ام‌جی در تدارک رقیبی برای نیسان جوک

ام‌جی GS جدید برای رقابت با نیسان قشقایی روانه‌ی بازار شده است اما بخش دیگری از بازارهای شاسی‌بلندها وجود دارد که‌ ام‌جی آن را در نظر گرفته است: شاسی‌بلندهای سوپرمینی. معنی سخن آن است که مدل جدیدی از ام‌جی برای رقابت با نیسان جوک در راه است و حتی فضا برای مدل بزرگ‌تری از GS با هفت صندلی وجود دارد.

MG Icon Concept
MG Icon Concept

مدیر بازاریابی ام‌جی گفته که انفجار در محبوبیت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها باعث شده تا این برند نتواند این موضوع را نادیده بگیرد. GS جدید روی پلتفرمی ساخته شده که می‌تواند در مدل‌های کوچک‌تر نیز بکار گرفته شود. بنابراین نسخه‌های کوچک‌تر از همان پیشرانه‌ی 1.5 لیتری بنزینی و گیربکس 7 سرعته ی DCT اتوماتیک استفاده خواهند کرد.

MG Icon Concept
MG Icon Concept

MG Icon Concept
MG Icon Concept

مصرف سوخت حدود 5 لیتری نیز احتمالاً در رقیب جوک دیده خواهد شد اما مسئله‌ی اصلی قیمت است. قیمت آغازی ام‌جی جی‌اس، 3500 پوند کمتر از قشقایی است و بنابراین انتظار داریم که قیمت رقیب جوک نیز بسیار پایین‌تر از این خودرو باشد.

MG Icon Concept
MG Icon Concept

احتمالاً این خودرو در سال 2017 رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود که در طراحی آن از کانسپت ام‌جی آیکون که در موتورشو پکن 2012 رونمایی شد الهام‌گیری شود. خودروی اشاره شده استایل واضحی را با نیم‌نگاهی به MGB GT دهه‌ی 60 میلادی دارد اما در قامت یک کراس‌اوور عرضه شده است.

mg-icon-1
پلتفرم یاد شده همچنین می‌تواند در خودروهای بزرگ‌تر نیز بکار گرفته شود که به این معنی است که ما حتی می‌توانیم انتظار رقیبی 7 سرنشینه برای نیسان X-Trail را نیز در آینده داشته باشیم؛ اما طرفداران دوآتشه‌ی ام‌جی از شنیدن تمرکز این برند روی شاسی‌بلندها و افزایش هزینه‌های رودستر دو سرنشینه ام‌جی خشنود نخواهند شد.

New MG GS 2016
New MG GS 2016

از زمان مرگ مدل ام‌جی TF در سال 2010، طرفداران این برند در حال بی‌تابی برای عرضه‌ی خودروی اسپورتی چون MGA، MGB، MGF و TF هستند. مدیر بازاریابی ام‌جی به ما گفت که خودروی اسپورت جدید در آینده عرضه خواهد شد اما تا چند سال آینده که این برند روی بخش‌های جذابی چون بازار شاسی‌بلندها تمرکز دارد این اتفاق رخ نخواهد داد.

MG TF
MG TF

او اضافه کرد که چین بازار خوب‌تری برای خودروهای اسپورت است و کمپانی مادر ام‌جی یعنی سایک در حال بررسی خودروی TF جدید است اما باید این خودرو نه‌تنها برای بازار انگلستان بلکه برای کل جهان جذاب باشد. کراس‌اوور جدید ام‌جی بخشی از برنامه‌ی اعلامی ام‌جی است. تا پایان سال 2020 ام‌جی نسخه‌های جدید MG3 و MG6 را به همراه شاسی‌بلندهای جدید عرضه خواهد کرد.

MG3 EU6 2016
MG3 EU6 2016

ام‌جی در حال سبک سنگین کردن ورود به بخش خودروهای الکتریکی نیز هست. درحالی‌که این برند هنوز در سال‌های اولیه‌ی رشد خود است اما به نظر می‌رسد که خودروهای جدید با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید در راه خواهند بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

9 دیدگاه

  1. فقط انگلستان
    سوابق: (437 دیدگاه) ,

    لطفا متن رو اصلاح کنید
    قیمت آغازی ام جی GS3500 پوند کمتر از قشقایی است
    قیمت آغازی ام جی جی اس 3500 پوند کمتر از قشقایی است

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Mehrbod
    Mehrbod
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    گونه های TF و Xpower svr افسانه ای و زیبا MG در دهه پیش ، بسیار جایشان خالی است . البته با گرایش مردم جهان به خودروهای بی مایه شاسی بلند ، طبیعی است که MG به روز باشد ولی با وجود خودروهای تویوتا GT ، فیات 124 و مزدا در رده GT های دونفره ، مشخص است که در آینده ای نزدیک شاهد دگرگونی گرایش مردم و افزایش ساخت و فروش خودروهای کوپه ، اسپایدر و کانورتیبل پرتوان و اسپرت جذاب و البته الکتریکی خواهیم بود و SUV ها کنار رفته و کراس اوور ها هم به شکل اسپرت و فانتزی در خواهند آمد .

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      خوددرو های بی مایه شاسی بلند؟ جالبه بی مایه شدن..
      کاربری کوپه و اسپایدر و کانورتیبل پرتوان و اسپرت جذاب و البته الکتریکی به قول خودتون با شاسی بلند یکیه؟ فضای داخلی و فضای بارشون یکیه؟
      فکر نمیکنم بشه این ماشینا رو با هم مقایسه کرد. فکرم نمیکنم بشه به شاسی بلند گفت بی مایه!!!

      از شاهین عزیز هم تشکر میکنم.

      پاسخ
    2. AREF
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      دقیقا..
      هیچ خودرو اس یو وی از ویژگی شاسی اش استفاده نمی شود و فقط برای جنبه های غیر کاربردی اش پول و هزینه پرداخت می شود و جاگیر بودن و مصرف بیشترش، پولی است که بی جهت هدر میره..
      گرایش عوام به این نوع ماشین ها ریشه در مد دارد و اگرنه به قول کلارکسون : درک نمی کنم که برای یک روز بارانی و پیاده روی در گل و لای، چرا باید آدم تمام سال، چکمه و پوتین بپوشد!!

      پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    طراحیش خوبه، ولی نمای جلوییش میتونست بهتر باشه، با این طراحی عقب هم فکر کنم فضای سر برای سرنشینان عقب خیلی کم باشه، به هر حال یه خودروی کوچیکه.

    پاسخ
  4. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عکس پنجمی از بالا که مربوط به کانسپته هست از همه باحال تره.

    پاسخ
  5. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    عقبش ی جوریه

    پاسخ
  6. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    من فکر میکنم اگه ام جی بتونه رودستر ارزون قیمت وارد بازار کنه موفق میشه.درسته بازار کراس اوورها گرمه ولی ام جی به سبب خودروهای اسپرت ارزون قیمت اش مشهور بود
    من واقعاً دلیل گرایش به کراس اوورها رو درک نمیکنم.از دست رفتن هندلینگ و سواری و لذت رانندگی برای کمی ارتفاع بیشتر؟؟؟بدون اینکه هیچ قابلیت مثبتی داشته باشن.ضمن اینکه جرمی کلارکسون میگفت بهترین کراس اوورها هم آشغال اند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.