ام جیخودروهای چینی

معرفی کانسپت قابل‌توجه رووی Vision E در شانگهای

برند رووی که در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت چینی سایک موتور (مالک شرکت بریتانیایی ام‌جی) تأسیس شد، امسال در نمایشگاه شانگهای از یک کراس‌اوور کانسپت بنام ویژن E رونمایی کرد که نام یکسانی با کانسپت الکتریکی اشکودا که در همین نمایشگاه معرفی شد دارد. رووی نام شناخته‌شده‌ای در خارج از چین نیست ولی کانسپت ویژن E آن دارای طراحی جداً قابل‌توجه است که ثابت می‌کند چینی‌ها هم می‌توانند خودروهایی به‌خوبی برندهای اروپایی طراحی و تولید کنند.

roewe-vision-e-2

رسانه‌های محلی چینی میگویند کانسپت رووی ویژن E سال آینده به تولید خواهد رسید و طراحی آن بسیار مشابه نسخه کانسپت خواهد بود. سریع‌ترین چیزی که در نمای جلویی این کراس‌اوور جلب‌توجه می‌کند، جلوپنجره بزرگ آن است که به‌صورت یکپارچه با مجموعه چراغ‌های جلو طراحی شده است. این چراغ‌ها نیز در هر طرف دارای LED های شش‌تایی درخشانی هستند. درون جلوپنجره نیز توسط چراغ‌های سفیدی نورانی شده‌ است درحالی‌که چراغ‌های روشنایی در روز هم به‌صورت L شکل در بخش پایینی سپر کار شده‌اند.

roewe-vision-e-3

roewe-vision-e-7

هرچند نمای جانبی کانسپت رووی ویژن E بیشتر از همه تحت تأثیر رینگ‌های بزرگ و نورانی قرار دارد اما سایک با حذف ستون سنتی B و همین‌طور به‌کارگیری دستگیره‌های بسیار کوچک و ظریف برای درها، به‌صورت ماهرانه‌ای نمایی ساده و درعین‌حال زیبایی را ایجاد کرده است؛ مانند مزدا RX-8، درهای جلوی این کانسپت به‌طور معمولی باز می‌شوند درحالی‌که درهای عقب از نوع خودکشی بوده و به سبک رولزرویس باز می‌شوند. عقب خودرو نیز با چراغ‌های LED و چراغ‌های ترمزی که شبیه به چراغ‌های روشنایی در روز جلو هستند، طراحی پیچیده‌ای دارد.

roewe-vision-e-6

در داخل یک غربیلک فرمان دو پره بکار رفته که در جلوی آن یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر سربالا قرار دارد. یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ هم بخش زیادی از کنسول وسط را اشغال کرده است درحالی‌که بقیه کابین در چرم ناپا غرق شده است.

roewe-vision-e-9

هرچند مشخص شده که کانسپت رووی ویژن E مجهز به دو موتور الکتریکی است که یکی در محور جلو و یکی در محور عقب نصب شده است اما هیچ آماری از قدرت و گشتاور آن اعلام نشده است. بااین‌حال گفته شده که کانسپت ویژن E در حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد، با یک‌بار شارژ می‌تواند حداقل ۵۰۰ کیلومتر را طی کند و با سیستم شارژ سریع فقط در ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد از باطری‌هایش شارژ می‌شوند.

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    چقدر خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. japan_cars

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه خوب دارن پا به پای سایپا پیش میرن.
    این میتونه رقیب خوبی برا pride sl 111 باشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASA

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      موندم چرا انقد دیس میدن

      جدیدا فرق تمسخر و واقعیت رو متوجه نمیشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        من دیس ندادم ولی این مقایسه ها دیگه به ادم خوش نمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASA

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          قانع شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      خواهشا این لوده بازی ها رو تموم کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ali

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (969 ديدگاه)

    بنویسید رووی چین بخوانید ام جی انگلیس، محصولات رووی دقیقا طراحی ام جی بریتانیا هست، با چهره متفاوت از ام جی برای بازارهای مختلف

    طراحیش فوق العاده است و همینطور فنی که علتش هم همان شرکت ام جی هست
    Rx-5 هم همان امرجی جی اس هست که اون هم طراحیش خیلی خوبه،

    “در واقع سایک داره از کنار محصولات ام جی برند سازی میکنه و یک برند قوی به نام رووی بوجود میاره” افرین اتقال تکنولوژی یعنی این !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کاش دوستان به این نکته هم توجه میکردن که چین فقط کپی کاری نیست و همچین شرکتایی هم داره که دنبال پیشرفت و نوآوری هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. iman

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چین خیلی قویه، البته سایک و جیلی و یه چند تایه دیگه تکنولوژی هاشون رو بیشتر انگلیسی و سویدی (ام جی و ولو) هست به خاطر همین خیلی فرق دارن با بقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. كوروش

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    برند”ام جی” انگلستان در زمان واگذاری به شرکت سایک موتور شانگهای چین از واگذاری برند ” روور” که متعلق به این شرکت بریتانیائی بود ؛ به سایک موتورشانگهای چین خودداری ورزید .
    برند “رووی” چین یک برند کاملن بومی چین می باشد .
    در بازارهای خارجی که برند “رووی” چین ؛ ناشناخته بوده ؛ شرکت سایک
    موتور بعضی از محصولاتش را با نام “ام جی ” و با کد 3 رقمی : 550 ؛ 350 و .. ارائه می نماید که هیچ ربطی به برند “ام جی” ندارد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      کوروش گرامی ، از واگذاری برند روور خودداری نکردند بلکه اتحاد و هلدینگی بود به نام ام جی – روور که بخش روور ورشکست شد و این اتحاد بهم خورد..
      کمپانی ورشکسته را در صورت نداشتن صرفه مالی ، کسی خریدار نیست و اگرنه باید بدهی هایش را به طلبکاران بپردازد..
      از این رو برند ام جی که سروپا بود ، با رقم قابل توجهی ، سهام اش در قالب یک قرارداد که به موجب آن ، دفتر سرپرستی این برند را همچنان در مقر اصلی و لانگ بریج نود ساله و نزد بریتانیایی ها نگه می داشت ، واگذار شد و به هیچ وجه برند ام جی به ورطه ورشکستگی نیافتاد و در نهایت ، برند روور به تاریخ پیوست و رووی فقط بخش R&D شرکت سایک بر اساس پلت فرم های روور های قدیمی و ام جی کنونی است که اتفاقا بسیار هم موفق بوده و در بسیاری از مواقع ، گسترش های خوبی دربرند رووی داشتیم و نمونه موفق اخیر آن ، شاسی بلند RX5 است که توسعه یافته ام جی GS در دفتر سایک در انگلستان است..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوشگل طراحیش کردن به دل من خیلی نشست منتهی من کلا با فرمون دوپره مخالفم منو یاد پیکانای قدیمی میندازه خصوصا وانتا که فرمونش دو پر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. منصور

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    وقتی ژاپن وارد عرصه تکنولوژی بعد از جنگ جهانی دوم شد کسی حاضر نبود جنس المانی و فرانسوی و امریکایی را در کنارژاپنی قرار دهد اما امروزژاپن غول ماشین سازی چه سنگین چه سبک است پس فردا فرزندان ما هم به چین افرین می گویند چرا ما با ید با پیشرفت کشوری مخالف باشیم مگر کره جنوبی همین راه را نرفت 20 سال پیش کره جنوبی حرفی برای گفتن داشت؟ ای کاش ایران خودرو و سایپا هم همین قدر پیشرفت داشتند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا