رنو

عملکرد بسیار ضعیف رنو داستر در تست‌های تصادف

رنو داستر نه تنها از نظر ایمنی کمبودهای قابل‌توجهی دارد بلکه به‌طور دردناکی از به دست آوردن حتی یک ستاره در تست‌های تصادف انکاپ جهانی بازمانده است.


نسخه بدون ایربگ این شاسی‌بلند که در سطح پایین‌ترین نسخه‌ی خود در بازار هند فروخته می‌شود تست شده نتیجه‌ی ناامیدکننده‌ای را در تست حفاظت از سرنشینان بالغ به دست آورده و در زمینه‌ی حفاظت از سرنشینان خردسال نیز تنها موفق به کسب دو ستاره شده است.

دیوید وارد دبیر کل انکاپ جهانی درباره‌ی این خودرو گفته است:

جای نگرانی است که در هفته‌ی ایمنی جاده‌ی سازمان ملل متحد، ما بازهم با خودرویی مواجه شدیم که نتوانست هیچ ستاره‌ی ایمنی را به دست آورد. رنو داستر در تعدادی از بازارهای مختلف تولید می‌شود و به نظر می‌رسد نسخه‌ی تولیدی در هند از نظر ایمنی در وضعیت بدتری قرار دارد.

پس از مشاهده‌ی این نتایج رنو از انکاپ جهانی خواست تا نسخه‌ی دیگری از داستر را که مجهز به یک کیسه‌ی هوا بود تست کند و این بار داستر توانست ۳ ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بالغ به دست آورد.


البته متخصصان ایمنی تصمیم گرفتند تا درباره‌ی این شاسی‌بلند تحقیقات بیشتری انجام دهند زیرا نسخه‌ی مشابه این داستر در تست‌های انکاپ لاتین دو سال پیش توانسته بود ۴ ستاره به دست بیاورد. متخصصان مشاهده کردند که داستر بازار هند دارای کیسه هوای کوچک‌تری نسبت به مدل آمریکای جنوبی خود بوده و همین امر موجب تفاوت در حفاظت از سرنشینان شده است.

وارد اضافه می‌کند:

این نسخه از داستر که دارای یک کیسه هوا است ۳ ستاره ایمنی به دست آورد اما این میزان ایمنی نیز کم است زیرا از کیسه هوای کوچک‌تری استفاده شده است. باید یک کیسه هوا با ابعاد استاندارد در خودرو نصب شود.


رنو داستر پایه جدیدترین عضو خانواده‌ی صفر ستاره‌ای در ارزان‌ترین نسخه‌ها است. این لیست شامل خودروهای رنو کوئید، سوزوکی ماروتی آلتو، سوئیفت، سلریو، اکو، هیوندای Eon، i10، فولکس واگن پولو، فورد فیگو، داتسون گو، ماهیندرا اسکورپیو، شورولت Enjoy، تاتا زست و نانو می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    اگه این صفره پس ماشینای ایرانی چی هستن

    1. سامان اذری

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      چند روز پیش یه کلیپ از داستر دیدم که
      تو یه جاده صاف فقط یکم خیس بود ترمز میگیرن و ماشین به راحتی چپ شد????

  2. یاسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    منم خونده بودم که چهار ستاره ایمنی داره در نسخه 4 ایربگ حالا اینکه چرا این نسخه هند اینجوری بوده همون قضیه بازارهای ارزان قیمته
    (رنو داستر پایه جدیدترین عضو خانواده‌ی صفر ستاره‌ای در ارزان‌ترین نسخه‌ها است. این لیست شامل خودروهای رنو کوئید، سوزوکی ماروتی آلتو، سوئیفت، سلریو، اکو، هیوندای Eon، i10، فولکس واگن پولو، فورد فیگو، داتسون گو، ماهیندرا اسکورپیو، شورولت Enjoy، تاتا زست و نانو می‌باشد.)
    این ماشین ها در ارزان ترین نسخشونم مطمئنم از ماشین های ایرانی ایمن ترن بخدا

  3. Amir

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فیلم تایتانیک به خوبی این موضوع رو نشون داد…
    پولدار ها از کشتی نجات یافتن و فقرا غرق شدن …
    چون جان پولدار ها باارزش تر بود.
    هیچ وقت ماشین گرون مثل ماشین ارزون نمیشه.
    میشه دلت رو خوش کنی که پول مفت به بنز و لکسوس ندادم و زرنگی کردم !!!
    میشه دلت رو خوش کنی که ( اینا همش پول برند میگیرن)
    اما در واقع خودت رو گول میزنی.

  4. جرمی کلارکسون

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طرز تهیه کتلت یه دستگاه رنو یه راننده یه دیوار
    کتلت حاضره

  5. حامد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هر ماشینی کیسه های ایمنی نداشته باشد ، از انکپ ها ستاره ای نمی گیرد حتی اگر از برند های برتر ایمنی باشد..
    بحث اینه که چرا این خودروها در هند و یا چند کشور در حال توسعه ، در نسخه های کم آپشن بدون ایربگ هم ارائه می شوند؟؟

    1. ASTON

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      عالی گفتی

      رنو هم واسه خودش سایپا و ایران خودرویی هست ها چطور اجازه میده بدون ایربگ هم فروش بره

  6. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3000 ديدگاه)

    هیوندای i 10 کرمان خودرو هم ایربگ هاش کمتره!
    چنتا ستاره ازش کم میشع؟

  7. matin

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (233 ديدگاه)

    یعنی یه ایربگ ۴ تا ستاره ایمنی تفاوت می کنه؟؟؟ بقیه چیزا کشکن؟؟؟

  8. امین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    این مطلب نشون میده که ساخت خودرو ارزان ایمن از هر شرکتی برنمیاد
    پس دوستان سنگ مدلهای ارزان قیمت داچیا را به سینه نزنید

    1. SS

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      این خبر تا حدی تبلیغاتی هست
      اگر به سایت لاتین انکپ سر بزنید میبینید که حتی مدل های روز فولکس واگن هم در نسخه پایه و بدون ایربگ نهایتا 1 ستاره ایمنی گرفتن
      از داستر بدون ایربگ هم انتظار بیشتری نمیره

  9. شاهین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    رنو است دیگر…انتظاری بیش از این نیست

  10. sunmartin

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    رنو واقعا گندش درآورده از تقلب 20 ساله اش گرفنه تا طراحی های شبیه بهم استفاده از 4 کد موتور در تمانی محصولاتش (بمنظور ارزانسازی) و آپشن های پایه استفاده از گیریاکس های کم هزینه و کند cvt و …موارد دیگه اینم از تست ایمنی که برای مصرف کنند پر هزینه است چ بلحاظ مالی و چه جانی

  11. H

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بنظرم که خوبه عکس العمل نشون داد….فقط بخاطره ایربگ بوده…

  12. حمیدرضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازار هند کلا ماشین ایمن نداره چون قوانین اینو نمیخان همینکه قیمت یه ماشین کم بشه و مردم سوار موتور نشن براشون کافیه درواقع تصادفات جاده ای هم کشته هاش کمتر از ایرانه با اونهمه ماشین بی کیفیت

  13. Carbonado_GT

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    رنو داستر نسبت به قیمتش ماشین بدی نیست.

  14. Mori ca.

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نسخه های سال های اخیر پراید که بعضا تو تصادف از وسط نصف می شن.. اونارو انکاپ تست کنه ممکنه نصفش بره تو اتاق مانیتوزینگ علاوه بو مدل های تست چند تا کارشناس هم کشته بشن ?

    1. Cnaraad

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ستاره منفی میگیره??

  15. احمدرضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    من تا جایی که میدونم امنیت خودرو در درجه اول بستگی به طراحی کلیش داره و در درجه دوم بستگی به سیستمهای ایمنی نصب شده روی خودرو. اینکه اضافه شدن فقط یک ایربگ باعث افزایش سه ستاره ایمنی به خودرو شده واقعاً تعجب آوره. اگه واقعاً تا این حد ایربگ برای خودرو ارزش داره پس اصلاً چرا توی برخی کشورها مثل کشور خودمون اصرار به حذفش هست؟ نسخه های شش ایربگ با نسخه دو ایربگ معمولاً اختلاف قیمتشون خیلی قابل ملاحظه نیست. اگه واقعاً اینقدر در امنیت خودرو موثره اصلاً حذف نشه و از آپشنهای غیرضروری خودرو برای کاهش قیمت حذف بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا