در اواخر سال ۱۳۹۲ سایپا سدان جدیدی با نام اولیهٔ ۲۳۲ را معرفی کرد. این خودرو که بعداً ساینا نام گرفت، در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیبا بود که تغییرات بزرگی را در طراحی قسمتهای جلو و عقب و همینطور داخل تجربه کرده بود. طبق رویهٔ معمول خودروسازان داخلی، ساینا در کنار نسخهٔ قدیمی خود یعنی تیبا به تولید رسید و به لطف طراحی جدیدتر، آپشنهای بیشتر و البته بازار انحصاری کشور، فروش مناسبی را تجربه کرد. حال پس از گذشت حدود هفت سال، سایپا با انتشار ویدئو و تصاویری، رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ساینا را با نام ساینا S معرفی کرده است.
خودروسازان جهانی معمولاً از فیسلیفت برای بهروزرسانی میاندورهای محصولات خود استفاده میکنند که تا زمان معرفی نسل کاملاً جدید، خودروها همچنان توانایی رقابت در بازار را داشته باشند. در ایران اما مفهوم فیسلیفت کاملاً متفاوت است و خودروسازان داخلی چندین بار اقدام به فیسلیفت محصولات خود کرده و همچنان به تولید نمونههای قدیمی هم ادامه میدهند! مصداق بارز این موضوع را میتوان در سمند و فیسلیفتهای بعدی آن یعنی سورن، دنا و دنا پلاس مشاهده کرد. حال ساینا S هم دقیقاً مطابق با همین رویه شکل گرفته است و بهاحتمالزیاد در کنار نسخهٔ قدیمی ساینا و همینطور تیبا تولید خواهد شد.
تغییرات ظاهری ساینا S در قسمت جلویی شامل سپر جدید با دیلایتهای قرض گرفته از کوییک و بازطراحی جلوپنجره با تریم کرومی میشود که نسبت به طراحی اولیهٔ دماغهٔ ساینا هماهنگی و زیبایی بیشتری دارد. در بخش عقبی خودرو اما حجم تغییرات کمی بیشتر بوده و شاهد درب صندوق جدید، سپر جدید با قسمتی دیفیوزر مانند و چراغهای جدید با فرمی ابتدایی هستیم که گرافیک داخلی آنها چراغهای پراید صبا را به یاد میآورد. در داخل ساینا S اما تغییر قابلتوجهی صورت نگرفته و صرفاً غربیلک فرمان D شکل و طراحی صفحه آمپر جدیدی به چشم میخورد که قبلاً آنها را در کوییک و همینطور ساینا اتوماتیک دیده بودیم. البته گفته شده ساینا S با تریم داخلی و سر دنده جدید ارائه خواهد شد.
با توجه به اطلاعات اولیه، به نظر میرسد سایپا قصد دارد ساینا S را در چند تیپ به بازار عرضه کند که این تیپها از لحاظ تجهیزات و آپشنها باهم متفاوت خواهند بود. هماکنون گفته میشود بالاترین تیپ این ماشین به آپشنهایی مثل رینگ آلومینیومی، نمایشگر هفت اینچی لمسی، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر (Mirror Link)، بلوتوث، سنسور فشار باد تایرها، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، شیشههای دودی عقب، سنسور نور، دیلایت و روکش چرمی صندلیها مجهز خواهد بود.
در بخش پیشرانهٔ ساینا S اما هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین همچنان همان پیشرانهٔ آشنا و قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ تیبا زیر کاپوت آن قرار میگیرد که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو طبق معمول توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود اما گفته شده سایپا برنامهٔ ارائهٔ نسخهٔ اتوماتیک ساینا S را هم دارد که البته هنوز مشخص نیست به همان گیربکس CVT قبلی مجهز میشود یا گیربکس اتوماتیک دیگری برای آن در نظر گرفته شده است.
هنوز هیچ حرفی در مورد زمان عرضه و قیمت ساینا S زده نشده اما در اوضاع آشفتهٔ این روزهای بازار خودروی کشور که قیمتها سر به فلک کشیده و برای خرید نقدی از خودروسازان نیز باید چشم به قرعهکشی و شانس (!) داشت، قطعاً این سدان بهاصطلاح جدید سایپا بهآسانی و با قیمت مناسب به دست خریداران نمیرسد. با توجه به اینکه هماکنون قیمت کارخانهای ساینا بیش از ۶۱ میلیون تومان است، احتمالاً نسخهٔ فول آپشن ساینا S قیمتی بیش از ۷۰ میلیون تومان خواهد داشت زیرا هماکنون درحالیکه کوییک معمولی ۶۱ میلیون تومان قیمت دارد، کوییک R که بهجز طرح دورنگ داخلی و خارجی و همینطور برخورداری از رینگ آلومینیومی هیچ تفاوت دیگری با نسخهٔ معمولی خود ندارد، با قیمتی نزدیک به ۶۹ میلیون تومان عرضه میشود.
Farzad
۱۳ خرداد ۱۳۹۹هه … میتونم هزار و یک دلیل بیارم که این مزخرفترین ماشین جهانه ، اینو هر کشوری ببرن مفتی هم نمیخوانش . ای کاش این مردم فقط ۶ ماه هیچ ماشین صفری نمیخریدن ، اون وقت همه چی درست میشد .
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹واقعا اصلا ما خودمونو گم کردیم
خودمونو مجبور میکنیم که مجبور باشیم
الان اگه زندگی عادی داشته باشی فکر میکنی بقیه میخوان بهت بگن بی درد لاکچری
کیان
۱۳ خرداد ۱۳۹۹اصولاً من از ماشین کره ای ایراد میگیرم خیلی، هرچند این هم یه کره ای بوده ک زیر پرچم سایپا این شده از پراید صبا به ساینا s !!!
واقعا نمیدونم کجای راه و اشتباه رفتیم ک کره الان روزی یه طراحی میده بیرون و مسخره میکنیم ک چرا اینقدر زود به زود طراحی عوض میکنه (طراحی واقعی نه الکی) و اونوقت ما همچنان در گیر پراید کیا هستیم و …
براش صف میبندیم و …. ، هر روزم گرونتر از دیروز.
البته همین باعث افتخار هست ک امنیت داریم، مستعمره نیستیم، استقلال کامل داریم، آزادی کامل داریم
اینها همه نعمتهایی هست ک ارزشش و احتمالا داشته ک ما الان این وضعیت و داریم.
بعله، خیلی فکر نکنید مثه کره جنوبی مستعمره آمریکا و مراوده با آمریکا سودمند هست اونم بخاطر دوتا ماشین،
مثه مرد باید کره شمالی بود، زنده باد استقلال و آزادی همچون کره شمالی
سورنا
۱۳ خرداد ۱۳۹۹جدی گفتی یا تیکه بود ؟ ???
اگه تیکه بود که خب هیچ ولی اگر جدی گفتی که کاش اسید میخىردم و نمیدیدم این کامنتتو
Farzad
۱۳ خرداد ۱۳۹۹نه تیکه بود ، کلا کامنت های کیان حالت طعنه آمیز دارن همیشه .
مهرآیین
۱۳ خرداد ۱۳۹۹حیف از پولی که با زحمت به دست می آید آن وقت بخواهیم بدهیم این فرغون را بخریم
Regrafan
۱۳ خرداد ۱۳۹۹چرخاش انگار چرخ موتور ۱۲۵ هستن
هاتف
۱۳ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیزی که میگی این ماشین آشغاله، فقط یه لحظه تصور کن همین امروز واردات خودرو آزاد بشه و گمرگ هم ضفر درصد باشه فکر میکنی با حدود چهارهزار دلار چه ماشین “صفر کیلومتری” میتونی بخری؟
امثال ساینا، پراید، تیبا، کوییک و.. واقعا از نظر قیمتی حتی در دنیا رقابتی هستند و میبینید که مثلا کشور عراق یا ارمنستان با اینکه واردات ماشین داره (ارمنستان حتی ماشین دست دوم وارد میکنه) بازهم پراید و دیگر خودروهای تولید ایرانی فروش میره.
اینکه کارخانجات ما برای اقشار کم درآمد خودروی فوق ارزون تولید کنند نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه. ما نباید انتظار تولید خودروی چهار هزار دلاری با کیفیتی شبیه ژاپنیها داشته باشیم. شاید این روزا یه نفر که سانتافه کهنه رو ۱میلیارد میخره حق داره شاکی باشه، ولی واسه قشر کم درآمد همین ماشینا هم مناسبه.
Farzad
۱۳ خرداد ۱۳۹۹این ماشین کجاش واسه قشر کم درآمد مناسبه ، از اون حرفا بودا !!!! یه کارگر بدبخت چند سال باید پس انداز کنه تا پول این لگن رو در بیاره مگه زندگی خودش خرج نداره …
بله درسته ، این آشغال ها رو به کشور های جهان سومی همسایه ام میفرستن ، اما اونا با چه قیمتی میخرن ، ما به چه قیمتی ، خوبه آدم یکم فکرش باز باشه …
Hamidreza
۱۳ خرداد ۱۳۹۹در آمد عادی؟
ببین
کسی که اونور آب کار میکنه
نهایتا اگه کارگر باشه و خوب هم زندگی کنه میتونه تو 4 ماه یه ساینا بخره
اما
تو ایران
یه کارگر اگه 6 سال هم کارکنه و بخواد با دستمزدش یه ساینا بگیره بازم تو مشکل میفته
***
جدا شما نمی بینین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونور آب با 90 تومن میشه یه مرسدس کارکده خرید
کور میشم خرج تعمیراتشو میدم
ولی لاقل تو یه تصادف ساده جوونم به خطر نمی افته
کمی درک!!!!!!!
sina7
۱۳ خرداد ۱۳۹۹آقای هاتف
اینکه میگی ۴هزار دلار!!! باید حساب کنی که درامد مردم هم به همون دلااار حدود ۲۰۰-۳۰۰ تاست
هممون خوب میدونیم که این دلار ۱۷ هزار تومنی قیمت واقعیش نیس،حالا یه سریا دیگه قبول کردن و هی باهاش حساب کتاب میکنن؛عیب نداره
ولی اگه میخواید همه چیزارو با دلار حساب کنید و بگید تو ایران ارزونه،خب حقوقارم با دلار حساب کنید دیگه!!!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۹هاتف عزیز
اگر برای قشر ضعیف با قیمت ۴ هزار دلار خودرو میسازند ، از تواناییشون نیست ، از بدبختیشونه که ثابت کردن نمیتوانند بهترشو بسازند و بکنندش ۱۰ هزار دلار یا ۲۰ یا هرگرانتر .
وقتی میتوانند ۴ هزار دلار را با سود خالص ۴هزار دلاری بکنند تو پاچه ملت اسیر شده ، انتظار داری چیز بهتری بسازند .
تو جادهها میبینیم تمام اُرگانهای نظامی به جدیدترین تویوتاها دسترسی دارند که جدیداش لندکروزر دنده دستی و راو۴های بیآپشن هست .
مطمئن باش اگر میتوانستند در حد چینیها هم بسازند ، میساختند و اعتماد به ساختشون جهت استفاده دولتی داشتند .
سلطان پریزیدِنت روحانی قبل انتخابات با پژو پارس میاد میره ، بعد انتخابات با لندکروزر ضد گلوله .
هاتف جان تو رو خدا خودتو گول نزن ، اینکه اشتغالزایی داره خوبه ، ولی به چه قیمتی ، به قیمت ضرر زدن به جان و مال مردم خودمون با تولید چنین آشغالهایی .
البته آشغال هم مفیدتر از این چهارچرخههای زشت و مضخرف داخلیه .
قشنگ یاد فیلمهای دوران جنگ سرد شُروی میوفتم با تولیدات مضخرفی که مستند top gear یه برنامه هم براشون ساخت .
من میگم ما میتوانیم بسازیم و خیلی خوب هم بسازیم ، اما احساسم میگه نمیگذارند و نخواهند گذاشت بنا به دلایلی که گفتن داره اما فایده نداره به جزء سر درد و آب در هاونگ کوفتن .
meysam
۱۳ خرداد ۱۳۹۹هاتف جان شما با پویان (نماد اقتصاد مقاومتی) نسبتی داری؟؟؟؟؟؟؟
سورنا
۱۳ خرداد ۱۳۹۹واس خاطر یه مشت بی شرف مثل توعه که وضع کشور اینه : )
هاتف
۱۴ خرداد ۱۳۹۹دوستان احساساتی شده بنده رو کاملا مورد عنایت قرار دادند -)
یکبار دیگه توصیه میکنم پاراگراف اول رو بخونید:
با گمرک صفر درصد شما چه ماشین ” صفر کیلومتری” میتونید وارد کنید که شصت میلیون بشه؟
دوستان عزیز چه بخواید چه نخواید همه چی به دلار حساب میشه. حقوق ما چه ۱۰۰دلار باشه چه هزار دلار دراین بحث فرقی نمیکنه. قیمت خودرو در جهان به دلار هست و این خودروها جزو ارزونترین خودروهای تولیدی در جهان هستند.
تو کامنت هم عرض کردم وضعیت خودرو در ایران برای کسی که توانایی خرید خودروی مثلا ۲۰ هزار دلاری داره مناسب نیست. ولی برای قشر کم درامد اوضاع فرق میکنه.
Moein
۱۳ خرداد ۱۳۹۹شاهکار دیگه ای از وطنم
بی شک این ماشین سگمنت خودش رو در دنیا به چالش شدیدی میکشه
فقط مشکلی که هست سر طراحش فک کنم یک کم زیادی نشسته پا منقل یه جاهایی رو تو ماشین گند زده که ابدا چیز بدی نیست
هر ایرانی یه ساینا
حتی تصورش هم آدرنالین خونم رو بالا میبره
فرزاد جان کار از شش ماه و یه سال گذشته؛بخوای نخوای تو این مهد فرهنگ و تمدن باید این فرغون ها رو بگیری
خدایا مرسی عشقمو آفریدی ??
Farzad
۱۳ خرداد ۱۳۹۹معین جان ولی خارج از شوخی اگه مثلا یه کمپینی چیزی راه بیفته و همه بهش عمل کنن خیلی چیزا عوض میشه ، هر چند یه مشت جهان سی امی کارو خراب میکنن .
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹الان مساله زندگی تو کشور تبدیل به مرگ و زندگی شده اون زمان که شرایط نسبتا نرمال بود بلهههه ولی الان که هر روز پول ملی سقوط میکنه مردم برای نجات سرمایه هاشون این که هیچ حاضرن برن پالون الاغ هم بخرن
آرین
۱۳ خرداد ۱۳۹۹اصلا آخرت فیس لیفته D:
پشم لکسس is 2021 ریخت از این همه زیبایی
ضمنا بحث تقاضای ماشین تو ایران هم برمیگرده به مقوله تورم انتظاری. باید انتشار نقدینگی کنترل بشه تا اونم در بلند مدت بشه خوشبین بود که مردم این ماشینا رو نخرن.
این وضعیت تو هر کشوری که باشه باعث ایجاد آربیتراژ و تقاضای زیاد میشه
حسن
۱۳ خرداد ۱۳۹۹حالا از این بحث ها گذشته این دی لایت مسخره چیه که سایپا به کار می بره؟
بابا اون مه شکن رو حذف کن به جاش یه دی لایت درست و حسابی بزار که خدای نکرده هزینه هات هم زیاد نشه!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۳۹۹حسن عزیز
ما میگیم نره ، شما میگی بدوش
ما میگیم کل خودرو طراحیش مضخرفه ، شما گیر دادی به دیلایتهای ماشین?? .
MASIHA
۱۳ خرداد ۱۳۹۹سلطاااانو……?
صد در صد به فیس لیفت سری 5 و ای کلاس ترجیحش میدم?
بنتلی و rr باید از کیفیتش خوف داشته باشن?
استهلاک در حد تویوتا?
زیبایی در حد بی ام و و لامبو?
کارایی که دیگه نگو…?
پرفورمنس در حد فراری و مکلارن و پورشه?
درسته این شرکت های اشغال از جا های مختلف تونستن پا به پای
این سلطان بیان
اما هیچکدوم قابلیت انتقال از این دنیا به اون دنیا رو ندارن….
مزدا
۱۴ خرداد ۱۳۹۹کلا شبیه عتیقه های لادا در زمان شوروی هست.البته محصولات لادا جوون سخت هستند.
فیس لیفت همراه با یک کلمه انگلیسی =۱۰ میلیون افزایش قیمت.
حالم از همه این مسئولین بی لیاقت به هم میخوره
جواد خطر
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ای ساینا ای خودرویِ رویایی
دوچرخه سوار
۱۳ خرداد ۱۳۹۹فیس لیف به اینصورت فایده ای نداره و این درد بزرگ با عوض کردن یک چراغ درمان نمیشود .کار باید اصولی و زیر بنایی درست شود .فقط یک فیس لیف در ایران خوب شد
و اون 405 به پرشیا
F22RAPTOR
۱۳ خرداد ۱۳۹۹چراغ عقب بی نهایت زشت و نا هم خوان
Hamidreza
۱۳ خرداد ۱۳۹۹دقیقا دقیقا!!!
Mohsen. G
۱۳ خرداد ۱۳۹۹بحث ظاهر البته مهمه ولی مساله مهم گیربکس اتوماته که متاسفانه به دلیل تحریمها از تولیدش ناتوانیم… ماشین های هر دو خودرو ساز با توجه به قیمت و در دسترس بودن لوازم یدکی فعلا کار مون رو راه می اندازه اگه یه گیربکس اتوماتیک مناسب واسه اش ساخته بشه… به هر حال تحریم خیلی وحشتناکه… الان در سطح کلان مدیریت کشور بحث اصلی تامین مایحتاج ضروری کشور است… بنابراین خودرو در خوشبینانه ترین حالت همین شرایط فعلیه…. درست یا غلط بودن سیاست خارجی کشور مساله ای است جدا… باید با این شرایط خودمون رو وفق بدیم… رویا پردازی و امید به تغییر از خارج از کشور و این گونه مباحث فقط باعث میشه تو زندگی مشکلاتمون بیشتر بشه و روحیه و امیدمون رو از دست بدیم…
Khan
۱۳ خرداد ۱۳۹۹چرا سیاست خارجی مسئلهایست جدا وقتی تمام زوایای زندگی میلیونها آدم کاااملا، تاکید میکنم کاملا بخاطر سیاست خارجی غلط یه عده به اسفناک ترین شرایط ممکن تبدیل شده؟
شما اگر با یه ساینا اتوماتیک کارت راه میفته احساس خوشبختی میکنی ولی من و میلیونها دیگه اینطوری نیستیم
درضمن کسی امیدی به خارج نداره، ما همینکه داخلیها و اونایی مثل شما فکر میکنن یه ساینا واسه زندگی کافیه از مسئولیت کنار برن واسمون کافیه و مشکلات حل میشه
iman
۱۳ خرداد ۱۳۹۹بهتر شده . ولی اگه دو تا گوشی ایفون ایکس روش بدن هفتاد می ارزه
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹عکس از جلو ماشین رو تنهائ نگاه نکنید ترسناکه!
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹شبیه وزغه
Enzo
۱۳ خرداد ۱۳۹۹دقت کنین بیشتر لگنای پلاستیکی دسته نداره .حالا دوتا دسته بذارن براش میشه یه فیس لیفت. اینم مصداق بارزشه .آخه بگو لگنم فیس لیفت
حسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۹از این همه همت و پیشرفت و تکنولوژی به خودم می بالم ……. سایپا ما رو سکته داد با این سورپرایزش!!!
بیژن
۱۳ خرداد ۱۳۹۹زرشک!
Nikzad
۱۳ خرداد ۱۳۹۹اینو بدونید که اگه به این وضعیت خرید ماشین ادامه بدیم اوضاع همینطوره. برادر من به جای پراید ۷۰ ملیونی که میخری بعدش هزار تا منت سرت میزارن اگه یکم فکر اقتصادی داشته باشی میتونی با همون پول یا کمتر ماشین های بهتری مثل فلوکس گلف بخری و … همین پراید تو ۱۲۰تا انگار صندلیت مجهز به ویبره میشه ولی بیا سوار یه گلف مثلا بشو من امتحان کردم تو ۱۶۰تا اصلا ماشین تکون نمیخوره انگار داری ۸۰تا میری
سعید سابق
۱۳ خرداد ۱۳۹۹نسل های آینده هرگز این روزهای ما و رفتار ما و سلیقه ما و … را درک نخواهد کرد و برای همیشه تاریخ ، این ابهام باقی خواهد ماند که ما چطور انسان هایی بودیم که این وسلیه نقلیه ما بود که براش سر و دست می شکوندیم و …
نویدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹انگار صندوق عقب رو با چسب ۱-۲-۳ چسبوندن به یه ماشین هاچبک
چون وضعیت فروشش بد بوده،میخوان با فیس لیفت نظر مردمو جلب کنن.
بخاطر خرید همین زباله باید توی قرعه کشی شرکت کنیم??
msn
۱۳ خرداد ۱۳۹۹تو لگن و سطل زباله بودن این فرغون ( شما بخون خودرو!) و سایر همتاهای داخلیش هیچ شکی نیست ولی من فقط توجه شما رو به قالب بدنه و درز در ها و صندوق جلب میکنم. لعنتی بعضی جاها اینقدر درز زیاده انگار اتصالات ماشین داره از هم جدا میشه . مثل کفشی میمونه که از بس استفاده شده فرم خودشو از دست داده و داره وا میره . کیفیت مونتاژ سطل زباله از این لگن بیشتره .!
♤Angus_812♤
۱۳ خرداد ۱۳۹۹الان یه عده میرن میرن تو صف
وقتی بهشون میگی چرا رفتی؟؟؟؟
میگن مدل حدیده حتما بهتره و
فقط ماشین بازی مثله ما میدونه هر ماشینی که تو ایرانه آشغاله
از پراید بگیر تا اون پورشه ها
هر چیزی که وارد ایران شده نمونه های ضعیفترش هستن
تو یه مجله خبری آلمانی خوندم که ماشینی که وارد ایران میشه کیفیت مدل خودشونو نداره (حالا راست و دروغ گردن اونا)
ولی تو ایران هیچ ماشینی نباید خرید و فروش بشه هیچی?
Aran Milan
۱۳ خرداد ۱۳۹۹روح تکنولوژی آینده!!!!???
Hadi
۱۳ خرداد ۱۳۹۹تو ایران کلا قوانین متفاوته…
بیخود نیست که بهمون میگن جهان سومی ها….
Obscured
۱۳ خرداد ۱۳۹۹تو رو خدا یه یه فرمون D شکل رو می ذاشتین برامون بمونه
Obscured
۱۳ خرداد ۱۳۹۹یه تغییر به موقع (بعد 7 + 13 + n سال) :)))))))))))))))))
حتی آهنگ تیزرش هم دزدیه:
Punch Deck – Dominant
امیر
۱۳ خرداد ۱۳۹۹واقعا انتظار دارید بدون داشتن اقتصاد صنعت آموزش فرهنگ سیاست و مدیریت درست و منظم بودن پیشرفت کنیم کشور ما مثل موتور پیکان پر مصرف کم بازده ولی عزیزان انتظار شتاب بوگاتی دارن خودتون زدید به خواب واقعیت عوض نمیشه
Saeed
۱۳ خرداد ۱۳۹۹سایپا مطمئن….
اونقدر ماشینای سایپا از نظر ایمنی مطمئن هستن که اگه با سرعت 50 کیلومتر درساعت باهاش تصادف شاخ به شاخ کنی هیچی ازت نمیمونه که هیچ….تازه مون لحظه ماشین آتیش میگیره!وااقعا ایمنی سایپا انقدر بالاست که باید از نظر ایمنی بهش 10000000000 ستاره داد نه 5 ستاره!
sajjad.jahan
۱۳ خرداد ۱۳۹۹پشتش شبیه لادا شده
جلو پنجره اش هم خیلی شبیه نسل قبل هوندا سیویکه
احمدرضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۹چرا زشت تر شده ?
mojtaba
۱۳ خرداد ۱۳۹۹از طراحی زشت و نامتقارن و بی کیفیت و ماقبل تاریخیش که بگذریم ولی واقعا دیگه فکر نمیکنم در عصر حاضر هنوز هیچ خودروسازی باشه که از قالپاق برای چرخهاش استفاده کنه.
Amir evolution
۱۳ خرداد ۱۳۹۹شک ندارم واسه این اشغال صف میبندن
با احترام ب همه کامنتا
ولی ما خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم
پس ازش لذت ببرید✔️
علی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹باورم نمیشه توربو اس معرفی شده حالا باید منتظر تستش توی پیست و رکوردش باشیم ایرانخوردو دست به کار شو
هومن
۴ تیر ۱۳۹۹صد رحمت به تیبا. حداقل بیخودی پول اضافه برای لگن یکسان نمیدی!
محسن
۱۶ مرداد ۱۳۹۹شرط می بندم نود درصد اینایی که دارن ایراد می گیرن و فاز مهندسی و طراحی و … گرفتن ماشین ندارن . و حتی به یه پراید مدل 80 هم راضی هستن که داشته باشن . وافعا چرا فکر می کنین اگه ایراد بگیرین می گن طرف خیلی پره .؟
همینی که هست . می خوای بخر نمی خوای برو یک میلیارد بده یه کره ای شو بخر . دیگه چرا اولدورم بولدورم می کنی ؟