برخی عقیده دارند که طراحی محصولات جدید تویوتا فاقد خط سیری مشخص و استمرار زبان طراحی است. این سردرگمی در طراحی ظاهراً در حال کاهش است و به نظر میرسد خودروهای آینده این شرکت در حال پیروی از الگوهای یکسانی باشند. هرچند که ممکن است زبان طراحی جدید تویوتا آشنا و دلنشین هم نباشد.
نگاهی به محصولاتی چون تویوتا میرای، نسل جدید پریوس و رندرهای نسل جدی سوپرا بر اساس کانسپت FT-1 نشان از تغییر رویکرد طراحی این شرکت و توجه به الگوهایی اسپرت، فضایی و مدرن دارد.
تویوتا کمری محصول مهمی برای این شرکت نیز محسوب میشود. این سدان میان سایز خانوادگی، یک مثال بارز از یک خودروی راحت، قابل اطمینان و با کارایی مناسب و مقرونبهصرفه است. بنابراین تویوتا برای تغییرات در این محصول پرفروش خود هرگز احساسی عمل نخواهد کرد. در حال حاضر طراحی این خودرو، محافظهکارانه و کسالتبار شده است. آکیو تویودا، خیلی زود این موضوع را متوجه شده و دستور بازنگری طراحی کمری را در دو مرحله صادر کرد. نخستین مرحله منجر به ارائه فیسلیفت سنگین و تغییرات گسترده ظاهری این خودرو در میانه عمر آن شد. اما تغییرات بیشتر را باید در نسل جدید کمری که سال ۲۰۱۸ معرفی میشود، جستجو کرد. اگر طراحی محصولات جدید تویوتا نظیر خودروهای مفهومی C-HR کراساوور و FT-1 اسپرت کوپه و نهایتاً سدان هیبریدی NS4 را در نظر بگیریم، نسل آینده کمری میتواند چهرهای اسپرت و تا حدودی آمریکایی داشته باشد. رندر ترکیبی متشکل از المانهای طراحی مدلهای آینده و کانسپت تویوتا برای ایجاد زبان طراحی نسل نوین خودروهای این شرکت، منتج به تصویری شده که میبینید. این طراحی برای رقابت با خودروهایی نظیر فولکس پاسات و مزدا ۶ بهخوبی جذابیتهای خود را به نمایش میگذارد. خطوط متعدد و عضلانی بدنه همراه با قوس سقف و ارتفاع پایین شیشهها در برابر کمربند بالای بدنه و کشیدگی قسمت انتهایی با فرم خاص ستون C که سقفی شناور را همچون ماکسیمای جدید تداعی میکند، باعث میگردد تا در مجموع خودرو از چهرهای پویا و قدرتمند برخوردار باشد. علاوه بر طراحی، تویوتا کمری نسل آینده در بخش پیشرانه نیز رشد قابلتوجهی خواهد داشت. احتمال استفاده از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو در این خودرو زیاد است که میتواند جایگزین موتور V6 فعلی شود. مدلهای هیبریدی و چهار سیلندر فعلی نیز برای مصرف سوخت بهتر، بهینه خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو که شامل موتور الکتریکی روی محور عقب است، میتواند یک ترکیب چهارچرخ محرکه جذاب و مؤثر را ایجاد کند. بعلاوه انتظار میرود استفاده از مواد ترکیبی و حتی آلومینیوم برای ساخت شاسی و بدنه باعث کاهش وزن خودرو در عین افزایش استحکام آن شود. بازیگران زیادی در کلاس کمری قرار دارند که بهسختی رقابت میکنند و دیگر مانند سابق نمیتوان کمری را یک خودروی از پیش برنده در این سگمنت قلمداد نمود. مزدا ۶، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات و از همه مهمتر، هوندا آکورد منتظر ذرهای لغزش از سوی کمری هستند تا بازار آن را بهسرعت تصاحب کنند. از نظر شما خوانندگان مجله پدال، کدام جذابتر هستند، محصولات گذشته تویوتا یا محصولات حال و آینده آن؟
خیلی ساده باید گفت که تویوتا درحال پیشرفت در طراحی ظاهری و باطنی است به جز چند مورد مثل داخل پریوس که هنور صفحه کیلومتر رو وسط میزارن و چند مورد دیگه ….
مزدا 6، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات-هوندا آکورد همشون عالین و ویژگی های خاص خودشون رو دارن . انتخاب بین اینها خیلی سخته…..
کمری یک الگو به تمام معناست یک نماد از کیفیت و دوام و هر چیز خوبه دیگه ای که یک ماشین تو این رده باید داشته باشه ایستادن در صدر فروش بازار های آزاد وبسیار رقابتی مثل بازار امریکا برای تقریبا 13 سال ااصلا شوخی نیست خودش گویای خیلی واقعیت ها درباره کمری هست
در یک کلمه باید گفت: رو به انحطاط شکوه کمری و پرادو نسل قبل و کجا وقتی اومد همه حیرانش شدن… الان چی طراحان نسل جدید محصولات تویوتا کاملا سردرگم هستن… هرچی دراد همونو تولید میکنن واقعا میشه یه زبان مشترک در محصولات تویوتا پیدا کرد… نه… چون وجود نداره همچینی چیزی تویوتا در مدیریت و کیفیت عالی در طراحی افتضاح
کمری نسل قبل شکوهی نداشت الان یه خورده بهتر شده نسل قبل مثل کیکی بود که بکین پودرشو زیاد کرده بود همه جا پفی پرادو نسل قبلم طراحیش خنده دار بود الان خیلی قشنگه مخصوصا عضله هایی که بغل رو تایر گذاشته زبان طراحیم تو همه قبول ندارم نداره تو لندکروز که افتضاح رعایت میکنه تو نسل جدیدشم برگشته باز به این سمت که لندکروزو میخرن واسه افرودش
قطعا کمری جدید خیلی زیبا شده و تهاجمی و به نظر بنده پختگی نسل 2007 را داره. من که هیبریدی شو تو ایرتویا دیدم خیلیییییییییییی زیبا شده. و همچنین کرولا هم خیلی زیبا شده ولی من خودم سوار کرولا شدم سواریش خیلی خشک شده و اصلا نرمی سابق را نداره حتی از مزدا 3 هم خشک تر شده فنر بندیش. البته این حس شخصی بنده است. از کسانی که سوار کرولا 2015 شدن لطفا در باره فنر بندیش نظر بدین.وهمچنین سواریش.
به نظرم که هرچقدر طراحی های لکسس با هویت هست و جذابیت داره طراحی تویوتا سردرگم و گاهاً زشت هست. حتی طراحی های جدیدش. زشت ترین محصول ممکن که همین میرایی هست. متأسفانه پریوس هم ب همین درد دچارشد. کمری 2007 ب نظرم طرح دوستداشتنی داشت هرچند برا افراد مسن مناسب بود.بعدش کمری 2016. هر چند در این کلاس هوندا آکورد و فورد فیوژن رو انتخاب میکنم.
امین
۹ مهر ۱۳۹۴بذارید نسل فعلیش وارد ایران بشه . بعد
خداییش کمری خیلی غوله
دوسش دارم
سامان اذری
۹ مهر ۱۳۹۴به نظر من مدل 2016 کمری واقعا زیبا بود
آرمااااان
۱۰ مهر ۱۳۹۴کمری 2016 چه هیولایی شده
mohsen
۹ مهر ۱۳۹۴من که با شاسی بلند های تویوتا بیشتر حال میکنم تا ماشین های دیگش
امید
۹ مهر ۱۳۹۴خیلی ساده باید گفت که تویوتا درحال پیشرفت در طراحی ظاهری و باطنی است به جز چند مورد مثل داخل پریوس که هنور صفحه کیلومتر رو وسط میزارن و چند مورد دیگه ….
احمد باقری
۹ مهر ۱۳۹۴واقعا ماشین معرکه ای هست، طراحی زیباتر رو کم داشت که مثل اینکه کم کم داره محقق میشه.
محمود
۹ مهر ۱۳۹۴مزدا 6، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات-هوندا آکورد همشون عالین و ویژگی های خاص خودشون رو دارن .
انتخاب بین اینها خیلی سخته…..
احمد
۹ مهر ۱۳۹۴کمری یک الگو به تمام معناست
یک نماد از کیفیت و دوام و هر چیز خوبه دیگه ای که یک ماشین تو این رده باید داشته باشه
ایستادن در صدر فروش بازار های آزاد وبسیار رقابتی مثل بازار امریکا برای تقریبا 13 سال ااصلا شوخی نیست
خودش گویای خیلی واقعیت ها درباره کمری هست
وحید
۹ مهر ۱۳۹۴صد رحمت به مدل 2016 کمری
بین اینا سی اچ حرف نداره
ali
۹ مهر ۱۳۹۴اووف عجب ماشین هایی
مخصوصا کمری 2018 ترسناک جوان پسند
بازم میگم
اووف
Ali Reza
۹ مهر ۱۳۹۴آغا یه سوال اگه ماشینت توربو شارژ داشته باشه باید چطوری نگه داری کنی که مشکلی براش پیش نیاد؟
Ashkan
۹ مهر ۱۳۹۴اینجا بحث سر کیفیت و دوام نیست که همه جبهه گرفتید
گفته از نظر طراحی یکم گم و مبهمه
امیر.عارف
۹ مهر ۱۳۹۴به نظر من بهتر شده . هر چند مدلهای قبلی رو هم دوست داشتم(نظرشخصی) . بعد به نظرم ماشین قرمزه (دومی) کاپوتش تصادف داره یا من اشتباه میکنم
محمدحسین
۹ مهر ۱۳۹۴در یک کلمه باید گفت: رو به انحطاط
شکوه کمری و پرادو نسل قبل و کجا وقتی اومد همه حیرانش شدن… الان چی
طراحان نسل جدید محصولات تویوتا کاملا سردرگم هستن… هرچی دراد همونو تولید میکنن واقعا میشه یه زبان مشترک در محصولات تویوتا پیدا کرد… نه… چون وجود نداره همچینی چیزی
تویوتا در مدیریت و کیفیت عالی در طراحی افتضاح
mohsen
۹ مهر ۱۳۹۴کمری نسل قبل شکوهی نداشت الان یه خورده بهتر شده نسل قبل مثل کیکی بود که بکین پودرشو زیاد کرده بود همه جا پفی
پرادو نسل قبلم طراحیش خنده دار بود الان خیلی قشنگه مخصوصا عضله هایی که بغل رو تایر گذاشته
زبان طراحیم تو همه قبول ندارم نداره تو لندکروز که افتضاح رعایت میکنه تو نسل جدیدشم برگشته باز به این سمت که لندکروزو میخرن واسه افرودش
محمد
۹ مهر ۱۳۹۴قطعا کمری جدید خیلی زیبا شده و تهاجمی و به نظر بنده پختگی نسل 2007 را داره.
من که هیبریدی شو تو ایرتویا دیدم خیلیییییییییییی زیبا شده.
و همچنین کرولا هم خیلی زیبا شده ولی من خودم سوار کرولا شدم سواریش خیلی خشک شده و اصلا نرمی سابق را نداره حتی از مزدا 3 هم خشک تر شده فنر بندیش.
البته این حس شخصی بنده است.
از کسانی که سوار کرولا 2015 شدن لطفا در باره فنر بندیش نظر بدین.وهمچنین سواریش.
نوید جهرمی
۱۰ مهر ۱۳۹۴به نظرم که هرچقدر طراحی های لکسس با هویت هست و جذابیت داره طراحی تویوتا سردرگم و گاهاً زشت هست. حتی طراحی های جدیدش. زشت ترین محصول ممکن که همین میرایی هست. متأسفانه پریوس هم ب همین درد دچارشد.
کمری 2007 ب نظرم طرح دوستداشتنی داشت هرچند برا افراد مسن مناسب بود.بعدش کمری 2016.
هر چند در این کلاس هوندا آکورد و فورد فیوژن رو انتخاب میکنم.
Archi KHAN
۱۰ مهر ۱۳۹۴عکس اولی خوشگله …
الان اون عکس از محصولات تویوتاست ؟
کانسپتِ ؟! چیه ؟!!