ام جی

بررسی یک خودروی پر حرف و حدیث: ام‌جی GS مدل 2017

ام‌جی GS 2017 که اولین شاسی‌بلند این کمپانی محسوب می‌شود قدمی در جهت صحیح است.

ام‌جی شروعی نسبتاً سخت در بازار خودروی استرالیا داشته است. تا به اینجای کار مدل‌های MG3 و MG6 از پس رقبای خود برنیامده‌اند و این حقیقت که خودروهای یاد شده از حدود سال ۲۰۱۰ در بازار بوده و از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی عمده‌ای نداشته‌اند نیز کمکی به حال‌وروز این خودروها نکرده است.

2017-mg-gs-img_4579-1
این برند هم‌اکنون در تملک سایک موتور چین قرار دارد و سرانجام اولین شاسی‌بلند خود با نام GS را روانه‌ی بازار کرده است. این خودرو در کلاس شاسی بلندهای مدیوم به مصاف حریفانی چون هیوندای توسان، مزدا CX-5 و تویوتا راو ۴ رفته اما از نظر قیمتی بیشتر نزدیک شاسی بلندهای کوچک‌تری چون مزدا CX-3 و نیسان قشقایی است.

2017-mg-gs-mg-gs-8-1
طول و عرض این خودرو به ترتیب برابر با ۴۵۰۰ و ۱۸۵۵ میلی‌متر بوده و در واقع ۲۵ میلی‌متر طویل‌تر و ۵ میلی‌متر عریض‌تر از توسان است اما فاصله‌ی محورهای ۲۶۵۰ میلی‌متری آن ۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از ساخته‌ی هیوندای است.

MG GS - AARC - March 2017
با یک نگاه به نظر می‌رسد که GS کوچک‌تر باشد اما این‌گونه نیست و شاهد کابین جاداری هستیم. صندوق‌عقب خودرو گنجایش ۴۸۳ لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌های عقب به ۱۳۳۶ لیتر می‌رسد. این فضا بیشتر از رقبایی چون مزدا CX-5 (403 لیتر) و فورد اسکیپ (۴۰۶ لیتر) است.

2017-mg-gs-mg-gs-10-1
به تازگی GS در مرکز تحقیقات خودرویی استرالیا در ویکتوریا معرفی و عرضی شده و ما توانستیم سه نسخه از چهار نسخه‌ی ارائه شده در استرالیا را تست کنیم. تنها مدل پایه‌ی مجهز به گیربکس دستی در این آزمایش غایب بود.

2017-mg-gs-reviewmg-gs_3
به عنوان نتیجه ما تنها توانستیم نسخه‌های دو کلاچه ی GS را برانیم. البته هر دو مدل مجهز به پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری در دسترس بودند.

2017-mg-gs-img_1020-1
برای اولین بار پشت فرمان نسخه‌ی ۱.۵ لیتری دیفرانسیل جلو با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه قرار گرفتیم. پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید قدرت ۱۵۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری را دارد.

MG GS - AARC - March 2017
علیرغم وجود سطوح لغزنده و فقدان سیستم چهار چرخ محرک، GS احساس کاملاً پایداری دارد. کابین نیز به خوبی ایزوله شده است.

MG GS - AARC - March 2017
با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت وارد برخی پیچ‌ها می‌شویم و GS دیفرانسیل جلو پایدار و مطمئن احساس می‌شود. حتی سیستم کنترل کشش به شما اجازه می‌دهد تا کمی عقب خودرو را بلغزانیم که موجب خوشحالی و لذت راننده‌ای مشتاق می‌شود.

2017-mg-gs-reviewmg-gs_4
پس از گذراندن چند دور در پیستی لغزنده این فرصت را پیدا کردیم تا با راننده‌ی خودروهای مسابقه‌ای، رناتو لوبرتو همراه شویم. او GS را همانند یک خودروی رالی می‌راند و قابلیت‌های این خودرو در سطوح مرطوب و لغزنده را نشان می‌داد.

MG GS - AARC - March 2017
اگرچه مالکان چنین خودروهایی همانند رناتو رفتار نمی‌کنند اما دیدن توانایی‌های GS دیفرانسیل جلو در پیستی سخت و لغزنده و البته راحتی این خودرو در چنین شرایطی احساس‌برانگیز است.

2017-mg-gs-img_1075-1
در دومین بخش توانستیم مدل Essence X چهار چرخ محرک را آزمایش کنیم. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. خروجی این پیشرانه حداقل روی کاغذ با فولکس‌واگن گلف GTI برابری می‌کند.

بازهم در شرایط مرطوب و لغزنده قرار می‌گیریم و دوباره شاهد توانایی‌های هندلینگی بالای GS هستیم. فرمان مستقیم و چسبندگی زیاد از شاخصه‌های خودرو در مانورهای سفت‌وسخت بوده هرچند، عملکرد پیشرانه‌ی ۲ لیتری به اندازه‌ای که روی کاغذ می‌بینیم نفس‌گیر نیست.

در زمان آغاز حرکت گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ی خودرو تنبل احساس شده و تعویض‌های آن به تیزی اکثر گیربکس‌های خودروهای فولکس‌واگن نیست. البته زمانی که دور پیشرانه به بالای ۲۵۰۰ می‌رسد شاهد عملکرد قوی پیشرانه هستیم.

2017-mg-gs-img_7783-1
اما موضوعی که جالب نبوده صدای تولیدی پیشرانه است که با تلاش‌های ام‌جی همخوانی ندارد زیرا این کمپانی خواسته روحی اسپورت در GS بدمد. به علاوه سیستم چهار چرخ محرک که اکثراً نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند متمایل به کم فرمانی بوده و لرزش‌های آن به کابین منتقل می‌شوند. البته این موضوعات در رانندگی‌های معمولی دیده نخواهند شد.

همچنین شاهد کمی حرکات بدنه هستیم و این موضوعی معمولی در این‌گونه خودروها به شمار می‌رود.

2017-mg-gs-mg-gs-13-1
حال زمان آن فرا رسیده تا اندکی نیز درباره‌ی کابین ام‌جی GS صحبت کنیم. از این نظر ام‌جی خودروی خوبی ساخته اما اصلی‌ترین گلایه درباره‌ی نمای داخلی، پلاستیک‌های سخت بکار رفته در داشبورد و درب‌ها است. باید این را بگوییم که همه‌ی اجزا به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند.

2017-mg-gs-img_3769-1
مواد چرم مانند بکار رفته در غربیلک فرمان احساس بسیار خوبی را در دست ایجاد می‌کنند و صندلی‌هایی که در مدل‌های Soul و Essence X چرمی هستند راحتی و حمایت خوبی دارند. هرچند، صندلی‌ها می‌توانستند بالشتک‌های کناری بیشتری داشته باشند. از نظر مواد استفاده شده می‌توان گفت که شبیه چرم واقعی بوده و احساس ارزان‌قیمتی برخی برندهای دیگر را ندارند.

MG GS - AARC - March 2017
صفحه‌نمایش مولتی‌مدیای مدل Core در مقایسه با صفحه‌ی ۸ اینچی مدل‌های Soul و Essence X کاملاً ناچیز و کوچک است. دو تریم بالاتر سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز دارند. گشت‌وگذار در منوهای سیستم به‌طور شگفت‌انگیز خوب و روان است.

2017-mg-gs-img_8523-1
دوربین پشتی خودرو نیز کاملاً واضح بوده و راهنمایی‌های آن پارک کردن خودرو را آسان‌تر می‌کنند.

در بخش عقبی GS شاهد فضای سر و پای زیادی هستیم. پایه‌ی صندلی در موقعیتی پایین قرار گرفته و به همین دلیل شاید افراد قدبلند حمایت کاملی را از سوی صندلی‌ها شاهد نباشند.

2017-mg-gs-mg-gs-11-1
استراحتگاه دست مرکزی خودرو دارای دو نگه‌دارنده‌ی فنجان بوده و ورودی‌های هوای ردیف دوم در این بازه‌ی قیمتی بسیار نایاب هستند. این ویژگی راحتی سرنشین‌های عقب را در روزهای گرم سال افزایش می‌دهند.

بار دیگر پشت فرمان مدل ۲ لیتری Essence X می‌نشینیم و اگرچه که خروجی بیشتر این پیشرانه شتاب گیری بی‌زحمتی را در شرایط عادی رقم می‌زند اما صدای لاستیک‌ها کاملاً به کابین راه پیدا می‌کند. فرمان GS در جاده‌های عمومی مستقیم بوده و توازن مناسبی دارد و به اندازه‌ی کافی نیز سبک است و از نظر پارک کردن زحمت زیادی ندارد.

2017-mg-gs-img_8706-1
احساس خودرو در سرعت‌های بالا خوب و برنامه‌ریزی‌شده بوده و ترمزها نیز گیرا و پیش بینی شده عمل می‌کنند.

2017-mg-gs-mg-gs-15-1
بهای مدل پایه‌ی Vivd که از گیربکس دستی استفاده می‌کند پیش از اضافه شدن هزینه‌های جاده‌ای از ۲۳۹۹۰ دلار استرالیا آغاز می‌شود و به ۳۴۹۹۰ دلار در مدل چهار چرخ محرک و مجهز به گیربکس دو کلاچه ی Essence X می‌رسد.

قیمت‌گذاری تند ام‌جی GS را با گارانتی ۶ ساله‌ی نامحدود ترکیب کرده و شاهد ارزش در برابر مبلغ پرداختی متقاعدکننده‌ای خواهیم بود. این موضوع به ویژه برای ۲۸۹۹۰ دلاری Soul نمود بیشتری دارد.

MG GS - AARC - March 2017
این خودرو هنوز هم در پسِ پیشروهایی چون فولکس‌واگن تیگوان و مزدا CX-5 قرار می‌گیرد اما ام‌جی GS نشانه‌ای از این موضوع است که خودروهای چینی در جهتی درست حرکت می‌کنند و اگر این روش صحیح را ادامه دهند به زودی می‌توانند رقبای ژاپنی و کره‌ای خود را به چالش بکشند.

نقاط قوت: طراحی جذاب، پیشرانه‌های توربوی قوی، هندلینگ برجسته، ارزش خوب در برابر مبلغ پرداختی، احساس خوب چفت شدگی قطعات کابین

نقاط ضعف: فقدان آرامش برخلاف رقبای اصلی، گیربکس DCT تنبل، بکار بردن پلاستیک‌های سخت در جای‌جای کابین، ورود صدای لاستیک‌ها به کابین، کسب ۴ ستاره ایمنی از انکاپ استرالیا، نبود سیستم‌های ایمنی فعال

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    متاسفانه تو ایران هم موفق نبود
    دلیلش هم گران بودن بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Ace

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از این ماشین خیلی خوشم میاد … فقط اون پلاستیک های خشک خیلی میزنه تو ذوق آدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      داخلش هرچی هست از کره ای های هم رده برتره
      بعضی ها با شیطنت جو میدن و جا میندازن که کیفیت داخل فلان و بهمان در صورتیکه ما می بینیم که کیفیتشون در داخل از کره ای ها اگر برتر هم نباشد با اونا فرقی نداره فقط ام جی ها داشبورد و اتاقشون برخلاف کره ای ها به سر و صدا نمیوفته
      در مورد همین جی اس حتی داشبورد اون از اسپورتیج های قبلی که تا پارسال تولید میشد ، کاملا برتره و بجای اون تلق رنگ شده نقره ای میانی داشبورد اسپورتیج که هم کثیفی اش بعد یه مدت نمیره و رنگ مشکی زیرش میزنه بیرون و یا کیفیت افتضاح چرم صندلی هاش که بعد یه مدت برق میوفته و پوسته میشه ، ام جی جی اس کاملا سره و فقط ملت چون تا بحال تریم بلک پیانو ندیدن فکر میکنند فلان و بهمان.. اونی که توی سایت های خودرویی خارجی مینویسه در مقایسه با تیگوان آلمانی گفته و نه خوددوهای کره ای که اصلا در حد جی اس نیستند!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. بهراد

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      در داشبورد توسان هم از پلاستیک خشک استفاده شده ولی پلاستیک خشک بی کیفیت و با کیفیت خیلی فرق داره مخصوصا رنگ مشکی پیانویی هم توش استفاده شده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر چهره این ماشین نسبت به سایر رقبا بهتر میاد البته در برابر قیمت ولی کلا نیاز به بازنگری درتمامی محصولات ام جی هست وگرنه به سرعت قافیه رو شروع نکرده خواهد باخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهرام

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    کدوم آدم عاقلی با این قیمت توسان رو میذاره اینو میخره ؟؟؟
    نمیخوام تحقیر کنما ماشین فوق العاده ایه سوارش شدم حرف نداره ولی قیمتش رقابتی و منصفانه نیست واسه همینم تو ایران که جولانگاه خودروهای چینیه موفق نشد فروش خوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      توسان؟!!!
      هیچ وقت خودروی اروپایی رو با شرقی اونم کره مقایسه نکنید
      علت هندلینگ برجسته، شاسی داینامیک هوشمند هست که ترکیبی از مکانیک، الترونیک و هیدرولیک هست که کار هر کمپانی نیست طراحیش
      لذت رانندگی و سیستم awd و گشتاور ٣۵٠ !!!! غیر قابل مقایسه با رقبا تا ٢۵٠ میلیون هست
      شرکتی که قبلا هم سوپرکار داشته، الانم نسخه الکتریکی سوپر کار میخواد بزنه رو فقط باید با مشابهش مقایسه کرد

      ولی کیفیت داشتیورد اصلا برازنده این ماشین نیست
      ام جی های قدیمی همه ب اشتبورداشون نرم بود مثل ۵۵٠ و ۶ تا ٢٠١۵، ٢٠١۶ ولی اینا اینطور شدن
      توسان نسل پیش که از اول تا آخرش توش پلاستیک با کیفیت بد استفاده کردن حتی رودری ها هم خشک هست متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ACE

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        MG چینیه.
        نه اروپایی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. iman

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          فکر کنم این طرز فکر اگرجه تو تعداد معدودی دیدم، فقط تو ایرانه و ظاهرا نسل جدید
          به سایت ام جی مراجعه کنید یا کاخونه و مرکز طراحی ام جی تو انگلیس رو سرچ کنید کمک زیادی میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ACE

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          از زمانی که MG انگلیسی بود جندین سال گذشته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Mehrbod

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (240 ديدگاه)

          تا زمانی که تمامی خودروهای ام جی ، حتی کوچکترین جزییات و قطعات فنی شان ، در مرکز طراحی ام جی در انگلستان و با مهندسان بومی و با سابقه شرکت در یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز طراحی در اروپا انجام می شود و سرپرستی طراحی و سیاست های تولیدی مدل ها و برنامه ریزی ساخت در بریتانیا (لانگ بریج) انجام می شود ، ام جی برندی بریتانیایی است و خواهد بود و در تمامی پایگاههای خودرویی ، خبری و بانک اطلاعات خارجی در سراسر دنیا هم به وضوح می بینیم که در همه جا نوشته : برند بریتانیایی با مالکیت چینی و این دو با هم فرق میکند و فقط ما ایرانی ها هستیم که تفاوت این اصطلاحات متداول دنیای بازرگانی و صنعت را نمی دانیم . برندی که Headquarter آن تغییر نکند ، همچنان برندی متعلق به کشور Founder است حتی اگر Parent organizations آن به کشور دیگری واگذار شده باشد . شما میتوانی با سرچ هریک از برند های دنیا ، مالکیت مادی و کشور هر برند را ببینی :
          https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=MG
          اگر نگاه کنی می بینی که برند MG با “هدکوارتر(سرپرستی)” بریتانیایی واقع در بیرمنگام انگلستان ، همچنان تحت سرپرستی کارخانه و دفتر لانگ بریج است ولی سهام آن متعلق به پنجمین خودروساز دنیا یعنی شرکت سایک موتورز است .
          همین سرچ را برای جاگوار و لوتوس و ولوو و لندروور و .. هم انجام بده و نام کشور جلوی “سرپرست” و شرکت مالک را ببین ..

          در سایت مادر ام جی در بیرمنگام ، همه بریتانیایی هستند و امکان LIVE Chat هم برقرار است .. اگر مطلبی که می گویید را با ایشان در میان بگذارید، راهنمایی تان می کنند که هم رابطه چین را با این شرکت و برند بریتانیایی بدانید و هم بدانید که چین به عنوان یک سرمایه گذار ، در دنیا پیشرو است و اون چیزی که شما به عنوان خودروی چینی شناختی با ماهیت این برند ، زمین تا آسمان فرق می کند..
          استودیو سایک دیزاین :
          http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo-Sub.aspx?page=7
          کارهایی که دفتر سایک در انگلستان و توسط مهندسان ام جی انگلستان انجام می دهد :
          http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo.aspx

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فيصل.

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        رفیق زمانی که ام جی انگلیسی بود، بحرین هم جزیی از ایران بود. مائو هم هنوز زنده بود ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آریا

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          MG چینیه. نه تنها مالک چینی داره بلکه کارخونه هاش هم اکثرا تو چینه ولی ماشین خوب و بروزیه و تو انگلیس هم فروش میره.
          MG یعنی: بالاترین تکنولوژی چین با برندی اروپایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Wolf

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        یا علی به تو دیگه …….
        هیچوقت یه آشغال چینی رو نگو اروپایی و با توسان هم مقایسش نکن که عمرا برسه به توسان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. No

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (59 ديدگاه)

          ماشاالله ام جی سوارامون زیادن……………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آریا

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          (نقطه ضعف:کسب 4 ستاره ایمنی از انکاپ استرالیا،)
          موستانگ از همین تست فقط 2 ستاره گرفت

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. بهراد

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      قیمت توسان و اسپورتیج ۲۷ هزار دلاره ولی جی اس ۳۰ هزار دلار
      به چند دلیل موتور توربو جی دی آی هست
      دو دیفرانسیل اسمارت داره
      گیربکس دابل کلاچ خیس از نسل قبلی وولکس تیگوان و جی اس یکی هست هندلینگ این ماشین تو انگلیس بین همرده هاش اول شده همه قطعات این ماشین از برندهای اروپایی استفاده شده حتی جعبه فیلتر هواش هم شرکت بوش تولید کرده پس لطفا ماشین اروپایی رو با کره ای مقایسه کردن اشتباهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. دانیال

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بهتره موضوع رو برای خودمون پیچیده نکنیم جی اس از همه لحاظ خوبِ. تو این شکی نیست. اما قیمتی که روش گذاشتن اونو رقیب توسان و اسپرتیج کرد و توی فروش شکست خورد (گرچه بسیار ارزنده تر از ایندوتا و حتی سانتافه س) بهتر بود ابتدا با قیمت معقولتر و رقابتی تری عرضه میشد و بعد از شناخته شدن قیمت رو در حد توسان و اسپرتیج میکردن. (میتونستن ارزونتر بفروشن چون رو این ماشین خیلی سود میبرن) همون طور که ال نود و جک اس۵ با این رویه موفق شدند. خداکنه حداقل RX5 رو با این سیاست قیمت گذاریشون خراب نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بیژن

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    منم شنیدم از سانتافه بهتره..! ولی خودم سوار نشدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    امجی بهترین چینی که ساخته شده اینخودرو سالهاست که بریتانیایی نیست در مقابل کره ای ها هم حرفی برای گفتن نداره چه در سطح بین المللی جه در ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (969 ديدگاه)

      چینی؟ :)))) چرا اینقدر دشمنی:))
      چین برخی برندهاش از کره هم قویترن ,و بر خلاف کره تکنولوژی هاشون برای خودشون هست، بحث اسطوره ها مثل ام جی و ولو بماند
      مثل هیوندای، کیا –>فورد
      سانگ یانگ (برند قدیمی کره)–> تاتا هند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آریو

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (45 ديدگاه)

        یعنی الان منچستر سیتی جزءباشگاههای امارات هست چون مالکش عربه؟!!وسطح فوتبال امارات هم سطح منسیتی هست؟
        چشمه باید خودش بجوشه نه اینکه با سطل آب بریزی توش.
        خود چینیها برای اینکه وجه ولوو خراب نشه اعلام کردن هیچگونه دخالتی در کار ولوو نمیکنند اونوقت شما از ریشه کردیش اسطوره چینی.
        ام جی هم هیچوقت اسطوره نبوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. آریا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    (بکار بردن پلاستیک‌های سخت در جای جای کابین)
    بزرگترین نقطه ضعف MGهمینه.
    قیمت کمتر، گارانتی بیشتر خیلی وسوسه انگیزه و MG روش هیوندای و کیا رو انتخاب کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من با ام جی کاری ندارم ولی بعضی از دوستان جوری از توسان یاد میکنن انگار راجب خودروی اسطوره ای حرف می زنن!!! توسان مخصوصا در نصل قبل در بازار جهانی کاملا شکست خوره بود و تنها در بازار عجیب ایرانه و چند کشور مشابه فروش خوبی داشته !!! فقط تو بازار ایرانه که با و جود محصولات ژاپنی مخصولا تویوتا و میتسوبیشی ماشین های کره ای فروش بهتری داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من مسعودم با یک کامنت.والا برای کامنت گزاشتن کارت ملی و شناسنامه نیاز نیود!! نیلز برای شما با تعداد کامنت بالا احراز هویت کنم!!
      من طبق امار مجلات و سایت های معتبر نظر دادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    جناب بظاهر مسعود با یک کامنت! شما اطلاعاتت واسه در پیت خوبه توسان فقط در بازار ایران خوب عمل کرده?? مطمئنی پس حوزه خلیج فارس چی آمریکا سوئد استرالیا انگلیس و آلمان ؟؟ واقعا مشخصه که افراد با نام های کاربری متعدد مث نریمان و احمد محتبی و امین در حای جای سایت ها به تخریب کره ای ها مشغول هستند جالب اینجاست که چینی ها ازین کار اونها تقدیر میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ای کاش به هر کی نظرش با ما یکی نیست حمله نکنیم و تهمت های مختلف نزنیم.
      شما اگه مخالفی منطقی و براساس آمار جوابشو بدین.
      نکنه شما هم فکر میکنین هرچی نظرات بیشتر باشه سواد خودرویی بالاتره؟
      لابد الانم به من اتهام میزنین که من مسعودم به یه نام کاربری دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. کاوه

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    برند MG را نمی توان با برند های دیگری مثل لندروور و جگوار یا ولوو مقایسه نمود. بدلیل اینکه برندهای ولوو و جگوار و لندروور که توسط چینی ها و هندی ها سهام آن خریداری شده اند مشکل انها تنها. کمبود نقدینگی و کاهش سود این کارخانجات بوده است و نه مشکل اعتبار
    اما کارخانه ام جی یک برند کاملا شکست خورده. و بدون پشتوانه اعتبار مردمی و محبوبیت حتی در خود کشور انگلستان می باشد.و دولت انگلستان ان را بطور کاملا به کشور چین واگذار کرد. شما تنها با یک نگاه به سایت ویکی پیدای انگلیسی و منابع ان می توانید مشاهده کنید که در سال 2010 تنها تعداد 150 عدد از برند ام جی در انگلستان فروخته شده. و در سال 2014 تنها تعداد حدود 1500 عدد فروخته شده که این تعداد نیز از چین وارد کشور انگلیس شده است. و این نشان دهنده این است که در خود کشور انگلستان نیز این برند را برسمیت نمی شناسند.
    خواهشا برخی از دوستان برای این اشغال چینی دایه مهربان تر از مادر نشوند. خود انگلیسی ها این برند را قبول ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نریمان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      جناب کاوه

      بهتر است از طرف خودتان حرف بزنید و نه مردم انگلستان ، من عضو سه کلاب خارج از کشور هستم و در هیچکدام اینگونه قلم فرسایی های مغرضانه و بی پشتوانه ندیدم ، اگر برند ام جی بدون پشتوانه اعتباری مردم هست !!!!!!! چرا بزرگترین مجموعه کلاب خودرویی دنیا را دارد ؟
      چرا همه این کلابها غیر شرکتی و انجیو هستند ؟ و چرا بزرگترین گردهمایی طرفداران ام جی در انگلستان هر ساله برگذار میشه ؟
      اگر این برند اعتبار ندارد چرا یکی از معروفترین تمبرهای ملکه الیزابت در دهه 70 بنام MGB چاپ و توزیع شد ؟
      لطفا از گفته های کاملا لجبازانه و عاری از پشتوانه دست بردارید ، برندهای جگوار ، لندروور ، ولوو ، ام جی همه در واگذاری مالکیت سرمایه گذاری به شرکتهای تاتا ، جیلی و سایک ، شرایط یکسانی دارن .
      در خصوص میزان فروش بایدباتوجه به تعداد محصولات و قیمت آن اظهار نظر نمود وگرنه پراید هم فروش بالایی دارد .
      در گزارش سایت Best selling ، برند ام جی بالاتر از سانگ یانگ ، شورولت ، کادیلاک ، سیتروِن و در مقام 33 جدول فروش سال 2016 انگلستان با حضور بیش از 150 برند قرار گرفت و این حرف شما کاملا بی اساس و ناشی از مواردی هست که باید در علوم روانشناسی بدنبال آن بود.
      – بهترین برندهای تولید کننده از دید مشتریان انگلیسی :
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2016
      برند ام جی در مکان 5 ایستاده ، نشاندهنده استدلال ضعیف و کاملا بی پشتوانه شما از بی اعتبار بودن این برند نزد مردم انگلیس
      – بهترین خودروها جهت خرید از دید مشتریان انگلیسی و صحه گذاری سایت تخصصی Driver Power :
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/95238/best-cars-to-own-driver-power-results

      برند ام جی از نظر هندلینگ در مقام سوم و از نظر کلی در مقام 23 بین 200 مدل خودرو قرار گرفت .

      این گزارش ها مربوط به سال 2017 و یک ماه پیش هست .
      اگر انسان صادقی باشید باید باتوجه به این گزارشات از معتبرترین سایت های خودرویی ، همینجا از همه کاربران عذرخواهی کنید .

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Mehrbod

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (240 ديدگاه)

      تا بحال این چنین وارونه گفتن را در مورد ام جی ندیده بودم.. شما دیگه به نهایت رساندید!!!!
      “ام جی بدون پشتوانه و اعتبار و محبوبیت در انگلستان” !!!!!
      آری فراری هم در ایتالیا اعتبار نداره .. و محبوبیت فورد در آمریکا پایینه .. و ولوو را هم در سوئد برسمیت نمی شناسند .. و آئودی را هم در آلمان کسی نمیشناسه..!!!!!
      اگر یک برند مانند ام جی در کشورش محبوبیت نداشته باشد که این همه کلاب آن عضو ندارد.. اگر اعتبار نداشته باشد که در مسابقات تورینگ آن کشور این همه تماشاچی ندارد..
      برند ام جی در طیف خودروهای رده اکونومیک و تیراژ بالا ، فقط شش سال است که آغاز کرده و در همین اندک زمان با پشتوانه و میراث مهندسی ارزشمند خود ، بسیار شایسته عمل کرده است..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    یک سوال از دارندگان این خودرو داشتم
    هزینه هر سری سرویس (تعویض روغن و فیلتر…)در نمایندگی چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و چند سوال از افرادی که mg gs دارند
    هزینه هر سرویس دوره ای چند است؟
    ایا باید فقط بنزین سوپر زد؟
    مدلی که تو ایران عرضه میشه فوله؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrdad

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سرویس بیرون از نمایندگی ارزون تره و حتما باید بنزین سوپر بزنید مدل تو ایران فوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. علی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.من خودم ام جی دارم کبلومترش هم بعداز ی سال 40000 کیلومتر هست.به خدا این ماشین از هر نظر که به خوای نگاش کنی بی نظیر هست حتی تا سقف ماشین 250 تومانی.فقط و فقط پسوند چینی که رو این ماشین بعضیا میذارن به خدا فقط واسه خنک نگه داشتن دلشان هست.اینایی که فقط رو چینی بودن این ماشین تاکید میکنند وجدانا قدرت خرید ی پژو 405 هم ندارند.برو داخل سایت بزن مقایسه ام جی با سانتافه تا آن وقت هم چیز دستگیرتان شود.تیپ ماشین هم که از نمای پشت چیزی کمتر از بی ام دبلیو ایکس 4 نداره.شک نکنید بخرید من که رو 40 هزارتا هنوز کوچکترین ایرادی ازش ندیدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه می خواید ی ماشین خاص و با کلاس سوار باشید که چشم هر بیننده ای را به طرف خود معطوف کنید فقط ام جی بخر نه توسان و اسپورتیج که هر که از ……. اومده خریده و سوار شده.رنگ سفید.شیشه هاش هم دودی کنید اون وقت خودتان هرچقد نگاه ماشین کنید سیر نمی شوید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلنوشته یک مشتری خیلی معمولی :
    رفتم نمایندگی شرق تهران برای سرویس 120 هزار.بعد از دو روز خواب ماشین ، زنگ زدن گفتند مدولاتور ای بی اس خرابه و 4 میلیون هم هزینه داره.من گفتم اوردم خراب نبود.گفتن الکترونیکیه و میسوزه.زنگ زدم دفتر مرکز یه خانومی به اسم بالویی ایشون گفتند صحبت میکنم تخفیف بگیرم براتون و شماره گرفت که زنگ بزنه ، 8 روز گذشت و خبری نشد.
    نمایندگی که بودم ، گفتند تعمیر نمیشه و دست دوم و تعمیری ما نمیندازیم.
    ماشین رو تحویل گرفتم ، با یه میلیون و خورده ای سرویس دوره.سرویس تابستانه هم هزینه کرده بودند که نفهمیدم ماشینی که سرویس کامل میشه ، تابستانه چرا باید هزینه روش بیاد.
    گفتم فروش مستقیم دوتا تیغه برف پاکن میخوام ، یهو دیدم بردن رو ماشین نصب کردن و سریع هزینه اش هم زدن تو فاکتور
    گفته بودم فرمان کمی در سرعت بالا مختصر به راست میکشه، طوری تنطیم کردن که الان در سرعت پایین هم به چپ میکشه
    هیچگونه کاوری روی صندلی و زیر پا ننداختن و هنوز رد روغن و پا و انگشت تعمیراتیا روشه
    هر بار نمایندگی های دیگه آب رادیاتور چک میکردن، اینا نکرده بودن و نیمه خالی بود
    با کمک دوستان کلوپ ام جی چند جا قیمت گرفتم ، و مدولاتور را سه ساعته با زیر یه تومن درست کردم
    تعمیرگاه رفتم گفت مدولاتورهای فلان نمایندگی را خودم تعمیر میکنم.گفتم مگه تعمیر شده میندازن؟ گفت آره و در قفسه را باز کرد و کلی نشون داد که متعلق به فلان ….، از اینا جای نو میندازن و یه جور کاسبی دارن?
    نتیجه اخلاقی:
    اول.وقت تحویل همه ایرادات و سرویس ها و فهرست در فاکتور هزینه ها را چک کنید.چون تو فهرست نهایی نوشته بود، تعویص وایرهای شمع و هزینه هم زده بود با تحویل داغی، بعدش چک کردم دیدم اصلا سینی روی موتور باز نشده که بخواد وایرها عوض بشن.داغی هم ندادن
    دوم. همیشه حق با نمایندگی است و مشتری ینی پشم
    سوم. دفتر مرکزی پیام گیر داره و بعد از کلی معطلی وصل اگر شد و حرف زدید و قولی دادن ، همش باد هواست ، بیخودی از دفتر مرکزی و … انتظار نداشته باشین،اونا هم دنبال یه لقمه نون هستد.گور بابای ترامپ
    چهارم.نمایندگی ها خودشان از همه چیز اطلاع دارند و از هیچ چیز اطلاع ندارن
    پنجم.هر کسی به فکر خودشه و شما هم فقط به فکر خودتان باشید
    ششم.برای نمایندگی مهم نیست که هر دوره رقم های 5 میلیون و 10 میلیون هزینه اعلام کنه.چون فکر می کنه ام جی سوارا همشون پولشونو از سر را آوردن بهشون دادن.
    همه جام اینو می گم.تا همه خبردار شن . از کامنتا معلومه که مسوولین مدیا موتورز از اینکه حقیقتو مشتریاشون فاش می کنن خیلی شاکین و سریع با یه اسم مستعار می آن مخالفینشونو با حرفای تحقیر کننده سرکوب می کنند . مثل اینکه نمی دونن تا مشتری نباشه مدیا موتورزیم وجود نخهواهد داشت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و ممنون از کامنتها. من یک MG GS مدل 2015 سری اول رو از دی 94 تحویل گرفتم اونموقع خودرو 139800 بود. امکان خرید توسان و اسپورتیج و سانتافه هم براحتی داشتم . قبلا از بهترین خودروهای کره ای هم داشتم. فقط اینو بگم از انتخابم 100 درصد رضایت دارم قدرت و هندلینگ کاملا استثنایی و اینکه خدمات پس از فروش مثل خدمات 4 سال پیش آسان موتور خوب هست نه الان که برای یک لنت ممکنه چند روز معطل بشی. خودروی من توی شمال 15 روز پیش مشکلی در سیستم ترمز پیدا کرد که بهتر بود خودرو رو حرکت نمیدادم. شرکت هماهنگ کرد و یک خودروبر بصورت رایگان ماشین رو به تهران انتقال داد و فردای اونروز تعمیر و تحویل نمود درصورتیکه آمل هم نمایندگی داشتند ولی گفتند ما بخوایم قطعه بفرستیم ممکنه 2 تا 3 روز شما الاف بشید و بصورت کاملا رایگان در روز جمعه تعطیلی این سرویس رو دادند و من بسیار ازشون ممنونم در صورتیکه با آسان موتور نمایندگی آشنا در دوره گارانتی داخل تهران خودروی دارای خدمات VIP شون با ایراد ذاتی Hyundai خراب شد گفتند به ما ارتباطی نداره خودرو بر بگیرید بیارید تعمیرگاه و بعد 1 ماه الافی قطعه تحویل دادند. من از خدمات پس از فروش مدیا موتورز بالای 80 درصد رضایت دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  18. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نمیدونم اون کسایی که میان علیه ام جی نظری میدن و اونایی که میگن قیمتش بالاست هدفشون چیه چرا خودروهای کره‌ای که با واسطه و رانت با قیمت بالا و توانایی پایین به خلق الله قالب می کنند را نمی گن گرونه!؟؟ چرا قیمت خودروی شرم آوری مثل پیکانتو و اکسنت و غیره را نمیگن گرونه و محصولات ام جی را با اون ویژگی‌ها ی منحصر به فرد میگن نمی ارزه حداقل با قیمت جهانی شون مقایسه کنید ببینید میارزه یا نه!!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا