هفته نامه

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد (قسمت چهارم)

پس از اینکه از سالن سایپا بیرون آمدم، به سمت سالن فردوسی نمایشگاه رفتم تا سری به سایر برندها بزنم. بخش اعظم سالن فردوسی را قطعه سازان تشکیل بودند. اما چند نمایندگی خودرو هم در قسمت جلوی این سالن غرفه‌های خود را برپا کرده بودند. اولین غرفه‌ای که به آن سر زدم غرفه مدیاموتورز، نمایندگی محصولات MG بود. برخلاف چیزی که انتظار داشتم، محصول جدید ام جی که GT نام دارد در نمایشگاه حاضر نبود. به‌جای آن تنها دو محصول MG6 و MG GS در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بودند.

MG6

MG6
MG6 خودروی چندان جدیدی نیست و سالهاست که در کشور ما حضور دارد. برای مدل‌های ۲۰۱۴ به بعد این خودرو یک فیس‌لیفت را تجربه کرد که شامل تغییر جعبه‌دنده از گیربکس ۵ دنده اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن، به گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه بود. همچنین تغییراتی در امکانات از جمله اضافه شدن چراغ‌های روشنایی روز، صفحه نمایش لمسی و برخی دیگر از تغییرات ظاهری کوچک مواردی بودند که در این فیس‌لیفت تغییر کردند.

ام جی
دیگر خودروی MG که در این نمایشگاه حاضر بود، شاسی‌بلند MG GS بود. این شاسی‌بلند که تولید و فروش آن هم در انگلستان آغاز شده است، از نظر فنی داشته‌های بسیاری دارد و با دستی پر پا به عرصه رقابت گذاشته است. MG GS از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به تزریق مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۲۱۷ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با استفاده از سیستم AWD هوشمند، این خودرو می‌تواند قدرت را به هر چهار چرخ منتقل کند. بر روی صندوق عقب این خودروها برچسبی نصب شده است که به مناسبت ۹۰ سالگی برند MG، به اصالت و طراحی بریتانیایی آن اشاره می‌کند.

ام جی GS
در داخل خودروی MG GS با ترکیبی از شیک بودن و حس اسپرت مواجه می‌شویم. جلوی داشبورد از جنس پلاستیک به رنگ مشکی پیانو است که بسیار براق می‌باشد، تا حدی که می‌توان مثل یک آینه تصویر سرنشین جلو را در آن دید. این جنس حس شیک بودن و پرستیژ خاصی را منتقل می‌کند، اما اثر انگشت و لکه‌ها به‌خوبی در آن نمایان می‌شوند و شاید برای افراد وسواسی کمی دردسرساز باشد. به‌طورکلی در داخل کابین MG GS هارمونی خوبی بین اجزا وجود دارد. شاید فقط اگر شرکت واردکننده خساست به خرج نمی‌داد و مانیتور بزرگتری را برای GS سفارش می‌داد، می‌توانستیم فضای کنسول وسط را بی‌نقص بنامیم.

ام جی GS

MG GS

کمی آن‌طرف تر، غرفه رامک خودرو، واردکننده محصولات سانگ یانگ کره جنوبی قرار داشت. سانگ یانگ که کار خود را در کشور ما با موسو و چیرمن شروع کرد، اکنون محصولاتش به‌تدریج در حال کوچک و کوچک شدن هستند، چراکه بعد از رکستون، کایرون و اکتیون، حال این شرکت تنها بر روی شاسی‌بلندهای کوچک خود، کوراندو و تیوولی مانور می‌دهد. در نمایشگاه نیز سه خودروی تیوولی و یک دستگاه کوراندو موجود بودند و به‌طور مشخصی تیوولی جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشت.

سانگ یانگ XLV

تیوولی یک مینی کراس اور است که به‌نوعی اولین محصول سانگ یانگ، پس از مالکیت ماهیندرای هند به‌حساب می‌آید. این کراس اور خوش‌چهره، در مدت اندک حضور خود در ایران توانسته است چشم‌های زیادی را به سمت خود خیره کند و با اختلاف زیاد، پرطرفدارترین خودروی سانگ یانگ در کشور ما لقب گیرد. تیوولی از چهره‌ای جذاب و مدرن بهره می‌برد و با توجه به ابعاد نه‌چندان بزرگ، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت، جوانان و استفاده شهری باشد.

سانگ یانگ تیوولی
بااین‌وجود، موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۲۸ اسب بخاری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک آیسین تیوولی بهترین عملکرد را درزمینهٔ هماهنگی موتور و جعبه‌دنده به نمایش نمی‌گذارند و این باعث شده است که درزمینهٔ قابلیت‌های رانندگی تیوولی قافیه را به نزدیک‌ترین رقیب خود، رنو کپچر، واگذار کند.

سانگ یانگ تیوولی
در داخل کابین تیوولی همه‌چیز بسیار خوب است. طراحی کابین و جنس متریال به کار رفته در آن با توجه به کلاس تیوولی یکی از بهترین‌ها بوده و این چیزی است که سانگ یانگ می‌تواند به آن افتخار کند. همچنین طراحی و محل قرارگیری کلیدها بسیار مناسب بوده و صندلی‌های تیوولی نیز بسیار راحت و با دربرگیرندگی مناسب ساخته شده‌اند. به همین دلایل نیز تیوولی موفق به کسب جایزه بهترین ارگونومی در کشور زادگاهش، کره جنوبی گردیده است.

تیوولی تیپ الیت این روزها با قیمت حدود ۹۷ میلیون تومان توسط رامک خودرو به فروش می‌رسد. اما اخیراً یک تیپ جدید هم به تیوولی اضافه شده است و آن تیوولی دو دیفرانسیل رد پکیج است. در این تیپ تودوزی و رویه داشبورد به صورت ترکیبی از قرمز و مشکی درآمده است و حالتی اسپرت و پر هیجان را القا می‌کند. ضمن اینکه برخی از آپشن ها نیز به آن اضافه گردیده و از همه مهم‌تر انتقال قدرت آن به هر چهار چرخ انجام می‌گیرد. البته این بدین معنی نیست که تیوولی دو دیفرانسیل توانایی آفرود (هرچند سبک) را دارد، بلکه در این کلاس از خودروها، سیستم تمام چرخ محرک باعث افزایش پایداری، هندلینگ و مقاومت بیشتر در برابر سر خوردن می‌شود. تیوولی رد پکیج با قیمت ۱۲۲ میلیون تومان توسط رامک خودرو به فروش می‌رسد.

کمی آن‌طرف تر، غرفه خودروسازی کارمانیا قرار داشت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو است و به مونتاژ محصولات برند چینی BYD می‌پردازد. تک محصول این روزهای کارمانیا، S6 BYD است که این روزها با توجه به تبلیغات گسترده کارمانیا، سروصدای زیادی هم در محافل خودرویی به پا کرده است. کارمانیا که نسبتاً شرکت تازه تأسیسی به شمار می‌رود، قصد دارد که راه صد ساله را یک شبه بپیماید و با تبلیغات گسترده و جنجال رسانه‌ای، قصد دارد که خود و محصولاتش را در بازار جا بیندازد.

BYD S6
BYD S6 کراس اوری است که بر پایه نسل دوم لکسس RX ساخته شده است و با توجه به قیمت ۹۲ میلیونی خود، وارد رقابت سنگین کراس اورهای چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار ما شده است. S6 نسبت به رقبای همکلاس خود، بسیار بزرگتر و جادارتر می‌باشد و می‌تواند از این جهت گزینه بهتری برای استفاده خانواده‌های پرجمعیت باشد.

BYD S6

BYD S6
البته BYD S6 به‌جای موتور شش سیلندر لکسس، از یک موتور ۲۴۰۰ سی‌سی ۱۶۰ اسب بخاری نیرو می‌گیرد که این باعث شده است فضای خالی زیادی در محفظه موتور آن به وجود بیاید. همچنین موتور این خودرو بسیار پایین قرار گرفته است. به گونه‌ای که برای دیدن موتور باید کاملاً بر روی آن خم شوید. البته پایین قرار گرفتن موتور یک نقطه قوت برای این خودرو به شمار می‌رود، چراکه پایین بودن موتور باعث پایین آمده مرکز ثقل خودرو می‌شود و در نهایت این امر موجب افزایش چسبندگی خودرو به جاده و پایداری بیشتر آن خواهد شد.

BYD S6

BYD S6
کمی آن‌طرف تر، در انتهای سالن، آرین موتور محصولات میتسوبیشی را به نمایشگاه آورده بود. میتسوبیشی که این روزها شدیداً مشغول تلاش برای افزایش فروش خود در بازار ایران است، با دست پر به نمایشگاه مشهد آمده بود و به مناسب نمایشگاه برای تمام محصولاتش تخفیف یک درصدی را قرار داده بود تا مردم بیشتری را به خود جذب کند.

میتسوبیشی اوتلندر
بیش از سایر خودروهای میتسوبیشی، کراس اور سایز متوسط اوتلندر توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده بود. یک نمونه قرمز رنگ از مدل ۲۰۱۵ و یک نمونه مشکی رنگ از مدل ۲۰۱۶ این کراس اور در نمایشگاه موجود بودند. جالب اینجاست که در حالی که اکثر نمایندگی‌ها مدت‌هاست پیش‌فروش مدل‌های ۲۰۱۷ خود را آغاز کرده‌اند، آرین موتور به‌تازگی موفق به پلاک کردن محصولات مدل ۲۰۱۶ خود شده است و در نمایشگاهی که قرار است جدیدترین محصولات در آن حضور داشته باشند، محصولاتی را آورده بود که تا چندی دیگر دو مدل عقب‌تر از مدل سال خواهند بود.

میتسوبیشی اوتلندر 2016

اوتلندر ۲۰۱۵ که مدت کمی نیست که در کشور ما حضور دارد و نیازی به توضیح ندارد، اما برای مدل ۲۰۱۶ یک فیس‌لیفت بر روی خودرو اعمال شده است که بر اساس اعلام رسمی حدود ۱۰۰ تغییر بر روی آن اعمال شده است. از جمله این تغییرات، جلوپنجره، فرم چراغ‌ها، رینگ‌ها، تریم داخلی، آپشن ها و … می‌باشند. همچنین با وجود اینکه از نظر فنی تفاوت زیادی بین اوتلندر ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وجود ندارد، اما بهینه‌سازی‌هایی بر روی CVT آن اعمال شده است تا حساسیت خودرو را به پدال گاز بیشتر از پیش کند. علاوه بر اینها، ادعا شده است که درزمینهٔ عایق‌بندی کابین هم تغییراتی بر روی اوتلندر صورت گرفته است تا محیطی آرام‌تر از قبل را برای سرنشینان فراهم سازد.

اوتلندر از یک موتور ۲.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار بهره می‌برد. ضمن اینکه انتقال نیرو در آن به هر چهارچرخ توسط یک CVT انجام می‌شود. در داخل کابین اوتلندر شاهد تجهیزاتی با کیفیت معمولی و طراحی متوسط رو به پایین هستیم. در طراحی داشبورد اوتلندر اصل قرینگی رعایت نشده است و به‌خصوص دریچه‌های خروجی هوا که در سمت راننده بزرگ و عمودی و در سمت شاگرد کوچک و افقی هستند، منظره جالبی را در خودرو ایجاد نکرده‌اند.

میتسوبیشی اوتلندر 2015
همچنین تناسب چندانی بین نمای خشن بیرونی اوتلندر و نمای ساده داخلی آن وجود ندارد. علاوه بر این، درزمینهٔ کیفیت کابین هم با وجود بهینه‌سازی‌های میتسوبیشی، جای کار بسیار زیاد است و کسی که بعد از دیدن چندین کراس اور چینی و کره‌ای با قیمت‌های بسیار پایین‌تر، در کابین اوتلندر می‌نشیند، با توجه به برند ژاپنی و قیمت بالای اوتلندر کمی دچار ناامیدی خواهد شد.
منظور من این است که بعد از دیدن آن همه خودروهای چینی و کره‌ای و انتظار بسیار بیشتری از یک برند ریشه‌دار میتسوبیشی داشتیم، اما میتسوبیشی به‌عنوان یک برند ژاپنی نتوانست انتظارات را به‌خوبی برآورده سازد. کاملاً واضح است که از اوتلندر یا سایر محصولات میتسوبیشی نباید توقع کیفیت و کارآیی سایر برندهای ژاپنی مثل تویوتا، هوندا، نیسان یا مزدا را داشته باشیم. در نتیجه اوتلندر را می‌توانیم تنها به افرادی توصیه کنیم که صرفاً می‌خواهند با سوار شدن یک خودروی کم تعداد، خاص و متفاوت جلوه کنند.

اوتلندر ۲۰۱۶ در دو تیپ ۵ نفره و ۷ نفره به فروش می‌رسد که تفاوت‌های آن‌ها علاوه بر تعدادی از آپشن ها، تریم داخلی است که در نسخه ۵ نفره به رنگ مشکی و در نسخه ۷ نفره به رنگ کرم است. قیمت اوتلندر ۲۰۱۵ حدود ۱۹۲ میلیون تومان و مدل ۲۰۱۷ حدود ۲۰۶ میلیون تومان اعلام شده است.

میتسوبیشی لنسر
در کنار اوتلندر یک دستگاه لنسر ۲۰۱۶ هم موجود بود که بالاخره پس از گذشت ۸ ماه از سال ۲۰۱۶ توانست پلاک شده و راهی خیابان‌های کشورمان شود. لنسر از ظاهری نسبتاً اسپرت بهره می‌برد که در مدل ۲۰۱۶ کمی به‌روزتر هم شده است. کابین لنسر حالت اسپرتی دارد و حس و حال خوبی را به راننده و سرنشینان القا می‌کند. طراحی کابین لنسر و کیفیت اجزای آن (حداقل نسبت به سایر خودروهای میتسوبیشی) بسیار خوب است و در عین سادگی جذابیت زیادی هم دارد.

میتسوبیشی لنسر
لنسر با یک موتور ۱.۸ لیتری به قدرت ۱۴۰ اسب بخار و یک CVT که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند پا به عرصه رقابت خودروهای سگمنت C کشورمان گذاشته است. در این میان شاید بتون لنسر را تا حدودی سردرگم یافت، چرا که ظاهر نسبتاً اسپرت و سیستم تعلیق اسپرت آن نشان از یک خودروی نه‌چندان خانوادگی و موتور نه‌چندان قدرتمند و انتقال قدرت CVT آن نشان از یک خودروی نه‌چندان اسپرت دارد. در نتیجه می‌توان گفت که لنسر نه کاملاً خودرویی اسپرت و جوان‌پسند (مانند مزدا ۳ و هوندا سیویک) و نه کاملاً خودرویی خانوادگی (مانند تویوتا کرولا و کیا سراتو) است. همین سردرگمی لنسر است که باعث شده این خودرو نتواند تا به اینجای کار در برابر رقبایش قد علم کند و فروش قابل‌توجهی داشته باشد. میتسوبیشی لنسر توسط آرین موتور با قیمت حدوداً ۱۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کمی آن‌طرف تر، یک دستگاه میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۵ نیز حاضر بود و البته خبری از ASX مدل ۲۰۱۶ هم در ایران نبود. البته مسئولین غرفه می‌گفتند که مدل ۲۰۱۶ وارد کشور شده است و آماده تحویل به مشتریان می‌باشد. اما برای بازدیدکنندگان نمایشگاه مشهد تنها امکان دیدن نسخه فیس‌لیفت نشده مدل ۲۰۱۵ وجود داشت. البته تفاوت زیادی از نظر فنی بین مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وجود نداشته و تغییرات این خودرو منحصر به‌ظاهر و آپشن ها می‌باشد. البته الزاماً تمام تغییرات مدل ۲۰۱۶ روبه‌جلو نبوده است بلکه بعضی از امکانات مانند سیستم صوتی حرفه‌ای راکفورد در نسخه ۲۰۱۶ از ASX حذف شده‌اند. میتسوبیشی ASX تیپ چهار مدل ۲۰۱۵ با قیمت ۱۵۶ میلیون تومان و مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۱۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

میتسوبیشی میراژ
در نهایت، در گوشه غرفه میتسوبیشی خودروی کوچکی مظلومانه و بی‌هیاهو نشسته بود و توجهات زیادی را هم به خود جلب نمی‌کرد. میتسوبیشی میراژ با وجود اینکه مدت کمی نیست که در کشور ما حضور دارد، اما بسیار به‌ندرت در خیابان‌های شهرها دیده می‌شود که این مسئله با توجه به قیمت بالا، ظاهر نه‌چندان جذاب، موتور ضعیف و امکانات کم این خودرو چندان مسئله غیرقابل‌پیش‌بینی هم نبوده است. میراژ از یک موتور ۳ سیلندر با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی و قدرت ۷۹ اسب بخار بهره می‌برد گیربکس آن از نوع CVT می‌باشد. با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد و این مصرف سوخت کم بزرگترین نقطه قوت میراژ می‌باشد.

میتسوبیشی میراژ
احتمالاً تنها چیزی که بازاریابان میتسوبیشی توانسته‌اند در مورد این خودرو بیابند، همان مصرف سوخت است، چرا که در تمام تبلیغات صرفاً بر روی همین مسئله مانور داده می‌شود. میراژ نه در داخل و نه در بیرون آن‌چنان خودروی جذابی نیست و جنس متریال به کار رفته در آن هم ما را غافلگیر نمی‌کند. نکته مثبت این است که این خودرو در مدل ۲۰۱۶ مجهز به سنسور پارک عقب و دوربین پارک به همراه نمایشگر بر روی آینه وسط شده است و این مسئله می‌تواند در شهرهای شلوغ کمک حال رانندگان این خودرو باشد. میراژ ۲۰۱۶ با قیمت ۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان توسط آرین موتور به فروش می‌رسد.
این بود چهارمین قسمت از مجموعه گزارش‌های من از نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد. به‌زودی آخرین قسمت از این سری گزارش‌ها تقدیم شما خواهد شد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Noble

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این قسمت از گزارش خوب بود.
    مهم اینه که کسی از میتسوبیشی انتظار گیفیت بالای کابین تویوتا یا نیسان رو نداره. میتسوبیشی به کارکرد خیلی خوبش و سخت جون بودنش معروفه.
    امیدوارم میتسوبیشی بتونه جاپای خوبی در ایران باز کنه.

    قسمتی که در مورد میراژ گفتین مظلوم و بی هیاهو دلم کباب شد. قیمت 71 میلیون واقعا زیاده برای این ماشین. اگه حدودا 50 میلیون قیمت داشت خیلی موفق میبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ام جی – میتسوپیشی خوب بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir hossein

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اثقا یه سوال ام جی جدیدا چینی ان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (593 ديدگاه)

      تمام ام جی های بازار ایران در چین تولید می شوند. البته طراحی و مهندسی محصولات ام جی به طور کلی در انگلستان انجام می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. منصور

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    امیدوارم میتسو به روزای اوج خودش برگرده. عشاق الماس هنوزم وفادارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. لیدی مری کاترینا رولز

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با درود به دوست بسیارعزیز علیرضا رحیقی
    وسپاس بی کران از گزراش شما
    جای اتوموبیل های امریکایی در نمایشگاه خیلی خالی بود امیدوارم محدویت ورود اتوموبیل های امریکای هرچه زودتر برطرف شود
    با سپاس دوباره از شما دوست عزیز
    دوستدار شما لیدی مری کاترینا رولز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه بازاری ماشینهای در به داغون به قیمت ماشینهای لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دقیقا ماشین ها یکی از یکی مزخرفتر بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سوناتا هیبریدی فقط حرفی برای گفتن داشت ولی بقیه اصلا حال نکردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آره دقیقا تنها خودروی درست حسابی و بروز چه از نظر فنی چه از نظر ظاهری سوناتا بود که اونم مظلومانه انداخته بودنش یه گوشه ای

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. ali

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    دست شما درد نکنه مقاله عالی بود
    بهترین های این بخش ام جی و میتسوبیشی که مشخصات فنی و طراحی انگلیس ام جی و میتسوبیشی ژاپن تو این ماشینها عالی بود
    تیوولی هم خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. REVENTоN ?

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    با دیدن عکس ماشینای سایپا یا جمله معروف شیر فرهاد افتادم
    کیانوش تو چرا نمیری،مثه بختک افتادی رو زندگیه ما ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوست ندارم غیر منصفانه نظر بدم ولی احساس میکنم که در نقدها نوعی کاسبکاری و حق حساب گرفتن وجود داره.در مورد کره ای تماماً خوبی و زیبایی و تعریف ولی در سایر موارد سختگیرانه انجام میشه.با توجه به سختگیری که به اوتلندر شده بنابراین نباید به سانتافه نگاه کرد
    وقتی که در مورد نقدهای ادبی و سینمایی بحث حق حساب و باجگیری وجود داره در بازار ماشین که بحث سودهای میلیاردی وجود داره بعید نیست منتقدین با توجه به پولی که میگیرن نقد بنویسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز به شما اطمینان میدهم که پدال هیچوقت وارد این بازی ها نشده و نخواهد شد. تمام مواردی که گفته شد از دیدگاه تخصصی و کارشناسی بوده و همه مطالب مستند هستند.
      ضمنا سانتافه خودروی بسیار قابل و پرطرفداری است و آمار فروش جهانی آن هم ارزش های آن را نشان میدهد. بدون شک از نظر طراحی، امکانات و کیفیت داخلی برتری با سانتافه است و اوتلندر هم از نظر فنی نسبت به سانتافه برتری پیدا میکند. شاید به شخصه به ویژگی های فنی بیشتر اهمیت بدهم و بین این دو میتسوبیشی را انتخاب کنم، اما از دیدگاه کارشناسی خودم را موظف میدانم که مزایا و معایبی که از هر خودرو به چشمم میخورد را بیان کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hadi.g

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دوست عزیز میزان فروش اصلا ربطی به کیفیت نداره الان محصولات پورشه کمتر از هیوندا فروخته یعنی کیفیتش کمتره؟ تازه میدونیم محصولات کره مثل سامسونگ و هیوندا بیشتر فروششون برمیگرده به قیمت پایینتر و تبلیغات بسیار وسیع نه کیفیتشون.
        خب طراحی سانتافه شکیلتره یا اوتلندر 2016؟؟ کاملا نظر شخصیتون اینه که ساتافه طراحیش بهتره در صورتی که بنظر خیلیا اوتلندر جدید خیلی طراحی شکیل وباوقاری
        نسبت به سانتافه داره،خب سانتافه کدوم امکاناتی رو داره که اوتلندر نداره؟منظور اپشن اساسیه نه چیزای الکی که فقط اسمشون قشنگه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hadi.g

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (17 ديدگاه)

        کارشناس عزیز متاسفم برات که کامنت بنده رو پاکش کردید چون حقایق کامل درباره برتری اوتلندر نسبت به سانتافه بود که شما بجای قبول کردنش زود پاکش کردید حالا معلوم شد شما از طرف بعضی ادما و شرکتها دارید مطلب میزارید.
        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. علیرضا رحیقی

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (593 ديدگاه)

        دوست گرامی بنده نه کامنتی را حذف کرده ام و نه اگر هم بخواهم، توانایی آن را دارم که کامنت ها را دستکاری کنم.
        به نظر من شما بیش از حد بر روی این خودرو و این برند تعصب دارید و این تعصب شما باعث شده که نتوانید نقاط ضعف آن را ببینید. شاید هم به دلیل علاقه ای که به این برند دارید، این نقاط ضعف برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، اما ما وظیفه داریم که تمام نقاط ضعف و قوت را بیان کنیم تا اطلاع رسانی مناسبی برای عامه مردم داشته باشیم.
        تمامی مسائلی که در این مطلب آمده اند قابل تحقیق هستند و در بررسی های سایت های معتبر خارجی هم به آن ها اشاره شده است. ضمن اینکه قیمت جهانی محصولات میتسوبیشی به طور متوسط از محصولات هیوندای ارزانتر است و اوتلندر هم از سانتافه ارزانتر است. امیدوارم که کمی عینک تعصب را از چشمان خود بردارید و اینقدر راحت به دیگران تهمت نزنید.
        موفق باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hadi.g

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (17 ديدگاه)

          نه من بعد اینکه دوتا کامنت گذاشتم وقتی دوباره به این صفحه رجوع کردم کامنتام نبودن و بعد اون کامنت رو گذاشتم و الان که نگاه میکنم کامنتام الان هست نمیدونم شاید کامنت بنده تایید نشده بود و بعدا تایید شد و شایدم اشتباه از طرف بنده بود که در این صورت معذرت میخام.
          دوست عزیز بنده اتفاقا هیچ تعصبی رو برندا ندارم و قبل از خرید هر محصول تحقیق میکنم بعدا اقدام به خریدش میکنم ولی خداییش شما برید دوباره گزارش مشهد و بخش غرفه میتسوبیشی رو بخونید کاملا مغرضانه هست عمدا یا سهوا!! بنده منکر این نیستم که ماشین اوتلندر مشکلی نداره نه اتفاقا داره و قبول میکنم ولی اینکه طراحی داخل اوتلندر رو ساده خطاب کنیم با کیفیت ساخت رو به پایین و سانتافه رو بهتر دیگه این تعصب نیس فریب مخاطبه شما تو گزارش چجوری به کیفیت ساخت پی بردید؟ بجز اینه که توش چند دقیقه نشستید و عکس گرفتید! خب سانتافه کابینش شلوغتره ولی کیفیت متریالش پایینتر از اوتلندره و راوفور و اوتلندر متریال کابینشون مطلوبه و داشبورد راوفور ساده ترم هست و البته سانتافه بعضی اپشن رو بیشتر داره و البته اوتلندرم بعضی اپشنارو داره که هیچ کدوم ندارن مثلن شیفتر پشت فرمان که فوق العاده کاربردیه تو ماشین بزرگ که شتابش زیاد نیس یا کلید قفل دیفرانسیل که هیچ کدومش ندارن یا اینکه کیسه هوای زانویی داره ک اونا در حالت عادی ندارن و….. من سه ماشین راوفور و سانتافه و اوتلندر رو عملا روندم و اوتلندر رو بخاطر کیفیت خوب و سواری بهتر و قیافه شکیل انتخاب کردم و ایرادات اوتلندر رو هم کاملا اگاهم و قبول دارم ولی اینجور گزارش دادن از خودروها که بعضی بالاتر از خودشون و بعضیا پایینتر از خودشون نشون داده میشن اصلا قابل قبول نیست و متاسفانه از کارشناسان پدال اصلا قابل قبول نیس …بهر حال موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا رحیقی

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز شما با توجه به سلیقه و نیاز خود خودرو را خریداری کرده اید و نظر شما هم کاملا محترم است. من هم امیدوارم که به خوبی و خوشی از ماشینتان استفاده کنید و از آن لذت ببرید.
          لازم است ذکر کنم که سیاست و منش سایت پدال هیچگاه بحث مستقیم با مخاطبان نبوده است و معمولا نه من و نه هیچکدام از نویسنده های پدال سعی نمیکنیم که مطلبی را به مخاطبمان اثبات کنید. من هم قصد ندارم که شما را در مورد تحلیلم از آنچه که میبینم و احساس میکنم، قانع کنم. اگر شما معتقدید که خودرویتان بهترین خودروی کلاس خود است و با ایرادات و ضعف های آن مشکلی ندارید، نظر شما کاملا محترم است. اما من مطالبم را با این دیدگاه مینویسم که به شخصی که قصد خرید خودرو را دارد راهنمایی کنم. پس در برابر مخاطبم خود را مسول میدانم و باید به نقاط قوت و ضعف خودروها اشاره کنم. من حداقل به عمد هرگز نه خودرویی را بالا میبرم و نه پایین می آورم و هیچوقت اعتبار و اعتماد عمومی نسبت به خودم و سایت پدال را با چنین کاری خدشه دار نمیکنم. شما کاملا حق دارید که از مطلب ما خوشتان بیاید یا نیاید، اما چنین تهمتی از نظر اخلاقی و شرعی اصلا قابل قبول نیست.
          ضمنا بد نیست اشاره کنم که ما به اقتضای موقعیتمان به مواردی در خودروها دقت میکنیم که شاید مردم عادی به آن ها دقت نکنند. از جمله اینکه سانتافه هم قفل دیفرانسیل دارد.
          در پایان مجددا از صمیم قلب آرزو میکنم که از خودرویی که خریدید راضی باشید و به خوبی از آن استفاده کنید.
          در پناه حق باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. hadi.g

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (17 ديدگاه)

          دوست عزیز مرسی از وقتی ک میزارید و حساسیت بنده حقیر هم بخاطر حرفه ای بودن پدال هست ک وقتی این گزارش رو خوندم یجوری حس بد بهم دس داد این پست گزارش نمایشگاهه یعنی چیزی که تو نمایشگاه دیدید رو برای مخاطب باید بنویسید یعنی فلان شرکت فلان ماشین رو اورده با فلان شرایط فروش و از این دس چیزا نه اینکه با اعلام اسم ماشین نظر شخصیتون رو هم بنویسید که فلان ماشین هم بود که اصلا خوب نیس کیفیتش بده و … وقتی میتونید از کیفیت خودرو مطلب بزارید که پست اختصاصی اون ماشین باشه و خودتون بشینید پشت رول و برونید و معایب محاسن رو اعلام کنید.دوست عزیز به نقطه قوت و ضعف خودرو تو پست مناسب اشاره میکنن نه تو گزارش برگزاری نمایشگاه اگه اینجور بود که از دم اکثر ماشین و برندای نمایشگاه چینی و بی کیفیت بود…شما میگید مسئولید برای راهنمایی درست و دقیقن مشکل همینجاس که درس راهنمایی نمیکنید و کاملا مشخصه نظرتون در برابر برندا بی طرفانه نیس.راهنمایی صحیح یعنی این بزار منم یه راهنمایی کنم ای اهل سایت تو این سگمنت تو جهان حرف اول رو هوندا سی آر وی میزنه و بقیه ماشینا هم همشون خوبن ماشین بد نداریم ولی وقتی تو ایران بررسی بکنیم هوندا نزدیک 250 تومن قیمت خورده یا راوفور 240 تومن قیمتشه یا سورنتو 220 تومن که با بررسی کیفی و قیمتی ماشینا تو ایران تو این سگمنت اوتلندر با قیمت 206 تومن خیلی انتخاب مطلوبیه که از هر لحاظ از بقیه ماشینای لیست چیزی کم نداره که هیچ بعضی چیزاشم بالاتره مثلن هوندا اون قدر از اوتلندر بهتر نیست که نزدیک 50 تومن بالاتر باشه…. من نمیگم حرف منو گوش کنید ولی برید از دوستان و فامیل و نمایشگاه و … این ماشینارو حداقل به اندازه 15 دقیقه پشت رولشون بشینید و با چشم باز انتخاب کنید.
          از وقتی که گرفتم عذر میخام .
          با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. علیرضا رحیقی

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز اصولا شیوه متعارف گزارش نویسی از یک نمایشگاه چیزی در مایه های همین گزارشی است که میبینید و اگر در سایت های خارجی هم گزارش نمایشگاههای بزرگ را بخوانید به متن هایی مشابه همین متن می رسید. در گزارش یک نمایشگاه اینکه بگوییم فلان شرکت با فلان خودروها شرکت کرده بود ارزش فنی چندانی ندارد. چرا که مردم انتظار دارند که وقتی که من به عنوان یک خودرونویس و منتقد به نمایشگاه میروم، در حد همان چیزی که در نمایشگاه میبینم خودروها را نیز بررسی کنم. در غیر این صورت متن اساسا خالی از محتوا میشد. مشخصات فنی، شرایط فروش و آپشن های خودروها عموما در سایت نمایندگی ها موجود هستند و برای اطلاع از آنها نیازی به تهیه گزارش نیست. متنی که خواندید قسمت چهارم از یک سری گزارش 5 قسمتی بود که سه قسمت قبلی هم در سایت موجود هستند. شما میتوانید قسمت قبلی که مربوط به غرفه سایپا میشد را مطالعه کنید تا ببینید که چیزی که در این مطلب خواندید، روال کلی این گزارش هاست و در آن مطلب هم انتقادات سفت و سختی در هر جا که لازم بود، بیان شده بود.
          اما اگر یک بار دیگر متن را با دقت بخوانید، خواهید دید که من هیچ صحبتی در مورد کیفیت ساخت، شیوه سواری و دوام خودرو نکرده ام. چرا که امکان تست این مسائل فراهم نبود. اما برای بررسی کیفیت متریال به کار رفته در کابین خودرو، همان چند دقیقه میتواند کافی باشد. من دو انتقاد به این خودرو داشتم که اولی طراحی نامتقارن و ناهناهنگ کابین بود که به راحتی از عکس ها هم معلوم است و اصلا نیازی به تست ندارد، و دومی بحث کیفیت متریال کابین بود که گفته بودم با توجه به قیمت و اصالت برند ژاپنی کمتر از حد متوسط است. در واقع اگر کراس اورهای ژاپنی و حتی کره ای این کلاس را مقایسه کنیم، قطعا جنس اجزای کابین اوتلندر کمتر از حد متوسط آنها خواهد بود و شاید با توجه به قیمت نسبتا پایینتز اوتلندر در برابز رقبای همکلاس، توجیه پذیر باشد. ضمن اینکه اگر همین کیفیت را یک کراس اور چینی زیر 100 میلیون تومان ارائه کند، با توجه به بازه قیمتی و انتظاری که از آن برند می رود، من به شخصه آن را عالی توصیف خواهم کرد. اما در بزه 200 میلیون تومان جنسی که در داشبورد و کابین اوتلندر به کار رفته است چندان هیجان انگیز نیست و همان کمتر از متوسط است.
          ضمنا اگر شما مایل باشید، سایت پدال آمادگی دارد تا در هر زمان و هر مکان ممکن خودروی شما را تست کند و گزارش کامل آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد. قطعا در آن صورت ما قادر به قضاوت در مورد ویژگی های فنی و عملکرد این خودرو هم خواهیم بود.
          به شما اطمینان میدهم که ما هیچ دشمنی با هیچ برند یا خودرویی نداریم و اگر هم انتقادی میکنیم، به معنای بد بودن خودرو نیست، چرا که هر خودرویی معایب و مزایایی دارد. هدف ما صرفا آگاه سازی مخاطبان است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمیکنیم.
          موفق باشید دوست گرامی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ارمان

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        علیرضا رحیقی عزیز به هر حال من برتری در طراحی تریم داخلی یه شکل قرینه نمیبینم و به نظرم این زاویه در اوتلندر احترام ویژه ای برای راننده قاعل شده به هر حال به نظر من هم زیبایی که واقعا سلیقه ایست جای خود اما از نظر فنی عمر محصول نهایی کیفیت رانندگی و البته قیمت من رو به میتسوبیشی میرسونه و تجربه شخصی بنده میگه اگر بیشتر مسافت طولانی طی میکنید یک بار با اوتلندر به دل جاده بزنید به هر حال بارها و بارها نقد در مورد اوتلندر نوشته شده که تا حدی به نظر بی رحمانه بوده و این نشعت گرفته از نداشتن تجربه سواری این خودروست به نظرم میشه به چندین نکته مثبت اشاره کرد که اشاره نشده مثال میزنم
        اوتلندر به جرعت ساکت ترین کابین رو داره تو نسخه ۲۰۱۷
        دید به به اطراف از سمت راننده و چه در اینه مثلا با سانتافه قابل قیاس نیست بسیار نقاط کور کمتری داره
        در سیستم 4wd میتسوبیشی و تویوتا در بازار ایران بسیار قابل احترام ترند
        مصرف واقعی کمتر و شتاب بیشتر و وزن نهایی کمتری داره
        تو دوامو اینا هم وارد نشیم بهتره
        به هر حال تمام نقد شما درست اما بعضی نکات رو هم باید گفت امید وارم این تصور پیش نیاد که میخوام از این برند متعصبانه صحه بزارم فقط دارم تعدیل میکنم نقد شما رو
        ارادتمند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا رحیقی

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا آرمان عزیز من کاملا متوجه فرمایش شما هستم. اما در کامنت قبلی که خطاب به آقا هادی بود هم توضیح دادم که در نمایشگاه فقط فرصت برای دیدن خودروها آنهم در حالت خاموش فراهم بود. بدیهی است که در چنین شرایطی نمی شود در مورد عملکرد فنی، کیفیت سواری، کیفیت ساخت یا دوام خودرو نظری داد. من هم در مورد هیچکدام از این موارد نظری ندادم و صرفا به بررسی آنچه که امکانش را داشتم، یعنی مسائل ظاهری و جنس متریال داخلی، پرداختم.
          ممکن است که مواردی که من به عنوان ضعف گفتم با سلیقه شما ضعفی محسوب نشود، اما از نظر عموم مثلا طرح های قرینه مورد پسند تر هستند. همچنین کلیت جامعه طراحی خودروهایی مثل سانتافه یا سورنتو را برتر از طراحی اوتلندر می دانند. همچنین اگر به جوایز طراحی که از سوی موسسات معتبر به خودروها اعطا می شود دقت کنید، خواهید دید که خودروهای میتسوبیشی بسیار کمتر از رقبایشان موفق به کسب جایزه طراحی شده اند.
          بنده نگفتم که اوتلندر خودروی بدی است یا طراحی بدی دارد یا از نظر فنی خوب نیست، بلکه گفتم که از این لحاظ از متوسط خودروهای رقیبش پایینتر است. این صحبت کاملا مستند و قابل تحقیق است و در تمامی تست های بین المللی که این خودرو را بررسی کرده اند نیز به موارد مشابهی اشاره شده است.
          به هر حال خدمت شما اطمینان می دهم که هیچکدام از صحبت های بیان شده از روی غرض ورزی یا تعمد به تخریب خودروها نبوده است. مواردی که از نظر فنی بیان نمودید صرفا در یک تست بلند مدت قابل تحقیق هستند که امکان چنین تستی برای ما فراهم نبوده است. البته ما بارها آمادگی خود را برای تست انواع خودروها در هر زمان و مکان اعلام کرده ایم و می توانیم این تست های فنی را برای اوتلندر هم انجام دهیم و نظر خودمان را در مورد آن اعلام نماییم.
          موفق و پیروز باشید دوست گرامی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. hadi.g

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      تو این پست کاملا مطمئن شدم نویسنده و سایت یا مشکلی با میتسوبیشی دارن یا از یه جایی …..خب قشنگ معلوم نویسنده معرفی غرفه داره محصولات رو میکوبه چقدر آماتور بود از همه محصولات میتسو بد گفته!! میگه داخل کابین میتسو کیفیت متوسط داره و سادس در حد تویوتا نیس اخه عزیزم شما برو کابین راوفور رو ببین اونوقت سادگی رو میفهمی چیه کیفیت چرم و متریال داخلی اوتلندر در حد مطلوب و بالاتر از سانتافه هست در ضمن هی میگه محصولات 2016 تازه پلاک شده ولی اوتلندر 2016 سری اولش قبل عید پلاک و تحویل مشتریان شده بهر حال بیخیال …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      برای امیرحسین و هادی متأسفم که اینجور با جناب رحیقی عزیز مکالمه میکنن. ایشون از نویسنده های قابل پدال هستن و اگر کمی بیشتر باایشون آشنا بودین این مدلی صحبت نمیکردید.
      لطفاً اینقدر سطحی و ساده قضاوت نکنید و خاطر این دوست عزیزمون رو مکدر نکنید.
      اگر نقد دارید بیان کنید و اگر سوال دارید بپرسید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Saied

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پدال کشتی ما رو با این نمایشگاه مشهد. بابا کلا تَر دو سطر بگی صرفا جهت خالی کردن جیبه مردم فکر کنم کفایت بکنه.
    از نمایشگاه گود وود اینهمه گزارش تهیه نمیشه که شما از نمایشگاه مشهد گزارش دادین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرداد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ما کجاییم و دنیا کجا ؟؟؟؟!!!! اینها که در نمایشگاه مشهد هست دقیقا حس عقب افتادگی و بدبختی به آدم میده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamed

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کمی ان طرف تر… :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mehrbod

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    جناب رحیقی مانند همیشه ، بسیار خوب می نویسید . از گزارشتان سپاسگزارم ..
    عکس نمایه تان مرا غافلگیر کرد .. Xpower خودروی مورد علاقه من است ..
    برقرار باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (593 ديدگاه)

      ارادتمندم دوست عزیز. لطف دارید.
      XPower به نظر من از زمان خودش خیلی جلوتر بود. حتی اگه همین الانم با ظاهر و مشخصات فنی اون زمان تولید بشه به نظرم چیزی کم از ماشینای اسپرت امروزی نداره. حیف که MG-Rover ورشکست شد و نتونست تولیدش رو ادامه بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه سود!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. افشین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام در صورت امکان در موردمعایب و محسنات byd s6 بیشتر بنویسید .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا