لندروور برای ارائه یک شاسیبلند برقی بینقص، تمام تلاش خود را خواهد کرد.
برقیشدن صنعت خودرو آنقدر قدرتمند است که مسیر تمام خودروسازان مشهور را تغییر داده است؛ لندروور هم از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت بریتانیایی هم قصد دارد یک رنجروور تمام برقی را روانه بازار کند که از نظر ظاهری با نسخه بنزینی این خودرو تفاوتی ندارد. هرچند ممکن است طراحی نهایی این محصول متفاوت باشد اما باتوجه به تصاویری که از تست آن در مسیری برفی منتشر شده است، اینچنین برداشت میشود.
لندروور به تازگی تصاویری را آزمایش شاسیبلند لوکس و سنگینوزن خود منتشر کرده است که در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد و روی برفهای قطبی دریفت میکشد. دلیل اصلی تست در این منطقه، تست مقاومت باتریها و کارکرد درست آنها در دمای مشخص منفی ۴۰ درجه سانتیگراد است.
در همین ارتباط بخوانید: مرسدس G کلاس برقی رونمایی شد: آغاز عصر جدید
به این ترتیب، لندروور میتواند درکنار بررسی پایداری باتری خود، در شرایط «دشوار زیر صفردرجه» مجموعه برقی تازهاش را تست کند. این «مجموعه» تازه به مهندسان لندروور اجازه میدهد تا به عملکردی فراتر از آنچه در مسیرهای خشک به آن دست یافته بود، برسد. مسئولان برند انگلیسی به سیستم مدیریت لغزش چرخ اشاره دارند. ظاهرا سامانه کنترل کشش این خودرو با تقسیم لغزش چرخها از طریق واحدهای کنترلی برقی جداگانه کار خود را انجام میدهد؛ بنابراین به ادعای لندروور، زمان پاسخگویی گشتاور در هر چرخ از ۱۰۰ میلیثانیه به ۱ میلیثانیه کاهش مییابد.
لندروور مجبور است در طراحی نسخه برقی رنجروور لوکس خود دقت زیادی به خرج بدهد؛ چراکه قول داده این مدل جدید بتواند از نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه V8 پیشی بگیرد. نسخه کنونی این خودروی لوکس به تکیه بر موتور ۸ سیلندر خود توان تولید ۶۰۶ اسب بخار انگلیسی را داشته و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. هرچند وزن این پکیج غولآسا کم نیست اما میتواند به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
مدیر مهندسی محصول رنجروور، «توماس مولر»، میگوید:
برای انکه مطمئن شویم به همه بخشها توجه کردهایم، برنامهای پرپیمان برای تستهای فیزیکی و توسعه خودرو خود تدارک دیدهایم. همه این تستها بهمنظور رنجروور الکتریکی را به نهایت میرسانند و به ما اطمینان میدهند که وقتی به دست مشتری برسد، تواناییهایش بیرقیب خواهد بود.
هرچند لندروور یکی از قدیمیترین برندهای تولیدکننده شاسیبلند در جهان به شمار میرود اما در مسابقه رسیدن به آینده تمام برقی عجله چندانی ندارد. هماکنون برندهای رقیبی چون کادیلاک، مرسدسبنز و ریویان از شاسیبلندهای لوکس برقی خود رونمایی کردهاند. حال اینکه برنامه لندروور در رقابت با این برندها تا چه اندازه قدرتمند ظاهر خواهد شد، تنها با گذر زمان و ورود رنجروور الکتریکی به بازار روشن میشود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
Killer
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نه نه ٣ چرخ سازان که مدیرعاملشونو اخراج کردن دارن راه درست رو میرن که بلد نیستن برقی بسازن :))
datsun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ظاهرا تنها چرخی که از تویوتا در رفته …… شما رو مورد عنایت قرار داده وگرنه هیچ جا گزارش نشد چرخ bzx در رفته باشه،
JaMsHiD
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اخبار لمانز رو دیدی تویوتا اول شده؟
آها شما اون ماشینارو نمیبینید چون حتی همون مدیر عامل شرکت هم اجازه نشستن توی صندلی تماشاچیان رو نداره چه برسه شما که هیوندا سوناتا نسل دو موتور میتسوبیشی سوار میشی . کف و خون و روغن قاطی میکنید😂
راستی گفتی پر فروش ترین ماشین جهان چی بود؟
سه خودروی پر فروش در سه ماهه اخیر چی بود؟
برترین شرکت خودرو سازی؟
جایزه با کیفیت ترین خودرو ساز؟
موتور سوناتا نسل دو؟
Mr. gt c
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروهای الکتریکی بدون آلایندگی یکی از بزرگترین دروغ ها به بشر، شاید غارت معادن لیتیوم و نابود کردن اون بخش از زمین جز طبیعت حساب نمیشه
احسان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳خب درسته بدون آلاینده هستن یعنی آلایندگی مضاعف رو در زمان حرکت تولید نمی کنند اما در استخراج نفت،فرآوری نفت و مشتقاتش آلودگی تولید میشه اما یک آلایندگی مضاعف هم در زمان استفاده در خودرو هست.معادن لیتیوم یا اون بخش آلوده بشه بهتره یا کل شهر ها و مناطق. سفسطه شما در جنگ الکتریکی ها اصلا قابل قبول نیست ،کل آلودگی در مصرف سوخت فسیلی رو نادیده میگیرین و گیردادین صرفا به روند تولید باتری! اصلا قابل قیاس نیست
Mercedes
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳شما ببخشید ۱۱۷ تا عنصر دیگه رو از قدیم الیام دارن استخراج میکنن
همین یدونه مونده بود وایییییی
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳حدس میزنم همونطور که ادعا کردن توجهات زیادی جلب کنه
ژاندارم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳کیلر جون پاک کننده بدی ها
چرا انقد متعصبانه حرف میزنی
مگه کارخونه…..ت
منطقی باش
زیزیگولو
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از بزرگترین چالش های سد راه تولیدو توسعه خودروهای برقی قیمت تمام شده و نهایی محصول و همینطور قیمت باتری و کافی نبودن زیرساختای لازم واسه تولید باتریای لیتیومی هستش که ضمانتای لازم رو واسه ایجاد تقاضای بالقوه ایجاد نمیکنه ……….. و حالا فکر کنین این مسئله تو ایران واسه سایپا و ایرانخودرو که تو رسانه ها ادعا میکنن میتونن خودروی برقی تولید کنن به چه شکلی خواهد بود 🤦
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳حالم بهم میخوره از ماشین برقی
Akbar Khazaee
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط V8 TDI
یوسف
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مطمئن هستم برند رنجرور، وقتی ماشین برقیشو به بازار بفرسته بیشتر مشکلات برقی ها رو مرتفع خواهد کرد. چون هیچ وقت در توسعه خودرو ها عجله و ماست مالی نخواهد کرد
blackwing
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این علایق ما جوونها و عاشقان صنعت اتومبیل هستش که روز به روز داره برقی تر و زشت تر میشه 🤦🏻♂️
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳رنجر رور عشق منه هر کاری رو با موفقیت بسیار بالا انجام میده مثل مرسدس چه برقی باشه چه بنزینی بهترین محصول ممکن رو خواهد ساخت
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳باطری ها نابود گر اصلی طبیعت هستن بخاطر همین موقع خرید باطری جدید شرکت داغی باطری رو میگیره