هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی نمایشگاه نیویورک

در آدینهٔ این هفته نیز قصد داریم همچون هفته‌های گذشته نگاهی داشته باشیم بر مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته اما چون طی هفتهٔ گذشته نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ برگزار شد و اخبار این نمایشگاه در صدر خبرهای خودرویی دنیا قرار داشتند، در این قسمت به مهم‌ترین اعداد خودرویی نمایشگاه نیویورک پرداخته‌ایم.

۲.۳

2018-dodge-challenger-srt-demon

این مقدار زمانی به ثانیه است که طول می‌کشد تا دوج چلنجر دیمن از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در زیر کاپوت این شیطان آمریکایی یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته است که نیروی ویرانگر ۸۴۰ اسب بخار را تماماً به لاستیک‌های رادیال فوق‌العاده چسبندهٔ مخصوص درگ عقب انتقال می‌دهد. بدین ترتیب دیمن توانست با زمان ۹.۶ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در مسافت ۴۰۰ متر را بنام خود ثبت کند.

۲۵

2018-porsche-911-gt3-new-york-2017

این میزان نیروی بیشتری به واحد اسب بخار است که پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۱۸ از آن برخوردار شده است. هرچند این ماشین تازه‌سازی جزئی‌ای را تجربه کرده است اما حالا قدرت آن به فرای ۵۰۰ اسب بخار رسیده است درحالی‌که همراه با آن یک گیربکس PDK تجدیدنظر شده هم قرار دارد که پورشه می‌گوید به‌طور انحصاری برای ۹۱۱ GT3 مهندسی شده است.

۲۰۵

2017-honda-civic-si-new-york-2017

این میزان اسب بخاری است که در زیر کاپوت نسل کاملاً جدید هوندا سیویک Si قرار دارد. هرچند هوندا در نسل جدید سیویک Si قدرت را چندان افزایش نداده است اما بدون شک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن به‌اندازهٔ کافی قدرت دارد و هنگامی‌که با یک گیربکس دستی انحصاری جفت می‌شود، هنوز هم تا حد زیادی رانندگی سرگرم‌کننده‌ای خواهد داشت.

۴

2018-jaguar-f-type-new-york-2017

این تعداد سیلندرهای موجود در زیر کاپوت جدیدترین نسخهٔ جگوار F تایپ است. هرچند ممکن است قرار دادن یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در زیر کاپوت یکی از قدرتمندترین محصولات جگوار احمقانه باشد اما این موتور هنوز هم ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این نسخهٔ چهار سیلندر همچنان از طراحی زیبا و چشم‌نواز F تایپ نیز برخوردار است.

۷۰۷

2018-jeep-grand-cherokee-trackhawk-new-york-2017

این میزان اسب بخاری است که در زیر کاپوت جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک نهفته است. بله در این جیپ ۷۰۷ اسب بخار قدرت وجود دارد که آن‌را به یک سوپر SUV تبدیل کرده است. این نیرو از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تأمین می‌شود که در دوج‌های چلنجر و چارجر هلکت وجود دارد. گرند چروکی ترک‌هاوک با تکیه بر این نیروگاه پُرتوان قادر است ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که بدین ترتیب پس از تسلا مدل X P100D سریع‌ترین SUV قابل خریداری در بازار محسوب می‌شود.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مهم ترین عدد این لیست 25 هست.
    500 اسب بخار برای ناین الون جی تی تری واقعا شگفت انگیزه.
    مرسی از پورشه که با تمام قدرت روی این مدل افسانه ای کار میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در مورد ناین الون جی تی تری میخوام یکم اعداد و ارقام بدم :
      6 سیلندر فلت 3996 سی سی
      502 اسب بخار در 8250 دور
      460 نیوتن متر در 6000 دور
      مصرف سوخت 12.7 لیتر در 100
      آلایندگی 288 گرم در کیلومتر
      شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه
      سقف سرعت 318 کیلومتر
      مخزن سوخت 64 لیتر
      قیمت 143000 دلار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        2.3 خىلى عدد مهمى هست
        چلنجر دىمون با 840 اسب و همچىن شتابى واقعا کولاک کرده اونم با قىمت نهاىت100/000 دلار
        جىپ چروکى ترىل هاوک هم با قدرت707 اسبى خودش سرىع ترىن شاسى بلند دنىا لقب گرفت
        احسنت واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          دوستان همون جور که در معرفى چلنجر دىمون مشخصات اىن ماشىن رو خوندم چلنجر دىمون سرىع ترىن درگستر هم لقب گرفته که افتخار بزرگى هستش
          چلنجر ماشىن بزرگى هست و اگه اىن ماشىن رو از نزدىک دىده باشىد متوجه بزرگى اىن ماشىن مىشىد و اىنجاست که عظمت کار دوج مشخص مىشه که با همچىن ابعاد و وزنى تونسته با دفرانسىل عقب به شتاب 2.3 برسه و رکورد دار400 متر درگ هم باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Jast bentley continental

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (185 ديدگاه)

          داداش سریع ترن شاسی بلند دنیا لقب نگرفته و نه قوی ترین چون تسلا مدل xنزدیک به ۷۹۰ اسب بخاره و صفر تا صدش ۳.۲ ثانیه است که با باطری های ۱۰۰ واتی به ۲.۹ می رسه و از لحاظ حداکثر سرعت بنتلی بنتایگا با سرعت ۳۰۱ اوله جیب هلکت واقعا با این قیمت فوق العاده است ولی سریع ترین نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ونوم اف ۵

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          اتفاقا تسلا چون کلاس الکتریکی هست اگه جدا حساب کنی میشه یا به عبارتی سریعترین شاسی بلند بنزینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      دوستان پدال
      من با ىه رفرش 35 تا دىس گرفتن که خىلى جالبه تو عرض 2 دقىقه اىن همه دىس
      اىن کار همونطور که مىدونىد کار همون شخصى هست که تو همه ى مطالب معرفى ماشىن توسط پدال نظرات بى محتوا مىده
      من خوشحالم که اىن همه دىس گرفتم چون حرفى که زدم باعثشده بهش فشار بىاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (577 ديدگاه)

        چرا لاستیک های جلوی دیمون اینقدر باریکه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ace

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        هر کسی بقیه رو مثل خودش میبینه. ???
        خود شما بار ها و بار ها این کار رو کردی.
        نمیدونم چطور… ولی روزایی که نبودی من توی هر کامنت 3 یا 4 دیسلایک گرفتم و روزایی که بودی 30 – 40 تا.
        کاملا این روند و تغییرات رو حس کردم.
        من مثل شما بیکار نیستم.
        بلد هم نیستم.
        مثل شما به دوستام نمیگم بیان پدال و بهم لایک بدن و به مخالفام دیسلایک.
        ???
        نظرات شما جزو بی فایده ترین کامنت هایی هست که یک نفر میتونه در پدال بذاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ace

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        2 ساعت از چلنجر دمون تعریف کردی…
        در حالی که یک درگستر بیشتر نیست.
        با اون لاستیک های مسخره.
        .
        معلومه بهت دیسلایک میدن.
        الان درگ استر هایی داریم که در 3 ثانیه به 500 کیلومتر سرعت میرسن و 400 متر رو در زیر 3 ثانیه طی میکنن.

        چلنجر دمون هم اصلا چیز شاخی نیست و هیچ مهندسی برتری نداره. هیچ چی …

        هندلینگش که مطمئنا زیر خط فقره.

        شاهکار ؛ اون 911GT3 هست

        تنها دلیلی که باعش شده چلنحر دمون راهش رو به سمت کتاب های رکورد پیدا کنه تولید انبوه بودنشه…

        شما مشخصا یکسره در حال دروغ گفتنی.
        هم میای اعتراض میکنی که من 35 تا دیسلایک گرفتم و به من تهمت میزنی و از اون طرف میگی از اینکه دیسلایک گرفتم خوشحال شدم ????
        .
        اگه خوشحال شدی می آمدی تشکر می کردی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Machine

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          پیش از این با خوندن کامنت‌هات تو پدال فکر میکردم آدم منطقی هستی و تو فضایی که پُر شده از متعصبین دو آتیشه، نظرات منطقی، علمی و مفیدی میذاری ولی حالا با خوندن این جملات: (( با اون لاستیک های مسخره))، (( چلنجر دمون هم اصلا چیز شاخی نیست و هیچ مهندسی برتری نداره. هیچ چی )) و البته موارد دیگه تو مطالب قبلی فهمیدم که یا من اشتباه میکردم و یا شما تغییر رویه دادی و به جرگۀ متعصبینی پیوستی که تو صنعت خودروسازی کشوری جز آلمان رو نمیبینن.
          کسی که به این شاهکار تکنولوژی و مهندسی که با 850 اسب بخار و بدون سیستم چهارچرخ محرک میتونه ظرف 2.3 ثانیه از صفر به صد برسه و 400 متر رو زیر 10 ثانیه طی کنه بگه هیچی نیست و هیچ مهندسی‌ای نداره!!!!!! واقعاً باید در سواد ماشینیش شک کرد!
          این اعداد فقط تو هایپراسپرت‌های میلیون دلاری پیدا میشن درحالیکه دیمن اونا رو با قیمت زیر صد هزار دلار ارائه کرده و مهمتر از اون تولید میشه و بصورت قانونی مجوز حرکت تو خیابون‌ها رو داره. وقتی بتونی ماشینی بسازی که تمام قوانین ایمنی برای تردد تو جاده‌های عادی رو رعایت کرده باشه و در عین حال شتاب 2.3 ثانیه‌‌ای داشته باشه چیزی جز شاهکار نمیشه بهش گفت.
          اون لاستیک‌های به زعم تو مسخره هم فقط برای درگ زیر ماشین قرار میگیره تا اصطکاک کم بشه وگرنه دیمن لاستیک‌های جلوی استاندارد داره و این لاستیک‌های باریک هم موقع خرید روش هست.
          ضمناً نمیخواد نگران هندلینگ زیر خط فقر دیمن باشی چون دوج فکر اونجاش رو هم کرده، این ماشین یه سوئیج داره که برای مواقع عادی قدرت رو روی 500 اسب محدود میکنه تا این هیولا به ماشین‌های دیگه حمله نکنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          دوست من ماشىن
          اىن کارىر که ace داره با اسمهاىى مثل احسان اىودى.ماشىن باز.اصغر.خسته شده. ىانکى و…. مىاد نظر مىده و تمام نظراتش هم مثل هم هست و حتا تو قسمت هىونداى توسان هم ىکى از کاربرا بهش گفت
          اىن طرف فکر مىکنه همه مثل خودشن
          در ضمن با خبر دىروز پدال در مورد تقلب فولکس باز هم مشخص شد چى به چى هست
          در مورد وىکى پدىا هم که با تغىىر اسم به ىانکى اومده نظر مىده من بارها گفتم منبع مطالبم وىکى پدىاست ولى چون لجش گرفته دىگه چىزى نداره که بگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ace

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          همونی هستم که قبلا بودم.
          مشخصات شتاب هایپرکار استون مارتین در سطح چلنجر دمون خواهد بود.
          چلنجر دمون در گرون ترین حالتش 200 هزار دلار باشه.
          درصد سود اتومبیل سازان روی یک ماشین یک عدد مشخص و معلومه. این نیست که بگی دوج واسه رضای خدا ماشین هاش رو ارزون میفروشه و استون مارتین هر چقدر پول بخواد میگیره.
          آدم باید از عقلش استفاده کنه.
          هایپرکار استون مارتین 3 میلیون دلار فروخته شده.
          تکنولوژی هر چی خاص تر و دست نیافتنی تر باشه قیمت بالاتری خواهد داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Machine

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          این چه ربطی به حرف من داره؟ تو که خودت با مقایسۀ هایپرکار آستون با دیمن داری حرف من رو تایید میکنی؟
          حرف اول من اینه که دیمن شتاب و درگی در حد هایپرکارها رو داره با قیمت یک بیستم ارائه میکنه این از این.
          دوم، واقعاً اینکه به یک ماشین تولیدی با مجوز تردد تو خیابون‌های عادی با قیمت حدود 100 هزار دلار که شتاب 2.3 ثانیه‌ای داره بگی هیچی نیست و هیچ مهندسی نداره درسته؟ اگه این تعصب و دشمنی با ماشین‌های آمریکایی نیست پس اسمش چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          ماشىن
          دوست من این ace که نظرات بى ارزشش تمام ساىت پدال رو گرفته همش و از همه ى ماشىنه حتى اىرانى و چىنى هم براى لاىک گرفتن تعرىف مىکنه همش در حد زىر صفر هست
          قبلا مىومد از همه ى ماشىنه تعرىف مىکرد تا بتونه با اىن کار بىن افراد ساىت طرفدار بدست بىاره که بارها هم دستش رو شده بىن کاربراى ساىت و همىشه وقتى که جو رو علىه خودش مىبىنه با ىه اسم کاربرد دىگه مىاد و از خودش طرفدارى مىکنه و حرفهاى بى ارزشش رو تاىىد مىکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          جناب سردبىر با توجه به صحبتى که با هم داشتىم تقاظا دارم در مورد افرادى.مثل ace که در قسمتهاى مختلف پدال نظرات بى ارزشش رو مىزاره و بارها اعتراض کاربران دىگه رو نظرات بى ارزشش به همراه داشته رسىدگى کنىد
          این گونه افراد مثل زالو هستند که تا شىره ى ساىت رو با نظرات بىارزششون نکشند دست از حرفهاى بى ارزش خودشون نمىکشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Ace

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Machine
          حرف من اینه که اگر تکنولوژی چلنجر دیمون میخواست خیلی دست نیافتنی و خاص باشه ؛ چیزی که در مورد هایپرکار های اروپایی میبینیم ؛ قیمتش الان باید 10 برابر اینی که الان هست میبود.
          .
          .
          .
          دمون فقط یک درگستر خیابونیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ace

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی من اگه میخواستم یک پروفایل دیگه داشته باشم تو این بحثی که الان با تو دارم می آمدم از خودم دفاع میکردم
          .
          فعلا 3 پروفایل دارن از شما دفاع کرده و با من بحث میکنن و من اینجا تک و تنها هستم.
          .
          ?????
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          مخصوصا از پروفایل دیگه ى خودت استفاده نکردى که به بقىه ثابت کنى فقط با ىه اکانت مىاى اینجا
          دست رو شده1000 اسم ساىت
          تو همونى هستى که پراید رو با ماشىن 150 مىلىونى مقاىسه کردى و گفتى پراید بهتره
          تو همونى هستى که از محصولات بى کىفىت چىنى تعرىف مىکنى برا لاىک گرفتن
          تو همونى که با10تا اکانت مختلف نظر مىدى و حرفهاى بى ارزش خودت رو تاىىد مىکنى

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. ASA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          چه شوری درست کرده دیمون که آلمانیا رو مجبور کرده از این ادبیات استفاده کنن!

          به یه آدم عادی مشخصات دیمون رو بگی کف و خون قاطی میکنه.

          حالا تو برو به همون آدم مشخصات 911GT3 رو بگو
          به جز یه طراحی نسبتا افتضاح، یه حجم موتور کم میبینه و زور توربور شارژ

          منم بخوام مسخره کنم میتونم حرفایی بزنم مثل این حرفا:
          طراحی بد، شتاب و قدرت کم اونم با یه وزن خیلی کم بر خلاف چلنجر(چلنجر 2500 کیلو ولی پورشه 1400 کیلو)، آتش سوزی های مدل 2014

          هروقت آلمان یه درگستر تولید کرد بعد حرف بزنید

          مقایسه کردن دیمون عضلانی با یه ماشین اسپرت احمقانس! دیمون باید با درگستر یا عضلانی مقایسه بشه نه جوجه اسپرت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. (ali(CHEVY NOVA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          AS A
          دوست من موضوع فقط برترى چلنجر دىمون بر یک قورباغه نىستش
          هرکى که اندکى سواد داشته باشه و مشخصات چلنجر دىمون رو بخونه متوجه واقعىت مىشه
          حالا ىه سرى مثل Ace یا امثال اون چىزى مىگن نشون دهنده سواد پاىىن این افراد هست که جو حرفه اى سایت رو با صحبتهاى بى ارزششون پاىىن مىارن
          من تقاظا دارم سایت پدال با هر فرد ترولى مثل Ace برخورد کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. Ace

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ASA
          از سواد شما خیلی بهره بردیم. همین که نمیدونی GT3 تنفس طبیعیه و توربو نداره نشون میده بحث کردن با شما مثل تدریس اصول فیزیک هسـته ای در کلاس اول دبستانه.
          امیدوارم سطح فهم و درکت به جایی برسه که در برابر بقیه از کلماتی مثل ( احمـقانه) استفاده نکنی. آخرشم علامت تعجب گذاشتی فکر میکنی با استفاده از این کلمه دیگه شاهکار زدی !!!
          .
          برای بار چندم ؛ چلنجر دمون یک درگستره.
          اگه از درگستر چیزی میدونی قاعدتا نباید از اعداد دمون کف و خون قاطی میکردی.
          پس چیزی نمیدونی..ِ. پس بحث کردن بی فایدست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. ونوم اف ۵

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          از کی تا حالا اون درگسترهایی که شما میگی مجوز روندن تو خیابون رو دارن وقتی تا بیست متر از پشتشون اتیش در میاد و بعد هر مسابقه نابود میشن ولی چلنجر کاملا خیابونیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. ASA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          انقد برام مهم نبوده که اصلا نمیدونستم مشخصاتش چیه
          یه سرچ زدم اطلاعات پیدا کردم و دیدم اوج فاجعس
          همون آتش سوزی ها نشون داد که چی بوده
          اولش هم خندم گرفت، آخه مگه میشه ماشین با 1400 کیلو وزن و 475 اسب بخاری و 438 نیوتون متر گشتاور همچین شتاب افتضاحی داشته باشه

          اعداد رو هم دقیق گفتم تا بدونی اطلاعات و سواد منحصر به مشخصات تنها یه ماشین نیست، حتی میشه به راحتی حفظشون کرد.

          درضمن، من گفتم شاید طبق عادت آلمانیا یه ماشین میزنن که زورش به خودش نمیرسه و از توربو استفاده میکنن.

          درضمن، شما بری یه قوچ رو با قورباغه مقایسه کنی احمقانه نیست؟!
          واژه احمق خیلی که بهتره برای این مقایسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. ACE

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          برات مهم نبود ؟؟؟
          پس چرا گفتی؟
          .
          دقیق گفتن اعداد نشان دهنده ی حافظه و … نیست. الان با یک سرچ 5 ثانیه ای در اینترنت همشون رو میشه به دست آورد.
          .
          ولی باید یک سواد پایه ای از ماشین داشته باشی تا بدونی ماشین های کلاس GT3 همشون باید وزن و اسب بخار مشخصی داشته باشن و این چیزی نیست که پورشه تعیبن کرده باشه که البته مشخصه شما از این سطح سواد ماشینی برخوردار نیستی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        16. ASA

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          چه جالب
          اگر شما سواد پایه ماشین رو به این میدونی پس شما با سواد

          اصولا با این حرف تمام مکانیک رو بردی زیر سوال
          دونستن این مورد مثل حفظ کردن اسامی ایل و طایفه یه نفره و یه جور اطلاعات عمومیه نه سواد
          سواد یعنی پزشکی همون ایل و طایفه که دقیقا عین مکانیک بودن میمونه
          فکر کنم فرق دو مورد بالا رو متوجه بشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        17. ASA

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          درضمن، آدم هر حرفی که میگه، الزاما که براش مهم نیست

          از اینکه سواد پایه ماشین رو حفظ کردن چهارتا اسم و مسئله دونستید و من رو هم بی سواد خوندین ممنون.
          اصولا از نظر شما باسواد کسیه که صرفا بدونه ذات عضلانی به دیفرانسیل عقب بودنشه! الان یعنی هرکس اینو گفت با سواده! الباقی بیسوادن چون این مبحث فوق العاده پایه و تخصصی رو نمیدونن!

          کاملا سطح توانایی هاتون رو مشخص کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ونوم اف ۵

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        علی جون به لایک و دیس اهمیت نده هر کس میتونه راحت با چند تا خط و .. به عنوان چند نفر نظر و لایک کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ونوم اف ۵

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      این اروپایی ها چون هیچ وقت به گرد پای امریکا نمیرسن خودشون رو میخوان خاص نشون بدن مثل سینما که دو تا شمع روشن میکنن و تو سرما سگ لرز میزنن میشه روشنفکری الان قورباغه ۲۵ اسب قدرت گرفته انگار چه کرده ولی دیمون میشه مهندسی ساده و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. parsa

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    دیمون?❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASA

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      گاهی مردم، سوختن را با دیسلایک دادن نشان میدهند!
      مردم را نسوزانید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شما که از دیسلایک خوردن خوشحال می شدید.
        مگه بده یکی خواسته شما رو خوشحال کنه ؟????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          تنها برتری پورشه به شتابش بود البته مدل ۹۱۸ که به فنا رفت پس ای المانی های عصبانی بسوزید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          این دفه سوختن با کامنت نشان داده شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ACE

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ASA
          آره منم شاهد این ماجرا بودم ?????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. parsa

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    راستی پدال جان نمی خوای اپلیکیشن سایت رو درست کنی؟بنظر من میتونه خیلی خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      Parsa جان داداش عکس خوشگل اواتارت ىدونه کاپرىس هست برا خودتون هستش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    Demon? jeep?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه دوج اس ارتی دورانگو از این مدل جیپ کندتره در حالی که موتور هر دو خودرو یکی هست اعداد بسیار جالبی این هفته دیدیم خصوصا موتور چهار سیلندر جگوار با اون قدرت خیره کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا