ام جی

توقف کامل تولید خودروهای ام‌جی در انگلستان

در حال حاضر هاچ‌بک ۳ تنها محصول شرکت ام‌جی است که همچنان در انگلستان تولید می‌شود؛ اما شرکت بریتانیایی ام‌جی تصمیم گرفته است تولید این مدل را هم در انگلستان متوقف کرده و کلیهٔ خطوط تولید خود را به چین منتقل کند. این تصمیم در اصل توسط مالک چینی ام‌جی یعنی شرکت سایک موتور گرفته‌شده است. انتظار می‌رود با این اقدام، ۲۵ نفر از کارکنان ام‌جی شغل خود را از دست بدهند.

MG 3
MG 3

ام‌جی و سایک اعلام کرده‌اند که این حرکت به خاطر افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های نهایی تولید محصول انجام گرفته است. این برند بریتانیایی شایعاتی که اعلام کرده بودند این تصمیم به خاطر خروج بریتانیا از اتحادیهٔ اروپا گرفته‌شده است را رد کرد. ام‌جی در روز جمعه اعلام نمود:

پایان دادن به تولید در انگلستان شرایط رقابتی ما را در بازار تضمین خواهد کرد و موجب سرمایه‌گذاری بلندمدت جهت ایجاد خطوط تولید جدید خواهد شد.

MG 5
MG 5

شرکت چینی نانجینگ در سال ۲۰۰۵ گروه خودروسازی ام‌جی-روور انگلستان که در وضعیت مالی بسیار نامناسبی قرار داشت را خریداری نمود. سپس در سال ۲۰۰۷ شرکت سایک، مالک ام‌جی-روور یعنی نانجینگ را خرید و بدین ترتیب صاحب دو شرکت ام‌جی و روور شد. پس‌ازاین نقل و انتقالات، تولید محصولات ام‌جی در سال ۲۰۱۱ با ساخت سدان متوسط ۶ در انگلستان مجدداً راه‌اندازی شده و در سال ۲۰۱۴ نیز مدل کوچک‌تر ۳ به آن اضافه شد. بااین‌حال تولیدات کارخانهٔ ام‌جی در منطقهٔ Longbridge در جنوب غربی بیرمنگام انگلستان تنها به مونتاژ نهایی خودروها ازجمله نصب موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و چراغ‌های جلو محدود بود.

MG 6
MG 6

البته این تصمیم ام‌جی در مورد خاتمهٔ کامل سایت تولید در انگلستان و انتقال کامل آن به چین با واکنش‌های منفی فراوانی از سوی بریتانیایی‌های متعصب و رسانه‌های این کشور مواجه شده است. همچنین مدیر عمل حال حاضر آستون‌مارتین یعنی «اندی پالمر» هم نامیدی خود از این تصمیم ام‌جی را از طریق توییتر اعلام کرده است. او در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان مسئول تحولات گیربکس‌های دستی در روور مشغول به کار شده بود. پالمر در این رابطه گفته است:

عمیقاً به خاطر بسته شدن سایت تولیدی ام‌جی در Longbridge ناامید شدم. جایی که روزگاری در آن کار می‌کردم.

فروش برند تازه احیاشدهٔ ام‌جی همچنان ضعیف است به‌گونه‌ای که این شرکت سال گذشته در انگلستان به‌عنوان تنها بازار اروپایی‌اش تنها موفق به فروش ۳۱۵۲ دستگاه خودرو شد. در سال جاری نیز ام‌جی تخمین زده است که فروشی حدود ۵ هزار دستگاه در اروپا خواهد داشت که بخش عمده‌ای از آن به لطف کراس‌اوور کامپکت جدید GS است که از چین به اروپا برای فروش صادر می‌شود.

MG GS
MG GS

در همین حال این شرکت در حال آماده‌سازی کراس‌اوور دوم خود بنام ZS است که کوچک‌تر از مدل فعلی GS خواهد بود. این کراس‌اوور کوچک جدید تقریباً هم‌اندازهٔ مزدا CX-3 است که به‌احتمال‌زیاد سال آینده برای اولین بار در چین رونمایی شده و چند ماه بعد نیز در اروپا معرفی خواهد شد.

MG ZS Spy Shot
MG ZS Spy Shot

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hsmed

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    انتظار می‌رود با این اقدام، [25 نفر] از کارکنان ام‌جی شغل خود را از دست بدهند!!! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amirhosein_msm

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    این جا یه چوکا تعطیل شد چند هزار نفر بیکار شدند . اینا گیر 25 نفر اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    اینم از برند (((ام جی ))) انگلیسی به قول بعضی دوستان که میان میگن بخاطر کم کردن هزینه فلان بسار فلان تا صبح دلیل میبافن. عزیز جان وقتی ی شرکتی ورشکست میشه و به ی شرکت دیگر میفروشنش اون شرکت صحاب اختیار خواهد بود دقیقا مثل : ((( ولوو، چکوار ، لندروور ،بنتلی ، رولرولز ، مینی و در آینده مک لارن و آستین . بخدا دیگه جهان سوم نیستیم لطفا از دوگوله های مغزمون بابت تجزیه تحلیل داده ها یکمی استفاده کنیم . نه اینکه فقط نقل قول و ویکی پدیا و گوگل مهر تایید کامل برامون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اقا ماشین فقط کره اصلاً جگوار و ولوو, لندروور و بنتلی و غیره که ماشین نیستن؟؟؟؟ماشین فقط هیوندای و کیا
      من که میدونم اکثر دشمنان MG کره ای سوارها هستن چون نه تو سرعت و شتاب از پس MG6 بر میان و نه هندلینگ و سواری.پس چاره ای نمیمونه جز تخریب
      در مورد سایر برندها چون ولوو از آنجایی که هر کودکی میداند که مقایسه ولوو با هیوندای بچه گانه هست سعی میکنن با چسباندن ولوو به چین ازش انتقام بگیرن.
      اصلاً ولوو چینی,کیفیت رو دری ها ولوو از کیفیت داشبورد سوناتا و اپتیما برتر هست.به لحاظ موتور و قدرت که قدرتی که ولوو از موتورهاش میگیره بینظیر هست.از نظر امنیت که خنده دار هست با کره ای ها مقایسه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid

        ۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (8 ديدگاه)

        دوسته عزیز بله مقایسه ولوو با کره ای خنده داره قبول تفاوت قیمتیم در نظر بگیر
        ولوو عالیه ولی اینکه ام جی شتاب کره ای رو میگیره حرفت خنده داره ام جی موتور توربو داره شما کلیپای اپتیما توربو اسپرتیج توربو رو دیدی ؟؟؟؟باید با موتور توربو مثله خودش قیاس شه که کره ای تو ایران فقط تنفس طبیعی وارد میشن از نظر امنیتیم بگم کره ای ها با توجه به قیمتشون امنیت بالایی دارن و کلی جوایز کسب کردند اگه کسیم ولوو رو با کره قیاس کنه چیزی از خودرو نمیدونه شما که میدونی بهتره با اطلاعات خوب جوابشو بدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۶ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (77 ديدگاه)

          دوست عزیزم حرف شما متین ولی بعضی دوستان گویا هنوز تفاوت مالکیت و سهامدار رو نمیدونند و تو قرن نوزدهم بسر میبرند
          برای مثال سهامدار اصلی کیاموتورز کمپانی هیوندای هست ولی طبق تمام آمار ها و بررسی مجلات معتبر کمپانی کیا دارای قابلیت اطمینان و ارزش خرید بالاتری از کمپانی هیوندای هست.پس نتیجه میگیریم اینکه شرکتی سهامدار عمده شرکت دیگه باشه دلیل بر مالکیت و سلطه تامه نیست.همچنین در مورد ولوو و جگوار که عمده سهامداران آن چینی و هندی هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. new great britain

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    بهتر.
    من از وقتی چینی ها این کمپانی رو خریدن دیگه انگلیسی حسابش نکردم.
    بهتره اسمش رو هم عوض کنن تا به طور کامل خیال چینی ها راحت بشه.
    اسمش رو بزارن چینگ چونگ موتورز.
    خدایا هیچ شرکته خودروسازی رو گیره این چینی ها ننداز…….
    آمین……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ace (مجید)

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    MG که یک شرکت انگلیسی اصیل بود. نبود ?!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قیمت هاش توایران خیلی بالا بود محصولاتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حميد

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ما از همون اول چینی حسابش کردیم
    بعد نوبت ولو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهاد كرمستجی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    برند های زیادی هستند که مالکشون شرکت های چینی یا سهام داراشون هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MaZi Zo0M Z0oM

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    این شرکت سال گذشته در انگلستان به‌عنوان تنها بازار اروپایی‌اش تنها موفق به فروش 3152 هزار دستگاه خودرو شد.
    ببخشید الان 3152 هزار دستگاه یعنی دقیقا چند دستگاه؟

    و اینکه واردات انواع ام جی در ایران در سال گذشته چند دستگاه بوده که یه مقایسه ای بین ایران و اروپا از نظر واردات یک برند در طول یکسال از نظر تعداد داشته باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نریمان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      سلام مازیار جان

      فکر کنم سال 94 ، حدود 1000 دستگاه در ایران فروخته شد و آمار ام جی های حال حاضر در ایران در حدود 8000 تاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. راد

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چین در خودرو سازی خیلی پیشرفت کرده من تابستان چین بودن واقعا خودروهای بروزی به کمک برندهای معتبر میسازند مطمئن باشید در سال 2025 اکثر خودروها جهان در چین ساخته میشد و به کشور مادر صادر میشد به مانند گوشی همراه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    چند ساله که من میگم ام جی چینیه و عشاق این برند چینی باور ندارند تا اینکه بالاخره رسانه ای شد در خودروی ام جی GS نقطه ای پیدا نمیکنی که برجسب made in china روش نباشه و تنها بازار ام جی در اروپا خود انگلیس بود و لاغیر در مورد کره ای ها واقعا قابل قیاس با برند غیر مطرح مثل ام جی نیستن کره ای ها الان بالاترین امتیاز امنیت دارند و کمتر خودروی کره ای پیدا میشه که زیر 5 ستاره داشته باشه از لحاظ استهلاک هم کم استهلاک ترین و کم خرج ترین ها در جهان همین تولیدات کیا هیوندای است در مورد شتاب بیا همین کیا ریوی gt ببینید که شتابش 5.8 ثانیه است توی یوتوب شما برا اسپرتریج و سوناتا و اپتیما و کیا پروسید توربو بیین بعد نظر راجع به شتاب بده ضمنا شرکت کیا ازسال 2016 پروژه خودروهای سریع و سوپر شارژ در برنامه داره که در همین سایت راجع به اون صحبت شده بگفته فوربس شرکت کیا هیوندای بلحاظ شرعت چشمگیر پیشرفت اولین خودرو سازی جهان است حالا شما این موفقیت ها و پیشرفت ها بعلاوه چهارمین خودروساز بزرگ جهان با ام جی برندی کم فروغ و 100 چینی مقایسه کن واقعا حیف از 140 ملیون پول که بابت ام جی چینی برخی افراد پرداخت میکنند????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نریمان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    سن مارتین ، یکم بزرگ شو و دست از این حرکتهای بچه گانه وردار ، همه میدونن که اکثر برندهای انگلیسی بدلیل هزینه های بالا و سرانه بالا انگلیس کوچ کردن به کشورهایی با سرانه پایین .
    الان خط تولید و مونتاژ جگوار و لندروور به هند منتقل شده و ولوو به چین ، درصورتکه مرکز اصلی شرکت ها با دفاتر مهندسی و طراحیش تو کشورهای اصلی هست .
    شما آنقدر کم اطلاع هستید که نمیدانید ، موتور و گیربکس ام جی جی تی و جی اس طراحی ام جی و جنرال موتورز هست و ساخت کارخانه بورگ وارنر آمریکاست ، شاسی جی اس ، فولکس واگن تیگوان یکی هست و پلتفرم جی تی با شورولت مالیبو یکی هست و هیچ کدام اینها چینی نیست .
    حتی پس از حضور ۵ سال از ام جی ۶ در ایران ، هنوز نمیدانی که موتور آن ساخت انگلیس و گیربکس آن ساخت آیسین ژاپن هست .

    یه جور چینی میگی مثل اینکه از کره مریخ اومدی ، اپل با اون همه عظمتش ، کارخانه تولید محصولاتش رو تو چین ایجاد کرده و با افتخار مینویسه مونتاژ چین .

    مطلب دیگه ای که تو از اون غافل شدی ، وجود کارخانه های تولید ام جی در تایلند ، آفریقای جنوبی ، آمریکای جنوبی ، چین و اخیرا ایران هست ، آیا میشود یک برند چند ملیت داشته باشد ؟!!!
    اینقدر تلاش در عوام فریبی نکن ، این برند بعد از 5 سال حضورش در ایران تونسته 2 درصد بازار ایران رو صاحب بشه و طرفداران خودش رو داره که از هندلینگ و موتورینگ و تعلیقش لذت میبرن و اکثرشون قبلا برندهایی از کره ، ژاپن رو داشتند .

    اینهمه برند های کره ای را تبلیغ مضاعف با دانش کم نکن ، واقعا باعث شدی که دوستان کره ای سوار منزجر بشن .
    ***** راستی هیچ میدونی که مدیر گروه کره ای سوارها در تی تی ، خودش ام جی سواره و تو کلاب ام جی هست پس لطفا رعایت کن ****

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ایران

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینی با 100 سال قدمت یه روزی ماشین ملکه انگلیس بود خیر سرش چی بلایی سرش اومد اخه حیف واقعا یه قرن شوخی نیس که !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا