جدیدترین نسخه از تویوتا کمری هیبریدی از نیمه رسانای سیلیکون کاربید (SiC) در واحد کنترل نیرو (PCU) استفاده می کند که باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت آن می شود.
نیمه رساناها نقشی کلیدی در واحد کنترل قدرت که حاکم بر جریان برق بین باتری تا موتور الکتریکی است و نیروی بازیافتی از ترمزها برای ذخیرهسازی مجدد در باتریها، دارند. با این حساب، PCU ها حدود ۲۵ درصد از تلفات توان الکتریکی در خودروهای الکتریکی را باعث می شوند که با تکنولوژی نیمه رساناها این میزان به ۲۰ درصد کاهش مییابد. اما تویوتا قصد دارد با کمک شرکت Denso حتی این میزان بهبود را نیز بهتر نماید. نسخه اولیه این خودرو از ماه آینده، تستها را شروع میکند. مجموعهای از دادهها شامل ولتاژ PCU، سرعت رانندگی، الگوهای رانندگی، شرایط محیطی نظیر دمای خارج و غیره جمعآوری و مورد ارزیابی قرار میگیرند. این اطلاعات برای توسعه نیمه هادیهای SiC استفاده خواهند شد. تویوتا امیدوار است هرچه سریعتر استفاده از تکنولوژی نیمه هادیها را در خودروهای هیبریدی خود عملی نماید.۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳THIS IS TOYOTA
امیر
۱۲ بهمن ۱۳۹۳میگ خودرو هیبریدی گمرکی نمیگیرن راسته ؟
ارمان
۱۲ بهمن ۱۳۹۳نه امیر جان اون 3% مالیات رو نمیگیرن که شما همون پول رو بزار واسشون چسب زخم بگیر :))
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳فکر نکنم
یه نگاهی به قیمتا بنداز
http://www.bama.ir/car/lexus/ct200h
Ahmad..F12
۱۲ بهمن ۱۳۹۳امیر جان میــــــــــــــــگن نمیگیرن
ولی خود شما با عقلت جور در میاد که مثلاً S500 هیبرید رو با قیمت 200 میلیون وارد کنن!!!!!!!!!!!!!!! :)
زهی خیال باطل…..
مهمان
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بارها در اینمورد کامنت گذاشتم و حتا یکبار لینک خبرش رو هم دادم
اردیبهشت امسال دولت تصویب کرد تعرفه (بعد شد تنها سود بازرگانی) واردات خودروهای هیبریدی حذف بشه
بطور کلی تعرفه شامل مالیات و سود بازرگانی میشه که از 40 درصد 36 درصد سود بازرگانیه پس مقدار کمی نیس
ولی این مصوبه تا امروز بدلایلی شاید بخاطر تحریمها اجرایی نشده
در صورت اجرا خودروهای هیبریدی وبرقی تنها 12 درصد (8درصد ارزش افزوده و 4 درصد تعرفه) برای واردات پرداخت خواهند کرد
از وقتی این موضوع مطرح شده قیمت لکسوس c200h از حدود 250 میلیون به زیر 200 میلیون رسیده البته هنوز این قانون اعمال نشده روش
اگه اعمال بشه میشه حدود30-120 میلیون
AliZeus
۱۲ بهمن ۱۳۹۳How did you know? :D
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳IT MEAN THIS IS A REALLY TOYOTA
PLEAS DONT KIDDING ME
سجاد
۱۲ بهمن ۱۳۹۳Thanks for telling
Image Quality is not Enough
سامورایی
۱۲ بهمن ۱۳۹۳چی بگم Toyota ست دیگه:-)
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳بیخودی که برترین خودروساز دنیا نیست
این ژاپنی ها دارن خیلی پیشرفت میکنن
سال بعد هم تویوتا برترین دنیا میمونه؟
اره ++++++++++++++ لایک
نه ———–دیس
ارمان
۱۲ بهمن ۱۳۹۳برترین نیست پر فروش ترین
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳جز برترین ها هست
اگر نبود با بنز و بی ام و مقایسه نمیشد
طرفدار بی طرف . reza
۱۲ بهمن ۱۳۹۳پس به نظر شما فولکس اول نمیشه
THIS IS TOYOTA
4MATIC
۱۲ بهمن ۱۳۹۳نه دیگه سال بعد یا بی ام ویابنز می شه البته از فولکس هم بعید نیست
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بنز و بی ام و امکان نداره
GM هم در این حد نیست فقط فولکس میتونه از تویوتا رد کنه
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سال 2013 برترین ها بر اساس فوربس:
1.گروه فولکس واگن(14)
2.گروه تویوتا موتور(31)
3.گروه دایملر(36)
4.فورد موتور(53)
5.گروه ب ام و(55)
6.جنرال موتورز(70)
7.نیسان موتور(85)
8.هوندا موتور(86)
9.هیوندای موتور(89)
10.سایک موتور
.
.
.
.
2014 رو هنوز نگاه نکردم!
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳پر درامد ترین خودروسازان جهان در پایان 2014:
1.گروه فولکس واگن(رتبه7): 270.61 میلیارد دلار
2.تویوتا موتور(رتبه10): 234.1 میلیارد دلار
3.گروه دایملر(رتبه16): 162.06 میلیارد دلار
4.جنرال موتورز(رتبه19): 152.43 میلیارد دلار
5.فورد(رتبه20): 146.92 میلیارد دلار
6.هوندا(رتبه38): 104.81 میلیارد دلار
7.ب ام و(رتبه39): 104.48 میلیارد دلار
8.نیسان(رتبه44): 102.17 میلیارد دلار
9.سایک موتورز(رتبه53): 93.09 میلیارد دلار
10.هیوندای موتور(رتبه58): 82.68 میلیارد دلار
11.میتسوبیشی(رتبه79): 63.33 میلیارد دلار
12.رنو(رتبه89): 56.23 میلیارد دلار
.
.
.
همه پیشبینی هام درست درومد
فولکس تک رقمی شد و دایملر اومد زیر 20 تا
جنرال هم دایملر رو نگرفت و تازه داره از طرف فورد تهدید میشه!!!
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳پردارمد ترین در جهان:
رویال داچ شل با حدود 480 میلیارد دلار درامد
رتبه های بعدی هم والمارت و سینوپک…
طرفدار بی طرف
۱۲ بهمن ۱۳۹۳به قول نوید پرچم تویوتا بالاست
نوید دیگه مثل قبلا نیست خیلی کامنت نمیزاره فرید هم که رفته
کلا تویوتایی ها کم هستن
amin
۱۳ بهمن ۱۳۹۳داداش رفتن چون اینجا متعصب زیاد :) رفتن چون اینجا ایران حرف بزنی ناخوشایند بعضی ها باشه سریع یا بن میکننت یا بهت پیام میدن که اینجوری حرف نزن اینا :)
فولکس سال دیکه اول میشه به احتمال زیاد تویوتا دوم…چون تویوتا گفته میخواد کیفیت و بیس شرکت هاشو تقویت کنه و تمرکزش بذاره رو کیفیت…همینجوری تو کیفیت اول وای به حال اینکه تمرکزشم بذاره :)
ارمان
۱۲ بهمن ۱۳۹۳واقعا به چه چیزهایی فکر میکنن , دمشون گرم خودشون رو در ملع عام به چالش میکشن
4MATIC
۱۲ بهمن ۱۳۹۳کمری2015بیاد توایران می تر کونه
تویوتا دوتا نقطه ضعف داره 1طراحی 2اپشن که این دو تا رو داره رفعش می کنه
میثم
۱۲ بهمن ۱۳۹۳فکر نکنم بترکونه، چون یه مشکل هست. قیمتشو دیدی؟ 195 میلیون!
جی تی ار
۱۲ بهمن ۱۳۹۳این کمری قشنگ هم نشده ها!! حالاکه فکرمیکنم طراحی اونی که الآن صفرش توایرانه مال 2012درعین سادگی دلنشین تره.هرچند مدل 2008از همشون بهتربود…
طرفدار بی طرف . reza
۱۲ بهمن ۱۳۹۳من از مدل امریکاییش خوشم نمیاد
ولی به نظرم این خوبه و اگه بهتراز نسل های قدیمی نباشه بدتر نیست
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۳درود. sic (سیلیکون کاربید) یک نوع سرامیکه که از صنایع نظامی و پزشکی گرفته تا استفاده به عنوان دیرگداز و ابزار برش و سایش، مورد استفاده قرار میگیره. یکی از جالب ترین کاربردهای سرامیک ها وقتی مشخص میشه که بعنوان نیمه رسانا مورد استفاده واقع میشن. نیمه رساناها معمولا در حالت عادی عایق هستن ولی با افزودن یک ماده افزودنی ویا در شرایطی با تغییر دما رسانا میشن
ALIUnited
۱۲ بهمن ۱۳۹۳همچنان
ماشین هیبریدی = جارو برقی
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳محشره تویوتا متل همیشه معرکه است