هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ این هفته هم بسان هفته‌های گذشته در قسمت یازدهم از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته مروری خواهیم داشت بر اعداد مهمی که طی هفته‌ای که روز پایانی آن‌را سپری می‌کنیم در جهان جذاب اتومبیل مطرح شدند.

۴۳۶۰

0-sample

این میزان قدرتی به واحد اسب بخار است که امسال در نمایشگاه ژنو در غرفهٔ کوئنیگ‌زگ به نمایش درآمده است. از این قدرت عظیم ۳۰۰۰ واحد متعلق به دو نمونهٔ تولیدی اول از هایپرکار هیبریدی این شرکت یعنی رگرا است که قوای محرکهٔ هیبریدی هریک از آن‌ها ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سومین و آخرین ستارهٔ غرفهٔ کوئنیگ‌زگ در ژنو ۲۰۱۷ یک نسخهٔ ویژه و تولید محدود از مدل آگرا RS با نام گریفون است که ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت داشته و مجموع قدرت غرفهٔ این شرکت سوئدی را در نمایشگاه ژنو به رقم خارق‌العادهٔ ۴۳۶۰ اسب بخار می‌رساند.

۱۲۵

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-14

این میزان افزایش فضای صندوق بار پورشه پانامرا اسپرت توریزمو نسبت به نسخهٔ معمولی به واحد لیتر است که حجم کلی آن‌را به ۵۲۰ لیتر رسانده است؛ اما در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم درمجموع به ۱۳۹۰ لیتر می‌رسد که فضای بسیار زیادی برای یک خودروی اسپرت است درحالی‌که در زیر کاپوت آن ۵۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

۶:۵۲

lamborghini-huracan_performante-2018-1024-01

این سریع‌ترین زمانی است که تاکنون در پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ ثبت شده است، حداقل با توجه به اعلام لامبورگینی. این زمان فوق‌العاده با جدیدترین محصول سنت آگاتا یعنی اوراکان پرفورمانته به دست آمده است. در این نسخه از اوراکان قدرت و گشتاور پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی به ترتیب به ۶۴۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است درحالی‌که به لطف استفاده از موارد کامپوزیتی جدید وزن خودرو نیز به میزان ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. اوراکان پرفورمانته برای اولین بار در نمایشگاه ژنو معرفی شد.

۵۰,۸۹۵

land_rover-range_rover_velar-2018-1024-21

این قیمت پایهٔ جدیدترین محصول لندروور یعنی رنجروور ولار است که چهارمین SUV لوکس رنجروور محسوب می‌شود. نسخهٔ پایهٔ این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است درحالی‌که بالاترین تیپ ولار از یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

۴۰

renault-alpine_a110-2018-1024-02

این تعداد سالی است که خودروی اسپرت آلپاین A110 در بازار حضور نداشته است اما حالا A110 بازگشته است. نسل جدید این خودرو از طراحی رترو و با نگاه به گذشته برخوردار است که نمایی کلاسیک و دوست‌داشتنی به آن بخشیده است. A110 جدید مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری توربو چهار سیلندر با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. این در حالی است که وزن خودرو تنها ۱۰۸۰ کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن آن‌را به ۲۳۰ اسب بخار بر تن می‌رساند. بدین ترتیب آلپاین A110 که رقیب مستقیم پورشه کیمن و آلفارومئو ۴C است در ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    زمان لامبو رو نمیتونم باور کنم فکر میکنم یه جای کار ایراد داره ………..
    دوستان ناراحت نشن ولی خدایی نگاه کنین با یه موتور ضعیف تر از sv و 918 چطور به این زمان رسیده حالا اگه 1 دقیقه و 56 هم میزد باز می شد باور کرد ولی این همه اختلاف توی جهنم سبز قابل باور نیست مگه دوباره به صورت رسمی و یه فیلم برداری دقیق این کار رو انجام بده ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      فک کنم 7:52 بوده!!!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    از عددهای مهم هفته بگم
    ((580)) که میزان قدرت موتور 427 شورولت کوروتzr-1 سال 1969 هست
    ((325)) که میزان قدرت موتور 396 شورولت هست که در سال 65 این قدرت رو داشته
    ((390)) میزان قدرت موتور 440 پلیموت در سال 1970 هست
    ((500)) قدرت موتور 455 سوپر دیوتی(sd) پونتیاک در سال 1973 هست
    ((360+)) موتورهای امریکایی با حجم بیش از 360 اینچ جزو موتورهای بیگ بلاک حساب میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parsa

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (167 ديدگاه)

      اقا علی مثل همیشه عالی درباره امریکاییها اطلاعات دادین.دیروز یه کاپریس کلاسیک دیدم دلم نیومد پیشش رد شم ده دقیقه فقط نگاهش کردم.خیلی تمیز بود
      تینم عکسش

      B612_20170309_160259.jpg

      http://s3.picofile.com/file/8289053242/B612_20170309_160259.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        خواهش دارم پارسا جان
        خوشا به سعادتتون که کاپریس دیدین کاپریس از ماشینهای محبوب من هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Saied

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    امید وارم کونیک زگ پوزه شیرونو به خاک نماله. اخه فلوکس واگن خیلی باهاش پز میده فعلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    با تصدیق حرف دوستمون منم فکر میکنم تایمی که اعلام کردن جنبه تبلیغاتی داره نمیشه با یه مدل بهینه شده تایم خودرویی تو این پیست 30 ثانیه پایین بیاد! نسبت قدرت به وزن که بهبود چشمگیری نداشته و در هر صورت این مدل هم یک خودروی خیابونی هست و سیستم تعلیق داره!! هر مقدار هم سیستم تعلیق رو برای لپ تایم برنامه ریزی کرده باشن باز هم این اختلاف نشدنی هست
    دقت کنید اگر 918 اون تایم رو زد بخشی واسه گشتاور عظیم 1300 نیتونی هست که تولید میکنه و این رو در کنار سیستم چهار چرخ که قرار بدیم میشه حدث زد خروج از پیچهای این ماشین چقدر میتونه سریع باشه اما هوراکان برتری نسبت به اینجور ماشینها نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    منتظر ورود الپاین هستیم اما نه به قیمت الفارومئو4c با قیمت ۷۰۰ میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. alireza.GT86

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    اشتباه نشده؟؟!
    موتور اوراکان 5.2 لیتری V10 هستش نه V12 !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا