم گرفته همین تجربه را با عرضهٔ نسخهٔ کراس برلیانس H320 نیز تکرار کند؛ مانند تمامی هاچ‌بک‌های کراس‌اوورنما، H320 کراس هم کمی ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و در بیرون به قطعات پلاستیکی و همینطور ریل‌های روی سقف مجهز شده که ظاهری مشابه یک کراس‌اوور را به آن بخشیده است. البته این خودرو به همراه نسخه‌های هاچ‌بک و سدانش توسط پارس‌خودرو به بازار عرضه می‌شوند.

به سمت دیگر غرفهٔ سایپا می‌روم که در اینجا هم خودروهای مختلفی به نمایش درآمده‌اند. نخستین خودروی این بخش، نسخهٔ تاکسی سدان آریو یا همان زوتی Z300 است. در کنار آریو تاکسی، محصول دیگری از برلیانس یعنی سدان H230 به نمایش درآمده است. خودرویی که نسخهٔ هاچ‌بک آن نیز توسط سایپا تولید می‌شود و هر دو نمونهٔ آن با استقبال مناسبی مواجه شده‌اند. در کنار برلیانس H230، گران‌ترین محصول تولیدی سایپا یعنی نسل قبلی کیا سراتو قرار دارد. درحالی‌که هم‌اکنون نسل جدیدی سراتو نیز کم‌کم در پایان عمر خود نزدیک می‌شود، سایپا همچنان مشغول تولید نسل قبلی است. بااین‌حال سایپا سراتو را در دو نسخهٔ 1.6 لیتری دستی و 2 لیتری اتوماتیک تولید می‌کند که نمونهٔ موجود در نمایشگاه هم از نوع اتوماتیک بوده و با قیمت 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

و درنهایت آخرین محصول سایپا در این دور از نمایشگاه خودروی اصفهان، رنو ساندرو استپ‌وی است که بازهم طبق معمول نسل قبلی آن توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود. بااین‌حال هر دو نسخهٔ استپ‌وی و معمولی رنو ساندرو که در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شوند، به دلیل قوای محرکهٔ باکیفیت و همینطور ظاهری زیباتر نسبت به برادر سدانش یعنی رنو L90، با استقبال بسیار بالایی در بازار مواجه شده‌اند.

بدین ترتیب غرفهٔ شلوغ و پُر محصول سایپا را به پایان رسانده و به سمت غرفهٔ شرکت مدیران‌خودرو می‌روم. این شرکت نیز فضای بسیار زیادی را در اختیار گرفته و تمامی محصولاتش را به نمایش گذاشته است به‌گونه‌ای که بخش چپ و روبروی سالن سوم به‌طور کامل در اختیار مدیران‌خودرو است. اولین محصول این شرکت، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور X33 است که X33 S نام گرفته است. این خودرو بیشتر در قسمت جلو تغییراتی را تجربه کرده است. X33 S موجود در نمایشگاه مجهز به کیت بدنه‌ای هم هست که شامل پوشش‌های پلاستیکی سپر جلو و عقب و زیر رکابی‌های جانبی می‌شود. نکتهٔ جالب در مورد کیت ام‌وی‌ام X33 S اینکه در بخش عقبی آن به شکلی کاملاً ابتدایی دو به‌اصطلاح سر اگزوز نمایشی طراحی شده است.

mvm-x33-02

پس از X33 S، سدان 550 قرار گرفته است که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل قبلی 530 است. این خودرو در جلو و عقب تغییراتی را نسبت به ام‌وی‌ام 530 تجربه کرده است اما همچنان ظاهر ناهماهنگ و نه‌چندان زیبایی دارد. در طرف دیگر غرفهٔ مدیران‌خودرو، دو مدل 315 S و 110 S قرار گرفته‌اند. ام‌وی‌ام 315 S نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 315 قبلی است که در مدل‌های مختلف سدان لیفت‌بک، هاچ‌بک ساده، هاچ‌بک اسپرت و هاچ‌بک اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌گردد. نسخهٔ به نمایش درآمده در نمایشگاه از نوع هاچ‌بک اسپرت لاکچری است که دارای کیت پلاستیکی بدنه است.

مدل 110 S هم که در کنار 315 S قرار دارد، در اصل نسل جدید مدل 110 قبلی محسوب می‌شود که در داخل و خارج کاملاً تغییر کرده است. این هاچ‌بک سگمنت A هم در دو نسخهٔ کامفورت و لاکچری عرضه می‌شود که مدل دوم نزدیک به 34 میلیون تومان قیمت دارد. مبلغی که هرگز متناسب چنین خودروی کوچکی با پیشرانهٔ سه سیلندر نیست.

پس‌ازاین دو ماشین، سه خودروی دیگر قرار دارند که همگی با پارچه پوشیده شده‌اند و قرار است از آن‌ها رونمایی گردد. کاملاً مشخص است که این سه خودرو همگی جدیدترین محصول مدیران‌خودرو یعنی کراس‌اوور ساب‌کامپکت X22 هستند. پس از گذشت چند ساعت از آغاز بکار روز نخست نمایشگاه اصفهان، مراسمی جهت رونمایی از این خودرو با حضور مسئولین ارشد شرکت مدیران‌خودرو برگزار شد. در این مراسم پس از تعریف و تمجیدهای فراوان از این خودرو تا جایی که فکر کردم قرار است محصولی از مایباخ یا رولزرویس رونمایی گردد (!)، سرانجام از ام‌وی‌ام X22 پرده‌برداری شد.

mvm-x22-01

mvm-x22-02

این خودرو اساساً نسخه‌ای اسپرت و کوپه مانند از همان کراس‌اوور X33 است و بر روی پلت‌فرم آن ساخته شده است اما در طراحی بیرونی در قسمت‌های جانبی و عقبی شباهت زیادی به هاچ‌بک 315 داشته و از پیشرانه و گیربکس‌های آن نیز استفاده می‌کند؛ بنابراین در زیر کاپوت X22 شاهد قرارگیری یک موتور 1.5 لیتری با 106 اسب بخار قدرت هستیم که البته تغییراتی نسبت به پیشرانۀ ام‌وی‌ام 315 داشته و استاندارد آلایندگی آن به یورو 5 پلاس ارتقاء یافته است. برای انتقال نیروی این موتور ‌هم دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی چهار سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. X22 در چهار نسخهٔ مختلف شامل دستی، دستی اسپرت، اتوماتیک و اتوماتیک اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که قیمت ارزان‌ترین مدل آن یعنی دستی ساده از 56,700,000 تومان آغاز شده و به 66,200,000 تومان برای مدل اتوماتیک اسپرت می‌رسد.

درنهایت در آن‌سوی غرفهٔ مدیران‌خودرو نیز محصولاتی به نمایش درآمده‌اند که برخلاف بقیه با برند چری به بازار عرضه می‌شوند. این خودروها سدان آریزو 5 و کراس‌اوور تیگو 5 هستند که گران‌ترین محصولات مدیران‌خودرو بشمار می‌روند. همچنین خبر می‌رسد که مدیران‌خودرو قصد دارد به‌زودی کراس‌اوور جدیدتر تیگو 7 را هم به سبد محصولات خود اضافه کند که البته در این نمایشگاه خبری از آن نیست.

در قسمت سوم و پایانی این مطلب طی روزهای آتی به ادامهٔ گزارش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اصفهان خواهیم پرداخت.

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت اول)

ادامه دارد…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

46 دیدگاه

    1. رضا
      سوابق: (143 دیدگاه) ,

      اونایی که به ماشین چینی ایراد میگیرند حالا برن ماشین (مثلا) فرانسوی بخرن. این ماشین ها هم در واقع چینی هستند و فقط لوگو سیتروئن رو دارند حتی طراحیشون هم در چین انجام شده حالا برید پول برند بدید. موتور و گیربکس سیتروئن c4 رو گذاشتن رو c6 با 150 میلیون قیمت. مردم بیچاره تا کی باید پول زور بدند

      پاسخ
      1. Fariman
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        خیلی فرق هست بین برند چینی با برند اروپایی که به خاطر کاهش هزینه های ساخت در چین مونتاژ میشه.

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (6432 دیدگاه) ,

          یقینا سطح کیفیتش از ماشین های بومی چینی مثل لیفان و جک و … بهتر خواهد بود.

        2. رضا
          سوابق: (143 دیدگاه) ,

          عزیزم این ماشین ها مخصوص بازار چین و کشورهای جهان سوم است این ماشینها روی فرانسه رو به خودشون نخواهند دید

      2. ساسان.م
        سوابق: (257 دیدگاه) ,

        گیرم که طراحیش در بورکینافاسو انجام شده باشه چه ربطی داره به اعتبارو ارزش اون برند؟

        پاسخ
      3. هاشم
        سوابق: (20 دیدگاه) ,

        شما که اینو میگی ایا میشه بگی که:
        حالا شما برید گوشی ایفون مثلا امریکایی بخرید.
        ایا گوشی ایفون که کلا در چین تولید میشه چیزی از اعتبارش کم شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
  1. محمد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سیتروئن C4 خیلی برتر از الانترا هست

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (6432 دیدگاه) ,

      .
      2 مورد از همون خیلی برتری !! های سیتروئن C4 بر هیوندای الانترا رو میشه واسه ما هم بگی ؟ (0.5 نمره)
      یکی بگی هم نصف نمره رو میگیری.

      فقط خواهشا نگو سازنده ی فرانسوی که اولا این ماشین ها ساخت چین اند و از این لحاظ هیچ برتری نیست، ثانیا از همون فرانسوی ها هم مردم دل خوشی ندارند.

      حتما قیافه ی این رو با الانترای نسل قدیم مقایسه کردی.
      نسل جدید الانترا اگه از این زیباتر نباشه ، زشت تر نیست.

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (6432 دیدگاه) ,

        نمیدونم مردم ماچرا هرچی دم دستشون هست براشون عادی میشه ، چیزی که ازش دور بودن فکر میکنن قراره خیلی مسئله ی جالب و بی نظیری باشه.

        چون نیسان پاترول در ایران وارد نشد و لندکروزر شد ، همه فکر میکنن نیسان پاترول حتما باید حسی هزار برابر بهتر از لندکروزر داشته باشه.

        چون الان 6-7 ساله ماشین فرانسوی در ایران مونتاژ نمیشه مردم ما یکم جوگیر شدن. این کره ای ها چون وارد میشن و دم دستن” اَخ” هستند !!
        ماشین فرانسوی الان برای مردم ما شده هم سطح بنز ، BMW و لکسوس !!

        ماشین های فرانسوی خوبن. خوب. کره ای ها هم خوبن. از این لحاظ هیچ برتری نیست مگر سلیقه ی شخصی.

        پاسخ
        1. Ara
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          موتور قوی تر که اشاره شده 160 اسب بخار و توربو شارژر
          هندلینگ و کیفیت سواری بهتر که مشخصه سیتروئن هستش
          قیمت کمتر که مطمئنا از الانترا کمتر میشه چون الانترا تا ۱۳۰ رفته نسل جدیدش.
          باقی مواردش بهتر نباشه هم سطحن.

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1689 دیدگاه) ,

          خودروهای کره ای تقریبا سیاست ژاپن رو در پیش گرفتند
          درسته مونتاژ و کیفیتشون درحد ژاپن نیست ولی خودر وهاشون با کیفیت و کم استهلاک هستند نمونش هم ورنا اوانته های 10 سال پیشه که تو ایران با این خیابون و بنزین درسته عیب هایی دارن ولی درکل خوب دوام اوردند
          من کلا قرار باشه بین کره و فرانسه تو یه کلاس ماشین انتخاب کنم قطعا کره رو انتخاب میکنم
          ولی در کل انتخاب اول و اخرم ژاپن هست
          ایمن کم مصرف کم استهلاک ارزان و جدیدا بسیار زیبا

        3. Parker
          سوابق: (6432 دیدگاه) ,

          .
          _______________________________________________
          – از هندلینگش که از پشت مانیتور قاعدتا چیزی نفهمیدی.
          برتری که گفتم بگو منظورم مستند و با مدرک بود و قانع کننده. نه حدس و گمان.
          از هندلینگ و کیفیت سیتروئن مونتاژ شده تا سوار نشی چیزی نمیفهمی.
          تازه برای یک ماشین شهری هندلینگ بعد از استهلاک ، هزینه ی تعمیرات، افت قیمت ، بازار دست دوم، مصرف سوخت، کابین بی سر و صدا، کیفیت مونتاژ در رتبه ی 7-8 اهمیت قرار داره. ماشین اسپورت که نمیخری.
          ___________________________________________
          – در مورد قیمت هم که هنوز هیچ چی اعلام نشده.
          بازم رفتی تو فاز حدس و گمان.

          حدس خود من بر اساس تجربه ی تالیسمان و … که 1000 بار اینجا تکرار شده اینه که اول قیمتش رو حدود 120 اعلام میکنند. بعد ظرف کمتر از 2 سال به 180 میلیون خواهد رسید.
          _________________________________________
          – الانترا مدل 1800 سی سی 2016 ، 147 اسب بخار قدرت داره. 130 میلیون.
          مدل 2 لیتری 2017 میخواد وارد بشه ، 168 اسب بخار ، 153 میلیون.
          – موتور توربو شارژر وقتی اختلاف قدرتش 3 اسب باشه ، با اون همه استهلاک و هزینه ی تعمیرات به درد خودشون میخوره.
          __________________________________________________

        4. Parker
          سوابق: (6432 دیدگاه) ,

          من از هیچ کدوم نه هیوندای نه سیتروئن دل خوشی ندارم.
          هر دو خیلی گرونن.
          هر دو در حد قیمتشون نیستند.

          ولی خواهشا جوگیر نشید.
          اینقدر الکی تعریف نکنید.
          فاز ندید.

          به خدا ما ایرانی ها در جوگیری رتبه ی 1 هستم. با اختلاف قاطع رتبه ی 1 هستیم.

        5. تيرداد
          سوابق: (16 دیدگاه) ,

          باز شما مردم رو جمع بستی قیمت ماشینای فرانسوی خیلی به صرفه تره چون مونتاژ میشه کسی اینارو با بنز یکی نکرد هر ماشینه جدیدی تازگی داره دیگه مردم رو جمع نبند فعلا تو کشور ما بخاطر گمرک و ۴ برابر شدن قیمت خودرو بخاطر دلار که ٨ برابر قیمت جهانی میشه مجبورن تو رنج قیمت های پایین ماشین هایی که ندیدنو هم بخرن چون چاره ای ندارن الان هم ماشین های فرانسوی با تکنولوژی روز اومدن با این قیمت معلومه میخرن هم خوشگل هم ایمنی هم امکانات با این وضع خیلیم خوبه

      2. ویلیامز
        سوابق: (1217 دیدگاه) ,

        مجید جان خودروهای فرانسوی خودروهای بدی نیستن ک!…ایرانخودرو باعث ایجاد این نگرش منفی شده…پژو سیتروئن خودروهای خوبی تولید میکنن و مدل کاکتوس سیتروئن هم مدل موفق و محبوبیه…جدیدا هم پژو سیتروئن مدل های جدید و ب روزی تولید کردن مثه 3008 و…از طرفی چن روز پیش هم تو مسابقه رالی پژو مقام اول تا سومو گرفت…اینایی ک گفتم بخش کوچیکی بودن…رنو هم جدیدا مدل های فوق العاده ای تولید کرده ک خیییلی نسبت ب قبلش پیشرفت قابل توجه ای داشته مثه تالیسمان و نسل جدید مگان و نسل جدید کولئوس ،از طرفی حظور در فرمول وان پشتوانه محکمی برای توسعه محصولاتش هس…البته این حرفم ب معنی بد بودن خودروهای کره ای نیس چون در چندین رتبه بندی اخیر کیا و هیوندا در جایگاه مناسبی قرار گرفتن و مهارت زیادی کسب کردن،منظورم اینه هر دو طرف خوبن و با ورود خودروهای جدید قدرت انتخاب بیشتر شده.

        پاسخ
      3. رضا
        سوابق: (143 دیدگاه) ,

        یکی نیست به اینا بگه برو فرانسه اگه یکی ازاین ماشین ها رو دیدی به نظر من این شترگاو پلنگ ها توان رقابت با اپتیما و آرزا و تلیسمان رو ندارند چه برسه به اینکه بخواهند برای بازار اونها ایجاد خطر کنند.

        پاسخ
      4. وحید
        سوابق: (289 دیدگاه) ,

        تا زمانی که وضع بنزینمون داغونه
        سمت خودرو های توربو نمیشه رفت
        150 بدی یه کرولا بگیری بهتره پول پای محصولی بدی که دست سایپا تو کاره
        تجربه نشون داده از ابشن هاش اینقدر کم میزارن تا دیگه برچسپ لوکس برداشته میشه

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    البته نیاز نیست مدیران خودرو به خاطر رونمایی مسخره کنین همین شرکت تنها شرکتی هستش که به طور مرتب محصولاتش به روز میکنه که به نظر من همیشه طراحی اون داره بهبود پیدا میکنه حالا نمیخواد اونو با بزرگان مقایسه کنید فقط کافی با سایر رقبا داخلی مقایسه بشه البته در مورد کیفیت باید دارندگان این خودروها نظر بدن

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      بله زود به زود مدل معرفی میکنه با قیمت های تخیلی الان اون s110 چی داره که قیمت گذاشتن ۳۲ خرده یا این آریزو با موتور ۱۵۰۰ غیر مانیتور و دوربین چه اپشنی رو داره گذاشتن ۷۳ میلیون یا x22 الان چیش بالاخره از اون h30کراسه حتی موتورشم ضعیف تره اون میده ۴۳ این میده ۶۶ واقعا روی ایران خودرو و سایپا رو سفید کرده اگه میبینی ماشیناش زیاد شده به خاطر خود ماشیناش نیست فقط به خاطر طرح های اقساطی شه اونم با در صد بالا واقعا متاسفم می گفتیم خودروسازی خصوصی بشه بهتره اینم از مونتاژ کار خصوصی

      پاسخ
    2. ahmad
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      زنده باد مدیران خودرو که زود زود هر آشغال جدیدی که توی چین میاد و زارت تزریق میکنه توی ایران!

      لامصب آشغال هارو داغ داغ به دست مصرف کننده میرسونه!!!
      از جمله اون جاروبرقی سرنشین دار رو!

      پاسخ
  3. هادی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    وقتی میبینم بازار ما شده جایگاه جولان برند های چینی که جدا از بحث این که چه کیفیتی دارند فقط در فکر فروش هستند تاسف میخورم. اصلا به این عکس ها نگاه میکنی این یکی ازون یکی نچسب تر.
    ما اگه قرار نیست آئودی و تویوتا و کیا و هیوندا و… سوار بشیم پس بهتره همون دنای خودمون رو سوار بشیم. چرا ما بازار فروش چین شدیم آخه

    پاسخ
    1. sunmartin
      سوابق: (1589 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم متاسفانه جولانگاه خودروهای چینی و کاش عنوان نمایشگاه به “دستاوردهای صنعت خودروی چین” تغییر نام دهید تا محلی از اعراب داشته باشد😠😈

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    عزیز من ما کجا شدیم بازار فروش برندهای چینی این برندها به تنهایی نزدیک 10 میلیون تولید دارن و کمتر از 100 دستگاه فروش در ایران که یک درصد کل تولیدات چین میشه این حرفها چیه فقط شما را رجوع میدم به گزارش دیروز پدال در مورد امار فروش شاسی بلند چین تا واقعیت ببین

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (6432 دیدگاه) ,

      12 درصد صادرات خودروی چین => به ایران.

      پاسخ
    2. Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (207 دیدگاه) ,

      بله حدود 12 درصد:

      پایگاه خبری تحلیلی انتخاب
      یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سال گذشته میلادی (2012) پس از الجزایر، عراق و روسیه، ایران چهارمین مقصد صادراتی خودروهای تولید‌ شده با برند چین بوده است.

      مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس جدیدترین آمارهای منتشر ‌شده، در سال 2012 میلادی الجزایر با 149 هزار و 800 دستگاه بیشترین خودروهای چینی را در جهان خریداری کرده است.

      وی با بیان اینکه دو کشور عراق با خرید 90 هزار و 100 دستگاه خودرو و روسیه با خرید 89 هزار و 700 دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته میلادی 77 هزار و 800 دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که البته بیشتر آن شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانه‌های داخل کشور است.

      این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: پس از ایران، شیلی پنجمین کشوری است که با 62 هزار و 700 دستگاه بیشترین خریدار خودروهای چینی در جهان بوده است. پرو نیز با 37 هزار و 200 دستگاه ششمین خریدار عمده خودروهای چینی بوده است.

      وی افزود: پس از این کشورها مصر با 34 هزار و 600 دستگاه، ونزوئلا با 32 هزار و 800 دستگاه، کلمبیا با 31 هزار و 300 دستگاه و اوکراین با 30 هزار و 600 دستگاه از عمده خریداران خودروهای چینی در سال 2012 میلادی بوده‌اند.

      ممقانی بیان اینکه کل صادرات خودروهای چینی در سال گذشته میلادی معادل یک میلیون و 56 هزار دستگاه بوده است، خاطرنشان کرد: 62.7 درصد کل صادرات خودرویی چین در سال گذشته میلادی مربوط به 10 کشور یاد شده است

      پاسخ
  5. shahin
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    گزارش عالی و بی طرفانه بود.یه سری سایت ها یه جوری ریپورتاژ آگهی این چینی هارو انجام دادن از این نمایشگاه که به قول شما آدم اگه ندونه فکر میکنه مایباخ هستن

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    شما اون 12 درصد نبین کل تولیدات به فروش در ایران یک درصد هستش اون 12 درصدم به خاطر صادرات کم چینهیها هستش چون بازار داخلی بزرگی دارن

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (6432 دیدگاه) ,

      دوست گرامی ، عزیز من
      اگر مصرف بازار داخلی بره بالا ، به جای اینکه از هر 100 خودرو 12 تا به مثلا ایران صادر بشه، از هر 100 خودرو 5 تا به ایران صادر میشه. چون اون 7 تای دیگه هم به مصرف بازار داخلی میرسند.

      خواهشا یکم فکر کنید😑😑

      خودتون حرف خودتون رو نقض میکنید.

      .

      .

      در من ما راجع به کل صادرات حرف نمیزنیم. این جا بحث خودرو هست. صادرات قلم و دفتر و جوراب و … به این سایت ربطی نداره. حاشیه نرید.

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    مدیران خودرو یا بهتر بگم شرکت چری داره خیلی سریع حرکت میکنه فقط تنها ایراد مهمی که میشه بهشون گرفت توجه کمتر به نوع پیشرانه خودرو هست که معمولا توش تنوعی نیست اگر این بخش رو هم مورد توجه قرار میدادن خیلی میتونستن تو فروش خودرو موفق باشن در ضمن قرار بود سیتروئن وارد بشه خودروهای مردمی بسازه اینا همشون برا ثروتمنداست ما نهایتا پول خرید ام وی ام 110 اس رو داشته باشیم تازه اگر بتونیم بخریم

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    به نظرم سیتروئن c4 شانسش خوبه برای بازار ایران چون یه سدان کوچیکه با قیمت حدود 100 که احتمالا با شصت هفتاد تومن پول پیش اقساطی میدنشو مردم میخرن اما c6 و پژو 508 دوتا ماشینن که به نظرم فقط در یه صورت موفق میشن اونم اینکه قیمتشون بیشتر 150 نشه چون 150 مرز قیمت خیلی حساسیه مثلا کسی که 160 تا داره ومیخواد تو این سگمنت چیزی بگیره نمیاد این دوتا رو بخره میزاره روش یا مثلا قسطی تالیسمان یا سوناتا یا اپتیما میگیره میگه بابا چه کاریه اینهمه پول بدم اینارو بگیرم ولی اگه مثلا من 150 ته بودجم باشه وهیچ رقمه نتونم بیشترشو جور کنم بین این دوتا یکیو انتخاب میکنم (البته من 508 رو انتخاب میکنم چون حداقل تو بازار اروپا مطرحه مثل C6 یه ماشین طراحی شده برای صرفا بازار کشورهای درحال توسعه نیست) یه دلیل دیگه هم که ترغیب میکنه به خرید این دوتا خدمات پس از فروشه بالاخره کاچی به از هیچیه درسته اره ایران خودرو و سایپا خدمات پس از فروششون تحفه ای نیست ولی بالاخره هست ولی در کل قیمتشون بره بالای 150 محکوم به شکستن

    پاسخ
  9. حقیقت
    سوابق: (815 دیدگاه) ,

    در متن فوق چند عبارت نادرست دیده می شود که در اینجا تصحیح می کنم.
    1 – ام وی ام x22 یا همان چری تیگو 3x محصولی کاملا جدید از شرکت چری است و به هیچ عنوان نسخه ای کراس از ام وی ام 315 محسوب نمی شود..پایه طراحی ام وی ام 315 و یا همان چری فالوین (fullwin) مربوط به سال 2010 میلادی است که در سال 2012 میلادی دستخوش فیس لیفت شد.طراحی داخلی و خارجی و ابعاد بیرونی (اعم از فاصله بین دو محور و ارتفاع و طول) ام وی ام x22 هم کاملا با ام وی ام 315 تفاوت دارد.
    طول/عرض/ارتفاع ام وی ام x22 معادل : 4200/1760/1570 میلی متر و فاصله بین دو محور : 2555 میلی متر
    طول/عرض/ارتفاع ام وی ام 315 هاچ بک معادل : 4188/1686/1480 میلی متر و فاصله بین دو محور : 2527 میلی متر
    2 – سیتروئن c4 علاوه بر چین،آرژانتین و روسیه در خود فرانسه نیز تولید می شود.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیر دهقان
      امیر دهقان
      سوابق: (160 دیدگاه) ,

      در مورد اول حق با شماست و X22 خودروی جدیدی محسوب میشود که البته بر روی پلت فرم X33 ساخته شده و از موتور و گیربکس 315 استفاده می کند.
      اما در مورد دوم، نسخۀ سدان سیتروئن C4 فقط در سه کشور چین، روسیه و آرژانتین تولید میشود و در فرانسه تولید نمیشود بلکه نسخۀ اصلی هاچ بک C4 در فرانسه تولید میشود.

      پاسخ
      1. حقیقت
        سوابق: (815 دیدگاه) ,

        در تکمیل کامنت شما باید گفت که دورانی در جهان به ویژه در آمریکا روال بر این بود که خودروساز برای هر نوع سلیقه ای خودروی کاملا جدیدی خلق کند اما این روزها خلق یک خودروی کاملا جدیدی که تمامی بخش های آن از نو طراحی شده باشند و از صفر تا صد آن کلا تعویض شده باشد دست کم بالای یک میلیارد دلار سرمایه می برد.اکنون اتومبیل “کاملا جدید” خواب و خیالی بیش نیست و از همین رو هر اتومبیل به اصطلاح جدیدی که به بازار می آید مخلوطی است از طرح های جدید و قدیم.ممکن است بدنه و داشبورد و یا برخی قسمت های دیگر یک خودرو جدید باشند ولی هیچ کمپانی حتی تویوتا نیز توانایی مالی لازم برای ساخت یک خودروی “صد در صد” جدید ندارد.پس با این حساب نباید انتظار داشت که که کمپانی نوپایی همچون چری از روال متفاوتی پیروی کند،چری مشابه همان عملی را انجام می دهد که دیگر خودروسازان دنیا انجام می دهند.

        پاسخ
  10. sunmartin
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    از نظرات پارکر “parker” بسیار لذت بردم آفرین بر چنین طرز تفکر واقع گرایانه ای با کدام استدلال سیتروئنی که در هیچ رنکینگی موفقیتی کسب نکرده و کاملا در چین تولید میشود را با خودروی سال 2015 آمریکا هیوندای النترا مقایسه میکنید النترایی که یکی از پرفروشترین خودروهای حال حاضر آسیایی در جهان است و در یک گزارش در همین سایت به آمار فروش خیره کننده آن در جهان اشاره شد
    بنده طی 4 ساعت در نمایشگاه از چند خودرو دیدن کردم که بهترین کیفیت ها و طراحی به زعم بنده هیوندای i20 و i10 و خودروی زیبا و دارای اصول دقیق مهندسی و تقریبا با کیفیت و قدرتمند چانگان xt بود اگر اینخودرو بزودی به مرحله مونتاژ داخلی برسد خیلی از معادلات را با موتور قوی 167 اسبی تریم داخلی بسیار زیبا هدلایت های تهاجمی و نمای عقب کاملا اسپرت و اصولی برهم خواهد زد این اولین باریست که در مورد یک خودروی چینی میتوانم نظر مثبتی ارائه کنم
    در مورد کیا سراتو باینکه نسل قدیم و تقریبا فاقد اپشن تولید میشود اما گیرباکس و انجین قوی 156.5اسبی با یک موتور اتمسفریک و چالاک این خودرو بعلاوه فضای داخلی فراخ و برند معتبر کیا و نیز تریم زیبای داخلی آن چنان مورد قبول مشتریانی که بیشتر کیفیت را به کمیت ترجیح میدهند واقع شده که تا شهریور سال آینده تحویل آن پر شده است
    خودروی زیبا و کوچک i20 را میتوان یک خودروی کامل بی نقص و با کیفیت و جادار تلقی کرد بطوریکه این خودرو در قسمت عقب فضای بسیار خوبی برای راحتی سرنشینان عقب دارد بلطف طراحی آرگونومی صندلی ها و افزایش چند میلیمتری فاصله دو محور
    قرار است چانگان xt با قیمت رقابتی 60 ملیون
    و نیز هیوندای i20 با تخفیف خوب در ماه آینده اطلاع رسانی شود اما اگر این وعده و وعیدها به سرانجام برسد😥

    پاسخ
  11. رامتین
    سوابق: (816 دیدگاه) ,

    اولا خیلی خوشحالم که خودروسازها رو به سمت توربو و خودروهای پربازده رفتن و بیشک دولت هم مجبور میشه (همیشه یادتون باشه تا مجبور نشه کاری نمیکنه دولت) بنزین مناسب بیارن که البته تصمیم هم درین مورد گرفته شده. من خودم به موفقیت c4 خیلی خوشبینم و محصولی در حدود 100 تومن و برند خوشنام در بین ایرانیان با این بازده اصلا در بازار نیست. البته خوشحالیم از اینه که با اومدن c4 که 165 اسبه و در عین ناباوری پژو2008 هم با موتور 160اسبی ساخت شرکتds قراره بیاد (کل گروه تلگرام پژو با شنیدن این خبر خوشحال شدن و از الان آماده شدن برای ثبت نام پژو2008 که مدل2017 مونتاژ میشه اگر با موتور 160اسبی بیاد نه120اسبی) . بدین ترتیب من شاید به خواستم برسم و مگان2017 که قرار بود با قیمت 130تومن و موتور130 اسبی بیاد را با وجود خودروهای ارزونتر وارد نکنند و مگانgt با 200 اسب را عرضه کنند. البته اگه زیر150تومن باشه. (چون میدونم گلفgt شاید هیچوقت ایران نیاد).

    پاسخ
  12. آرش
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    پس ۲۰۷ صندوق دار کوووووووووووووووو
    اخبار که نشونش داد از خنده پکیدم …..
    باید میدیدین مسئول قسمت طراحی ایران خودرو با چه غروری حرف میزد …
    غرورش تو حلقش …

    پاسخ
  13. sunmartin
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    تندر پلاس اصلا نمیشد طرفش رفت اینقدر دورو بر اینخودرو بازدید کننده بود این افراد دور اینخودرو بقدر تجمع کرده بودند که گویی خودرویی جدید است که من فقط یک فیلم چند دقیقه ای گرفتم اما قوس شیشه عقب و حالت چراغ ها ملایم ترشره و نوار کرومی زیر صندوق عقب به هماهنگی طراحی آن کمک کرده تریم داخلی داشبورد همان مدل قدیمی است اما رویه درب ها همانند ساندرو شده و مدل اتومات آن با تغییر جزیی لیور دنده کمی تغییر کرده البته تمام جزئیات فنی یکسان است
    از افرادیکه قصد خرید خودرو تا مرز 55 را دارند درخواست میکنم قدری تامل کنند و حتما چانگان ایکس تی 2016 (نه مدلی که درجراید است) که متعلق به 2013 است را ببینند قرار است در فروردین یا اردیبهشت ثبت نام شروع شود اینخودرو با 160 اسب قدرت و ترمز پارک برقی صندلی برقی سانروف 3 حالته و دارای هود گارد و هدلایت های بسیار زیبای جلو چراغ های زیبای عقب و قوس های کنتری حساب شده شما را دقیقا به یاد مزدا 6 می اندازد اینخودرو تنها خودروی چینی بود که در نمایشگاه نظر مزا جلب کرد
    از کاربران و مهندس امیر دهقان سوالی دارم اگر اطلاعی از یک قطعه عجیب بشکل یک توری کوچک با یک خط صلیب در دو طرف ستون 2008 و نیز سیتروئن c4 اطلاعی دارند بگویند این قطعه و یا آپشن چیست؟ البته قرار است مدل فیس لیفت 2008 در ایران تولید شود و مدلی که در نمایشگاه به معرض نمایش عمومی قرار داده شده بود بنده متوجه شدم دیزلی است
    و اما در سیتی سنتر اصفهان از دو خودروی ds بازدید کردم که یگی از آنها ds 5 مدل 2016 بود اینخودرو در تریم داخلی بقدری زیبا بود و لیور دنده درست مانند سیتروئن c6 البته بسیار لاکچری تر طراحی شده بود سیستم صوتی خودرو دارای حافظه بود و درآن تعدادی آهنگ فرانسوی در حال پخش، نکته جالب یک مانیتور راننده محور در منتهی علیه سمت راست کیلومتر آنالوگ اینخودر و قرار داده شده که مشخصات تراک درحال پخش و سایر اطلاعات موسیقی را نمایش میدهد
    یک ساعت انالوگ بصورت عمودی هم در قسمت چپ کابین از برندی لوکس نصب شده صندلی ها چرم دارای قطعات مکعبی شگل هستند و فرمان D شکل
    در زیر جا لیوانی های در های طرفین یک بک لایت ملایم قرمز وجود دارد و در زیر آن برای سرد و گرم کردن لیوان ها قطعات الکترونیکی کار شده سقف خودرو پانورا ما بوده و از همه چیز لاکچری تر و زیباتر وجود چندبن و چند کلید دارای بک لایت در سقف اینخودرو است که بیشتر شبیه هواپیما های پستفری کار شده و بسیار زیباست به نظر من با وجود قیمت 217 ملیونی این خودرو واقعا ds در مدل جدید خود بسیار لوکس و متفاوت عمل کرده

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (816 دیدگاه) ,

      جناب سانمارتین بعنوان یک نظرخواهی بنظرت ساندرو استپ وی دنده ای گزینه بهتریه یا دنا پلاس که قراره یکی د وماه دیگه بیاد. قیمت کارخونه این دو دقیقا برابرن و حدود 47تومن. در بازار فرق داره البته. جدا از بحث سایز و ابعاد و صندوق(چون برام مهم نیست) کدام گزینه بهتریه برای داشتن حدود 3سال. (شاید اگر مثلا میگفتم 10سال بیشک رنو پاسخ بود). چون فکر میکنم در رنج خودروهای زیر50 تومن این دو بهترینند. با تشکر

      پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    رضا جان اگر شما یک خودروی تقریبا کم اذیت میخواهد و خانواده پر جمعیتی ندارید قطعا ساندرو دنده ای با توجه به محدودیت قیمتی که دارید
    بدلایل گوناگون رنو ساندرو در بازار محبوب شده و به طرز چشم گیری خرید و فروش میشود شتاب و سرعت خوب و تقریبا ظاهر هماهنگ تری نسبت به ال نوت دارد حتی مدل پلاس اینخودرو (تندز پلاس سدان ) نرمی دنده ها در ساندرو و کلاچ از دیگر خصوصیات این خودرو است البته اگر با داشبورد بی روح و کنسول کسل کننده آن کنار بیایی میتواند گزینه مناسب تری در این رنج باشد
    اما اگر یک خودروی خانوادگی میخواهید دنا پلاس انتخاب بهتری است البته برای خانواده های با جمعیت 4 نفر وجود سانروف چیزی که کودکان زیاد میپسندند گرافیت های هدلایت جلو باز طراحی شده کنسول زیباتر و مانیتور و دوربین و نیز شتاب قدری بهتر نسبت به ساندرو از خصوصیات احتمالی دنا پلاس است اما بک نکته را هرگز فراموش نکنید دنا پلاس یا در آینده دنا دابل پلاس ++ و با هر نام دیگر یک پژو 405 دستکاری شده بنام سمند است که با تغییر چراغ ها و ظاهر داشبورد به شکل دنا پلاس درآمده ، اگر من در این رنج میخواستم خرید کنم مثل شما سر دوراهی قرار میگرفتم و قطعا رنو ساندرو را برمیگزدیم

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (816 دیدگاه) ,

      بسیار عالی. ممنون. بنظرتون حال ساندرو گزینه بهتریه یا استپ وی؟ کلا جز بعضی تغییرات ظاهری، تفاوت دیگه ندارند. 3-4 تومن تفاوت قیمت هست. در واقع از نظر ظاهری کدوم گزینه بهتریه؟ چون فنی بنظرم کاملا یکسانه.

      پاسخ
  15. sunmartin
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    ساندرو علیرقم تفاوت بسیار کم با استپ وی و به میزان 4.5 سانتیمتر بسیار محبوب تر است نمونه بارز این صحبت دوس بنده و همسایگان هستند که مس از ورود استپ وی ساندرو معمولی را فرخته استپ وی خریداری کردند ساندرو استپ وی خودروی خوش اقبالی در بازار ایران است و بنظر من دارای ارجحیت خرید است رضای گرامی شما فرد باهوشی هستید که دو انتخاب بسیار عاقلانه را درسبد خود رزرو کردید که هردو محبوب هستند حال بنده با ساندرو استپ وی بیشتر موافقم

    پاسخ
  16. ali
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    ایدو xt قراره تو چه رنج قیمتی باشه ؟ قدرت موتورش خیلی خوبه…ظاهرشم بد نیست… چانگان هم ماشیناش بی کیفیت نیستن تو چینی ها خوبن… ببینیم چقدر قیمت میخوره…!!!

    پاسخ
  17. sunmartin
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    از همینجا میگم من از نزدیک xt دیدم طراحیش محشر بود کیفیتش هم خوب بود امکانات عالی و انجیمن و قدرت و گشتاور هم عالی بی شک دز قیمت 60 ملیون اگه عرضه بشه خیلی در بازار موفق خواهد بود

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      بالاخره نفهمیدیم تو با چینی ها چند چندی؟؟؟ هر کدوم به پولت برای خرید قسطی میخوره و چراغاش برات قشنگ میاد ، محشره…
      هر کدوم هم که در حد قیمت سراتو سایپا باشه و وارد محدوده کره ها باشه ( مثل پژو و رنو و سیتروئن فرانسوی ها و ام جی انگلستان) گرونه و مواد بازیافتی و پلاستیک و … خخخخخخخخخ

      پاسخ
  18. امیر قاضی زاده
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام
    من در نمایشگاه مشهد، اتوموبیل چانگان CS75 رو از نزدیک دیدم.
    در نگاه اول و در نمای جلو، شما یاد رنج روور خواهید افتاد. از نظر ابعاد و اندازه، خودرو بسیار بزرگ و در حد سورنتو 2016 هستش تقریبا و ظاهر خشن و جذابی رو داره.
    کیفیت مواد به کار رفته در داخل خودرو بسیار عالی و با کیفیت بودند و امکانات جانبی خودرو بسیار خوب. واقعا در نگاه اول که این ماشین رو دیدم، به هیچ عنوان با خودرویی بی کیفیت یا به اصطلاح چینی (!!!) روبرو نشدم.
    امکانات جانبی این خودرو شامل: گرم کن و سرد کن صندلی ها، مانیتور بزرگ 8 اینچی با قابلیت ردیاب ماهواره ای، کیلیس، اتوپارک، اتومات، آینه های جانبی برقی تاشو، رینگ های اسپرت بزرگ آلومینیومی، چراغ های جلو هالوژن، سانروف بسیار بزرگ و… تنها بخشی از امکانات این خودرو بودند.
    امیدوارم تونسته باشم نگاه کلی به این خودرو داشته باشم.
    در نمایشگاه برای این خودرو ثبت نام هم میکردند که قیمتش 75 میلیون بود و بنده هم اسم نوشتم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.