هفته نامه

پیش‌نمایش کامل نمایشگاه سی‌ئی‌اس ۲۰۱۷

نمایشگاه CES هم‌اکنون بیش‌ازپیش در حال تبدیل شدن به یکی از برنامه‌های اصلی در تقویم عاشقان خودرو و تکنولوژی‌های مرتبط با آن می‌باشد. دلیل آن این است که فاصله بین صنعت خودرو و صنایع مرتبط با لوازم الکترونیکی مصرفی روزبه‌روز در حال کم‌تر شدن است و همه‌روزه شاهد ورود تکنولوژی‌های جدید به خودروها هستیم.

ces-2017
در کنار تمامی گجت‌ها و لوازم شخصی الکترونیکی، برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا وارد صحنه نمایش CES می‌شوند تا از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود رونمایی کنند. درعین‌حال، شرکت‌های تکنولوژی که به‌طور سنتی با صنعت خودرو مرتبط نیستند نیز فعالیت خود برای ورود به دنیای خودروها را با معرفی خودروهای الکتریکی و خودران به بازار شروع کرده‌اند.

سال گذشته در این نمایشگاه ما با سه خودروی کانسپت بزرگ آشنا شدیم: مینی ون الکتریکی باد-ئی فولکس‌واگن، کانسپت آی ویژن ب‌ام‌و i۸ و همچنین FFZERO۱ فارادی فیوچر. ما همچنین تکنولوژی‌های ارتباطی مرتبط با خودروها را به میزان زیاد از سوی کمپانی‌هایی مانند آئودی، تویوتا، کیا و آستون‌مارتین دیدیم و فورد صحبت‌هایی در مورد تکنولوژی‌های ارتباطی و خودران در این نمایشگاه انجام داد.

امسال نیز انتظار می‌رود با شروع به کار نمایشگاه در ۵ ژانویه، شاهد مواردی مشابه باشیم. این‌ها مواردی هستند که تا به امروز در مورد نمایشگاه امسال می‌دانیم، با نزدیک شدن به شروع کار نمایشگاه این مطلب را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

فارادی فیوچر
faraday-future-electric-suv-render
شاید چیز دیگری بزرگ‌تر از این در نمایشگاه امسال وجود نداشته باشد، یک سال پس از معرفی خودروی کانسپت FFZERO۱، فارادی فیوچر قول داده تا از اولین خودروی الکتریکی تولیدی خود رونمایی کند. تصاویر جاسوسی از این خودرو نشان داده که کمپانی درحال‌توسعه و طراحی یک شاسی‌بلند الکتریکی می‌باشد تا رقیبی برای تسلا مدل ایکس باشد. این خودرو شاید از تکنولوژی خودران نیز بهره ببرد، ولی این فارادی که خواهیم دید احتمالاً نسخه نهایی نخواهد بود. تصاویر تیزر این خودرو نشان از استفاده از دوربین به‌جای آینه‌های بغل دارد، موضوعی که فقط اخیراً در کشور ژاپن قانونی شده است.

گروه خودروسازی فیات کرایسلر
2017-chrysler-pacifica-hybrid-side-in-motion-03
هنوز خبری رسمی از فعالیت و حضور فیات کرایسلر در نمایشگاه CES امسال منتشر نشده است، ولی مقامات کمپانی تأیید کرده‌اند که قصد برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در این نمایشگاه دارند. برخی گزارش‌های اشاره می‌کنند که فیات کرایسلر احتمالاً از یک مینی‌ون خودران که با همکاری گوگل ساخته شده است رونمایی خواهد کرد.

هوندا NeuV
neuv-4-hr
یکی دیگر از کانسپت‌های بزرگ نمایشگاه امسال بدون شک هوندا NeuV خواهد بود. از اولین تصویر منتشر شده از این خودرو می‌توانیم ببینیم که یک خودرو شهری کوچک است که با در نظر گرفتن قابلیت‌های خودران ساخته شده است. این خودرو از موتور Emotion Engine بهره می‌برد و گفته می‌شود بخشی از “سیستم حمل‌ونقل مشارکتی” می‌باشد که بیشتر فعالیت هوندا در نمایشگاه امسال حول‌وحوش آن خواهد بود.

هیوندای
cxaqdivukaaytnq
هیوندای به‌عنوان یکی از غرفه‌داران در نمایشگاه امسال معرفی شده و کمپانی می‌گوید که قصد دارد تا چشم‌انداز خود از حمل‌ونقل آینده را با تأکید بر حمل‌ونقل مرتبط، خودران و بدون آلایندگی در سی‌ئی‌اس ۲۰۱۷ مطرح کند. در نمایشگاه اخیر لس‌آنجلس، این کمپانی کره‌ای از نسخه خودران آیونیک، که اولین خودروی الکتریکی آن‌ها می‌باشد رونمایی کرد. دو مدل از این خودرو در غرفه هیوندای در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس حضور خواهند داشت.

نیسان
car_photo_481723
کارلوس گوسن مدیرعامل نیسان یکی از سخنرانی‌های اصلی را در CES امسال انجام خواهد داد و طبق اعلام آن‌ها، یک پیشرفت تکنولوژی بزرگ در ارتباط با یک حمل‌ونقل بدون آلایندگی و تلفات جانی موضوع اصلی حضور آن‌ها خواهد بود.

رین اسپید اوسیس
oasis_int_hires_002

یکی دیگر از کانسپت‌های پر سروصدای نمایشگاه امسال را گروه سوئیسی رین اسپید رونمایی خواهد کرد. اوسیس یک خودروی شهری جادار می‌باشد که می‌تواند اثر خود را روی دنیای تکنولوژی خودران به‌جای بگذارد. در طراحی این خودرو از یک نمایشگر خمیده ۵K به‌جای داشبورد استفاده شده است. ما این خودرو را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ نیز خواهیم دید.

تویوتا
iq_ev_08_2012
تویوتا یکی دیگر از خودروسازان تأییدشده برای حضور در نمایشگاه امسال می‌باشد، ولی هنوز اطلاعات زیادی در مورد آنچه آن‌ها برای CES امسال در چنته دارند منتشر نشده است. تا اینجای کار، مقامات تویوتا فقط گفته‌اند که قصد دارند آخرین نتایج تحقیقات خود در ارتباط با هوش مصنوعی را در نمایشگاه مطرح کنند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورولت

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خداییش نمایشگاهای اینجا چیه و اونجاا دیگه چیه!!!

    خوشبحال این خارجی ها با نازل ترین قیمت ها بهترین و باکیفیت ترین ماشین ها را سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اینجا نمایشگاس اونجا نمایشگاه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. KING 918

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    نمایشگاه فضاپیما بود یا ماشین ؟؟؟؟؟
    اینا چی بودن خدا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا اینجا هنوز تو نمایشگاها cg125 رو به نمایش در میارن
    من نمیدونم این موتور لعنتی فکر کنم ۲۰۰ اسب بخار قدرت داره ۱۸۸ اسبش تبدیل به صدا میشه ۱۲ تای دیگش محرک موتوره واقعا وضعمون خیلی خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    نمایشگاه CES مهمترین نمایشگاه الکترونیکی دنیاست و با بررسی محصولاتی که تو این نمایشگاه عرضه میشه، میشه اینو دید که آینده بازار الکترونیک به کدوم سمتی پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. elemento

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    RINSPEED خیلی شرکت خوبیه.
    من نمیدونستم مال کدوم کشوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا