لندروور-رنجروور

تصویر دیجیتالی جذاب از وانت پیکاپ رنجرور منتشر شد

اخیراً رندر دیجیتالی و جذاب از وانت پیکاپ لوکس رنجرور منتشر شده و توجهات را به خود جلب کرده است.

لندرور بریتانیا در سال ۱۹۷۰ برند رنجرور را تأسیس کرد، برندی که در آن زمان با نام بریتیش لیلند شناخته می‌شد. البته که این برند با جایگاهی که هم‌اکنون دارد فرسنگ‌ها فاصله داشت چراکه هم‌اکنون می‌توان محصولات رنجرور را با قیمت‌هایی فراتر از ۲۰۰ هزار دلار هم خریداری کرد. این نام نمادین در طول ۵ نسل گذشته خود رقابت فشرده و جذابی با نمادهای همچون مرسدس بنز G کلاس و تویوتا لندکروزر داشته و از یک شاسی‌بلند سه در کلاسیک به مدلی پنج نفره و بسیار لوکس بدل شده است. هم‌اکنون نسخه‌های طویل‌تر رنجرور با پیشرانه‌های ۸ سیلندر توربو و پرقدرت هم در دسترس خریداران قرار دارد. در حال حاضر نسخه پایه رنجرور در آمریکا قیمت حدود ۱۰۸ هزار دلاری دارد و درصورتی‌که مدل رنجرور SV با پیشرانه ۸ سیلندر ۶۰۶ اسب بخاری و فاصله بین محوری بیشتر را سفارش دهید قیمتش به ۲۳۴ هزار دلار خواهد رسید.

البته امکان انتخاب نسخه‌های ارزان‌تر رنجرور نیز وجود دارد زیرا این نام برای اکثر محصولات این برند بکار می‌رود. در کلاس میان سایزها امکان انتخاب رنجرور با قیمت حدود ۸۴ هزار دلار وجود دارد. البته اگر مدل فول SV ادیشن وان با ۶۲۶ اسب بخار قدرت را انتخاب کنید قیمت خودرو به ۱۸۰ هزار دلار خواهد رسید. در کلاس شاسی بلندهای لوکس کامپکت هم مدل‌های ولار و اووک با قیمت ۶۱ و ۵۰ هزار دلار حضور دارند. همه این خودروها جزو لوکس‌ترین گزینه‌های کلاس خود به شمار می‌روند و از نظر راحتی کابین و حتی توانایی‌های آفرود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما هیچ‌کدام از محصولات رنجرور را نمی‌توان یک اسب کاری واقعی مشابه نسل اول این خودرو دانست چراکه آن خودرو می‌توانست تمامی انتظارات مالکان از کشاورزی گرفته تا ماهیگیری و شکار را برآورده کند.

اما نباید نگران بود چراکه طراحان مستقل دنیای خودرو دست به کار شده و رندرهایی از نسخه وانت پیکاپ پنجمین نسل رنجرور را خلق کرده‌اند. البته این رندرها ترکیبی از ظاهر رنجرور ولار با چندین عنصر خاص وانت پیکاپ های میان سایز هستند. از آنجایی که در انتشار رندرهای دیجیتالی نوع قوای محرکه اهمیت چندانی ندارد بنابراین اگر وانت پیکاپ رنجرور بر اساس شاسی نردبانی در نظر گرفته شده باشد امکان تصور آن با پیشرانه‌های گوناگون از جمله ۸ سیلندر ۶۲۶ اسب بخاری وجود خواهد داشت.

قطعاً استفاده از چنین پیشرانه‌ای برای وانت پیکاپ رنجرور بسیار جذاب خواهد بود. از طرف دیگر باید دانست لندرور احتمالاً شجاعت کافی برای حمله به کلاس وانت‌های میان سایز را نخواهد داشت چراکه گزینه‌هایی همچون فورد رنجر و تویوتا تاکوما در این بخش حضور دارند. جدای از این لندرور برنامه‌های دیگری برای رنجرور دارد و می‌خواهد محصولات سفارشی و جدیدی همچون اسپرت پارک سیتی و SV آرت را تولید نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3274 ديدگاه)

    هرگز مباد

    موافقم 9
    مخالفم 1
  2. Amir

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    با این چهره لباس وانت بهش نمیاد

  3. amirboss

    ۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (665 ديدگاه)

    لندرور از اصل خودش فاصله گرفته.
    خودرویی برای کشاورزی,شکار و ماهیگیری
    مدل دیفندر که این اواخر معرفی شد بهترین گزینه برای نسخه پیکاپه.
    اکثرا یه پیکاپ کاری و جان سختو به یه پیکاپ لوکس و تجمل گرا ترجیه میدن.

  4. رهام

    ۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با سایپا همکاری کردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا