کدام برند سود بیشتری برای نمایندگی‌ها دارد؟

سود نمایندگی‌های تویوتا و هوندا در حال رشد است درحالی‌که نمایندگی‌های لکسوس، آئودی، اینفینیتی و آکورا امسال با کاهش سود دورقمی مواجه شده‌اند.

dealership
نمایندگی‌های نیسان و آکورا بیشترین کاهش سود را طبق تخمین‌های Partners Haig تجربه کرده‌اند.

طبق گفته‌های Alan Haig رئیس شرکت، این اولین بار است که چنین داده‌هایی منتشر می‌شود. کمپانی او با استفاده از داده‌های انجمن‌های NCM محاسبات خود را انجام داده و نتایج را منتشر کرده است.

Haig می‌گوید:

این گستره‌ی دید به خریداران، مالکان و فروشنده‌ها ایده‌ای از آنچه باید انجام دهند به دست می‌دهد. این مطالعه همچنین می‌تواند آغاز کننده‌ی گفت‌وگوها بین نمایندگی‌ها و خودروسازها به منظور بهبود روش‌ها باشد.

او اضافه می‌کند:

اگر شما یک نماینده‌ی نیسان باشید و شرکت عملکرد شما را زیر سؤال ببرد، شما در حقیقت نمی‌دانید که عملکرد خود را چگونه با دیگر نمایندگی‌ها مقایسه کنید. آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند به این مطالعه نگاه کنند و بگویند نیسان، مدل تجارت شما در سال حدود 1 میلیون دلار برای نمایندگی‌ها درآمد دارد اما نمایندگی‌های تویوتا و هوندا 2.5 تا 2.1 میلیون دلار درآمد دارند.

تیم Haig آمارهای عملکردی خود را از NCM که به‌صورت ماهانه داده‌های مالی و عملکردی بیش از 4100 نمایندگی را تحلیل می‌کند به دست می‌آورد. تیم Haig سپس کارایی هر برند را برای اندازه‌ی متوسط فروش مدل‌های جدید در برابر داده‌های منتشره از سوی NCM مقایسه می‌کند.

2015-Subaru-WRX-STI-Launch-Edition-Scottsdale-Porsche-Dealer
برخی از نتایج شگفت‌انگیز است. برای مثال علیرغم تقاضای بالای مصرف‌کننده‌ها برای تراک ها، برندهای داخلی آمریکا با کاهش سود سالانه‌ی خود مواجه شده‌اند.

جگوار لندروور بیشترین میزان سود در معافیت را که برابر با 3.3 میلیون دلار است گزارش کرده است؛ زیرا لندروور به عنوان یک کمپانی نسبتاً کوچک مطرح بوده و میزان گسترش ساختارهایش کم است بنابراین می‌تواند سود بیشتری را به دست آورد.

this-car-dealership-cut-down-on-auto-theft-without-needing-security-guards
Haig می‌گوید مدل‌هایی که تولید کمتری داشته و سود پایینی را در هر مدل عاید کارخانه می‌کنند به نظر می‌رسد که از میدان خارج می‌شوند. Haig شرکت‌های مزدا، کیا و هیوندای را می‌گوید. به نظر او فروش در هر محل و سود به ازای هر خودروی تولیدی بالا نیست. ما همه‌ی این‌ها را می‌دانیم اما دیدن داده‌های واقعی به ازای هر فرانشیز (معافیت) خالی از لطف نیست.

renault dealership

برند سود/درآمد تخمینی در سال 2016 درصد تغییر
جگوار/لندروور $3.3 million 4
لکسس $3.2 million –20
BMW $3.2 million –7
تویوتا $2.5 million 9
هوندا $2.1 million 4
آئودی $1.3 million –13
اینفینیتی $1.3 million –20
GM $1.2 million –1
سوبارو $1.2 million –2
آکورا $1.2 million –21
CDJR $1.1 million –9
نیسان $1.0 million –23
فورد/لینکلن $1.0 million –15
هیوندای $0.7 million –7
کیا $0.6 million –17
منبع: Haig Partners

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1479 دیدگاه) ,

    دم هشون گرم

    بچه ها امروز میرم یه میتسوبیشی گالانت عینکی سوپر سالن مدل 93 میلادی رو ببینم وسایل هاش همش تو شهرمون هست کم و بیش تعمیرکار خوب هم داریم
    ببینیم.خدا چی میخواد
    نظر شما چیه تجربه رانندگیشو داشتید ؟؟؟

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      لامصب من همه جوره عاشق این میتسوبیشی ام
      عاشق اسمش و لوگو و کیفیت و خلاصه همه چیزشم
      ما به تویوتا میگیم سگ جون ترین ماشین
      ولی میتسوبیشی روی تویوتا را هم سفید میکنه! ببینید این دیگه چیه!!

      پاسخ
    2. اسطوره
      سوابق: (3776 دیدگاه) ,

      .
      عالیه.
      هیچ چیز حریفش نمیشه.
      یک شاهکار از میتسوبیشی.
      پدرم داشت. بهترین ماشین هایی که در کودکی داشتیم و من یادمه یکی همین گلانت بود و یکی ب ام و 2002 .

      ولی کلی میپرسم…
      به مدل هایی مثل BMW سری 5 مدل 2000 (E39) فکر کردی؟
      کلا به ماشین المانی فکر کردی ؟
      میخوام نظرت رو بدونم. و از تجربت استفاده کنم
      چه چیز باعث شده به ماشین ژاپنی دست دوم فقط فکر کنی ؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1479 دیدگاه) ,

        من بین ماشین های المانی بنز کپل رو خیلی دوس دارم
        ولی در کل تجربه ثابت کرده که برا خیابون و بنزینهای اشغال ایران ژاپنی ها از بهترین گذینه ها هستند که استهلاکشون کمه و تعمیرشونم راحته
        من تابستون امسال یه هوندا exi فول 1993پیدا کرده بودم سانروف اینه صندلی برقی دنده اتومات 2.2 لیتری انژکتور خیلی تمیز بود ماشین تو ارومیه بود حتی با شاهین عزیز (همونی که اینجا مطلب میزاره )هم همانگ کردیم واسه دیدنش رفتم ماشینو دیدم عالی بود ولی تو تبریز قطعاتش اصلا نیس تو تبریز فکنم 7 تا اکورد باشه با مکانیکم که بهترین دوستمه صلاح مشورت کردم اون گفت صلاح نمیدونم منم پشیمون شدم برگشتم
        ولی گالانت خیلی زیاده قطعاتشم پیدامیشه مصرفش خوبه نرم و ایمنه از نظر شتاب هم 9.5 ثانیه مصرفش 8 تا 10 تا قیافشم خیلی دوس دارم مخصوصا مدل عینکی سوپر سالون خیلی هم کم استهلاکه یکی از دوستام تو کار اسپورت کردن چراغهاست چندتا طرح دارم که میدم ببینم میتونه درستش کنه
        در کل واسه ایران ماشین ژاپنی حرف نداره
        از تویوتا کریسیدا گرفته تا مزدا323 همشون بی ازار و سگ جونند

        پاسخ
        1. elemento
          سوابق: (3776 دیدگاه) ,

          .
          از سلیقت خوشم اومد.
          البته بنز W124 یا اولین نسل از E class یابه قول شما بنز کپل قیمتش خیلی بیشتر از گالانت هست.
          رفتم مجلات و سایت ها رو یک نگاهی کردم.
          گالانت تر و تمیز حدود 30 تا 40 میلیون هست
          بنز W124 بسته به حجم موتور ، آپشن ها ، تمیز بودن و از همه مهم تر سال تولید و وضعیت نگه داری ، مدل های خوب و تمیزش حدود 80 یا 90 تومن قیمت میخوره.

          کارکرد زیر 100/000 که عمرا زیر 80 یا 90 میلیون قسمت بخوره.
          مگر اینکه خیلی کهنه شده باشه.

          ب ام و هم مدل های 1995 به بالا همه بالای 50 میلیون بودن.
          واقعا ماشین های آلمانی خوب قیمت خودشون رو حفظ میکنن.

          یک 500E پیدا کردم 145 میلیون تومن !! خیلی تمیز بود سر و وضعش.
          فکر کنم خیلی خاص باشه.

      2. اسطوره
        سوابق: (3776 دیدگاه) ,

        ممنون.
        از نظرت خیلی استفاده کردم.
        البته خودم ماشین آلمانی رو خیلی بیشتر دوست دارم.
        به هر حال سلایق و چیزی که هر کس از ماشینش میخواد متفاوته.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1479 دیدگاه) ,

          مجید اگه قرار باشه 80 تومن خرج کنم واسه ماشین کامارو ماستنگ و چلنجر میتونم بخرم
          چون تبریز منطقه ازاده
          پلاک ملی هم نیو مزدا سه و کمری ازرا ماکسیما میشه خرید گالانت رو هم امروز رفتم دیدم به دلم ننشست ولی یکی پیدا میکنم یا مزدا 323 یا گالانت

        1. تصویر پروفایل Nima
          Nima
          سوابق: (796 دیدگاه) ,

          مدل ٩٠ سوپرسالن
          کارکرد ۴٠٠ هزار ولى سالمه واقعا
          یکمى داخلش خورده کارى داره ١٣ خریدم
          خوب خریدم
          بردم نمایندگى میتسوبیشى گفت فنیش کاملا سالمه

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1479 دیدگاه) ,

          نیما منم از مکانیکم سوال کردم.گفت از نظر فنی هیچ مشکلی ندارن فقط سیم کشی و قطعات متفرقه خرج بر میدارن اونم بستگی به این داره که صاحب قبلی باهاش چطور رفتار کرده
          در کل مبارکت باشه به سلامتی ایشالله
          با 13 تومن یا پراید یا روا میدن
          ولی این تایرش می ارزه به اینا

  2. Mohamad
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    ولی وجدانا کسی اگه به فکر جیبش باشه و یه خرده زرنگ باشه بجای اینکه بره یه ماشین نو از نمایندگی بیاره بیرون میره یه دست دوم تر و تمیز پیدا میکنه که افت قیمتشو داده باشه. اینجوری با خط و خشای احتمالی و جزیی هم راحت تر میتونه کنار بیاد!

    پاسخ
    1. elemento
      سوابق: (3776 دیدگاه) ,

      بحث اینه که ازش درست نگه داری شده باشه.

      یه وقتی هست میری BMW سری 5 دست دوم مثلا 10000 کارکرد میخری که 10 میلیون سود کنی. 30 میلیون به خرج میندازتت آخرم ماشین نمیشه.

      دوستم دقیقا همین تجربه رو داشت.
      2 هفته بعد از خرید یک BMW با 25000 تا کارکرد 528i با وجود اینکه خیلی خیلی مراقب ماشین بود مجبور شد موتورش رو پیاده کنه 😑😑😑

      پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4355 دیدگاه) ,

    بعضی ماشینا واقعا خوب کارمی کنن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.