خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

این روزها اکثر خودروهای مدرن بسیار ایمن هستند اما یک دهه‌ی قبل اوضاع بدین منوال نبوده است.

neon
طبق داده‌های وال‌استریت 7/24، حد متوسط خودروهای سبکی که در جاده‌ها تردد می‌کند در سال 2003 یا 2004 ساخته شده‌اند و گفته می‌شود که این خطرناک‌ترین خودروها نیز ساخته‌ی این بازه‌ی زمانی هستند. وال‌استریت 7/24 نتایج تست‌های تصادف سازمان بیمه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS را بررسی کرده است. خودرویی که در تست تصادف اورلپ جلو یا تست تصادف جانبی امتیاز ضعیف یا مرزی را دریافت کرده باشد یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکا در نظر گرفته می‌شود. به علاوه خودرویی که حداقل در یکی از تست‌های کشیدگی سقف و جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت کند یک خودروی خطرناک خواهد بود.

  1. ساترن سری L 2005-2002

2002-2005-saturn-l-series
ساترن سری L در تست‌های تصادف جانبی، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازات ضعیفی به دست آورده بود که همین امر ساترن را به یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکای امروز بدل کرده است. خبر خوب اینکه امروز دیگر برند ساترن وجود نداشته و تولید سری L چندین سال پیش متوقف شده است. این خودرو برای رقابت با سدان های میدسایز محبوبی چون هوندا آکورد ساخته شده بود اما به دلیل امتیازهای ایمنی ضعیف و مشکلات مکانیکی موفقتی به دست نیاورد.

  1. پونتیاک گرند Am 2005-1999

1999-2005-pontiac-grand-am
بر پایه‌ی داده‌های به دست آمده از سازمان NHTSA این خودرو بین سال‌های 2002 تا 2005 برای هر یک‌میلیون خودروی فروخته شده آمار 160 راننده‌ی فوتی داشته که در آن زمان بیشتر از هر کوپه‌ی میدسایز دیگر بازار آمریکا بوده است. پنجمین نسل گرند Am در تست اورلپ جلو، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازهای ضعیفی به دست آورد و نتایج نشان داد که در هنگام برخورد شاخ‌به‌شاخ راننده جراحت‌های زیادی را متحمل می‌شود. همانند ساترن برند پونتیاک نیز دیگر وجود ندارد.

  1. نیسان سنترا 2006-2000

2000-2006-nissan-sentra
پیش از سال 2000 سنترا به عنوان یک سدان ساب کامپکت عرضه می‌شد اما نیسان تصمیم گرفت که مدل سال 2000 این خودرو را در کلاس کامپکت ها عرضه نماید. این خودرو در تست تصادفات جانبی، سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت نمود و ریسک بالای جراحت و مرگ در تصادفات وجود داشت. خوشبختانه جدیدترین نسل این خودرو بسیار ایمن‌تر بوده و امتیاز Top Safety Pick+ را به دست آورده است.

  1. مزدا MPV 2006-2000

2000-2006-mazda-mpv
امروزه احتمالاً مدل‌های MPV زیادی از مزدا را در جاده‌ها نخواهید دید اما هنوز هم یکی از خطرناک‌ترین خودروها یک MPV ساخت مزداست. این خودرو در تست‌های جانبی، سر و صندلی امتیاز ضعیفی را کسب کرد و این نتایج نشان داد که در تصادف جانبی احتمال آسیب به جمجمه و پهلوها و لگن‌های سرنشین‌ها و راننده زیاد است. این خودرو دیگر وجود ندارد و مزدا طیف جدیدی از کراس اوورهای خود را جایگزین کرده است.

  1. کیا ریو 2009-2006

2006-2009-kia-rio
این روزها کیا به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین خودروسازهای دنیا شناخته می‌شود اما یک دهه‌ی قبل اوضاع هرگز بدین شکل نبوده است. خودروهای یک دهه پیش کیا از نظر ایمنی و کیفیت به شدت زیر سؤال بودند. نسل دوم ریو در تست‌های مختلف تصادفات امتیاز ضعیفی را به دست آورد. هرچند مثل دیگر شرکت‌ها، کیا نیز روی ایمنی سومین نسل ریو سرمایه‌گذاری کرد.

  1. کیا اپتیما 2005-2001

2001-2005-kia-optima
همانند ریو، اپتیمای قدیمی نیز خودرویی ایمن نبوده است. این سدان برای تست‌های تصادف جانبی و جلو و سر امتیازهای ضعیفی دریافت کرده بود. نسل دوم اپتیما کمی بهبود یافته بود و در تست تصادف جانبی امتیاز قابل‌قبول را کسب کرد. اپتیمای امروزی بسیار ایمن‌تر از اجداد خود است.

  1. هیوندای اکسنت 2011-2006

2006-2011-hyundai-accent
علی‌رغم کسب امتیازات نسبتاً ضعیف در تست‌های تصادفات، سومین نسل هیوندای اکسنت یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساب کامپکت در زمان تولید بود. به همین دلیل هنوز هم تعداد زیادی از این خودروها در حال تردد هستند و ایمنی ضعیفی در برخورد جانبی دارند. در تصادف از کناره‌ها احتمال آسیب زیاد لگن سرنشین‌ها وجود دارد.

  1. جی ام سی سیرا 1500 سال 2006-2001

2001-2006-gmc-sierra-1500
تنها پیکاپ تراک حاضر در لیست که امتیازهای ضعیفی را دریافت نموده جی ام سی سیرا 1500 است. این شرکت پس از این مدل بهبودهای وسیعی را در نظر گرفت و سیرا 1500 مدل 2016 در تست‌های تصادف جلو و جانبی امتیاز خوب را به دست آورده است.

  1. جی ام سی سافاری 2005-1996

1996-2005-gmc-safari
این خودرو که با نام شورولت آسترو نیز شناخته می‌شود در تست اورلپ جلو، محافظت از سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیف را کسب کرده بود. نسل دوم سافاری با مدل سال 1996 معرفی شد و تولید آن تا سال 2005 ادامه داشت. تست‌های صورت گرفته روی این مینی ون نشان داد که برخورد از جلو احتمالاً به جراحت جدی پاهای راننده منجر خواهد شد. علیرغم ایمنی ضعیف، این خودرو کمترین آمار مرگ راننده‌ها در بین هر خودروی محبوب ساخته شده بین سال های 2002 تا 2005 را داشت.

  1. دوج نئون 2005-2000

2000-2005-dodge-neon
امروزه خطرناک‌ترین خودرو در آمریکا دوج نئون 2005-2000 است که خوشبختانه دیگر تولید نمی‌شود. نسل دوم و آخر این خودرو نسبت به نسل اول امتیاز تصادف از روبروی بهتری داشت اما هنوز هم در بخش تصادف از بغل ضعیف عمل کرده بود. از میان یک‌میلیون خودروی فروخته شده تعداد 160 مورد فوتی برای این خودرو ثبت شد که یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ‌ومیر رانندگان در آن زمان بوده است.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

23 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    نظارت سختگیرانه و ایجاد کردن بازار رقابتی باعث میشه خودروهایی که 10 سال پیش عملکردی فاجعه بار داشتند امسال بتونند بالاترین امتیاز رو بدست بیارن
    (دقیقا مثل ایران )😌😑😔
    دم هوندا و تویوتا گرم که اون موقع هم ماشینهاشون مقاوم و ایمن بودند

    پاسخ
    1. madjid
      سوابق: (3787 دیدگاه) ,

      .
      سامان جان در مورد مزدا و نیسان نظری نداری ؟؟😜😜😜

      پاسخ
  2. madjid
    سوابق: (3787 دیدگاه) ,

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏.
    خوشم میاد یک آلمانی هم بیشنون نیست…
    شک ندارم اگر به جا ی 10 تا ، 30 مورد هم خطرناک تریم خودروهای آمریکا رو نام میبردن حتی یک مورد هم اسمی از بنز ، ب ام و ، آئودی و پورشه نبود. پر موذد فولکس واگن هم مطمئنم با توجه به قیمت ارزون ترش نسبت به بقیه ی آلمانی ها ، بازم ایمنیش از تمام رقیبان بهتره.
    حالا هی برید با جی دی پاور و کنسمومر ریپورت حال کنید …
    احسنت به خودروسازی آلمان … خار در چشم رقیبان…

    پاسخ
    1. madjid
      سوابق: (3787 دیدگاه) ,

      چند جا غلط نوشتم و نتونستم ویرایش کنم. شرمنده

      شک ندارم اگر به جا ی 10 تا ، 30 مورد هم *خطرناک ترین خودروهای آمریکا رو نام میبردن حتی یک مورد هم اسمی از بنز ، ب ام و ، آئودی و پورشه نبود. **در مورد فولکس واگن هم مطمئنم با توجه به قیمت ارزون ترش نسبت به بقیه ی آلمانی ها ، بازم ایمنیش از تمام رقیبان بهتره.

      پاسخ
      1. داود
        سوابق: (40 دیدگاه) ,

        دوست عزیز نه از خودروهای آلمانی خبریه نه از خودروهای ایرانی وچینی
        حتما به نظرت ایرانیا و چینیا چون تو لیست نیستند حتما خیلی با کیفیتند ؟
        برو با افکارت خوش باش .المانیا هنوز هم داخل شهر کشته میدن چه برسه تو جاده.

        پاسخ
        1. SCUDERIA ITALIA
          سوابق: (3787 دیدگاه) ,

          .
          من که با افکارم خوشم. چون مطمئنم همشون 100 در 100 درست هستن !!

          مقایسه ی خودروهای آلمانی با چینی و ایرانی هم به عنوان یک شوخی اصلا جالب نبود.

        2. رامکال
          سوابق: (195 دیدگاه) ,

          جناب داوود یا همون ساسان سامان جاسم قاسم و هزار اسم تقلبیه دیگه لطفا با همون اکانت اصلیتون بیاین.
          اگر که امکانش هست.
          مطمئنا اینی که نوشتینو فقط واسه ی کلکل بیان کردین اما برای اون 3 دیوونه ایی که به شما + دادن این رو اضافه میکنم که در اون تاریخی که این ماشین ها بدترین شدن در خاک آمریکا لکسوس بهمراه بنز و بی ام و در رقابت تنگاتنگی قرار داشتند و هر 3شون فروش خوبی داشتن در حالی که در همین تاریخ امروز شما خودروی ایرانی چینی و حتی فرانسوی درآمریکا نمیبینید.
          پس لطفا بار دیگه از روی حسادت و توهم حرف نزنید.

        3. madjid
          سوابق: (3787 دیدگاه) ,

          رامکال جان نیاز به بحث نیست
          نیاز نیست شما خودتو اذیت کنی.
          ما میدونیم حرف و مسیر و تفکرمون درسته. به آلمانی ها و خودروسازیشون ایمان داریم.

          نیازی نیست سرش با کسی بحث و کلکل کنیم.
          چون نه برامون مهمه و نه دوست داریم کسی رو با بحث و کل کل قانع کنیم مثل ما فکر کنه. وقتی نداریم که با بحث های حوصله سر بر تلف کنیم.
          هر کسی آزاده تو حال خودش باشه !!

          این دوستمون هم داوود یا هر اسم دیگه، من نمیشناسمش.

    2. Mohamad
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      خار در چشم رقیبانی که رسوایی دیزل گیت ندارن!!
      مجید جون یعنی انقدر لوکس سازهای آلمانی(بنز و پورشه و آئودی و bmw) رو دست کم گرفتی که انتظار داشتی تو تست ایمنی رد بشن!!! پس به خیالت دقیقا پول چیو دارن ازت میگیرن که انقد گرونن!
      در مورد فولکس واگن هم باید تو بازار چین بررسیش کرد چون عمده فروشش همونجاست!

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    وجدانن کاری ندارم طراحی 206به زمان خودش از تمام ماشینایی که دیدم زیباتر بودن یا پرشیا هم همینطور حداقل انقد زشت نبودن

    پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    ضعیف ترین کره ای ها بودن.طبق معمول

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      خخخخ رفیق شما به این نگاه نکن که ده سال پیش ضعیف بودن به این نگاه کن بعد از ده سال چنین پیشرفتی داشتن که الان تقریبا همه ی ماشینای کره ای از کمپانی های هیوندای و کیا امتیاز حداکثر ایمنی رو از سازمان تصادفات امریکا دارن و در تست های کیفی جی دی پاور و سایر سازمان ها هم همیشه سر امد هستن و حرفای زیادی برا گفتن دارن شما به فکر کشور خودت با این حلبی هایی که میسازه باش و سعی کن مشکل کشور خودتو برطرف کنی به جای این که از بقیه ایراد بگیری

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        اقا امیر من و شما چه کاره هستیم کهومشکل حلبی های داخلی را حل کنیم.گنده ترهاش نتونستن حریف مافیا بشن.رنو خودش را کشت تا تونست به کلک بالاخره یه شراکت نصف ونیمه از وزارت خانه بگیره

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    گزینه های خوبی هستن برای مونتاژ به داخل و انداختن به مردم. هم تاریخ مصرفشون گذشته و دیگه تولید نمیشن. هم بسیار غیر ایمن هستن.
    تمام شرایطی که برای مونتاژ میخوان رو دارن.

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      نه به پای پراید و پژو و تیبا دیگه نمی رسن …

      پاسخ
  6. Mohamad
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    غیر ایمنی ترین خودروی این لیست 1 میلیون دستگاه فروخته شده ازش که فقط 160 مورد فوتی طی تصادفاتی که داشته براش گزارش شده!
    خیلیا میان اینارو با خودروهای ساخت داخل و بالاخص پراید مقایسه میکنن!!!

    پاسخ
  7. sepehr
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    خطرناک …..اینا نیسان مارو ندیدن این حرفا رو میزنن
    مگه خطرناک تر از نیسان هم داریم……
    مگه داریم….. مگه میشه

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خوبه که الان ایمنی زیاد شده.

    پاسخ
  9. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    من فکر میکنم اگه ۴۰۰ تا ماشین ۱۰۰ ساله اخیرو چک کنن ولوو و ساب جزوش نباشن
    لعنتیا اول ایمنی میسازن بعد روش موتورو چرخ میزارن

    پاسخ
  10. میثم
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    سلام
    کسی نمیدونه پراید از یک میلیون دستگاه فروخته شده چند نفر کشته داده!

    پاسخ
  11. آریوبرزن
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ۱۶۰ کشته به ازای یک میلیون دستگاه تیراژ تولید بدترین و نا امن ترین ماشینهای آمریکا……
    اما اینجا توایران یه زمانی در یک سال تا ۵۰ هزار نفر فوتی براثر تصادفات خودرویی هم داشتیم که حداقل ۹۰٪ شون از ماشینهای تولیدداخل استفاده میکردن.حالا بعد از چندسال و نصب ترمزabsو ایربگ و افزایش نظارت و بهبود وضع جاده ها و به قول خودشون افزایش ایمنی خودروهای تولیدی با تدوین استانداردهای ۵۲ گانه!!! این آمار رسیده به ۱۶هزار نفر فوتی در سال.در حالی که میزان تولید سالانه کل خودرو و واردات در ایران ۱۰٪ آمریکاست!

    پاسخ
  12. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (555 دیدگاه) ,

    تولید این خودرو ها خیانت به طبقات پایین جامعه تلقی میشه :'(
    امیدوارم ترامپ جلوی این مشکل رو بگیره 🙂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.