تویوتا

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری

برخی عقیده دارند که طراحی محصولات جدید تویوتا فاقد خط سیری مشخص و استمرار زبان طراحی است. این سردرگمی در طراحی ظاهراً در حال کاهش است و به نظر می‌رسد خودروهای آینده این شرکت در حال پیروی از الگوهای یکسانی باشند. هرچند که ممکن است زبان طراحی جدید تویوتا آشنا و دل‌نشین هم نباشد.

Toyota FT-1 Concept
نگاهی به محصولاتی چون تویوتا میرای، نسل جدید پریوس و رندرهای نسل جدی سوپرا بر اساس کانسپت FT-1 نشان از تغییر رویکرد طراحی این شرکت و توجه به الگوهایی اسپرت، فضایی و مدرن دارد.

Toyota Mirai Fuel Cell
Toyota Mirai Fuel Cell
تویوتا کمری محصول مهمی برای این شرکت نیز محسوب می‌شود. این سدان میان سایز خانوادگی، یک مثال بارز از یک خودروی راحت، قابل اطمینان و با کارایی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. بنابراین تویوتا برای تغییرات در این محصول پرفروش خود هرگز احساسی عمل نخواهد کرد.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
در حال حاضر طراحی این خودرو، محافظه‌کارانه و کسالت‌بار شده است. آکیو تویودا، خیلی زود این موضوع را متوجه شده و دستور بازنگری طراحی کمری را در دو مرحله صادر کرد. نخستین مرحله منجر به ارائه فیس‌لیفت سنگین و تغییرات گسترده ظاهری این خودرو در میانه عمر آن شد. اما تغییرات بیشتر را باید در نسل جدید کمری که سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود، جستجو کرد.
 2018 Toyota Camry Artist Rendering
۲۰۱۸ Toyota Camry Artist Rendering
اگر طراحی محصولات جدید تویوتا نظیر خودروهای مفهومی C-HR کراس‌اوور و FT-1 اسپرت کوپه و نهایتاً سدان هیبریدی NS4 را در نظر بگیریم، نسل آینده کمری می‌تواند چهره‌ای اسپرت و تا حدودی آمریکایی داشته باشد. رندر ترکیبی متشکل از المان‌های طراحی مدل‌های آینده و کانسپت تویوتا برای ایجاد زبان طراحی نسل نوین خودروهای این شرکت، منتج به تصویری شده که می‌بینید.
Toyota C-HR Concept
Toyota C-HR Concept
این طراحی برای رقابت با خودروهایی نظیر فولکس پاسات و مزدا ۶ به‌خوبی جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذارد. خطوط متعدد و عضلانی بدنه همراه با قوس سقف و ارتفاع پایین شیشه‌ها در برابر کمربند بالای بدنه و کشیدگی قسمت انتهایی با فرم خاص ستون C که سقفی شناور را همچون ماکسیمای جدید تداعی می‌کند، باعث می‌گردد تا در مجموع خودرو از چهره‌ای پویا و قدرتمند برخوردار باشد.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
علاوه بر طراحی، تویوتا کمری نسل آینده در بخش پیشرانه نیز رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. احتمال استفاده از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو در این خودرو زیاد است که می‌تواند جایگزین موتور V6 فعلی شود. مدل‌های هیبریدی و چهار سیلندر فعلی نیز برای مصرف سوخت بهتر، بهینه خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو که شامل موتور الکتریکی روی محور عقب است، می‌تواند یک ترکیب چهارچرخ محرکه جذاب و مؤثر را ایجاد کند.
بعلاوه انتظار می‌رود استفاده از مواد ترکیبی و حتی آلومینیوم برای ساخت شاسی و بدنه باعث کاهش وزن خودرو در عین افزایش استحکام آن شود.
2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
بازیگران زیادی در کلاس کمری قرار دارند که به‌سختی رقابت می‌کنند و دیگر مانند سابق نمی‌توان کمری را یک خودروی از پیش برنده در این سگمنت قلمداد نمود. مزدا ۶، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات و از همه مهم‌تر، هوندا آکورد منتظر ذره‌ای لغزش از سوی کمری هستند تا بازار آن را به‌سرعت تصاحب کنند.
از نظر شما خوانندگان مجله پدال، کدام جذاب‌تر هستند، محصولات گذشته تویوتا یا محصولات حال و آینده آن؟

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (821 ديدگاه)

    بذارید نسل فعلیش وارد ایران بشه . بعد

    خداییش کمری خیلی غوله
    دوسش دارم

    1. سامان اذری

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      به نظر من مدل 2016 کمری واقعا زیبا بود

    2. آرمااااان

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      کمری 2016 چه هیولایی شده

  2. mohsen

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    من که با شاسی بلند های تویوتا بیشتر حال میکنم تا ماشین های دیگش

  3. امید

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خیلی ساده باید گفت که تویوتا درحال پیشرفت در طراحی ظاهری و باطنی است به جز چند مورد مثل داخل پریوس که هنور صفحه کیلومتر رو وسط میزارن و چند مورد دیگه ….

  4. احمد باقری

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا ماشین معرکه ای هست، طراحی زیباتر رو کم داشت که مثل اینکه کم کم داره محقق میشه.

  5. محمود

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    مزدا 6، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات-هوندا آکورد همشون عالین و ویژگی های خاص خودشون رو دارن .
    انتخاب بین اینها خیلی سخته…..

  6. احمد

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    کمری یک الگو به تمام معناست
    یک نماد از کیفیت و دوام و هر چیز خوبه دیگه ای که یک ماشین تو این رده باید داشته باشه
    ایستادن در صدر فروش بازار های آزاد وبسیار رقابتی مثل بازار امریکا برای تقریبا 13 سال ااصلا شوخی نیست
    خودش گویای خیلی واقعیت ها درباره کمری هست

  7. وحید

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    صد رحمت به مدل 2016 کمری
    بین اینا سی اچ حرف نداره

  8. ali

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اووف عجب ماشین هایی
    مخصوصا کمری 2018 ترسناک جوان پسند
    بازم میگم
    اووف

  9. Ali Reza

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آغا یه سوال اگه ماشینت توربو شارژ داشته باشه باید چطوری نگه داری کنی که مشکلی براش پیش نیاد؟

  10. Ashkan

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    اینجا بحث سر کیفیت و دوام نیست که همه جبهه گرفتید
    گفته از نظر طراحی یکم گم و مبهمه

  11. امیر.عارف

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    به نظر من بهتر شده . هر چند مدلهای قبلی رو هم دوست داشتم(نظرشخصی) . بعد به نظرم ماشین قرمزه (دومی) کاپوتش تصادف داره یا من اشتباه میکنم

  12. محمدحسین

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    در یک کلمه باید گفت: رو به انحطاط
    شکوه کمری و پرادو نسل قبل و کجا وقتی اومد همه حیرانش شدن… الان چی
    طراحان نسل جدید محصولات تویوتا کاملا سردرگم هستن… هرچی دراد همونو تولید میکنن واقعا میشه یه زبان مشترک در محصولات تویوتا پیدا کرد… نه… چون وجود نداره همچینی چیزی
    تویوتا در مدیریت و کیفیت عالی در طراحی افتضاح

    1. mohsen

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      کمری نسل قبل شکوهی نداشت الان یه خورده بهتر شده نسل قبل مثل کیکی بود که بکین پودرشو زیاد کرده بود همه جا پفی
      پرادو نسل قبلم طراحیش خنده دار بود الان خیلی قشنگه مخصوصا عضله هایی که بغل رو تایر گذاشته
      زبان طراحیم تو همه قبول ندارم نداره تو لندکروز که افتضاح رعایت میکنه تو نسل جدیدشم برگشته باز به این سمت که لندکروزو میخرن واسه افرودش

  13. محمد

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    قطعا کمری جدید خیلی زیبا شده و تهاجمی و به نظر بنده پختگی نسل 2007 را داره.
    من که هیبریدی شو تو ایرتویا دیدم خیلیییییییییییی زیبا شده.
    و همچنین کرولا هم خیلی زیبا شده ولی من خودم سوار کرولا شدم سواریش خیلی خشک شده و اصلا نرمی سابق را نداره حتی از مزدا 3 هم خشک تر شده فنر بندیش.
    البته این حس شخصی بنده است.
    از کسانی که سوار کرولا 2015 شدن لطفا در باره فنر بندیش نظر بدین.وهمچنین سواریش.

  14. نوید جهرمی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    به نظرم که هرچقدر طراحی های لکسس با هویت هست و جذابیت داره طراحی تویوتا سردرگم و گاهاً زشت هست. حتی طراحی های جدیدش. زشت ترین محصول ممکن که همین میرایی هست. متأسفانه پریوس هم ب همین درد دچارشد.
    کمری 2007 ب نظرم طرح دوستداشتنی داشت هرچند برا افراد مسن مناسب بود.بعدش کمری 2016.
    هر چند در این کلاس هوندا آکورد و فورد فیوژن رو انتخاب میکنم.

  15. Archi KHAN

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2196 ديدگاه)

    عکس اولی خوشگله …
    الان اون عکس از محصولات تویوتاست ؟
    کانسپتِ ؟! چیه ؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا