بهزودی در آیندهٔ نزدیک مرسدس بنز از نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ S کلاس پردهبرداری خواهد کرد اما قبل از آن این خودروساز آلمانی یک سری تغییرات جزئی را در سدان لوکس خود انجام داده و آنرا معرفی کرده است که مهمترین آنها مطمئناً تجهیز مدل مایباخ آن به سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic است. با عرضهٔ این خودرو با مدل ۲۰۱۷، خریداران میتوانند جهت افزایش کشش سدان مجلل خود در شرایط آب و هوایی نامساعد، مدل جدید مایباخ S550 4Matic را سفارش دهند.
چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که این مدل جدید درواقع ارزانتر از مدل S600 کنونی است. دلیل چنین امری نیروگاه نهفته در زیر کاپوت آنها است چراکه مرسدس-مایباخ S600 مجهز به پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو است درحالیکه S550 با پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 توئین توربو پایینتر از آن قرار میگیرد؛ اما بااینوجود به نقل از مرسدس بنز، شتاب صفرتاصد کیلومتر مایباخ S550 برابر با ۵ ثانیه یعنی مشابه شتاب مایباخ S600 است.
بنابراین بجای پرداخت ۱۹۱,۳۰۰ دلار برای خرید مایباخ S600 میتوان مدل جدید مایباخ S550 4Matic را تنها با ۱۶۶,۲۰۰ دلار خریداری کرد. برای مقایسه، قیمت هر دو مدل V8 و W12 بنتلی فلاینگ اسپار (که هر دو بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشوند) از بیش از ۲۰۰ هزار دلار آغاز میشود یا رولزرویس گوست با پیشرانهٔ V12 و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب قیمتی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار دارد.
مرسدس بنز S کلاس در ایالاتمتحده در هفت مدل گوناگون عرضه میشود که دو نمونهٔ آنها از نوع مایباخ هستند. این مدلها عبارتاند از نسخهٔ پایهٔ S550 (S550 در اصل همان S500 است که در ایالاتمتحده با نام S550 عرضه میشود)، مدل پلاگینهیبریدی S550e، مدل S600 با پیشرانهٔ V12، مدلهای عملکردی S63 AMG و S65 AMG و مدلهای مایباخ S550 و مایباخ S600. البته این در حالتی است که نمونههای کوپه و کانورتیبل را حساب نکنیم.
برای سال ۲۰۱۷، برای تمامی انواع S کلاس پکیج Mbrace2 Connect بهصورت استاندارد ارائه میشود. همچنین سیستم Magic Sky Control هم بهعنوان یک آپشن جدید ارائه شده است. این سیستم مربوط به سقف پانورامای خودرو است که با فشار یک دکمه رنگ آنرا روشن میکند. البته علاوه بر موارد مذکور، نسخهٔ ضدگلولهٔ مایباخ پولمن S600 نیز به خانوادهٔ S کلاس پیوسته است. بااینحال مرسدس بنز تجدیدنظر بزرگتری را هم در S کلاس انجام داده است که همانطور که اشاره شد بهزودی معرفی میشود. این بهروزرسانی موقعیت S کلاس را بهعنوان رهبر بازار در برابر خودروی جدیدتر بامو سری ۷ و نسل آیندهٔ آئودی A8 حفظ خواهد کرد.
حميد
۵ مهر ۱۳۹۵چه حس خوبی منتقل میکنه
(ali (CHEVY NOVA
۵ مهر ۱۳۹۵به حمید
جناب حمید (استاد دانشگاه دولتی هستن که خودشون گفتن)هرچی میگن درسته
نه استاد
راستی استاد شما چی درس میدی؟؟ فیزیک کوانتوم یا درس ماشین امریکایی بد است
نظرات منطقی استاد رو در بخش کادیلاکxt5 بخونید و جواب بقیه رو ببینید
Ace (مجید)
۵ مهر ۱۳۹۵ای جونم. لاستیکات رو چشام بیا و مهمونم شو !!
علي
۵ مهر ۱۳۹۵با نگاه به حالت ماشین و الخصوص داخل و شیبی ارگونومیکی که داره میشه فهمید نشستن داخل خودرو چه حس راحت و خوبی به طرف القا میکنه و از همه مهمتر کیفیت عالی و قیمت مناسب نسبت به رقبای پر فیس و افاده و پر ادعا و بدور از قاشق و چنگال
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵ای جان
خیلی خوبی تو
علی
۵ مهر ۱۳۹۵حداقل بنز باید یه تفاوتی بین مایباخ و اس کلاس قائل می شود از نظر ظاهر
پارسا
۵ مهر ۱۳۹۵به قول نوید محمد زاده :
آدم دلش میخواد بشینه
زل بزنه بهت
غرق شه توت
چی هست لامصب
نخود آش
۶ مهر ۱۳۹۵توی s کلاس معمولی اگه سیستم 4matic انتخاب کنی نمیتونی magic body سفارش بدی. آیا نسخه مایباخ پولمن هم همین طوره؟ آخه نرم بودن ماشین خیلی برام مهمه. یعنی الان باید بین 4matic و magic body یکی رو انتخاب کنم؟
Pooyan
۶ مهر ۱۳۹۵پریروز یه 550 تو خیابون دیدم(مشکی) اصن سایزش واسم خیلی عجیب بود انگار برای غول ها ساخته شده بود! هم دراز هم پهن هم ارتفاعش زیاد بود.
سمت چپش هم یه سمند سریر و سمت راستش هم پرچمدار لوکس ایران خودرو حضرت دنا بود?!
احمد باقری
۶ مهر ۱۳۹۵عجب استایل و ابهتی داره. معرکه است.
محمد
۲۷ آذر ۱۳۹۵عالیه.یعنی راحتی و قدرت و ابهت و…. بقیه توی این ماشین جمع شده. از اون ماشینایی هست که وقتای بیکاریت. به جای لم دادن جلو تلویزیون می خوای سوار شی و رانندگی کنی فقط و فقط برونی