ام جی

گزارشی از اولین تست درایو خودروهای MG در اصفهان

شرکت MG یکی از خودروسازان قدیمی بریتانیا است که تأسیس آن به سال ۱۹۲۴ بازمی‌گردد. این شرکت که بیشتر به ساخت خودروهای اسپرت و رودستر دونفره مشهور بود، سرگذشت پرفرازونشیبی داشته و بارها مالکیت آن جابجا شده است. در سال ۱۹۱۲ شخصی بنام «ویلیام موریس»، شرکت خودروسازی خود را بانام «موریس موتورز» در انگلستان تأسیس کرد. وی یک نمایندگی برای این شرکت بانام «گاراژ موریس» نیز در آکسفورد انگلستان تأسیس نمود که به خرده‌فروشی و سرویس و خدمات محصولات شرکت اصلی یعنی همان موریس موتورز می‌پرداخت. در سال ۱۹۲۱ شخصی بنام «سِسیل کیمبر» که علاقه‌مند به طراحی و تولید خودروهای اسپرت بود به‌عنوان یک کارمند به استخدام گاراژ موریس درآمد.

MG 14/28 1924
MG 14/28 1924

به دلیل عملکرد خوب کیمبر، یک سال بعد ویلیام موریس به وی پیشنهاد مدیریت گاراژ موریس را داد که با موافقت کیمبر مواجه شده و او مدیریت گاراژ موریس را بر عهده گرفت. دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۲۴، کیمبر بر پایهٔ گاراژ موریس، شرکتی بانام MG که مخفف کلمات «Morris Garages» بود را تأسیس نموده و به تولید محصولاتی با نشان MG پرداخت. البته این شرکت هم تحت مالکیت ویلیام موریس بود. MG تا سال ۱۹۳۵ تحت مالکیت شخصی ویلیام موریس بود تا اینکه در ۱ جولای این سال، سهام MG به شرکت اصلی ویلیام موریس یعنی موریس موتورز واگذار شد. واگذاری MG به موریس موتورز سرآغاز تحولات و تغییر مالکیت‌های فراوان این شرکت بود به‌طوری‌که در سال ۱۹۵۲ موریس موتورز با شرکت آستین انگلستان ادغام‌شده و کمپانی جدیدی بنام BMC (مخفف British Motor Corporation) شکل گرفت؛ بنابراین شرکت MG نیز بخشی از گروه BMC شد.

MG Midget 1500 1974
MG Midget 1500 1974

پس‌ازاین در سال ۱۹۶۸ گروه BMC با شرکت لیلاند موتورز ادغام‌شده و گروه خودروسازی British Leyland Motor Corporation تشکیل شد. سپس این گروه خودروسازی جدید، خودروسازان انگلیسی دیگری چون مینی، جاگوار و روور را نیز خریداری نمود. بدین ترتیب بریتیش لیلاند به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی تبدیل‌شده که برندهای لیلاند، آستین، روور، موریس، مینی، جاگوار، لندروور و ام‌جی را در اختیار داشت. این گروه خودروسازی در دههٔ ۷۰ میلادی بیش از ۴۰ درصد بازار خودروی انگلستان را در اختیار داشت؛ اما بااین‌وجود به خاطر مشکلاتی در سال ۱۹۸۶ تغییراتی در این گروه خودروسازی ایجاد شد. بدین نحو که برای محصولات تجاری برند جدیدی بنام داف لیلاند تأسیس‌شده و بریتیش لیلاند نیز به گروه روور تغییر نام داد؛ بنابراین MG هم در سال ۱۹۸۶ تحت مالکیت گروه روور قرار گرفت.

MG Montego 1985
MG Montego 1985

دو سال بعد گروه روور توسط شرکت «بریتیش اِرواسپیس» خریداری شد. ارواسپیس تا سال ۱۹۹۴ مالکیت گروه روور (که MG هم جزء آن بود) را در اختیار داشت تا اینکه در این سال آن را به شرکت ب‌ام‌و فروخت؛ اما ب‌ام‌و نیز در سال ۲۰۰۰ گروه روور بفروش رساند و بدین ترتیب شرکت جدیدی بنام ام‌جی روور تشکیل شد. البته ام‌جی روور بسیار کوچک‌تر از گروه روور سابق بود زیرا از یک‌سو ب‌ام‌و برند مینی را واگذار نکرد و همچنان تحت تملک خود نگه داشت و از سوی دیگر شرکت فورد نیز دو برند جاگوار و لندروور را خریداری نمود؛ بنابراین ام‌جی روور برندهای بسیار کمتری نسبت به گروه روور داشت.

MG TF160 2002
MG TF160 2002

بااین‌حال این اتحاد جدید نیز موفق نبود و سرانجام شرکت ام‌جی روور به دلیل مشکلات شدید مالی در سال ۲۰۰۵ به شرکت خودروسازی چینی نانجینگ فروخته شد. سپس در سال ۲۰۰۷ شرکت نانجینگ با شرکت چینی دیگری بنام صنایع خودروسازی شانگهای یا SAIC ادغام‌شده و بنابراین شرکت ام‌جی روور نیز به مالکیت SAIC درآمد. بدین ترتیب خون تازه‌ای در رگ‌های دو شرکت ام‌جی و روور تزریق شد و با ساخت محصولات جدیدی دوران نوین خود را آغاز کردند. البته به دلیل اینکه شرکت سایک قادر به خرید حقوق برند و مارک روور نبود، نام این شرکت به رووی «Roewe» تغییر یافت. درواقع رووی با استفاده از بقایا و فناوری‌های روور تأسیس‌شده و به‌نوعی جایگزین روور گردید.

MG ZT190 2004
MG ZT190 2004

بدین ترتیب تولید محصولات MG در سال ۲۰۰۷ در چین و سپس در انگلستان آغاز شد. هرچند مالکیت MG در اختیار شرکت چینی سایک قرار دارد اما دفتر مرکزی و طراحی این شرکت هنوز در بیرمنگام انگلستان واقع است و همچنان MG یک برند انگلیسی محسوب می‌شود و کماکان تا حدودی اصالت انگلیسی خود را حفظ کرده است. یکی از اولین محصولات دوران جدید MG، مدل ۵۵۰ بود که تولید آن در سال ۲۰۰۸ آغازشده و تحت دو برند ام‌جی و رووی بفروش رسید. اولین محصول جدید MG که در انگلستان عرضه شد، مدل ۶ بود که پس از ۱۶ سال در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۱ رسماً در انگلستان معرفی شد.

MG 550 2009
MG 550 2009

پای محصولات جدید MG توسط نمایندگی این شرکت یعنی مدیا موتورز به ایران هم باز شد. اولین محصول ام‌جی در ایران همان مدل ۵۵۰ بود که در سال ۱۳۸۸ بانام شوالیه در بازار ایران عرضه شد. سپس دیگر محصولات این شرکت همچون ۶، ۳، ۳۵۰ و به‌تازگی کراس اوور GS نیز توسط مدیا موتورز به بازار عرضه شدند. چند روز بیش نمایندگی مدیا موتورز در اصفهان اقدام به برگزاری اولین تست درایو خودروهای MG در این شهر نمود؛ بنابراین ما هم فرصت را مغتنم شمرده و در این تست شرکت کردیم.

IMG_20160630_140143

این تست درایو در طی چند روز در پیست کارتینگ پارسا اصفهان انجام گرفت. اولین روز انجام آزمون، چهارشنبه ساعت ۸ شب بود؛ بنابراین رأس ساعت مقرر راهی محل برگزاری تست شدم. برای انجام تست دو محصول ۶ و GS انتخاب‌شده بودند. MG 6 در دو نسخهٔ سدان و لیفت بک تولید می‌شود که هر دو مدل بانام‌های Magnette و GT در کشورمان عرضه می‌شوند. این خودرو در سال ۲۰۱۴ مورد فیس لیفت قرار گرفت و نمونهٔ مورد آزمایش، از نوع لیفت بکِ فیس لیفت شده بود. البته یک دستگاه GS دیگر نیز به رنگ مشکی در پیست حاضر بود که توسط کادر خود نمایندگی به انجام حرکات نمایشی و عبور از سطوح شیب‌دار تعبیه‌شده در پیست می‌پرداخت.

تست رانندگی برای هر شخص با هر دو خودرو و در دو دور پیست انجام می‌گرفت. البته در هر دو خودرو یک همراه از طرف نمایندگی حضور داشت که در صندلی کنار راننده نشسته و به کسانی که تاکنون تجربهٔ رانندگی با خودروهای اتوماتیک را نداشتند، آموزش کار با گیربکس اتوماتیک را می‌داد. تست را با MG 6 سفیدرنگ آغاز کردم. خودرویی مجهز به پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه‌ای که به دلیل توربو بودن، باوجود حجم کمتر، قدرتی در حد و اندازهٔ رقیبانی چون کیا سراتو و مزدا ۳ تولید می‌کند. طراحی خودرو بااینکه به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد، به لطف فیس لیفت ۲۰۱۴، همچنان زیبا و جذاب است. فرم لیفت بک عقب نیز به اسپرت به نظر رسیدن طراحی آن کمک شایانی کرده است.

MG-Drive-Test-09

گیربکس اتوماتیک خودرو را در حالت درایو گذاشته و حرکت را آغاز می‌کنم. شتاب گیری خودرو مناسب بوده و دنده‌ها نسبتاً به نرمی تعویض می‌شوند. البته به دلیل فضای کم پیست و وجود پیچ‌های متعدد و پشت سر هم امکان آزمودن حداکثر توانایی‌های خودرو و تست شتاب آن فراهم نبود چراکه مرتباً باید اقدام به ترمز گیری و کاهش سرعت می‌کردم. در دور دوم، گیربکس را روی حالت منوال یا دستی گذاشته و از طریق پدال‌های پشت فرمان اقدام به تعویض دنده کردم. البته بازهم به دلیل محدودیت فضا امکان حرکت با دنده‌های بالاتر و همین‌طور معکوس دادن وجود نداشت.

MG-Drive-Test-09

از ام‌جی ۶ پیاده شده و سوار بر کراس اوور خوش‌چهرهٔ GS می‌شوم. خودرویی که به دلیل طراحی جدیدتر و زیباتر و همین‌طور رنگ نارنجی جذاب، بیشتر از ۶ جلب‌توجه می‌کرد. GS هم مانند برادر سدانش، مجهز به پیشرانهٔ توربو است. البته موتور GS از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری است که ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ام‌جی  GSبا ۴.۵ طول، در کلاس کراس اوورهای کامپکت قرارگرفته و همکلاس کیا اسپرتیج محسوب می‌شود. درحالی‌که پیشرانهٔ توربوی ۲ لیتری آن ازلحاظ قدرت کاملاً بر موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی اسپرتیج برتری دارد.

IMG_20160630_140135

طراحی و کیفیت مواد داخلی GS خوب بوده و نشانی از چینی بودن در آن کمتر دیده می‌شود. البته استفاده بیش از حد از پلاستیک در داخل خودرو، حس ارزان قیمت بودن را برای انسان تداعی می کند. هرچند GS قدرت بیشتری نسبت به ۶ دارد اما به دلیل حدود ۱۵۰ کیلوگرم اضافه‌وزن، شتاب آن تفاوت چندانی با ۶ ندارد. به‌علاوه توربوشارژر عملاً در دور موتورهای بالا وارد مدار می‌شود و به دلیل عدم امکان بالا بردن دور موتور در پیست، نمی‌شد حداکثر توانایی آن را آزمایش کرد. البته تأخیر توربو در آغاز حرکت کاملاً مشهور بود. بااین‌حال عملکرد گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ GS مناسب بود و در کمترین زمان اقدام به تعویض دنده می‌کرد. پس از پایان تست نیز از افراد در رابطه با سواری دو خودرو نظرسنجی شده و در صورت تمایل به خرید تخفیف داده می‌شد.

MG-Drive-Test-08

خودروهای ۶ و GS هم‌اکنون در مدل ۲۰۱۶ به ترتیب قیمتی در حدود ۱۳۰ و ۱۶۰ میلیون تومان دارند و مدیا موتورز با توجه به ارائهٔ گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب، مهندسی انگلیسی و برند معتبر، امید زیادی به موفقیت آن‌ها در بازار خودروهای وارداتی ایران دارد. ام‌جی  GSدر بازار کشورمان با رقبای سرسختی چون کیا اسپرتیج، هیوندای IX35، میتسوبیشی ASX و رنو کولئوس روبه‌روست درحالی‌که MG 6 خودروهایی چون هیوندای الانترا، کیا سراتو، مزدا ۳، رنو فلوئنس، تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر را در مقابل خود می‌بیند.

MG-Drive-Test-07

درکل این حرکت مثبتی از سوی مدیا موتورز بود تا خریداران برای خرید یک خودرو مجبور نباشند صرفاً به تعدادی عکس و کاتالوگ اکتفا کرده و تجربه‌ای هرچند محدود و اندک از سوارشدن و رانندگی با آن‌ها را داشته باشند. امیدواریم چنین حرکت‌های در کشور ادامه داشته و از سوی دیگر واردکنندگان و حتی خودروسازان داخلی نیز انجام گیرد.

IMG_20160630_140145

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    تشکر بابت این گزارش اما بنده با سوار شدن به ام جی gsکاملا به کیفیت نازل داشبورد و ماتریال رویه درب ها و صدای ضربه ای متساعد شده از اون پی بردم بروی تک تک قطعات و بدنه mg gs جمله made in chna نقش بسته پس نمیشه بصرف کادر طراحی که توی انگلیسه این خودرو که از پایه تمام ماتریالش چینیه را انگلیسی قلمداد کرد موتورهای توربو با این
    کیفیت سطح پایین بنزین کشور و این جاده های ناامن و ناآگاهی تعمیرکاران گزینه مطلوبی برای استفاده روزمره نیست یکی از مشکلات طراحی ام جی gs فاصله محوری این خودرو هست که کم اگر داخل خودرو در صندلی های جلو دونفر بنشینند اگر قدری تنومند باشند براحتی شانه های انها بهم سایش پیدا میکنه دستگیره ها ام جی پلاستیکی و با رنگ سیلور رنگ آمیزی شده اند جالب اینجاست خودرویی با این قیمت گزاف چطوری اینهمه در اون از پلاستیک استفاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. afish

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      با عرض ادب و احترام باز صحبت از ام جی شد و شما شروع به تخریب کردید دوست گرامی به نظره بنده تنها مشکله اساسی این برند بازاره دسته دومه بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یه ناظر بیطرف

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز sunmartin
      چند نکته رو یادآوری کنم :
      کیفیت متریال این ماشین پایینه ولی در مقایسه با کره ای ها و ایرانی ها نمیتونید بگید بده
      این ماشین ساخت چین هست ولی چینی نیست و نکته مهم اینه که چین الان کارخونه دنیاست و بر اساس سفارش هر چیزی رو تولید میکنه شما گوشیتون چه اپل باشه چه سامسونگ چه هوآوی همشون ساخت چین هستن ولی دوتاش چینی نیست و شومی چینیه
      با توجه به کیفیت پایین سوخت ایران فقط میشه به موتور نیسان وانت اعتماد کرد که هرچیزی رو میسوزونه و با توجه به کیفیت جاده ها هم بهتره یه بلیزر خرید که امنیت داشته باشه و با توجه به وضع بد خدمات و سرویس و تعمیرات در ایران میشه رفت دوچرخه خرید یا حتی پیاده راه رفت که مبادا اذیت بشید
      فاصله محوری این ماشین از هم رده های خودش بیشتره و جاپای سرنشین های عقب از توسان و ASX و اسپورتیج بیشتره ولی منطقیه که این فاصله از پرادو کمتره
      در مورد سایش شانه های دو نفر تنومند هم دو حالت داره یا هر دو خیلی بزرگن که اونوقت فرق نمیکنه چی سوار میشن چون تو خانواده سدان و کراس اوور عرض خودروها کلا ۴ تا ۵ سانتیمتر کم و زیاد میشه و این نمیتونه مانع سایش اون دو نفر تنومند بشه و یا این که تپل هستن که یکیشون میتونه به سمت در لم بده ولی در کل اگر میخوای دو نفر تنومند راحت بشینن تو ماشین باید از اون غول های آمریکایی سوار بشن
      والله الان تقریبا همه دارن پلاستیکی استفاده میکنن
      و قیمت بالای این ماشین هیچ ربطی به کیفیتش نداره
      قیمت بالای این ماشین به دلیل ارزش پایین پول ما و عوارض گمرکی و سیاست فروش با قیمت بالای وارد کننده هستش

      حداقل وقتی دارید نظر میدید مستند نظر بدید و از نتیجه گیری صفر و یک خودداری کنید
      شما نظرتون محترم ولی لطفا به عنوان برداشت خودتون اعلام کنید و نتیجه گیری رو به دوستان بسپارید

      یه صحبتی هم با سایر دوستان دارم که لطفا اول مطالب رو بخونید و بعد تصمیم بگیرید لایک بدید یا نه
      فاصله محوری چه ربطی به شونه های دو نفر تنومند داره ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      باز صحبت از MG شد آقای سن مارتین شروع کردن به تخریب.از نظر ایشون MG هیچ نکته مثبتی نداره و جالبه بارها شده که ایشون مقاله رو نمیخوانند و نظراتی کاملاً متضاد با کارشناس و نویسنده میدن!!!!
      برادر عزیز سن مارتین,دیگه تشت رسوایی شما از بام افتاده و حنای شما رنگی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Road

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (57 ديدگاه)

      شما تویوتا هایلوکس ، پرادو، همون اسپورتج، توسان و سانتافه رو سوار بشید بعد ،
      همون سایت درایو اربیا از اسپرتیج نوشته استفاده زیاد پلاستیک خشک در کابین که تو جی اس نیست

      خوروهای ام جی به کیفیت معروف شدند، ببینید کارکرده هاش مثل ماشین نو میمونه و خرابی و سر و صدا تو مدل های قدیمیش هم دیده نمیشه
      واقعا چرا شما همیشه تو پیج های دیگه خصوصا ژاپنی و ام جی نظرات منفی میدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    قیمت mg6باتوجه به امکاناتش وسوسه کننده است.
    ولی وقتی به یکی از نمایندگی های مدیا موتور مراجعه می کنی وسوار خودرو می شوی کیفیت پایین رودری ها و داشبرد ساخته شده با پلاستیک خشک وفضای تنک صندلی عقب.والبته ضعف در خدمات پس از فروش mg6
    دستگیره های در انقدر ضعیف ساخته شده که وقتی بهش فشار میاری میگی الانه که بشکنه.
    باعث میشه به سمت کرولای کم ابشن حتی با دو ایربگ!!!!وقیمت بالاتر بروی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    بله گویا خبر دار شدیم از بالا بالاها واردات خودروهای آمریکایی به منطقه های آزاد رو ممنوع کرده… یک آدم اگر فهمیده و عاقل باشه دیگه میدونه خیلی از شرکتهای خوردرو سازی مدام به مالکیت طرفین در میان و مدام در حال تبادل هستن موتور و گیربکس مشترک دارن …دوج و جیپ که سرتاپاش نماد آمریکاست شدن مال فیات ایتالیا ایسوزوی ژاپن که توی مملکت ما پر شده دیگه کامل شده جزئی از جی ام آمریکا مثلا شورولت ایکوناسو ورودش رو لغو کردن ولی اوپل موپار مشکلی نداره!!! خب اینها تا 90درصد یکی هستن و پول فروش موپار میره توی جیب جی ام پژو پنجاه درصدش مال جی ام آمریکاست و…
    مگه چیپس و پفک و بستنیه که مخصوصا مال یه کارخونه باشه

    میدونی مشکل از کجاست فرض کن ما لب مرزیم مراقبیم داعشی ها نیان توی ایران بعد داعشیه میره ریش و لباسشو عوض میکنه بعد از مرز رد میشه ما میگیم فرمانده بابا این خودشه الان میره بمب میترکونه بعد فرمانده بگه اشکال نداره مهم اینه که قیافش شبیه داعشیا نیست مردم نگن نگاه داعشیا ول اوندن تو ایران…همه کارها فقط از روی تظاهره

    البته ببخشید داعش رو واسه ماشینهای آمریکایی مثال زدم خواستم موضوع جا بیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mehrbod

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    درون MG GS از کیا اسپورتیج 2015 و هایوندای توسان 2016 ، با کیفیت تر است ..
    درون MG6 هم از سراتو و النترا ، دوام و کیفیت بیشتری دارد..
    با یک نگاه به گونه های دست دوم MG6 ها مدل 2012 و مقایسه آن به کره ای های یاد شده از همان سال ها ، تفاوت بسیار دوام و حفظ ظاهر را به چشم می توان دید .
    نکته دیگر صدای داخل گونه های کارکرده و ظاهر و رنگ خودرو های MG است که از رقبای کره ای ، برتر و متمایز هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اصلا اینطور نیست بنده mg3 دارم بسیار هم راضی هستم ولی اصلا کیفیتش از کره ای ها بیشتر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AREF

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        این نظر شماست ولی من زیر و روی ام جی سه را در همه زمینه ها، برتر از هم ردیف خودش آی بیست می بینم حتی داخل جادارتر آنرا که شامل صندلی ها با چرم بهتر و راحت تر، ادوات برقی از جمله پخش بسیار با کیفیت با رادیوی دیجیتال و ساب ووفر، فرمان با دوام تر و با کیفیت تر ، صدای داخل اتاق کمتر و شیشه های ضد uv و طراحی و چیدمان بهتر و کاربردی تر و آپشن های چندی که کره ای رقیب از آن بی بهره است .
        از نظر هندلینگ و موتوری هم که ام جی حرفی باقی نگذاشته و برتری بی چون و چرایی دارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mehrbod

          ۱۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (242 ديدگاه)

          رادیو ماهواره ای درسته و نه دیجیتال !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. AREF

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من فکر کردم به خاطر این سان مارتین تست رو توی اصفهان گذاشتن!!
    ولی باید در آزمایش ، خودروهای محبوب کیا و هیوندای هم باشن تا طرف بفهمه که توی بسیاری از حجم های تزیینات داخلی، خالی است و کره ای های محبوب هم توپر نیست..
    یکی به این دوستمون بفهمونه که تا سه چهار سال دیگه ، خودرو بدون سیستم توربو نخواهیم داشت و ام جی بعنوان خالق این مکانیزم ، در بین بسیاری از کارخانه ها پیشتاز بوده و دیگه ایراد گرفتن به توربو ام جی ، خنده داره!!
    یکی به ایشون بگه که ساخت چین یعنی چی وو .. که این حرف های بچه گانه و عوامانه در یک سایت تخصصی ، ” متصاعد” نشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ام جی خالق توربو نیست. رنو خالق توربو هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نسبت به قمیتش ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mehrbod

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    همین آزمون در یک مرکز به نام MG Driving Experience Center در تایلند به شکل مطلوب و با ویژگی های جذاب و در پیستی کوچک (در حدود پیست آزادی!!) با تمامی گونه های MG (ام جی 3 و 6 و GS و GT) انجام می شود . این مرکز با اتاق آموزش برای خریداران و تریا و فروشگاه لوازم جانبی ، در تمام سال سرویس می دهد و برای مشتریان بسیار جذاب است . عکس ها فیلم های این مرکز در سایت ها اجتماعی ، برای MG سواران بسیار آشناست :
    https://www.instagram.com/explore/tags/mgdrivingexperiencecenter/
    به هر حال حرکتی در کشور از سوی نمایندگان خودرو ها آغاز شده که بسیار ابتدایی ولی پسندیده است .
    کاش این گونه کارها (Book a test drive) پیش از رکود کنونی در بازار خودروها انجام می شد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قبل از خرید این خودرو خیلی تحقیق کردم و تا حدود 250 برای یک ماشین شاسی بلند خواستم هزینه کنم. سراغ هر کدام از خودروهای کره ای رفتم نظرم را جلب نکرد. تا این خودرو را انتخاب کردم. حدود چهار ماه نزدیک به 13000 کیلومتر رانندگی کردم و راضی راضی راضی هستم. بدون هیچ گونه تعصب. تا حالا که خوب بوده. من تا حالا که عمر کرده ام از هیچ انتخابی پشیمان نشدم. به امید خدا از این بکی هم پشیمان نخواهم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    من کامنت های دوستان رو خوندم و متوجه شدم بعضی از افراد متاسفانه از روی تعصب بیخودی که حالا یا خودشان و یافامیلشان MG دارند نظر می دهند واقعا این کار درستی نیست که از MG یک خدا ساخته اید و اکثرا هم موافق هستند با این عزیزان ببینید بنده طرفدار خودرو یا شرکت و یا کشور خاصی نیستم اما این مقایسه های از روی تعصب و بعضا خودخواهانه واقعا حرکت مناسبی به نظر نمی رسد این که بنده خدایی از سیستم توربوی ام جی یک خدا ساخته یا بنده خدایی که کیفیت اجزای داخلی MG6 رو بهتر از سراتو میدونه در حالی که خود سایت های خارجی کیفیت سراتو رو از بسیاری از رقباش بهتر میدونن که خودروهارو از نزدیک هر روزه آزمایش میکنن اونوقت ما در اینجا نشسته ایم و به دلخواه خودمان نظر می دهیم ممکن است که بگویید نه ما داخل این خودروها نشسته ایم و با دانسته هایمان نظر می دهیم اما کسی که بخواهد این خودروها را بخرد قطعا به سایت های خارجی و حتی معتبر ایرانی خودمان و بررسی های آنها توجه خواهد کرد در نهایت بابت این نقد و بررسی که در اصفهان انجام شده سپاسگزارم همچنین از آقای امیر دهقان دستگردی بابت قرار دادن این مقاله نیز در سایت ممنونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AREF

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      احیانا فکر نمیکنی خودت داری از روی تعصب نظر میدی و اون “سایت های خارجی”!! فقط برای توجیه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Developer

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      وقتی حرف از سراتو زدی فهمیدم همون sunmartin هستی ! بسه دیگه هر جا اسم خودرو چینی میاد شما اونجا هستی و از سراتوی خودت تعریف میکنی و اون ماشین رو میکوبی…
      دیگه الان هر آدم منطقی میدونه کیفیت یه کالا رو به هیچ عنوان نمیشه از رو کشور سازنده قضاوت کرد
      امیدوارم دوستان متعصب این طرز فکر رو بذارن کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نریمان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      آقا محمود گل ، سند بیار مثل من که قابل مقایسه باشه ، به نظر تعصب رو امثال شماها دارید .
      – اتو اکسپرس

      در سال ٢٠١۵ ، همین سایت تخصصى اتواکسپرس ، در نظر سنجى ۶١٠٠٠ انگلیسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ۶ در مقام ٢9 قرار گرفت به شرح ذیل :
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
      در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality

      جمع بندی کلی :

      Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71
      MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77
      MG MG6 – امتیاز 90.52% مقام 29 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.47
      Kia Cee’d – امتیاز 89.91% مقام 39 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.63
      Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
      Kia Sportage – امتیاز 86.47% مقام 122 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
      Hyundai ix35 – امتیاز 86.38% مقام 124- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.6
      Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46
      Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22

      موارد فوق نشان دهنده آنستکه که ام جی 3 و 6 نه تنها از نظر کلی چیزی کمتر از کره ایها ندارند بلکه از نظر کیفیت ساخت هم کمتر نیستند همچنین ام جی 3 که شما از نظر کیفیت نظر منفی دارید ، مردم انگلستان که در کشور آزاد از نظر انواع خودرو قرار دارند و سایت اتواکسپرس به هیچ وجه با شما موافق نبوده و بلکه از نظر کیفیت ساخت برتر از هیوندایی آی 20 و کیا ریو و پیکانتو میبینند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    شما بفرمایید تعصب من بر روی چه چیزی است و چی باعث شده که شما این گونه فکر کنی مگر من چه پدر کشتگی با برند MG دارم که بخواهم از این برند بدگویی کنم بنده فقط از روی تجربه و تحقیق حرف می زنم با مطالعه ی منابع دیگر و این که من بخواهم از MG خوب یا بد بگم چیزی به من نمیرسه گفتم صرفا اطلاعات بعضی از دوستان با توجه به نظراتشان کامل نیست و از روی دوست داشتن این برند سخن گفته اند ارادت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رادمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ایا میشه روزی را توی این مملکت ببینیم که مشتری مداری سرلوحه کار فروشنده ها باشه چه فروشنده کوچیکش چه بزرگش.
    مرسدس بنز با اون همه اعتبار مشتری که میخواد یکی از خودروهاشو بخره در صورت تمایل مشتری یک نمونه از اون مدل خودرو در اختیارش قرار میده (البته با شرایط خاصی)تا حدود 500-600 کیلومتر با اون مدل رانندگی کنه تا ببینه نظرشو جلب میکنه یا نه. (این شرایط در کشور المان هستش بقیه جاها را نمیدونم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آقایی که از سایت های معتبر میگید,لابد میدونید که همون سایت ها از کیفیت خوب متریال داخلی تو فیس لیفت MG6 تمجید کردن و هر انسان بیطرفی با دیدن مدل فیس لیفت MG6 به این درک میرسه که اگر کیفیت اش بالاتر از سراتو یا النترا نباشه قطعاً پایین تر نیست.من نمیدانم آیا النترا متریال داخلی با کیفیتی داره؟؟؟داشبورد النترا از چرم ناپا ساخته شده؟؟؟بهتر هست بررسی های النترا رو تو یکی از سایت های داخلی ببینید که از کیفیت پایین و سروصدای النترا گفته.
    والا MG gs رو سایت های خارجی بررسی کردن که تو همین سایت موجود هست و نکته اینجاست که هیچکدام به اندازه دوستان ام جی ستیز از کیفیت داشبورد انتقاد نکردن
    مشکل کره ای سوارها با ام جی سر اینست که نه از لحاظ شتاب و سرعت و نه هندلینگ و سواری حریف اش نمیشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ام جی واقعا ماشیناش خیلی خوبه..از بقیه برندای چینیدیگه خیلی خیلی بهتره از همه نظر چون هنوزم اصالت اروپا رو داره تو خودش..استاندارهای اروپا و…
    حیف این برند که افتاد دست چینی جماعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. جعفر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با وجود ام جی GS بخدا …کسی بره راو4 بخره اونم با این قیمت فضایی. ام جی هم موتور قوی تر داره و هم هندلینگ بهتر.
    ام جی6 هم از هر نظر از کرولا سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (512 ديدگاه)

      ام جی رو با راو4 مقایسه نکن..اصلا هیچ وقت ام جی رو با ی ژاپنی مقایسه نکن…لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AREF

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        حقیقتا MG در این شاسی بلند از منظر فنی ( موتور – گیربکس – مصرف سوخت – خروجی توان و گشتاور – تکنولوژی فنر بندی و دینامیک رانندگی و ..) و زیبایی ، و پخش صوتی ، برتر از شاسی بلند ارزان ( در ایران ، گران) تویوتا به نام راوفور است و با آن قابل مقایسه نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نریمان

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (138 ديدگاه)

        محمد جان ، در جهان اول ، کسی صرفا بخاطر اسم برند یا که کجایی هست ، انتخاب نمیکنه ، جی دی پاور در سال 2014 مقاله ای رو منتشر کرد که اولویت در خرید یک خودرو در آمریکا و اروپا :
        1- قیمت
        2- مصرف سوخت و آلایندگی
        3- خدمات پس از فروش
        4- ایمنی
        5- برند
        هست ، برند ام جی در سابقه خودروهای اسپورت بسیار مشهور است و همراه با برند تویوتا جزو هشت شرکت خودروسازی میباشد که به تکنولوژی شاسی داینامیک احاطه داره .
        ام جی جی اس ، عجوبه ای هست با مشارکت کمپانیهای غول دنیا به شرح ذیل :
        1- موتور و گیربکس ، طراحی مشترک جنرال موتورز و ام جی
        2- شاسی و هندلینگ ، طراحی مشترک پورشه و ام جی
        3- تعلیق و ترمز، طراحی مشترک فولکس واگن ، بی ام دبلیو و ام جی

        بصرف اینکه یه عده دلال و در ادامه عوام این برند رو در ایران چینی میدونند ، نباید قضاوت عجولانه داشت ، هر چند که خود چین تولیدات به روز و با کیفیت زیاد داره .
        جایگاه ام جی 6 از نظر کیفیت در انگلیس :
        http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    دوستان بدانند که نه بنده کره ای سوارم که بخوام ازشون تعریف کنم نه برام مهمه که حالا به قول شما ام جی از سراتو که هیچ از سیویک و مزدا 3 هم بهتر باشه که در حقیقت امر این گونه نیست اما فقط میگم با توجه به مقاله هایی که در مورد مقایسه ی خودروهای سگمنت c در گذشته مطالعه کردم کیفیت اجزای داخلی سراتو از بقیه ی رقبا بهتر بود در حالی که بنده خودم تو این سگمنت انتخابم سیویک و مزدا 3 هست و دیگر هیچ و ضمنا به دوست گرامی امیر حسین عزیز که صحبت از النترا به عمل آورده بود باید خاطر نشان کنم که بنده اصلا در کامنت بالا هیچ صحبتی از النترا به میان نیاوردم ولی متاسفانه شما متن را کاملا مطالعه نکردی و فقط از روی تعصب بر علیه من سریع جبهه گرفتی همچنین بنده فیلم بررسی النترا در تهران رو که توسط سایت خودروبانک گرفته شده رو در گذشته دیده ام و به همین دلیل در کامنت بالا صحبتی از النترا به میان نیاوردم چرا که همچون گفته ی شما در آن فیلم از کیفیت نامناسب اجزای داخلی النترا صحبت به میان آورده شده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Road

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سگمنت امجی ۶ ، d، هست و قیمتش از همه اونها خصوصا مزدا خیلی بالاتره و البته از نظر شتاب و هندلینگ و فنی
      برای سراتو هم تست گذاشته
      من قصد خرید ام جی ۶ رو دارم به نظرم تو این رنج قیمت رقیب نداره و واقعا اگه برم ماشین های دیگه بخرم تو این قیمت همه این تکنولوژی ها رو از دست میدم و
      نسبت وزنی ام جی ۶- ۵٠ به ۵٠ در عقب و جلو هست
      شاسی هوشمند دینامیک!!
      شتاب و کشش فوص العاده که ماکسیما ی اتو با اون مصرف و شتاب و موتور پیشش حرفی برای زدن نداشت
      هندلینگ و ایمنی بالا ترمزهای هوشمند esp tc
      زیباییش هم که عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نریمان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      دوست عزیز ، مقاله رو میکنی لطفا از جاهای تخصصی و معتبر مثل اتواکسپرس :
      مزدا 3 رو نمیشه با ام جی 6 مقایسه کرد چون تو یک کلاس خودرویی نیستند ، مزدا 3 یک سدان سگمنت C کامپکت هست و ام جی 6 یک سدان سگمنت D اسپورت ، جدا از قدرت و گشتاور بالاتر ام جی 6 نسبت به مزدا – MKII -3 مدل رایج در ایران، سیستم تعلیق ، ابعاد کابین ، هندلینگ فوق العاده ، استهلاک پایین در سطح بالاتری نسبت به مزدا 3 قرار دارد .
      اینکه بنده و شما چه میگوییم به عنوان مصرف کننده ملاک نیست و باید به سایت های تخصصی معتبر از جمله اتو اکسپرس رجوع کنید ، بنده به شخصه به برند مزدا احترام میذارم ولی برخی کاربران مزدا با لحن صحبتشون ، فقط باعث خدشه دار شدن وجاهت عزیزانی میشوند که مزدا سوارند ، سایت معتبر اتو اکسپرس از 50 هزار دارنده خودرو از 33 برند مورد تایید این مجله تخصصی ، از طریق پرسشنامه بهمراه VIN ماشین خود نظرات رو اخذ و پس از بررسی تخصصی و کارشناسی اعلام نتیجه کرد آنهم به صورت کلی و جزیی در ده حوزه :

      – ارزیابی کلی :

      ام جی 6 : 90.92 جایگاه ششم
      مزدا 3-ام کی 2 : 89.55 جایگاه 21 م

      – reliability – قابل اطمینان

      ام جی 6 : 94.11 جایگاه 44 م
      مزدا 3-ام کی 2: 95.5 جایگاه 21 م

      – Build quality – کیفیت ساخت

      ام جی 6 : 89.26 جایگاه 85 م
      مزدا 3-ام کی 2: 91.46 جایگاه 69 م

      – Running cost – هزینه استفاده

      ام جی 6 : 83.51 جایگاه 39 م
      مزدا 3-ام کی 2: 78.25 جایگاه 100 م

      – Performance – سطح کارایی و عملکرد

      ام جی 6 : 90.74 جایگاه 33 م
      مزدا 3-ام کی 2: 86.75 جایگاه 78 م

      – Road Handling – هندلینگ

      ام جی 6 : 98.11 جایگاه اول لیست
      مزدا 3-ام کی 2: 91.69 جایگاه 31 م

      – Ride Quality – کیفیت سواری

      ام جی 6 : 94.95 جایگاه 3 م
      مزدا 3-ام کی 2: 84.32 جایگاه 89 م

      – Ease of Drive – راحتی رانندگی

      ام جی 6 : 91.72 جایگاه 84 م
      مزدا 3-ام کی 2: 90.67 جایگاه 114 م

      – Seat Comfort – راحتی صندلیها

      ام جی 6 : 94.95 جایگاه 10 م
      مزدا 3-ام کی 2: 88.21 جایگاه 109 م

      – Practicality – عملی

      ام جی 6 : 95.79 جایگاه 18 م
      مزدا 3-ام کی 2: 90.30 جایگاه 73 م

      – In cat Technology – تکنولوژی داخل ماشین

      ام جی 6 : 88.63 جایگاه 32 م
      مزدا 3-ام کی 2: 85.65 جایگاه 72 م

      با توجه به موارد فوق و بررسی های کارشناسان متخصص اروپا و نقطه نظرات دارندگان خودرو در مهد صنعت ، میبینید که جایگاه ام جی 6 در بیشتر موارد خیلی بالاتر از مزدا 3 هست . در ضمن میتوانید از طریق لینک زیر نتایج را خودتان ببینید و لیست خودروها رو هم مشاهده کنید .
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AREF

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        نریمان جان الانه که بیان بگن : اتو اکسپرس هم معتبر نیست و چه بسا اونم یه مدیای چینیه و انگلستان همچین جای مهمی نیست و فقط یه جزیره کوچک در غرب آفریقاست و ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. Ali

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ام جی برند معتبر و پر افتخار انگلیسی هست، مطابق تست های حرفه ای ایرانی قایلیت ها و حس رانندگی خودروهای ام جی فقط با خودروهای المانی قابل مقایسه هست
    گرچه کیفیت داشتبورد جی اس مثل هم رده های قیمتی خودش از کره و یا حتی ژاپن هست ولی این ضعف شرکت وارد کننده هست که برای بازار ایران و همچین خودرویی با موتور و گیربکس، ایمنی و شاسی پیشرفته کیفیت داشتیورد رو بالاتر میبورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. h.p

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت دوستان گرامی
    باید قبول کنیم افت هر مباحثه ای تعصب است ، و باید بدونیم که انتظارات هر کس از خودرو متقاوته … یکی شتاب می خواد… یکی جادار بودن …. دیگری کیفیت کابین و لذت رانندگی …مصرف سوخت و….
    من حدود 7 ماهیه این ماشین رو (6 نیو ) خریدم بجز موارد خیلی کوچیک در سیستم صوتی تا الان مشکلی نداشتم ، ماشین بی ازاری ، که هم برای رانندگی با هیجان و رانندگی آروم مناسبه و از همه مهمتر هندلیگ و لذت رانندگی هر زور بیشتر جذبم می کنه ؛

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      واقعاً MG6 نیوفیس ایرادات قدیمی رو برطرف کرده و دیگه هیچ جای بحث و ایرادی باقی نمانده,گیربکس که عالی عمل میکنه و امکانات جدیدی هم اضافه شده که خرید ام جی رو امری منطقی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Pony car

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ام جی اگر یک خط تولید زپرتی تو بریتانیا نگر میداشت و هر از چند گاهی چندتا ماشین تولید میکرد جایگاه خودشو بالاتر میبرد برای دل خوشی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      دوست کم مطالعه و کم آگاه ، جناب سان مارتین و یا پونی و یا هر اسم دیگر که بر نظرات بدون استناد و واقع خود می گذارید..
      میدانید لانگ بریج کجاست؟
      میدانید استان بیرمنگام کجای “جزیره کوچک انگلیس”!! (به نقل از یکی از روزنامه های ..) است؟
      صنایع بریتانیا را می شناسید؟؟
      خط تولید زپرتی؟؟!!!
      کارخانه MG با سالن های گوناگون و ساختمان های فراوان و سه خط تولید MG3 و MG6 و MG GS در سه سالن غول پیکر در کنار پل قدیمی لانگ بریج (پل روی خط راه آهن بیرمنگام) ، بیش از 92 سال است که آنجاست و مشغول ساخت محبوب ترین خودروی این کشور است.
      اندازه این کارخانه از اندازه کارخانه لندروور که در همان نزدیکی است، بزرگتر است و اگر لندروور را هم نمی شناسید ، کارخانه MG و مرکز طراحی و مهندسی آن و سایر ساختمان های اطراف و از جمله دانشکده طراحی MG در غرب مجموعه ، در مساحتی نزدیک (غیر قابل قیاس در محتوی) به سایپا در جاده مخصوص است که شما با خودروتان حتما این خودروساز را می شناسید!
      بیشتر کسانی که این خودرو را دارند، اگر از روی آگاهی و شناخت آنرا خریده باشند و کمی هم مایه فنی داشته باشند ، به نوعی شیفته آن شده و سالیان زیادی آنرا نگه داشته و از آن لذت برده اند… شاهد این ماجرا تعداد بسیار زیاد اعضای کلاب MG در سراسر دنیاست که در نوع خود، رکورد دار است .
      تعداد کلاب های MG در آمریکا در ایالت های گوناگون و تعداد اعضای آنها، تعجب آور و خیره کننده است.. (خودرویی که بعد از دعاوی حقوقی در خاک آمریکا ، از تلاش برای ورود به آن بازار در سالهای دور، سرانجام صرفنظر کرد.)
      کلمه Fall in love که در تبلیغات این شرکت هم بکار گرفته می شود ، حقیقتی انکار ناپذیر است. این خودرو در ذات خود ( شاید اصالت و طراحی ) چیزی دارد که در مالک خود و به زعم سایرین ، گونه ای تعصب ایجاد می کند.. و نظرات مغرضانه و پوچ را برنمی تابد و پاسخ می دهد.
      کسیکه باله را می داند و می فهمد.. کسیکه اپرا و تیاتر را علاقمند و پیگیر است.. کسیکه موسیقی ارزشمند گوش می دهد و یا می نوازد.. کسیکه شکسپیر می خواند.. را نه افرادی که گانگ نام استایل و جومونگ و .. گوش داده و نگاه می کنند ، می فهمند و نه میتوان به آنها فهماند..
      پس اگر در حد فهممان نظر می دهیم ، دست کم دروغ ها و نا آگاهی هایمان را برای خود “نگر” داریم..!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AREF

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        جناب مهربد
        جسارتا اون دانشکده علمی کاربردی (بورنویل) که فرمودید در شرق کارخانه است!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sunmartin

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        چقدر متعصب هستید جالبه در مورد برندی که رنکینگ ها اصلا شرکت داده نمیشه من و سایر علاقه مندان هم به موزیک کلاسیک علاقه مندیم و جالبه بدونید بنده نوازنده پیانو هستم و خبری از گانگ استایل و غیره نیست موسیقی مورد علاقه ما باب دیلان و لونارد کوهن و بیل ویترزه..پس بهتره کمی مودب باشی و جسارت توجیهی خودت زمانی ارائه بدی که در مورد طرف مقابل اطلاعاتی داری و نه اینکه چشم ها را ببندی و با تایپ فریاد برآرری ،بحث خودروی ام جی بحثی تکراری هست حتی برادران مدیا موتورزی هم کاملا ازین موضوع آگاه هستن که MG کاملا چینی هست پس بواسطه تیم طراحی بیرمنگان و …نمیشه اینخودرو که تحت مالکیت saic موتوره را انگلیسی قلمداد کرد اگر اینطوره خودروی jac و بطور مشخص جک اس5 و جی 5 دو خودروی ایتالیایی هستند چون موسسه پینین فارینا هر دو را طراحی کرده اما نه این خودرو 100% چینیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نریمان

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (138 ديدگاه)

          سان مارتین ( کوروش از اصفهان که ریو سوار هستی ) به خدا زشته ا… اصلا این برند چینی و بدرد نخور ، تو چرا اینقدر بال بال میزنی و هر جا اسمش میاد ، ظاهر میشی ؟!!!!
          تو هنوز فرق طراحی و مهندسی توسط دفتر اصلی یک شرکت که سالها تجربه و دانش را بهمراه داره رو با یک طراحی اجاره ای نمیدونی ، مثلا یه کم دانشی بیاید و بگوید که ولوو هم چینیه عین جک یا اپل هم چینیه عین جک !!!!! چون فقط اینا تو کشورهای سوئد و آمریکا طراحی شدند عین جک تو ایتالیا و ….

          – مطابق بررسیهاى تخصصى سایت بسیار معتبر auto express که هم سطح سایت تخصصى اتوکار و وات کار میباشد و نظرات این سایت بسیار در اعتبار برندهاى خودرویى در اروپا تاثیر گذار هست ،
          برند MG چهارمین برند ارزشمند و قابل اطمینان سال ٢٠١۵ بازار انگلستان با حضور ١۵٠ برند انتخاب شد ، حتما میدانید که بازار خودرویى انگلستان ، اولین و سختگیرانه ترین بازار اروپا و چهارمین بازار بزرگ دنیاست :

          http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2015

          در ضمن در این رده بندى ، برند کیا مقام ١٩ م و هیوندایى مقام ٢١ م را بدست آوردند .

          من اگر جاى دوستان ام جى ستیز و دلالان کره اى بودم ، به مدت یکسال وارد اینترنت نمیشدم و نت م رو خاموش میکردم و عزلت نشین میشدم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AREF

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          تو واقعا فرق یک دفتر طراحی بنام پنین فارینا که کار سفارشی طراحی بدنه را برای هر کارخانه ای در دنیا را که خود امکان و توانایی طراحی نداره، انجام میده با یک کارخانه چند هکتاری که برند خود را طراحی و میسازه و در آن کارخانه بزرگ و با قدمت چند دهه، یک دفتر طراحی هم از مهندسان همان کشور کار طراحی را انجام میدهند، نمی فهمی؟؟!!!!
          گوگل ارث داری آدرس بدم ؟؟
          تا از بالا ببینی و دستت بیاد که کارخانه ام جی در بیرمنگام کجاست !
          عکسهای سه بعدی هم هست تا عظمت یک کارخانه انگلیسی را با تمام زیر ساخت هایش بفهمی و با یک دفتر طراحی ایتالیایی که متعلق به ماهیندار هند است که هیچ ربطی هم به خودروساز چینی jac ندارد، اشتباه نگیری!!
          آخه چی میگی، خودتو انگشت نمای همه سایت های خودرویی کردی؟؟
          اینترنت برای همین است که اطلاعات را افزایش بده و نه اینکه صبح تا شب توی این سایت ها بدون مطالعه اراجیف بنویسیم ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. road

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (57 ديدگاه)

          باز تکرار مکررات از کره ای پرست گرامی، شما با سراتو خوش باش ولی این هم برای بار هزارم، با ابن تفاسیر ولو مالک چینی با ساخت چین هم چینی هست الان همه چیز تو چین و هند تولید میشه

          ام جی و ولو ساخت چین هستند ولی چینی نیستند
          درمورد ولوی ساخت چین با مالکیت جیلی
          Volvo moved production equipment of the first generation to China and ended Swedish production at the end of 2014,
          ولو تجهیزات خط تولیدش رو در سوید متوقف کرد و به طور کامل به چین برد در سال 2014… ادامه…
          https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90

          Will the U.S. say yes to a ‘Made in China’ car?
          http://edition.cnn.com/2015/04/20/asia/shanghai-auto-show-volvo/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. دانیال

          ۲۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (596 ديدگاه)

          دقت کردین چی شد؟ سن مارتین جای پونی جواب داد. سن مارتین اصّلن پونی نیستا خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نریمان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      پونی کار تو دنده 6 که یه چیز دیگه میگی ،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمدرضا♥BMW♥

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    من ام جی رو BMW ارزون میدونم…مهندسی عالی.طراحی زیبا و ماندگار.کیفیت و دوام خوب.ایمنی بالا.لذت رانندگی.امکانات خوب و…البته از یک ماشین اروپایی همینا هم انتظار میره.
    کسایی که حداقل یه چیزایی از ماشین سرشون بشه میرن طرفش بخاطر همین مشتریاش اکثرا ماشین باز هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من که از ام جی خوشم میاد … بقیه هرچی بگن مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Archi KHAN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    والا این همه نظرات گُهربار میخونه آدم ، دیگه نظر دادنی براش نمی مونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نریمان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پیشنهاد من به سایت خوب پدال اینه که افرادی با ایجاد جو اغتشاش که باعث کم شدن ارزش مطالب میشوند را پایش کنه و در صورت لزوم مطالب غیر حرفه ای ، بچه گانه و تفرقه انگیز رو حذف کنه .
    خود نویسنده مقاله اینهمه زحمت کشیده و مطالب رو جمع آوری و آماده کرده و چند نفر معلوم الحال با قصد خارج کردن مباحث از مسیر اصلی ، با لفظ چینی خواندن که شالوده افراد عوام هست و به قول دوستی :
    سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است.

    سعی در کاهش ارزش این مقاله و دیگر مقاله های سایت وزین و معتبر پدال دارند و باید به حال اینگونه افراد تاسف خورد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اقا نریمان چرا امجی جی اس از نظر قیمت جهانی تو دبی با انگلیس فرق میکنه مثلا تو دبی قیمت امجی جی اس فولش 75000 درهمه و لی تو ایران 162 میلیون و همچنین کوراندو جدید تو دبی فولش 89000 درهمه ولی تو ایران 138 میلیون . 30 میلیون فرق فروش تو ایران نسبت به کوراندو در صورتی که کوراندو تو دبی گرونتره لطفا میشه یکم توضیح بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نریمان

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (138 ديدگاه)

        علیرضا جان ، قوانین گمرکی و مالیاتی هر کشور متفاوت هست ، تا آنجا که من میدانم جی اس به عنوان اولین خودروی کراس اوور برند ام جی ، سعی شده که با قیمت کاملا رقابتی و قابل توجه در بازارهای خارج از ایران ارایه بشه تا بتونه خودنمایی کنه ، ولی در ایران همانگونه که قبلا هم عرض کردم که دامپینگ مادام العمر نیست ، و یک برند بعد از 5 سال ارزیابی بازار ، اگر با دامپینگ موفق به معرفی و قبولاندن محصول خود نشد ، آن بازار را ترک میکند ، برند ام جی توانست جایگاه نسبی خودش را در بازار ایران بدست آورد و به همین دلیل خودروهای جی اس دیگر با دامپینگ وارد نمیشود ، از طرف دیگه سیاست غلط مدیاموتور در قیمت گذاری رقابتی با اسپرتیج و توسان ، باعث شد که خود بنده که به قیمت های گزاف ماشین های کره ای به نسبت ارزششان معترض باشم ، به قیمت این خودرو هم اعتراض کنم ، ولی چه کنیم که واردکنندگان هیچ علاقه ای به برندی که وارد میکنند نداردن و فقط پول هست که حرف اول را میزند .
        در مورد سانگ یانگ کوراندو ، این خودرو با قیمت خوب در ایران ارایه میشود هر چند که از قابلیت های مثال زدنی برخوردار نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. حسام

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    امجی جی اس از نظر فنی خوب کار کرده فقط اگر از نظر زیبای یکم بیشتر کار میکردمخصوصا طراحی عقب خودرو به نظر من زیادی فانتزیه .می تونست فروش خوبی رو تجربه کنه چون که ایرانیها به ظاهر بیشتر توجه میکنند تا به فنی خودرو .
    در ضمن شنیده ها حاکیست که مزدا cx 5 و نیسان قشقای قراره وارد بشه که میتونه تو فروش امجی جی اس تاثیر گذار باشه و فروش این شاسی رو بیاره پاین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جناب سن مارتین گویا نویسنده که کارشناس ارشد حقوق است به اندازه شما از موارد حقوقی سر در نمیاورد که گفته MG همچنان برندی انگلیسی محسوب میشود؟؟؟؟بس کنید آقا,میدانم اگر تمام سایت های معتبر و مؤسسات حقوقی دنیا MG رو برندی انگلیسی بدانند شما و دوستان کره ای سوار همچنان چینی چینی میگویید
    برادرمن,اصلاً MG چینی, هروقت تونستی با کره ای های هم قیمت از پس ام جی بر بیایید و همش تو آیینه ام جی ,نباشید و تو جاده های کوهستانی و سر پیچ ها مثل MG با ثبات رانندگی کنید آنوقت افاضات بفرمایید.بقول دکتر آب رو بریز اونجا که سوخته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا