ام جی

معرفی رسمی کانسپت ام‌جی E-Motion در شانگهای، تولید شاید تا 2020

مزدا، مرسدس بنز و آستون‌مارتین؛ این‌ها برخی از خودروسازانی هستند که زمانی که به کانسپت جدید ام‌جی بنام E موشن نگاه می‌کنیم به ذهن متبادر می‌شوند. این کانسپت یک خودروی کوپهٔ اسپرت مجهز به موتورهای الکتریکی است که در حال حاضر رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شده و ممکن است در پایان دههٔ جاری تولید شده و با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار یورو عرضه گردد. این خبر را مسئول فروش و بازاریابی ام‌جی آقای «Matthew Cheyne» در مصاحبه با Autocar گفته است.

mg_e-motion_concept_19

کانسپت E موشن در جلو دارای چراغ‌هایی است که یادآور محصولات اخیر مزدا هستند درحالی‌که جلوپنجرهٔ آن نیز انسان را به یاد جلوپنجرهٔ الماس شکل مرسدس بنز می‌اندازد. این در حالی است که پروفیل جانبی آن نیز الهاماتی از آستون‌مارتین را نشان می‌دهد ولی بااین‌حال به لطف سقف شیب‌دار، دستگیرهٔ درهای نیمه مخفی و عدم وجود ستون B کاملاً جذاب به نظر می‌رسد.

در عقب نیز چراغ‌های عمودی به چشم می‌خورد که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند و به‌منظور افزایش نمای اسپرت نیز یک اسپویلر برجسته به لبهٔ درِ صندوق اضافه شده است. دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این کانسپت نیز عبارت‌اند از دیفیوزر بسیار بزرگ، درهای پروانه‌ای و سقف شیشه‌ای پانورامیک که از جلو تا عقب کشیده شده است.

mg_e-motion_concept_8

در داخل نیز چهار صندلی قرار دارد و به نظر می‌رسد بسیاری از کنترلرها لمسی هستند. همچنین مانند آئودی TT برای کنترل درجه حرارت، کنترل‌کننده‌های چرخشی در مرکز دریچه‌های تهویه تعبیه شده است. صفحه آمپر نیز کاملاً دیجیتالی بوده و صفحه‌نمایش لمسی خودرو هم در قسمت پایین و تقریباً روی کنسول مرکزی قرار گرفته است. یک کنسول وسط هم برای سرنشینان عقبی در نظر گرفته شده که حتی دکمه‌های آن‌هم از همان نوع کنسول جلویی هستند.

mg_e-motion_concept_75

در قلب کانسپت E موشن اما قوای محرکه‌ای الکتریکی قرار دارد که توسط شرکت مادر ام‌جی یعنی سایک موتور توسعه پیدا کرده است؛ اما سازنده هیچ صحبتی از اینکه این قوای محرکه چقر قدرت دارد مطرح نکرده است ولی بااین‌حال میدانیم که این قدرت به‌اندازه است که می‌تواند این کوپهٔ کانسپت را در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. همچنین پکیج باطری‌های آن‌هم نامشخص است ولی گفته می‌شود با هر بار شارژ بُردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند.

بااین‌حال باید منتظر بمانیم تا بفهمیم که آیا طی سالیان آینده این کانسپت به یک نسخهٔ تولیدی تبدیل خواهد شد یا نه. ام‌جی گفته است که تحقق چنین امری به دریافت بازخورد مناسب از سوی مردم بستگی دارد. این در حالی است که گفته شده تاکنون این استقبال خیلی خوب و بسیار مثبت بوده است که این یعنی فرصت مناسبی برای کانسپت E موشن وجود دارد که چراغ سبز تولید را دریافت کند.

mg_e-motion_concept_5

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمتشو دیگه خیلی پایین گفتن، امکان نداره چنین خودرویی رو 30000 یورو بدن، بالاتر ازین حرفا باید باشه یا اینکه نمونه تولیدی با کانسپت تفاوت زیادی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mehrbod

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحان ارشد این کانسپت Martin M. Uhlarik و peter Andrews و طراح داخلی آن Tony Hunter است که نفر نخست ، سرپرست طراحان مرکز لانگ بریج بوده است و سابقه کار در بسیاری از کمپانی ها مانند آئودی و تاتاموتورز انگلستان و نیسان را داشته و تونی هانتر هم سابقه سال ها کار در کمپانی جاگوار و لندرور و ولوو را دارد .
    مقوله طراحی هم مانند هنر گرافیک و هنرهای کانسپچوال ، برگرفته از شکل ها و فرم های مکتب سبک های روز هنری است . نزدیکی فرم های بیرونی و درونی خودروها در بسیاری مواقع ، ناشی از فعالیت طراحان در تیم های سایر شرکت ها در طول عمر کاری شان است که حتی ناخواسته هم تاثیر می پذیرند.. مانند طراحی های نزدیک ام جی ها به طراحی های کمپانی ب ام و که ناشی از حضور طراحان ب ام و در گذشته نه چندان دور در لانگ بریج است که حتی اسکچ های پیشین طراحان هم در پروفایل های بانک طراحی شرکت ام جی موجود است..
    ولی من در این زمینه ، فرم این کانسپت را فوق العاده و جزییات آنرا بی نظیر می دانم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hrezzati

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جلو مزدا . عقب لکسوس اس سی با موستانگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    امجی چیکار کرده …درود به طراحان این خودرو برای اولین بار از امجی خوشم اومد طراحی سیالی داره دوستان که مثل من کار طراحی میکنند میدونن چی میگم خیلی نکات نسبت و حجم سازی هم در اون رعایت شده اگه همین رویه درپیش بگیره امجی خیلی میشه بهش امیدوار بود اگه قیمتش 30 هزار باشه بعبد میدونم رقیبی داشته باشه چون طراحیش عالییییه یاد کیا استینگر افتادم که با طراحی جناب جی جی و شرایر غوغایی بپا کرد توی دیتریت و خودروی برگزیده نمایشگاه شد قطعا امجی هم با این خودرو جوایزی درو کنه کاش خصوصیات یک سدان اسپرت فست بک هم بهش خورونده بشه بازهم میگم آفرین MG

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جواد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این مزدا هست یا ام جی؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. just bentley continental

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      نه داداش این مدل جدید پرایده!!!!! اخه مرد مومن چرا پیامی میدی که فقط دیس بخوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حامد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چرا کامنت من را حذف کردید؟؟ این شخص یک ترول است که سایت های دیگه را خالی از خوانندگان کرده
    منتظر نمانید که همین بلا سر سایت پدال بیاد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    جلوش شبیه کانسپت مزداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. منصور

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    افرین به طراح . امیدوارم داخلش هم با مواد با کیفیت و طراحی بیرونی هم خوانی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا