ام جی

نگاهی به برند ام‌جی، آنچه بود و آنچه شد

ام‌جی یک برند بریتانیایی ارجمند است… صبر کنید، صبر کنید! ام‌جی یک زمانی یک برند بریتانیایی ارجمند بود؛ اما آیا هنوز هم اینگونه است؟ جدیدترین ساخته‌های ام‌جی دیگر آن چیزی نیستند که شما از چنین برند نمادینی انتظار دارید.

2017-mg6-5
منظور ما این است که محصولات ام‌جی به نوعی جذاب هستند و حدس می‌زنیم اکثر محصولات ام‌جی که قبلاً ساخته شده‌اند نیز جذاب بوده‌اند؛ اما اگر بتوانید از خیر استایل‌های جذب کننده و قیمت نسبتاً مناسب محصولات ام‌جی بگذرید با خودروهایی مواجه خواهید شد که این روزها با انتظارات همخوانی ندارند.

2017-mg3-12
بخشی از موضوع به خاطر این است که برند ام‌جی (که حالا چینی شده) چندین سال است که محصولات خود را بدون ایجاد تغییراتی بزرگ عرضه می‌کند.
زمانی که این محصولات عرضه شدند از نظر جهانی عقب‌تر از زمان خود بودند؛ بنابراین تصور کنید زمانی که ام‌جی محصولات خود را به نام تماماً جدید به بازار می‌فرستد، در صنعت بسیار رقابتی امروز چه شکلی به نظر می‌رسند.

2017-mg6-hero3
ام‌جی ۶ در سال ۲۰۱۳ در بازار استرالیا عرضه شده و تنها تعداد معدودی از آن فروخته شده است. علت اصلی فروش پایین ام‌جی این است که در بازار حضور ندارد و هیچ‌کسی نمی‌داند که این برند بازگشته است. شاید هم برخی افراد اصلاً ام‌جی را نشناسند!

2017-mg6-49
البته بخش دیگر عملکرد ضعیف ام‌جی در بازار به خاطر خودروهای کم‌ارزش آن است. گزینه‌ی اتوماتیکی وجود ندارد اگرچه که این موضوع با روانه شدن نسخه‌ی فیس لیفت در اواخر سال ۲۰۱۶ تغییر یافت. همچنین ام‌جی ۶ از نظر کیفیت ساخت و ارزش باقی مانده نیز در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

MG6 Facelift 2016
ام‌جی ۶ گران‌بها نیز هست و بهای مدل پایه‌ی آن از ۲۱۹۹۰ دلار (استرالیا) آغاز می‌شود و در مدل فول به ۲۵۹۹۰ دلار می‌رسد.
ما با محاسبه به این نتیجه رسیدیم که نسخه‌ی فول چنین خودرویی نباید ارزش بالاتر از ۲۲ هزار دلار داشته باشد. ام‌جی برند جدیدی برای افراد زیادی بوده و اطلاع زیادی از آن وجود ندارد.

2016 MG3
مدل ارزان‌تر یعنی ام‌جی ۳ نیز علیرغم بهای آغازین ۱۳۹۹۰ دلاری بازهم گران است. بله خودرویی با بهای زیر ۱۴ هزار دلار هم گران است بنابراین این به شما می‌گوید که با چه خودرویی طرف هستید.

2017-mg3-59
ام‌جی ۶ چندین سال پیش عرضه شده اما ام‌جی ۳ مدل جدیدتری است و برای این خودرو گیربکس اتوماتیک به عنوان آپشن در دسترس نیست! ملاحظه کنید! در بازاری که حدود ۸۵ درصد خریداران گزینه‌ی اتوماتیک را انتخاب می‌کنند مدلی از ام‌جی حضور ندارد.

تنها این نیست. در خودروی ارزان‌تر آپشن دوربین دید عقب وجود ندارد و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری آسمی آن احتمالاً بدترین پیشرانه‌ای است که امروزه عرضه می‌شود؛ و درحالی‌که اکثر خودروهای مدرن مجهز به گیربکس دستی سواری و رانندگی آسانی دارند اما این یکی باعث می‌شود همانند یک آماتور رانندگی کنید.

Euro-spec MG3 2014
اوه! این را هم گفتیم که آیا ام‌جی ۳ توانسته تنها ۳ ستاره را از تست‌های تصادف یورو انکاپ در سال ۲۰۱۲ کسب کند؟ به یاد داشته باشید که تست‌های ایمنی امروزی نسبت به آن زمان ارتقا یافته بنابراین شاید در تست‌های امروزی نیز نتواند همان ۳ ستاره را بدست بیاورد.

MG3 EU6 2016
ما می‌دانیم که افرادی در بازار دوستدار برند ام‌جی هستند و خودروهای مدرن این شرکت را تحسین خواهند کرد؛ اما تنها این را در نظر داشته باشید خودروهایی که هم‌اکنون در بازار استرالیا فروخته می‌شوند نه جدید هستند و نه مدرن.

MG6 facelift 2015 Interior
اگر ام‌جی بخواهد آب رفته را به جوی برگرداند و جبران مافات کند بیشتر از آنکه شبیه یک توزیع کننده باشد باید زیر کنترل کمپانی مادر بوده و خودروهای خود را با گارانتی و کمک‌های جاده‌ای ۶ ساله عرضه کند.
این میزان گارانتی بد نیست و در واقع بهتر از برندهای بزرگی چون فورد، هولدن، هوندا، سوزوکی، نیسان، مزدا و تویوتا است؛ اما آیا این راه‌حل برای خرید خودروهای ام‌جی کافی است؟ احتمالاً نه! مگر اینکه شما دوستدار واقعی خودروهای جالب باشید…
اگر دنبال خودرویی ارزان‌قیمت هستید، گزینه‌های بسیار بهتری نسبت به ام‌جی ۶ یا ۳ وجود دارند.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    دوستان مدلای ام جی ۶ که در ایران هستند لیفت بک و صندوقدار هستند؟ نسخه فیس لیفت تو ایران از چه سالی اومد؟ یه توضیح کوتاه بدین ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. كوروش

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    ماشین مارو کلا بردید زیر سوال خخخ
    البته این مقاله برای مدل های بازار استرالیا نوشته شده بود و بجز موتور ام جی ٣ بقیه اش رو قبول دارم موتور ١.۵ ام جی ضعیف که نیست هیچ کدوم از رقباش(توی ایران) اصلا نزدیکش هم نیستند یعنی میراژ و مزدا ٢ و پیکانتو و i20 اصلا توی شتاب و سرعت نزدیک ماشین من هم نمی توانند بیاییند توی جاده دماوند که چند بار با i20 و میراژ توی سربالایی حرکت کردم صدای موتور میراژ تا توی اتاق ماشین من می امد ولی راه نمی رفت البته خودم هم با میتسوبیشی رانندگی کردم واقعا موتورش تعریفی ندارد بقیه مواردی که مقاله گفته درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (358 ديدگاه)

      درسته من با حرفتون کاملا موافقم ،این مقاله یه جوری هویت ام جی رو برده زیر سوال ،فکر کنم توی همین پدال بود یا جایی دیگه خونده بودم با کیفیت ترین خودروی ورودی از چین به ایران از دید مشتری ام جی بوده،من خودم واقعا دوستش دارم ،درسته واگذار شده به چین ولی همچنان همون ام جی ،درسته دیگه خودروهای خاص اون زمانو نمیسازه ،ولی هنوزم خودروهای کوچیک شهری ولی با کیفیتی میسازه ،با این پولی که قراره بین خودروهای چینی وایه خرید بدین ام جی بهترین گزینست
      جیلی هم خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بنظر من برای کوتاه مدت بهتره ام‌جی چنتا موتور و پلتفرم ارزان و خوب که از زمان خودشون جلوتر هستند رو از برند های معروف و کم اصطحلاک بخره و با تبلیغ و افزایش گارانتی ، کار خودش رو پیش ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    یادمه بر سر برتری سراتو و الانترا با امجی 6 با چند کاربر درافتاده بودم که تا تونستن به من ناسزا و تهمت زدن بهر حال “همه میدونن امجی حرفی در مقابل کیا هیوندای” نداره و من قبل از خوندن این مقاله بصورت عملی به این نتیجه رسیده بودم هنگامیکه با امجی 6 یکی از اطرافیان مسیری شخصا طی کردم و کیفیت بسیار پایین تریم داخلی و خارجی و تیز عملکرد عجیب ترمز این خودرو بررسی کردم و تنی چند از خودرونویسان و افراد دست به آچاز و فنی صحبت کردم بی تردید به نتایج شایانی رسیدم امجی در طراحی و کیفیت حداقل یک دهه از محصوللت کره ای و ژاپنی عقب ار و حدود 3 دهه با محصولات آلمانی فاصله طراحی داره از لحاظ ماتریال و کیفیت هم اظهر من الشمس

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نویدی

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      ما که ندیدیم کسی ناسزا بگه!
      .
      .
      .
      مقاله خیلی ناقصه و فقط نیمه خالی لیوان(چینی بودن برند ام جی) دیده شده.
      اشاره شده که ام جی ۳ دو ستاره ایمنی از یوروانکاپ گرفته(سال۲۰۱۲)!! ولی هیچ اشاره ای به کسب ۵ ستاره ایمنی توسط ام جی ۶ نشده!
      شاسی ام جی۶ و تمام محصولات mg انگلیسیه.
      بهتر بود توی مقاله به قدرت،شتاب،هندلینگ و آپشن های mg6 درمقایسه با خودروهای هم رده و هم قیمت اشاره میشد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (45 ديدگاه)

      منتظر کامنت های شما زیر این پست بودم. وقتی ام جی 550 سال 2009 با گیربکس 5 دنده و موتور توربو اومد ایران، هنوز گیربکس سانتافتونم 4 دنده بود. پس خواهش میکنم این حرفاتونو برا خودتون نگه دارید. مهمترین بحث این سایت ارزش باقی مانده محصولات ام جی بوده ک تو ایران هم این وضع هست.ولی از نظر فنی و ایمنی هیچ ایرادی ب محصولات ام جی تو ایران وارد نیست. بجز مدل 3 البته

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      این متن مربوط به بازار خارجه که همه نوع خودرویی مردم قادرن بخرن. تو بازار ایران تعدد خودرو کمه و ام جی از غالب خودروهای موجود بهترن. از سوی دیگر ام جی 6 از سراتو و الانترا بهترن. اگه نویسنده از بدی های خودرو گفته در قیاس با خودروهای مناسبت تر و با کیفیت تر گفته نه سراتو و الانترا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Madjid

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    MG رو دوست دارم و قبولش دارم ، البته به عنوان یک خودروساز چینی ، مثل جیلی و FAW .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اره منم قبول دارم ام جی رو دیگه نمیشه یه ماشین اروپایی دونست ولی به نظرم میشه یه ماشین خوب و با کیفیت چینی دونستش مالکش خودروسازی سایک چند وقت پیش یه سرچی راجع بهش زدم هشتمین خودروساز دنیا از نظر وسعت بود و سالی چهار میلیون خودرو تولید میکنه بالاترین تیراژ رو بین تمام خودروسازان چین داره این برنامه ای هم که واسه ایران دارن برنامه بدی نیست میخوان بیان مدلاشون رو تو ایران تولید کنن و ایرانو بکنن یکی از پایگاههای صادراتیشون همین ام جی 360 که اولین محصولشون قراره باشه تو ایران برای اولین باره که تو دنیا عرضه میشه یکسال دیگه هم قراره از ایران صادر بشه نمیگم ماشیناشون خیلی عالین ولی به نظرم اگه قراره چینی ها تو بازار ما باشن حداقلش خوباشون باشن الان به نظرم بین اونایی که تا حالا اومدن ایران BYD وسایک(ام جی ) و چانگان فعلا چینی هایین که باز میشه یکم روشون حساب کرد چون بالاخره اینا تو دنیا مقبول ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mehrbod

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (242 ديدگاه)

    نخست بگویم که من چند سالی ام جی ها را سوار می شوم و به هیچ روی با موارد این مقاله که بخش هایی از آن اشتباه و بد ترجمه شده و بخش هایی هم مربوط به گونه های بی آپشن بازار استرالیاست و ربطی به گونه های دنده اتوماتیک ایران نیست ، موافق نیستم..
    در جایی در مقاله ترجمه شده که : ” بخشی از موضوع به خاطر این است که برند ام‌جی (که حالا چینی شده) چندین سال است که محصولات خود را بدون ایجاد تغییراتی بزرگ عرضه ..”
    که این برگردان با نوشته اصلی همخوانی ندارد و در پرانتز گفته نشده : که حالا چینی شده بلکه در متن انگلیسی اشاره شده که چینی ها چنین کرده اند و داخل خط تیره به فاعل جمله اشاره شده و نه آنچه مترجم دوست داشته که بنویسد..!!!
    مورد دوم تست یوروانکپ MG3 است که به راحتی در سایت آن هم مشخص است که مربوط به سال 2014 است و در سال 2012 انجام نشده است :
    http://www.euroncap.com/en/results/mg/3/7878
    حتی اگر دقیق تر هم به تست نگاه کنیم و ریز نتایج را ببینیم ، مشخص است که MG3 یک ستاره خود را به دلیل نداشتن محدود کننده سرعت و آلارم سرعت از دست داده است و این مورد را سایت MG بریتانیا اشاره کرده… ضمنا امروزه بیشتر سوپر مینی ها ، 3 الی 4 ستاره دارند و برخلاف اشاره نویسنده سایت caradvice ، استانداردهای سال 2014 تا 2017 ، هیچ تعییری نداشته و اساس فکر ایشان تست سال 2012 بوده که در لینک بالا قابل مشاهده است که این سال ، اشتباه و غلط است..
    در آخر ، سال 2010 و 2011 که MG6 و 550 و بعد ها MG3 و .. عرضه شد ، از بسیاری از خودروهای بازار ایران به خصوص کره ای ها ، از نطر کیفیت و تکنولوژی ، سرتر بودند و همچنان هم تکنولوژی ها و فن آوری هایی در طراحی بخش های مکانیکی و دینامیکی دارند که خودروسازان کره ای آرزوی دست یافتن به دانش آنها را دارند .
    من ضمن بازاری خواندن مقاله کاردیوایس و ترجمه پر اشتباه ، این باورم که خودروهای ام جی 6 در زمان سال 2011 ، از زمان خود جلوتر بودند و هر زمان که سیستمی در خودروهای ام جی متداول بوده ، چند سال بعد در سایر خودروهای رده اکونومیک رایج شده است.. نمونه آن پیشرانه های توربو ، کلاچ های دوگانه و سیستم اطلاعات سرگرمی هوشمند با مانیتورینگ کامل بر روی موبایل و اینترنت ( inkanet) بوده است حالا بماند که سیستم شاسی هوشمند و اوور درایو و ترمز های هوشمند ، هنوز هم در بسیاری از خودروها در این رنج قیمت ، دست نیافتنی است..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      آقا مهربد درست میفرمایید من هم تعجب کردم چون ام جی 3 تازه در سال 2013 رونمایی شد و سال 2014 تست یوروانکپ داد
      کسی که یه همچین چیزی مینوبسه معلومه چقدر میدونه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. كوروش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و درود فراوان
    ام جى ۵۵٠ ؛ جزو سرى محصولات ام جى محسوب نمى شود و خودروى
    رُوه چین که ماشین لوکس سایاک موتورز چین محسوب میشود ؛ میباشد .
    محصولاتى که با کُد یک رقمى تعریف مى شوند ؛ ام جى هستند و محصولاتى
    که با کُده سه رقمى معرفى مى شوند ؛ رُوه مى باشند.
    به دلیل ناشناخته بودن برند رُوه چین در بازارهاى بین المللى ؛ این ماشین
    با نام ام جى در بازارهاى خارجى عرضه مى شود .
    البته ام جى ۶ فقط طراحى آن در انگلستان انجام شده و تمامى مراحل ساخت و تولید آن در کشور چین مى باشد .
    ام جى۶ با موتور توربو ١٨٠٠ سى سى تنها ١۶٠ اسب بخار توان دارد ؛ در صورتیکه شرکت کیا موتورز کره جنوبى با موتور ٢٠٠٠ سى سى تنفس
    طبیعى ١٧٣ اسب بخار توان تولید کرده است !
    بنابراین راندمان انجین ام جى ۶ ؛ واقعن پائین و فاقد صرفه ى اقتصادى
    مى باشد ، که سایک موتورز سعى کرده با آپشنهاى زیاد که خیلى از آنها حتّى فاقد یک بار کاربرد مى باشند ؛ این نقیصه را برطرف سازد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      جناب کوروش گرامی ، پیشرانه ام جی 6 ، طراحی سال 2010 است و گشتاور مناسب و منطبقی با نمودار دور موتور و توان دارد ، شما کاملا برعکس می گویید و این پیشرانه هنوز هم در سال 2017 با بوست پایینی که سیستم توربوی این ماشین دارد ، عملکرد خوبی در مصرف سوخت و کشش جثه سنگین و 1.5 تنی ام جی 6 دارد و برآیند آن در شتاب و کشش آن در سرعت های بالا ، مشهود است.
      خودروهای کره ای همگی موتورهایشان در مرکز طراحی روسلهایم آلمان ، طراحی و ساخته می شوند و مقایسه یک موتور 2 لیتری و اکوبوست با پیشرانه 1.8 توربو ، قیاس درستی نیست..!
      دوست من راندمان موتور آن چیزی نیست که شما می گویی و مطلبش مفصل است ولی راندمان یک موتور در میزان خروجی به حجم و مصرف سوخت ، تعیین می شود و در نهایت میزان آلایندگی.. در این زمینه هم شما در مورد پیشرانه کاواچی ، در اشتباه هستید..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نویدی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      هیوندای النترا دو لیتری 2017 (147 اسب بخار) قیمت ۱۴۸میلیون تومان
      کیا سراتو دولیتری 2017 (۱۵۰ اسب بخار) قیمت ۱۴۴ میلیون تومان
      ام جی ۶ ۱.۸ لیتری توربو نیوفیس مدل ۲۰۱۷ ( ۱۶۱ اسب بخار) قیمت ۱۳۲ میلیون تومان
      اون ۱۷۳ اسب بخار هم واسه سراتو معمولی نیست، مربوط میشه به سراتو GDI با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت ،که احتیاج به بنزین با کیفیتی داره و اصلا بدرد ایران نمیخوره و به قول شما صرفه اقتصادی نداره و قیمت گزافی داره.
      قیمت ام جی ۶ بالاست ولی قیمت النترا و سراتو مدل ۲۰۱۷ هم هیچ توجیه اقتصادی نداره و غیرمعقوله و اصلا بالای ۱۴۰ میلیون تومن ارزش ندارن…ام جی۶ کمی اقتصادی تره،با همان آپشن ها و قدرت بیشتر و شتابگیری سریعتر(بخصوص در شتابگیری ثانویه).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Junior

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (130 ديدگاه)

    ترجمه بدی بود .
    ترجمه کلمه به کلمه با نرم افزار …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دراینکه امجی بعنوان یک خودوری چینی حداقل استاندارد ها را پاس کرده اتفاق نظر وجود دارد اما در مورد اینکه میتواند در بین رقبای قدر ژاپنی و کره ای دنیای امروزی قد علم کند بسیار بعید است فروش پایین اینخودور در جهان و حتی ایران عدم تست های مجلات معتبر و عدم داشتن جایگاهی در تست های بلند مدت و کوتاه مدت کمی و کیفی عدم وجود شاسی و پیشرانه مستقل و حتی گیرباکس در انحصار شرکت saic چین ازین خودور یک رقیب جدی برای شرکت های لیفان چانگان چری بایک و byd و فاو و سایر اسامی عجیب و غریب چینی ساخته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      جناب ، در بخش نظرات این سایت به مانند سایت دیگری که شما آنرا به بیراهه بردی ، نظرات بدون پشتوانه و من درآوردی ، نگذارید.. سایت پدال دارای جایگاهی فنی و حرفه ای است ، آنرا پایمال نفرمایید..
      یک کلمه از نوشتار شما ، راست نیست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        تعصب به یک برند چینی؟؟ واقعا جای بسی تعجب دارد جز اینکه شما از دارندگان امجی چینی باشید بجای پاسخ به من فقط بهتان و سفسطه میکیند لطفا یک پلت فرم مشخص و مجزا یک سیستم توربو یک انجین و یک سیستم گیرباکس مستقل از این برند چینی نام ببرید برندی که در جای جای آن made in china درج شده و شما ادعای انگلیسی بودن آنرا دارید کاش به یک برند مثل آئدی و یا پورشه بی ام دبلیو و بنز و …تعصب داشتید قابل هضم بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (73 ديدگاه)

          تو فقط حرف مفت میزنی و بازم داری دروغ میگی چون همه مواردی که گفتی بجز موتور متعلق به خود ام جیه و این برند که انگلیسی است و در جای جای اینترنت به آن اشاره شده و فقط تو این برند را چینی میدونی!!! همه سایت ها در اینترنت به بریتانیایی بودن همچنان این برند اشاره می کنند و تو حتی نمیتونی یک لینک معتبر بدی که گفته باشه این برند چینیه و فقط تو این دروغ رو بچگانه تکرار میکنی!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. كوروش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    جناب آقاى مهرداد گرامى
    با سلام و احترام فراوان
    تکنولوژى پیشرانه اکو بوست متعلق به شرکت فورد موتورز آمریکا مى باشد
    و نه شرکت کیا موتورز کره جنوبى .
    کیاموتورز در محصولات خود از مدل موتورهائى با کدهائى مانند :
    نوو ؛ گاما ؛ تتا ؛ لامبادا و … که بصورت خطى و یا خورجینى مى باشد ؛ استفاده
    مى کند ؛ که داراى شش رده مى باشند :
    ١ -پیشرانه تنفس طبیعى MPFI که پاشش سوخت به صورت چند نقطه ائى و
    تزریق غیر مستقیم سوخت در سیلندر مى باشند .
    ٢-پیشرانه تنفس طبیعى GDI که به معنى تزریق مستقیم سوخت در سیلندرمى باشند . در این نوع موتورها در زمان تراکم تنها هوا متراکم میشود؛ نه مخلوط سوخت و هوا ؛ بنابراین احتراق ناخواسته صورت نمى گیرد و میتوان نسبت تراکم را بالاتر برد که این موضوع باعث افزایش چشمگیر
    توان خروجى موتور مى شود .
    ٣- پیشرانه مجهز به سیستم توربو .
    ۴ – پیشرانه EV (موتورتمام الکتریکى) مانند کیا سول EV .
    ۵-پیشرانه هیبریدى -سینرژى که توأمن از یک موتور بنزینى و یک موتور الکتریکى استفاده مى کند که شارژ باترى به وسیله احیا کردن نیروى ترمز انجام میشود.
    ۶-پیشرانه هیبریدى پلاگین که قابلیت اتصال مسقیم به برق دارد .
    *تعریف کارائى : این امتیاز با توجّه به میزان بازدهى قدرت و گشتاور پیشرانه
    و همچنین میزان سوخت و پیمایش خودرو به دست مى آید .*

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      منظور ایشون از اکوبوست ماشین های هیوندای نبوده و فکر کنم موتورهای جدید ام جی را اشاره کرده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. كوروش

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    باسلام و احترام فراوان
    پیشرانه اکو بوست( به عنوان TM مارک تجارى اختصاصى) براى فقط
    یک سرى از پیشرانه هاى تولیدى شرکت فورد موتورز ایالات متحده
    آمریکا است ؛ که داراى چنین تکنولوژى “اکوبوست” مى باشند
    به مطلب آشنائى با موتورهاى تولیدى هیوندائى-کیا در همین سایت
    وزین” پدال ” که در چند قسمت مى باشد ؛ مراجعه و پس از مطالعه مطالب
    أشنائى کامل با پیشرانه هاى کنسرسیوم کیا-هیوندائى که اولین پیشرانه خود را در سال ١٩٩١ میلادى با کمک شرکت ریکاردو انگلستان با نام “آلفا”
    (پروژه H1) در رده ١۵٠٠ سى سى تولید گردید ؛ مى گردید .
    ایشان پیشرانه هاى تولیدى شرکت کیا موتورز کره جنوبى و نه هیوندائى موتورزکره جنوبى ؛ را اشاره کرده اند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      جناب کوروش گرامی ، اکوبوست زمانی یک ابتکار از فورد بود ولی اکنون در خودروسازی ، هر پیشرانه ای را که عملگر پرخوران با همراهی دو میل بادامک زمان متغیر و نیز سیستم تزریق سوخت مستقیم (Direct Injection) ، داشته باشد ، اصطلاحا پیشرانه اکوبوست می گویند و در بسیاری از مقاله ها و در سایت های خودرویی از این اصطلاح برای پیشرانه های ساخت سایر خودروسازان ، استفاده می شود و دیگر منحصر به خودروسازی فورد نیست و پیشرانه های نسل جدید ام جی ها هم همگی از این گونه ویژگی ها دارند ( اکو به معنی اقتصادی و بوست به معنی توربو است ) ..
      ولی در مورد فرمایش شما که نوشتید : “سایک موتورز سعى کرده با آپشنهاى زیاد که خیلى از آنها حتّى فاقد یک بار کاربرد مى باشند ؛ این نقیصه را برطرف سازد .” ..
      این دیگه خیلی بی انصافی است که آپشن های کاربردی ام جی ها به ویژه MG6 را این چنین قضاوت کنیم .
      شما امکاناتی مانند گیرباکس دو کلاچه و سیستم پرخوران با بوست مناسب (مصرف و قدرت بهینه توام ) و نیز ترمز پارک الکتریکی ، ورود بدون کلید و چراغ شور و روشن کننده گوشه های جاده ، روشنایی خودکار ، دی لایت و تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ در حین رانندگی ، برف پاکن خودکار ، ترمز هوشمند 11 عملکردی ، شاسی هوشمند و فریم های TFS ، تنظیم کننده خودکار بلندی صدای سیستم صوتی و صندوق بسیار بزرگ و نشانگر باد لاستیک ها و صندلی های برقی ، گرمکن صندلی و آینه ها و شیشه های ضد بخار ، ایرکاندیشن دوگانه و … را فاقد کاربرد میدانید؟؟!!!
      اگر امکان دارد ، یک مورد غیر کاربردی بفرمایید ، بدانیم..!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Enzo

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برند ام جی برند خوبی هستش موتور خوبی داره
    خدمات خوبی تو ایران داره
    تکنولوژی بالایی در ساخت داره
    گیربکس های mg6 و gs ساخت شرکت جنرال موتور خیلی جدید هستش و تکنولوژی که با مشارکت ام جی و جی ام سی در ساختش استفاده شده
    اگه به حرف شما باشه آقای sunmartin
    ولوو و پژو و سیتروین هم چینی هستن
    چون ۹۰ درصد سهام ولو در اختیار جیلی و ۳۰ درصد سهام PASدر اختیار دانگ فنگ موتور هستش.حتی برند لوکس DS رو هم دانگ فنگ مونتاژ می‌کنه که کره ها آرزویی تکنولوژی و طراحی شو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. كوروش

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    آقاى مهربُد
    با سلام و احترام
    اکوبوست نشان ثبت شده ى فورد آمریکا مى باشد و به نقل از خودتان
    اکو به معناى اقتصادى و بوست به معناى توربو ( ترجمه فارسى آن
    پرخوران مى باشد ) که موتور تنفس طبیعى کیا-هیوندائى فاقد سیستم
    توربو مى باشد ؛ وقتیکه تنفس طبیعى مى آید اصل فلسفه سیستم
    توربو معنائى ندارد ؛ ضمنن سیستم دو میل سوپاپ با زمان بندى متغیر یک سیستم معمول و نسبتن روتین بوده که اکثره خودروهاى ٢٠٠۶ به بالا داراى آن مى باشد .
    شما تنظیم بلندى صداى یک سیستم صوتى با سرعت که حتى در ضبط هاى
    کاست خور پایونیر سال ١٣٧۵ هم بود ؛ یک آپشن به حساب میاورین ؟!
    خواهش من از شما این است که سرى به سایت هاى معتبر بین المللى خودرو
    و میزان فروش خودرو MG6 را در تاریخ عرضه به بازارهاى جهانى؛ در کشور
    انگلستان ؛که زادگاه تولّد برند ام جى مى باشد ؛ تنها ٧ دستگاه در سال بود .
    البته ام جى ۶ آپشن هاى کاربردى خوبى نیز دارا مى باشد ولى غیر از سیستم
    دو کلاچه گیربکس أن ؛ آپشن غیرمعمول و فوق العاده ائى ندارد .
    قدرت کم پیشرانه ؛ وزن زیاد خودرو ؛ استهلاک غیرمعمول خودروهاى چینى ؛ بازار دست دوّم خیلى بد ؛ قطعات گران قیمت و نسبتن کمیاب ؛ تعداد کم نمایندگى هاى مدیا خودرو بعنوان
    نماینده رسمى ام جى در سطح کشور نیز بر معیاب أن اضافه کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دوست من خیلی واضح منظور ایشون از اکوبوست ماشین های هیوندای نبوده و موتورهای ام جی را اشاره کرده اند!
      ضمنا آن هفت دستگاه را هم نفهمیدم از کجا اشاره کردید!!!!
      اکثر مواردی هم که گفتید کاملا برعکس است و به عنوان ام جی سوار با شما موافق نیستم و به هیچ وجه موتور آن کم توان نیست و اگر نه چنین شتابی نداشت که هنوز رقیبی نداشته باشد بلکه برعکس موتور توان جثه این خودرو را دارد و لازمه سیستم تعلیق پیچیده در جلو و عقب همچنین وزنی می شود.
      در ضمن زمانی ام جی از سیستم دو کلاچه فوق العاده خود استفاده کرد که هیچ کره ای و چینی گیربکس دو کلاچه نداشتند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. نریمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ضمن تبریک سال نو از مهربد و کوروش عزیز تشکر میکنم که بدون توجه به کامنت های بی محتوا و حاشیه ساز و کاملا عامیانه …، سعی در ارایه اطلاعات فنی و علمی هستند .
    دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پارسا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان می خواستم شتاب صفر تا ١٠٠ ام جی ۶ نیو فیس را در حالت عادی و همچنین در حالت اسپرت و eps خاموش بدونم؟در ضمن هزینه تعویض لنت و روغن کامل این ماشین چقدر هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرعلی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان که ام جی دارین شاید این مطلب مفید باشه براتون .منم مشکل تقه زدن گیربکس داشتم می خواستن تعویض کنن گیربکس رو برام کل تهرانو گشتم اما برام جالب بود که هزینه ها رو اینقد زیاد می گفتن مهندس یزدانی بدون اینکه گیربکس رو پیاده کنه مشکلمو حل کرد . تازه ماشین من 7 سال کارکرده . نمی دونم چرا الکی اینقد شلوغش کردن که ماشین بدیه. البته نظر ایشون اینبود که چون واقعا تعمیراتش راحتتره گیربکساش اینقد گرونه و خیلی سخت به مشکل اساسی می افتن که بخواد باز بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مرتضی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    @azvico2129
    سلام. ام جی ۳۶۰ متعلق به شرکت ام جی پارس موتور بوده که از شراکت ۵۰ ۵۰ شرکت سایک موتور چین و ازویکو اذربایجان تشکیل شده است. کارخانه در تبریز، روبروی شهرک صنعتی سلیمی بوده و قرار است که خودروی کراس اور نیز در این کارخانه مونتاژ گردد.
    ام جی ۳۶۰ در سه مدل دنده ای ۵۶ میلیون و اتومات چهار دنده۶۵ میلیون و اتومات توربوی ۶ دنده ۷۲ میلیون می باشد.
    سایک موتور چین مالک برند انگلیسی ام جی بوده و طراحی در انگلیس انجام می گردد و سایک موتور امانت دار برند ام جی می باشد. از نظر ظاهر تقریبا شبیه تویوتا کرولا بوده و از نظر کلاس بدنه از پزو و پارس و تندر یک کلاس بالاتر می باشد.
    امکانات مدل اتومات و توربو عالی می باشد. موتور ۱۵۰۰ دلیل بر ضعف ان نیست و حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت ایجاد می نماید( رنج پزو و تندر و سمند) و توربو چیزی حدود ۱۳۵ اسب بخار.لذا برندی انگلیسی با پشتوانه چینی احیا گردیده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا