جدیدترین اخبار و جزئیات از ام جی ZS

رقیب نیسان جوک که توسط ام جی به نام ZS مزین شده امکان رونمایی در ماه نوامبر و در کشور چین را دارد.

mg-zs-spied-02
شاسی‌بلند جدید ام جی ZS اواخر ماه آینده در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین رونمایی خواهد شد. ما اولین بار این خودرو را در شکل ام جی 3 با ارتفاع بالاتر شکار کردیم. چندین ماه بعد نیز این خودرو را در پوشش متمایزتری دیدیدم. این تصاویر بهترین تصاویری هستند که از فرزند جدید ام جی به دست آمده‌اند. این خودرو اندازه‌ای در حدود نیسان قشقایی خواهد داشت.

mg-zs-spied-03
در اینجا برای اولین بار خودرو را با بدنه‌ی تولیدی خود می‌بینیم که بر پایه‌ی پلتفرم کوتاه شده‌ی GS ساخته شده است. ارتفاع سواری خودرو نسبت به هاچبک کوچکتر ام جی 3 به وضوح افزایش یافته درحالی‌که به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو باریک‌تر و کشیده‌تر باشند.

mg-zs-spied-04
اعدادی که روی بدنه‌ی خودرو دیده می‌شدند مشخص کردند که ام جی در حال تست پیشرانه‌ی 1 لیتری بنزینی است که در حال حاضر در طیف محصولات خود آن را ندارد. اگر ام جی در حال توسعه‌ی این پیشرانه‌ی کوچک 3 سیلندر توربو باشد بنابراین می‌توانیم آن را در دیگر مدل‌های آینده‌ی این شرکت نیز ببینیم.

mg-suv-001
طبق گفته‌های منابع داخلی شرکت، این خودروی جدید نام روور 45 سدان و هاچبک را که در سال 2005 حیات آن پایان یافت زنده خواهد کرد.

mg-zs-spied-11
به علاوه مدیر بازاریابی ام جی گفته که محبوبیت زیاد کراس اوورها و شاسی بلندها به این معنی بوده که ام جی نمی‌تواند این بازار را نادیده بگیرد. همچنین ساخت ZS بر پایه‌ی پلتفرم مدل GS به این معنی است که مدل جدید کوچک‌تر می‌تواند از همان پیشرانه‌ی 1.5 لیتری بنزینی و گیربکس 6 سرعته دستی برادر بزرگ‌تر بهره ببرد. همچنین گیربکس 7 سرعته ی DCT نیز در برادر بزرگ‌تر در دسترس است بنابراین می‌توانیم این واحد را نیز در ZS ببینیم.

mg-zs-spied-09
مصرف سوخت خودروی جدید احتمالاً زیر 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود اما خبر مهم‌تر به بهای خودرو مربوط می‌شود. بهای آغازی GS حدود 3500 پوند کمتر از قشقایی است پس انتظار داریم که رقیب جوک نیز بهای آغازی حدود 12 هزار پوندی داشته باشد که به‌طور چشمگیری پایین‌تر از نیسان است. پلتفرم یاد شده همچنین می‌تواند در خودروهای بزرگ‌تر نیز بکار رود پس احتمال اینکه ما شاسی‌بلندی 7 نفره از ام جی برای رقابت با نیسان X-Trail را ببینیم نیز وجود دارد.

mg-suv-006
از زمان محو شدن ام جی TF از بازار در سال 2010، طرفداران همیشه در حسرت تولید دوباره‌ی خودرویی با آن مشخصات بوده‌اند. مدیر بازاریابی شرکت گفته که خودروی اسپورت جدیدی از سوی ام جی در آینده عرضه خواهد شد اما انتظار نمی‌رود که چند سال آینده این اتفاق بیفتد چراکه عمده تمرکز برند در حال حاضر روی بازارهای سوددهی چون شاسی بلندها است.


او اضافه می‌کند با گرم‌تر شدن بازار خودروهای اسپورت در چین، کمپانی مادر ام جی یعنی سایک ایده‌ی تولید TF جدید را پرورش می‌دهد اما این خودرو باید برای همه‌ی بازارها جذابیت داشته باشد.


کراس اوور جدید ام جی تنها بخشی از برنامه‌ی تولید ام جی خواهد بود. تا پایان سال 2020 ام جی نسخه‌های جدیدی از مدل‌های 3 و 6 را به همراه شاسی بلندهای جدید تولید خواهد کرد.


اولین قدم ام جی برای ورود به بازارهای خودروهای الکتریکی نیز با داینامو مشخص شده است. به نظر می‌رسد که روسای شرکت به ارائه‌ی خودروهای خود با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی علاقه‌ی بیشتری دارند و تمایل کمتری برای تکنولوژی پلاگین هیبرید به چشم می‌خورد.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

12 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    سایز چرخ ها به ماشین نمیخوره، بازم کوچیک ساختنش

    پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    امان ازین ماشین های چینی با چرخ های کوچیک

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل srezahf
      srezahf
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      درود.
      شرکت های سازنده خودرو معمولا خودرو ها را در تیپ پایه تست میکنند و گزینه چرخ های کوچک روی تمامی خودروهای برند های مختلف مشهود است.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3787 دیدگاه) ,

        اینطور نیست.
        شما تونستی Audi یا بنز یا کادیلاک یا Dodge با چرخ کوچیک پیدا کن… عمرا اگر باشن.
        کوچکی چرخ های ماشین های هندی و چینی معروفه.
        حتی کیا پیکانتو هم چرخاش کوچیک هست ولی اینقدر نامتناسب نیست.
        این ماشین ها حس چرخ دستی هایی که توی فروشگاه هاهست رو به آدم میدن.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل srezahf
          srezahf
          سوابق: (11 دیدگاه) ,

          درود.
          شما خوبه داری میگی که بنز و آئودی و بی ام دبلیو و…
          یه مثال نقض میارم اونم توسان tl در تیپ پایه برای خودروهای کره ای که میبینید چرخ هایش به بدنه نمیخورد و در مورد دوج اسپای شات را در لینک زیر ببینید
          http://www.motortrend.com/news/dodge-saysnew-sedan-wont-wear-hornet-name-what-should-it-be-called-137449/

  3. نیما
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    اصلا از ام جی خوشم نمیاد ! گنده تر از ایناش هم نتونستن با جوک رقابت کنن !

    پاسخ
  4. علیرضا
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    حیف اون جلو پنجره قبلی نبود با این سوراخ گنده عوضش کردن

    پاسخ
  5. MehdiTurbo
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    ام جی زمانی خوب بود ک انگلیسی اصل بود الان ازش خوشم نمیاد

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1429 دیدگاه) ,

    برند امجی داره به قهقهرا نزدیک و نزدیک تر میشه درسته درچین عنوان های خوبی کسب کرده اما در هیچ رنکینگی حتی به حساب هم نمیاد طراحی های امجی بد و بدتر شدند تا جاییکه وجه تمایزی نمیشه با سایر چینی ها برای امجی قائل شد
    کاش امجی برای کشورهای توسعه نیافته ای مثل ایران و کشورهای آفریقایی کارخانه ای با خودورهای ارزان بمانند رنو احداث کنه شاید که سیمای زشت خودرهای تکراری و چینی در این کشورها تغییر پیدا کنند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mehrbod
      Mehrbod
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      این همه را از این خودرو تمام پوشیده فهمیدید و یا اینکه تخیل می کنید ؟

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    طراحی جوک به نظرم بهتر از اینه
    ولی تجربه نشون داده ام جی کیفیت موتور و گیربکس خوبی داره اگه این عنصر رو کم نداشته باشه بخاطر بحث قیمتش میتونه حرفی بزنه فقط موضوع اینه باید خریدار نکته استهلاک بیشتر این نسبت به نیسان رو کاملا در نظر داشته باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.