ام جی

برنامه‌های ام‌جی برای تولید شاسی‌بلند الکتریکی و GS هفت‌نفره

بنا به گفته‌ی مقامات برند ام‌جی، نسل بعدی GS احتمالاً نسخه‌ای ۷ نفره نیز خواهد داشت و تا پایان دهه‌ی میلادی جاری به بازار خواهد آمد.


مدیر ام‌جی استرالیا Zhu Chao در گفت‌وگو با رسانه‌های استرالیایی گفته که نسل بعدی GS احتمالاً نسخه‌ای سه ردیفه خواهد داشت و در جایگاهی بین کلاس‌های شاسی‌بلند بزرگ و میدسایز و مشابه رقبایی چون میتسوبیشی اوت لندر و نیسان X-Trail قرار خواهد گرفت.

علیرغم اینکه مدل کنونی GS تنها همین یک ماه پیش در استرالیا عرضه شده اما نسل جدید اولین شاسی‌بلند ام‌جی در عرض دو یا سه سال آینده تولید خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی یاد شده قطعاً نسخه‌ی سه ردیفه‌ای نیز خواهد داشت و از تمایز بیشتری نسبت به ZS کوچک‌تر برخوردار خواهد بود.


این شاسی‌بلند سه ردیفه ی بزرگ‌تر می‌تواند رقیب خودروهایی چون مزدا CX-9 و تویوتا کلوگر باشد. هرچند معلوم نیست که هر دو خودرو یک زمان عرضه خواهند شد یا خیر.

به همین ترتیب دوقلوی ام‌جی GS یعنی رووی RX5 نیز در نسل بعدی خود طویل‌تر خواهد شد تا پذیرای صندلی‌های بیشتر باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی تمامی الکتریکی نسل کنونی به بازارهایی چون بریتانیا و استرالیا نیز راه پیدا کند.

یک سخنگوی کمپانی مادر یعنی سایک موتور گفته که مدل الکتریکی RX5 برای صادرات در نظر گرفته خواهد شد. البته این خودرو از برند ام‌جی استفاده خواهد کرد و تصویر بهتری از محصولات جهانی این شرکت را به نمایش خواهد گذاشت.

نسخه‌ی بنزینی این خودرو قبلاً در چین فروخته شده و به لطف دستیار شخصی خودرو که به همراه کمپانی علی‌بابا توسعه یافته، اولین خودروی هوشمند دنیا لقب گرفته است. ظاهراً این خودرو برای صادرات نخواهد بود زیرا به احتمال زیاد نمی‌تواند در تست‌های تصادف یورو انکاپ عملکرد خوبی داشته باشد و همچنین از عهده‌ی قوانین آلایندگی یورو ۶ بر‌نمی‌آید.

هرچند، سخنگوی سایک موتور اضافه کرده که نسخه‌ی الکتریکی می‌تواند از تنظیمات فرمان راست بهره ببرد و برای کسب ۵ ستاره‌ی ایمنی یورو انکاپ اصلاح شود.

برند رووی که در سال ۲۰۰۵ توسط سایک به وجود آمد خودروهایی را به فروش می‌رساند که بر پایه‌ی تکنولوژی برند بریتانیایی روور ساخته شده بودند.


این برند چینی قادر به خرید قوانین نام تجاری روور نبود بنابراین بجای آن اقدام به تأسیس برند رووی نمود که در زبان چینی به قدرت باشکوه اشاره دارد.


هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی الکتریکی RX5 به بازار استرالیا راه خواهد یافت یا خیر. البته این بازار برای تمامی مدل‌های شاسی‌بلندی که الکتریکی هستند تشنه است.

Roewe RX5
شایان ذکر است نسل بعدی ام‌جی GS نیز در حوالی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به نمایندگی‌های این شرکت در استرالیا راه خواهد یافت. در ابتدا مدل فیس لیفت شده‌ی GS وارد بازار خواهد شد و احتمالاً از جلوپنجره‌ی سپر سحابی که در مدل کوچک‌تر ZS و کانسپت E موشن دیده شده سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا