هفته نامه

خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

این روزها اکثر خودروهای مدرن بسیار ایمن هستند اما یک دهه‌ی قبل اوضاع بدین منوال نبوده است.

neon
طبق داده‌های وال‌استریت ۷/۲۴، حد متوسط خودروهای سبکی که در جاده‌ها تردد می‌کند در سال ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۴ ساخته شده‌اند و گفته می‌شود که این خطرناک‌ترین خودروها نیز ساخته‌ی این بازه‌ی زمانی هستند. وال‌استریت ۷/۲۴ نتایج تست‌های تصادف سازمان بیمه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS را بررسی کرده است. خودرویی که در تست تصادف اورلپ جلو یا تست تصادف جانبی امتیاز ضعیف یا مرزی را دریافت کرده باشد یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکا در نظر گرفته می‌شود. به علاوه خودرویی که حداقل در یکی از تست‌های کشیدگی سقف و جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت کند یک خودروی خطرناک خواهد بود.

  1. ساترن سری L 2005-2002

2002-2005-saturn-l-series
ساترن سری L در تست‌های تصادف جانبی، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازات ضعیفی به دست آورده بود که همین امر ساترن را به یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکای امروز بدل کرده است. خبر خوب اینکه امروز دیگر برند ساترن وجود نداشته و تولید سری L چندین سال پیش متوقف شده است. این خودرو برای رقابت با سدان های میدسایز محبوبی چون هوندا آکورد ساخته شده بود اما به دلیل امتیازهای ایمنی ضعیف و مشکلات مکانیکی موفقتی به دست نیاورد.

  1. پونتیاک گرند Am 2005-1999

1999-2005-pontiac-grand-am
بر پایه‌ی داده‌های به دست آمده از سازمان NHTSA این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ برای هر یک‌میلیون خودروی فروخته شده آمار ۱۶۰ راننده‌ی فوتی داشته که در آن زمان بیشتر از هر کوپه‌ی میدسایز دیگر بازار آمریکا بوده است. پنجمین نسل گرند Am در تست اورلپ جلو، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازهای ضعیفی به دست آورد و نتایج نشان داد که در هنگام برخورد شاخ‌به‌شاخ راننده جراحت‌های زیادی را متحمل می‌شود. همانند ساترن برند پونتیاک نیز دیگر وجود ندارد.

  1. نیسان سنترا ۲۰۰۶-۲۰۰۰

2000-2006-nissan-sentra
پیش از سال ۲۰۰۰ سنترا به عنوان یک سدان ساب کامپکت عرضه می‌شد اما نیسان تصمیم گرفت که مدل سال ۲۰۰۰ این خودرو را در کلاس کامپکت ها عرضه نماید. این خودرو در تست تصادفات جانبی، سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت نمود و ریسک بالای جراحت و مرگ در تصادفات وجود داشت. خوشبختانه جدیدترین نسل این خودرو بسیار ایمن‌تر بوده و امتیاز Top Safety Pick+ را به دست آورده است.

  1. مزدا MPV 2006-2000

2000-2006-mazda-mpv
امروزه احتمالاً مدل‌های MPV زیادی از مزدا را در جاده‌ها نخواهید دید اما هنوز هم یکی از خطرناک‌ترین خودروها یک MPV ساخت مزداست. این خودرو در تست‌های جانبی، سر و صندلی امتیاز ضعیفی را کسب کرد و این نتایج نشان داد که در تصادف جانبی احتمال آسیب به جمجمه و پهلوها و لگن‌های سرنشین‌ها و راننده زیاد است. این خودرو دیگر وجود ندارد و مزدا طیف جدیدی از کراس اوورهای خود را جایگزین کرده است.

  1. کیا ریو ۲۰۰۹-۲۰۰۶

2006-2009-kia-rio
این روزها کیا به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین خودروسازهای دنیا شناخته می‌شود اما یک دهه‌ی قبل اوضاع هرگز بدین شکل نبوده است. خودروهای یک دهه پیش کیا از نظر ایمنی و کیفیت به شدت زیر سؤال بودند. نسل دوم ریو در تست‌های مختلف تصادفات امتیاز ضعیفی را به دست آورد. هرچند مثل دیگر شرکت‌ها، کیا نیز روی ایمنی سومین نسل ریو سرمایه‌گذاری کرد.

  1. کیا اپتیما ۲۰۰۵-۲۰۰۱

2001-2005-kia-optima
همانند ریو، اپتیمای قدیمی نیز خودرویی ایمن نبوده است. این سدان برای تست‌های تصادف جانبی و جلو و سر امتیازهای ضعیفی دریافت کرده بود. نسل دوم اپتیما کمی بهبود یافته بود و در تست تصادف جانبی امتیاز قابل‌قبول را کسب کرد. اپتیمای امروزی بسیار ایمن‌تر از اجداد خود است.

  1. هیوندای اکسنت ۲۰۱۱-۲۰۰۶

2006-2011-hyundai-accent
علی‌رغم کسب امتیازات نسبتاً ضعیف در تست‌های تصادفات، سومین نسل هیوندای اکسنت یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساب کامپکت در زمان تولید بود. به همین دلیل هنوز هم تعداد زیادی از این خودروها در حال تردد هستند و ایمنی ضعیفی در برخورد جانبی دارند. در تصادف از کناره‌ها احتمال آسیب زیاد لگن سرنشین‌ها وجود دارد.

  1. جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ سال ۲۰۰۶-۲۰۰۱

2001-2006-gmc-sierra-1500
تنها پیکاپ تراک حاضر در لیست که امتیازهای ضعیفی را دریافت نموده جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ است. این شرکت پس از این مدل بهبودهای وسیعی را در نظر گرفت و سیرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۶ در تست‌های تصادف جلو و جانبی امتیاز خوب را به دست آورده است.

  1. جی ام سی سافاری ۲۰۰۵-۱۹۹۶

1996-2005-gmc-safari
این خودرو که با نام شورولت آسترو نیز شناخته می‌شود در تست اورلپ جلو، محافظت از سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیف را کسب کرده بود. نسل دوم سافاری با مدل سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت. تست‌های صورت گرفته روی این مینی ون نشان داد که برخورد از جلو احتمالاً به جراحت جدی پاهای راننده منجر خواهد شد. علیرغم ایمنی ضعیف، این خودرو کمترین آمار مرگ راننده‌ها در بین هر خودروی محبوب ساخته شده بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ را داشت.

  1. دوج نئون ۲۰۰۵-۲۰۰۰

2000-2005-dodge-neon
امروزه خطرناک‌ترین خودرو در آمریکا دوج نئون ۲۰۰۵-۲۰۰۰ است که خوشبختانه دیگر تولید نمی‌شود. نسل دوم و آخر این خودرو نسبت به نسل اول امتیاز تصادف از روبروی بهتری داشت اما هنوز هم در بخش تصادف از بغل ضعیف عمل کرده بود. از میان یک‌میلیون خودروی فروخته شده تعداد ۱۶۰ مورد فوتی برای این خودرو ثبت شد که یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ‌ومیر رانندگان در آن زمان بوده است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    نظارت سختگیرانه و ایجاد کردن بازار رقابتی باعث میشه خودروهایی که 10 سال پیش عملکردی فاجعه بار داشتند امسال بتونند بالاترین امتیاز رو بدست بیارن
    (دقیقا مثل ایران )😌😑😔
    دم هوندا و تویوتا گرم که اون موقع هم ماشینهاشون مقاوم و ایمن بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      سامان جان در مورد مزدا و نیسان نظری نداری ؟؟???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. madjid

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏.
    خوشم میاد یک آلمانی هم بیشنون نیست…
    شک ندارم اگر به جا ی 10 تا ، 30 مورد هم خطرناک تریم خودروهای آمریکا رو نام میبردن حتی یک مورد هم اسمی از بنز ، ب ام و ، آئودی و پورشه نبود. پر موذد فولکس واگن هم مطمئنم با توجه به قیمت ارزون ترش نسبت به بقیه ی آلمانی ها ، بازم ایمنیش از تمام رقیبان بهتره.
    حالا هی برید با جی دی پاور و کنسمومر ریپورت حال کنید …
    احسنت به خودروسازی آلمان … خار در چشم رقیبان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چند جا غلط نوشتم و نتونستم ویرایش کنم. شرمنده

      شک ندارم اگر به جا ی 10 تا ، 30 مورد هم *خطرناک ترین خودروهای آمریکا رو نام میبردن حتی یک مورد هم اسمی از بنز ، ب ام و ، آئودی و پورشه نبود. **در مورد فولکس واگن هم مطمئنم با توجه به قیمت ارزون ترش نسبت به بقیه ی آلمانی ها ، بازم ایمنیش از تمام رقیبان بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داود

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (41 ديدگاه)

        دوست عزیز نه از خودروهای آلمانی خبریه نه از خودروهای ایرانی وچینی
        حتما به نظرت ایرانیا و چینیا چون تو لیست نیستند حتما خیلی با کیفیتند ؟
        برو با افکارت خوش باش .المانیا هنوز هم داخل شهر کشته میدن چه برسه تو جاده.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. SCUDERIA ITALIA

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          من که با افکارم خوشم. چون مطمئنم همشون 100 در 100 درست هستن !!

          مقایسه ی خودروهای آلمانی با چینی و ایرانی هم به عنوان یک شوخی اصلا جالب نبود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامکال

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          جناب داوود یا همون ساسان سامان جاسم قاسم و هزار اسم تقلبیه دیگه لطفا با همون اکانت اصلیتون بیاین.
          اگر که امکانش هست.
          مطمئنا اینی که نوشتینو فقط واسه ی کلکل بیان کردین اما برای اون 3 دیوونه ایی که به شما + دادن این رو اضافه میکنم که در اون تاریخی که این ماشین ها بدترین شدن در خاک آمریکا لکسوس بهمراه بنز و بی ام و در رقابت تنگاتنگی قرار داشتند و هر 3شون فروش خوبی داشتن در حالی که در همین تاریخ امروز شما خودروی ایرانی چینی و حتی فرانسوی درآمریکا نمیبینید.
          پس لطفا بار دیگه از روی حسادت و توهم حرف نزنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. madjid

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          رامکال جان نیاز به بحث نیست
          نیاز نیست شما خودتو اذیت کنی.
          ما میدونیم حرف و مسیر و تفکرمون درسته. به آلمانی ها و خودروسازیشون ایمان داریم.

          نیازی نیست سرش با کسی بحث و کلکل کنیم.
          چون نه برامون مهمه و نه دوست داریم کسی رو با بحث و کل کل قانع کنیم مثل ما فکر کنه. وقتی نداریم که با بحث های حوصله سر بر تلف کنیم.
          هر کسی آزاده تو حال خودش باشه !!

          این دوستمون هم داوود یا هر اسم دیگه، من نمیشناسمش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      خار در چشم رقیبانی که رسوایی دیزل گیت ندارن!!
      مجید جون یعنی انقدر لوکس سازهای آلمانی(بنز و پورشه و آئودی و bmw) رو دست کم گرفتی که انتظار داشتی تو تست ایمنی رد بشن!!! پس به خیالت دقیقا پول چیو دارن ازت میگیرن که انقد گرونن!
      در مورد فولکس واگن هم باید تو بازار چین بررسیش کرد چون عمده فروشش همونجاست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    وجدانن کاری ندارم طراحی 206به زمان خودش از تمام ماشینایی که دیدم زیباتر بودن یا پرشیا هم همینطور حداقل انقد زشت نبودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ضعیف ترین کره ای ها بودن.طبق معمول

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. amir

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      خخخخ رفیق شما به این نگاه نکن که ده سال پیش ضعیف بودن به این نگاه کن بعد از ده سال چنین پیشرفتی داشتن که الان تقریبا همه ی ماشینای کره ای از کمپانی های هیوندای و کیا امتیاز حداکثر ایمنی رو از سازمان تصادفات امریکا دارن و در تست های کیفی جی دی پاور و سایر سازمان ها هم همیشه سر امد هستن و حرفای زیادی برا گفتن دارن شما به فکر کشور خودت با این حلبی هایی که میسازه باش و سعی کن مشکل کشور خودتو برطرف کنی به جای این که از بقیه ایراد بگیری

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اقا امیر من و شما چه کاره هستیم کهومشکل حلبی های داخلی را حل کنیم.گنده ترهاش نتونستن حریف مافیا بشن.رنو خودش را کشت تا تونست به کلک بالاخره یه شراکت نصف ونیمه از وزارت خانه بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    گزینه های خوبی هستن برای مونتاژ به داخل و انداختن به مردم. هم تاریخ مصرفشون گذشته و دیگه تولید نمیشن. هم بسیار غیر ایمن هستن.
    تمام شرایطی که برای مونتاژ میخوان رو دارن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      نه به پای پراید و پژو و تیبا دیگه نمی رسن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    غیر ایمنی ترین خودروی این لیست 1 میلیون دستگاه فروخته شده ازش که فقط 160 مورد فوتی طی تصادفاتی که داشته براش گزارش شده!
    خیلیا میان اینارو با خودروهای ساخت داخل و بالاخص پراید مقایسه میکنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sepehr

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خطرناک …..اینا نیسان مارو ندیدن این حرفا رو میزنن
    مگه خطرناک تر از نیسان هم داریم……
    مگه داریم….. مگه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خوبه که الان ایمنی زیاد شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من فکر میکنم اگه ۴۰۰ تا ماشین ۱۰۰ ساله اخیرو چک کنن ولوو و ساب جزوش نباشن
    لعنتیا اول ایمنی میسازن بعد روش موتورو چرخ میزارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. میثم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    کسی نمیدونه پراید از یک میلیون دستگاه فروخته شده چند نفر کشته داده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی نیک سیرت

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      پراید از یک میلیون کشته صد تا دستگاه فروخته شده میده!!! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آریوبرزن

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ۱۶۰ کشته به ازای یک میلیون دستگاه تیراژ تولید بدترین و نا امن ترین ماشینهای آمریکا……
    اما اینجا توایران یه زمانی در یک سال تا ۵۰ هزار نفر فوتی براثر تصادفات خودرویی هم داشتیم که حداقل ۹۰٪ شون از ماشینهای تولیدداخل استفاده میکردن.حالا بعد از چندسال و نصب ترمزabsو ایربگ و افزایش نظارت و بهبود وضع جاده ها و به قول خودشون افزایش ایمنی خودروهای تولیدی با تدوین استانداردهای ۵۲ گانه!!! این آمار رسیده به ۱۶هزار نفر فوتی در سال.در حالی که میزان تولید سالانه کل خودرو و واردات در ایران ۱۰٪ آمریکاست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تولید این خودرو ها خیانت به طبقات پایین جامعه تلقی میشه :'(
    امیدوارم ترامپ جلوی این مشکل رو بگیره :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا