لکسوس

پکیج اسپرت برای پرچم‌دار ژاپنی، معرفی لکسس LS F Sport

لکسس نسخهٔ F Sport از نسل جدید سدان پرچم‌دار LS خود را معرفی نموده و ادعا کرده است که اسپرت‌ترین نسخه در خانوادهٔ این سدان بزرگ محسوب می‌شود. بدین ترتیب جدیدترین سدان لوکس لکسس حالا اسپرت‌تر شده است یا لااقل تظاهر به اسپرت بودن می‌کند. تا پیش‌ازاین، نسل جدید لکسس LS تنها شامل دو مدل LS500 و LS500h می‌شد اما حالا LS F Sport هم به این خانواده اضافه شده که لکسس قصد داشته با آن طراحی و هندلینگ LS جدید را بهبود بخشد.

lexus-ls-2018-ls500-f-sport-01

نسخه‌های F Sport در محصولات لکسس حد وسطی بین مدل‌های استاندارد و نسخه‌های تمام اسپرت F هستند (مانند GS F یا RS F) که این مدل جدید هم از این قاعده مستثنی نیست.  بنابراین هرچند ممکن است LS F Sport یک F تمام‌عیار نباشد اما لکسس می‌گوید نسخهٔ F اسپرت LS به لطف دقت بالا در تنظیم شاسی بر روی ارائهٔ رانندگی سرگرم‌کننده تمرکز دارد.

در بیرون به لطف تغییرات و عناصر خاصی، کاملاً مشخص شده که این یک LS اسپرت است. برای شروع، جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل خودرو به‌طور کامل از نو طراحی شده و لکسس می‌گوید طراحی آن پنج ماه زمان برده است. غیرازاین، LS F Sport به رکاب‌های اسپرت، مجموعه‌ای از رینگ‌های منحصربه‌فرد آلیاژی ۲۰ اینچی و البته نشان‌های الزامی F Sport هم مجهز شده است. همچنین خریداران می‌توانند یک رنگ فوق‌العاده سفید منحصربه‌فرد را هم برای خودروی خود سفارش دهند.

lexus-ls_500_f_sport-2018-1024-08

اما لکسس به فکر داخل این سدان اسپرت هم بوده است و آن‌را به صندلی‌های جلوی حمایت‌کننده، تریم آلومینیومی، غربیلک فرمان جدید F اسپرت، صفحه آمپر جدید با قابلیت جابجایی نشانگرها (مانند سوپراسپرت LFA)، تریم آلومینیومی برای پدال‌ها، روکش سقف جیر، روکش چرمی شیفتر دنده و تریم داخلی قرمزرنگ سفارشی مجهز کرده است.

lexus-ls_500_f_sport-2018-1024-11

لکسس مدل LS F Sport را برای هر دو قوای محرکه ارائه کرده است که این یعنی می‌توان آن‌را با موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۵ اسب بخار قدرت در مدل LS500 و یا در نسخهٔ هیبریدی LS500h با ۳۵۵ اسب بخار قدرت سفارش داد. برای انتقال نیروی LS500 F Sport مانند نسخهٔ معمولی همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. همان‌طور که پیش‌ازاین گفته‌ایم، این برای اولین بار در سگمنت سدان‌های لوکس بزرگ است که گیربکس ۱۰ سرعته ارائه می‌شود.

lexus-ls_500_f_sport-2018-1024-07

پیشرانهٔ V6 توئین توربوی این ماشین نیز به‌منظور بهبود پاسخگویی پدال گاز به سوپاپ توربوشارژ برقی مجهز شده است. این سوپاپ که Wastegates نام دارد و درون توربوشارژر قرار دارد، با باز یا بسته کردن یک دریچه، فشار گازهای خروجی اگزوز را تنظیم می‌کند. نسخهٔ دیفرانسیل عقب LS500 F Sport که البته در حال حاضر در اروپا در دسترس نیست ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاوه بر رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی جدید، LS500 F Sport همچنین به ترمزهای بزرگ‌تر با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز شده است و از فرمان با ضریب متغیر، فرمان گیری پویای چرخ‌های عقب، تثبیت‌کنندهٔ فعال و تنظیم اسپرت تعلیق بادی نیز سود می‌برد.

lexus-ls-2018-ls500-f-sport-05

نسخهٔ هیبریدی LS500h F Sport نیز همچنان از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 بنزینی با دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یون استفاده می‌کند که خروجی کلی آن ۳۵۵ اسب بخار قدرت است. این نیرو توسط یک مجموعهٔ منحصربه‌فرد شامل یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و یک نمونهٔ CVT انتقال پیدا می‌کند. هردوی این گیربکس‌ها به‌منظور ارائهٔ احساس مستقیم و استفادهٔ بهتر از ذخایر قدرت باهم کار می‌کنند. هنگامی‌که این گیربکس در حالت دستی قرار داشته باشد، سیستم مجموعاً ۱۰ دنده را ارائه می‌کند که موجب کمک به انرژی الکتریکی در سرعت‌های پایین و همچنین پایین ماندن دور موتور در سرعت‌های بالا می‌شود. این سدان هیبریدی در ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

 

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    متاسفانه خیلی تو طراحیش سوراخ سمبه در آوردن ولی در کل دوست داشتنیه . درود بر سامولایی
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امره Emrah

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    چقدر خلاقیت و نوآوری واقعا. اینو تو پارکینگ خونت داشته باشی اصن دلت نمیاد ببریش بیرون بهش آفتاب بخوره از بس عروسکه( خخخ شوخی کردم) عالیه
    یه عده هم هستن زیر تمام مطالب لکسس میان حرفای تکراری و نسنجیده میزنن که هنوز مونده به فلان و بهمان برسه نگید خواهشا تکراری شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Hooman

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی زیبا و مخوفه !
    بی صبرانه منتظر بررسی این خودرو هستم ببینم واقعا چقدر خوبه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا چشم نواز ولوکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یعنی چی پنج ماه طراحی جلو پنجرش طول کشیده؟!سایپا کوییک هم با اون طراحی انقلابیش اینقد طراحی جلو پنجرش طول نکشید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Noble

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تا در مورد قیمتش در مقایسه با ب ام و سری M760Li و بنز S65 AMG اطلاع نداشته باشی نمیشه درست در موردش نظر داد.
    الان BMW M760 li X drive با موتور 12 سیلندر 140/000 دلاره و بنز S65 آ ام گ 224000 دلار قیمت تره.
    LS F sport باید حداکثر 140000 دلار قیمت داشته باشه تا در برابر 12 سیلندر های آلمانی ارزش خرید پیدا کنه. در غیر این صورت ب ام و سری 7 رو عشقست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shirko.merceds benz

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (200 ديدگاه)

      لکسس باید قیمتشو از بنز و ب ام و کمتر در نظر بگیره وگر نه هیچ کس این قد ساده نیست که بره سراغش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا قشنگه اما نمیدونم چرا جلو پنجرشو اینقد داره باز میکنه! اما در کل طراحی فولکس آرتئون یا آئودی A7 را ساده تر اما در عین حال شکیلتر و پخته تر میبینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      جناب فقط تویوتا و هوندا: والا برای شما لکسوس بهتره اما اینکه میگی کیفیت لکسوس بالاتره را قبول ندارم. در هر سایتی بزنه بهترین و پیشرفته ترین گیربکس دنیا چیه میگن گیربکس فولکس و pdk پورشه. اصلا آلمان در ساخت قطعات و دقت ابزار دقیق، بینظیره. حال سئوال من اینه:
      حدود 350تومن فرضا دارم: میتونم لکسوس nx بگیرم یا بی ام و x2 که بزودی وارد بازار میشه که کاملا از نظر موتوری و آپشن همون x1 هست که کمی حالت کوپه گرفته. حال وقتی هر دو تقریبا 240 اسب توان دارند و هر دو یه قیمتند، انتخاب من بی ام و هست. 5 سال گارانتی تمیز هم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        جالبه واقعاً. بعد یه عده به من میگن متعصب. حرف حساب نیس که جواب نداره. اتفاقاً حرف بی حسابه که جواب نداره. مهم قبول داشتن یا نداشتن کیفیت لکسوس از جانب شما نیس. مهم اونیه که تو کل دنیا واضح و آشکاره که کیفیت لکسوس بهترینه. هم تو عمل واضحه، هم تجربه مردم دنیا ثابت کرده، هم بررسی و مقایسه های مختلف ثابت کرده. خوبه منم الکی رو هوا بیام بگم هندلینگ لکسوس بالاتر از بی ام و است؟ بعد همتون بریزید رو سر من؟ داداش هر چیزی حساب و کتابی داره. هر چیزی سلیقه ای و حدسی نیس.
        در مورد سوالتون هم شاید برای شما و بر اساس معیارهاتون بی ام و x2 بهتر باشه. نظرتون قابل احترام. ولی من بدون هیچ تردیدی لکسوس nx رو انتخاب می کنم. به همون دلایلی که در کامنت طولانی پایینم اوردم. حال ندارم دوباره بنویسم. خوشحال میشم دلایل شما رو هم بدونم. چون نگفتید. فقط گفتید چون هردو 240 اسب توان دارند و هردو یه قیمتند انتخابم بی ام و است!!!من که نفهمیدم چرا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          خب از نظر من کیفیت موتور و گیربکس بی ام و بسیار بهتر از لکسوسه. لگهای زیادی تو nx مشاهده میشه- شتاب پایینه- نمایندگی ایرتویا ضعیفتر از پرشیا خودروس. در نهایت هیچ انسان عاقلی بیش از 5 سال ماشینو نگاه نمیداره. پراید راحت برات 5 سال کار میکنه چه برسه به بی ام و. کار نداریم 50سال مثلا لکسوس میتونه کار کنه برای ما. بنابراین با در نظر گرفتن زمان استفاده، گزینه ارجح بی ام و هست. در نهایت در سگمنت کراس اورها سایت cardriver بی ام و x1 رتبه 1 داره. والسلام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        گیربکس pdk که پورشه استفاده میکنه مثل بسیاری از برندهای دیگر یک اسمی هست که روی گیربکس های مورد استفاده خودشون میزارن و در کل ساخت zf هست و شما نباید گیربکس یک خودروی اسپرت را با خودروهای متوسط قیاس کنید و رقیبان اون gtr و مثلا lfa یا آکورا هستند.
        ابزار ساختی هم که در بین ایرانی ها جا افتاده که میگن آلمانی ها بهترینند و دقیق و… الان درست نیست و تقریبا با اطمینان میشه گفت بهترین ابزار و ماشین آلات ساخت قطعه توسط ژاپنی ها تولید میشه و در این زمینه هم لیدر هستند.
        بد برداشت نشه ماشین آلات ساخت آلمان و ایتالیا و چند کشور دیگر عالیند ولی در برابر قیمت و کیفیت شرکت های تولید کننده ژاپنی یک پله پایین تر هستند.
        همین شرکت zf آلمان رابطه ی خوبی با mazak ژاپن داره و در سایتهای تولیدی خودش از ماشین آلات این شرکت استفاده میکنه و همینطور با شرکت
        Mori seiki و چند شرکت دیگر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          دوست عزیز در زمینه ابزار دقیق باهات کاملا مخالفم. یکی از اساتید ما دکترای مکانیک آخن بوده، میگه در ساخت قطعه و دقت، بهیچ وجه کشوری به آلمان نمیرسه. مطمعنا نظر یک استاد دانشگاه اونم دانشگاه شریف، بالاتر و معتبرتر از ادعای شماست. شما برای اثبات این حرفت اصلا نمیتونی کاری کنی. چون در هیچ جا نمینویسه که فلان شرکت بهتر از شرکت دیگره. مثلا در صنایع سنگین بخوای مقایسه کنی شرکت کاترپیلار آمریکا یه سر و گردن بالاتر از بقیه شرکتها من جمله کومیتسوی ژاپنه. یا در ساخت لپتاپ برند وایو افت شدیدی کرده و با اختلاف کیفیت ساخت اپل و ماکروسافت بالاتر از سایر برندهاست. اوج تکنولوژی مهندسی مکانیک در حال حاضر در دنیا توسط موتورهای برقی داره نمود پیدا میکنه که شرکت تسلای آمریکا سردمدارشه و از اون طرف مهندسی فرمول1 بالاترین و پیچیده ترین علم مهندسی بشمار میاد که دست مرسدس آلمانه و در این زمینه ها ژاپن خیلی عقبه. بنابراین با احترام به شما، بنده صنعت آلمان یا آمریکا را بالاتر میدونم. صنعتی که در منتها علیه اش، به ساخت فضاپیما و موشک و جت میرسیم که ژاپن در اونجا، یه نوزاد شیرخواره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          ببین رامتین جان بنده در متن کامنتم گفتم که یک نقل قولی بین مثلا مکانیک ها و اهالی صنعت رایج شده که ابزار و ماشین ساخت آلمان در دنیا تکه و بی رقیب و… حالا شما هم نقل قول استاد دانشگاه را میگید!
          چند تا از این شرکت هارو نام ببرید و اگر امکانش بود راجب بازارش و توانمندیهای اون بگید.
          طبق معمول جایی که چیزی در آستین نیست به کوه و بیابان میزنید و از وایو و کوماتسو و خلاصه هر مطلب دیگری که ارتباطی با بحث نداشت به میان میاورید.
          در حال حاضر از نظر درآمد و تعداد ساخت ماشین آلات ساخت کشور چین در رده ی اول قرار داره ولی بخش اعظم تولید اونها نمونه های ساده تر هست و در بخش ابزارالات خودکار و پیشرفته شرکت های ژاپنی در رده ی بالاتری قرار دارند و همچنین آلمان و آمریکا و چند شرکت دیگر.
          فقط برند mazak حدود 30 درصد بازار اروپا را در دست داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Rasool

        ۲۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عزیز جان کیفیت لکسوس از هر خودرو دیگه ای بالاتره ب تجربه میگم‌ اینو بعدشم تجربه هیچی حرف تمام دنیا برای چندین سال متوالی همینه مقام اول بین با کیفیت ترین خودروها از دید مصرف کننده اکثرا به اسم‌ تویوتا و لکسوس و سوبارو هستش. پرفروش ترین خودروهای بازار امریکا و دنیا معمولا ژاپنی هستن. من نمیگم المان بده. بدک نیستش… ولی اینکه بخواین بیاین با کیفیت ژاپنی مقایسش کنین باید بگم در حد و اندازه اینطور مقایسه ها نیست. ژاپنیا زیاد اعتقادی ب ساخت قویترین و سریعترین خودرو ندارن اما همون لکسوس LFA برای اثبات بهترین بودن کافیه ک حتی تو برنامه نژاد پرستانه تاپ گیر دهن کلارکسون رو بست و نشوندش سر جاش. شما قبل حرف زدن ی نمه تحقیق کن. کجای دنیا بی ام دبلیو و بنز از همه نظر بهترین بودن ک این دومین بارشون باشه…؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. خسرو

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    90 درصد کسانی که از لکسس طرفداری میکنن خودشونم نمیدونن چرا / لکسس خیلی سعی میکنه ادای بزرگان رو در بیاره ولی نه تاریخچه قوی داره ( 1989) و نه طراحی چندانی/ اف اسپرت هم یه چیزی از ام پاور و ا ام گ دیده و مشغول شده ازسال 2006 /لکسس از رده متوسط ها بهتره ولی اصلا در حد مرسدس و ب ام و نیست ولی خودش جوردیگه فکر میکنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Rouzbeh

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      دقیقا مشکل همینجاست که با سابقه بیست و خورده ای سال روی خیییلیارو کم کرده . اگه من دروغ میگم امار و نتایج موسسه های معتبر که دروغ نمیگن . همین که چند سال متوالی با کیفیت ترین خودروساز لوکس باشی خودش کلی حرفه باقیش بماند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        اصلا شکی نیست که پیشرفت فوق العاده ای داشته و کیفیت مناسب. اما در کل پایینتر از بنز و بی ام و هست. منکر این هستی؟ شما بنز را ترجیح میدی یا لکسوس؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Rouzbeh

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (171 ديدگاه)

          قضیه اونجور که من و شما بهش نگاه میکنیم نیست . بدون هیچ تعارفی ماها از همون اول فقط بنز و بی ام و تو ایران شنیدیم . فقط همین دو تا . حالا لکسس به کنار خیلی از مواقع تو خیلی از مقایسه یا زمینه ها میبینم که اعودی بهتر کار میکنه نسبت به این دو تا ولی باز میگن فقط بنز و بی ام و . انگار بقیه گاری سازن . اگه همه مثل شما فکر میکردن که اگه یه بنز کنار یه لکسس باشه ، مخاطب بنز رو ترجیح میداد که الان لکسس یکی از غول های فروش نبود (حتی تو خیلی از جاها از بنزم بیشتر نمیفروخت). جواب من به سوال شما اینکه نپرسید بنز یا مثلا لکسس . بپرسید فلان مدل بنز یا فلان مدل لکسس . چون این دو تا کلا با هم فرق داره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          قطعاً لکسوس. به شخصه برای خود من مهم ترین فاکتور برای خرید یه چیز صرفاً نه ماشین، کیفیت و طول عمر اون چیزه. خوب همه ی دنیا هم میدونن که با کیفیت ترین برند ماشین لکسوسه. یکی از فاکتورهای مهم دیگه ی من قابلیت اطمینان بالا و کم هزینه بودن ماشینه. باز همه ی دنیا میدونن و همه ی آمارها نشون میدن که لکسوس بالاترین قابلیت اطمینان رو تو کل برندها داره. به علاوه همه ی دنیا میدونن و همه ی بررسی های سازمان ها و سایت های معتبر نشون میده که کم هزینه ترین برند لوکس لکسوسه. در حالیکه بنز و بی ام و پر هزینه ترین برندهای غیر لوکسن و هزینه ی نگهداریشون به مراتب بیشتر از لکسوسه. جالبتر اینکه لکسوس نه تنها کم هزینه ترین برند لوکسه بلکه کم هزینه ترین برند تو کل برندها چه لوکس و چه غیر لوکس هستش و فقط تویوتا از اون کمتره. آیا این فوق العاده نیست؟ آیا این شگفت انگیز نیس. همه میدونیم که برندهای لوکس هزینه نگهداری بالایی دارن ولی لکسوس حتی از غیر لوکس ها هم کمتره. واقعاً که دم لکسوس گرم.
          پس تا اینجای کار برتری کاملاً با لکسوسه اونم با اختلاف.
          بپردازیم به ایمنی که یکی از مهم ترین فاکتورهاست. نگاهی به لیست دارندگان درجه ی +TSP تو سایت IIHS بندازید. لکسوس دارای 4 نمایندست. درحالیکه بنز فقط یکی و بی ام و 2 تا.
          پس تو بحث ایمنی هم لکسوس برتره البته با اختلاف کم.
          می پردازیم به بحث مهم رانندگی. از اونجا که بنز و لکسوس فلسفشون تولید ماشینای نرم و راحته و بی ام و فلسفش تولید ماشینای با هندلینگ بالا هستش، لذا فقط بنز و لکسوس رو مقایسه می کنیم. اینو همه ی دنیا و از جمله خود من میدونیم که تو این زمینه هیچی به خوبیه بنز نمیشه. ولی بی هیچ شکی لکسوس هم عالیه تو بحث نرمی و راحتی و آسایش. اگه به بنز نمره ی 100 از 100 بدیم، قطعاً لکسوس هم حداقل 90 میاره دیگه. لکسوس عالیه. ولی خوب بنز عالی تره. آدمایی میشناسم که بدون هیچ تعصبی هم سوار بنز شدن هم لکسوس. از نظر نرمی رانندگی لکسوس رو با بنز مقایسه میکنن.
          پس تو این فاکتور هم هردو عالین و البته بنز کمی بهتر.
          برسیم به زیبایی. این فاکتور کاملاً سلیقه ایه. من به شخصه عاشق طراحی های لکسوس ام. بنز و بی ام و رو دوست دارم ولی لکسوس رو بیشتر. چه داخلش چه خارجش.
          پس تو زمینه زیبایی هم برای من لکسوس.
          تو بحث آپشن هم دیگه هر سه لوکسن و آپشن های خیلی خوب رو دارن. پس این فاکتور رو بی خیال.
          اما بحث مهم قیمت. نیاز به گفتن نداره و همه میدونن که لکسوس بهترین قیمت رو داره. پس برتری با لکسوسه.
          بحث مهم دیگه افت قیمت ماشینه. بازم همه ی دنیا میدونن که کمترین افت قیمت رو بین این سه تا لکسوس داره. پس بازم برتری با لکسوس.

          خوب با توصیفات بالا و بدون هیچ تعصبی از شما می پرسم برای من لکسوس بهتره یا بنز؟ (تاکید میکنم برای من. ممکنه برای یکی دیگه بحث فرق کنه.)
          تازه بحث تعصب و سلایق شخصیم رو دخیل نکردم. که اگه اونم دخیل میکردم از اونجا که از روی علم و تحقیق تعصب خاصی رو لکسوس دارم، برای من انتخابی جز لکسوس باقی نمیمونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. خسرو

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      واینکه بدنه این ماشین کپی ه هیوندا ازرا 2013 هستش /تفاوتش با ازرا چراغهای با طراحی زد زورو هست/ حتی اسم مرسدس سنگین ه برای این چه برسه قیاس اینا با هم/ تچکر ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (89 ديدگاه)

        مطمئنی تا حالا هیوندای آزرا دیدی داداش!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        آخ آخ آخ. کم اوردن چه میکنه با آدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسرو

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2282 ديدگاه)

          خب هرکسی تو سطح خودش تعریف میشه دیگه ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Amir

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ???وای دلم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      90 درصد کسایی هم که از بنز و بی ام و طرفداری میکنن هم نمیدونن چرا. چون از بچگی با اسم بنز و بی ام و بزرگ شدن و رو هوا طرفدارشن. خوبه منم اینجوری کامنت بذارم؟ اتفاقاً 99 درصد کسایی که از لکسوس طرفداری میکنن میدونن چرا. تو کشوری که اکثر مردمش فقط از بچگی اسم بنز و بی ام و به گوششون خورده، اگه طرفدار لکسوس بشی معلومه که یه چیزی هس که طرفدارش شدی. و اون چیزا همونایی ان که تو کامنت پایینم اوردمش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        ببخشید اشتباه شد. تو کامنت بالام اوردم. اعصاب واسه آدم نمیذارن که

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. خسرو

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        حاجی ترش نکن/ شما همینو سوار شو /همه چی دقیقا سرجاشه ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. چقر بد بدن

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بعضیامون مدیر فروش بنز و بی ام و هستیما
    هر جا عکس لکسوس میبینیم شروع میکنیم برا بنز و بی ام و تبلیغات کردن
    وقتی لکسوس میگه برند ما به بنز نمیرسه ینی کیفیت ما پایین تر نیس بلکه اونا شناخته ترن و هوادار و مشتری جمع کردن سالها
    از آب گل آلود ماهی نگیرید ممنان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فيصل.

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    عکس تریم داخلی قهوه ای یا کرم زیباییشو چند برابر میکنه. افت قیمت دسته دوم LS نسبت به رقباش کمتره دلیلش هم خودتون میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین وی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کسایی که راجبه طراحی حرف میزنن اینو بدونن چند ساله دیگه همین طراحی های خشن مد میشه پس شما اگه الان این ماشین رو بگیری 10 سال دیگه ام طراحی به روز داره شما بی ام و 428 رو ببین هر سال داره خشن تر میشه پس طراحی این ماشین فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهيل

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تویوتا لکسوس و هیوندا از سر ناچاری از عدم آگاهی مردم از مفهوم کیفیت دارن کمال سوئ استفاده رو میبرن .دوستانی که سنگ کیفیت هیوندا و تویوتاو لکسوس رو به سینه میزنن یکم در مورد مفهوم کیفیت و تلرانس مطالعه کنن متوجه میشن که کیفیت یعنی چقدر ۲ محصول مشابه از یک خط تولید به هم شبیهن مثل فاصله درز کاپوت با بدنه و این یعنی یک دهم میلیمتر و یک صدم میلیمتر تاثیری نداره و مرغوبیت قضیه کاملن جداست برای همینه که هیوندا و تویوتا و لکسوس با کیفیت تر معرفی میشن با اینکه در برابر بنز و بی ام و و بنتلی و رولزرویس و … و مرغوبیت متریال اونهاآشغال هم محسوب نمیشن .مثل قضیه مقایسه تعداد پیکسل چند برابر صفحه نمایش سامسونگ نسبت به آیفونه که بیهودست چون چشم انسان تا همون حد آیفون رو تشخیص میده نه بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      خب این مفهوم مرغوبیت برای شما در درز بدنه خلاصه میشه که در نوع خودش یک برداشت از موضوع هست ولی در دنیای واقعی یک خودرو دارای هزاران قطعه هست که بخشی از اون قطعات متحرک هستند و مثل بدنه و درزهاش حالت ثابت نداره!
      زمانی که یک خودرو روشنه و در حال حرکت تمام قطعات اصلی موتور مثل پیستون و میل لنگ و سوپاپ و… در حال حرکت مکانیکی هستند تمام بخش های الکترونیک و الکتریک روشن بوده و سایر اجزا مثل واتر، اویل پمپ و دینام و تسمه ها ، فولی ، بلبرینگ و سیستم جذب ضربات و تعلیق و گیربکس و صدها قطعه ی دیگر که اگر برای اونها مشکلی در کوتاه مدت یا حتی بلند مدت پیش بیاد صاحبان خودرو را دچار مشکل میکند و وقتی از مفهوم کیفیت صحبت میشه به خصوص بلند مدت درز بدنه در اون گم میشه!
      به بیان ساده تر اگر تمامی این اجزا بتونند کیلومترها و سالها راننده را همراهی کنند و شرایط اولیه را به خوبی حفظ کنند نشانگر این هست که تک تک اون اجزاء با بهترین کیفیت و مواد و طراحی درست ساخته شدن.
      البته شاید مفهوم کیفی شما در چرم صندلی و چوب کاری و ساعت و تزیینات داخل خودرو خلاصه بشه که هر انسان عاقلی میدونه یک خودروی مثلا 200 یا 300 هزار دلاری در این زمینه بهتر از 20 یا 30 هزار دلاریه و احتمال اینکه یک فرد اونهم در ایران شانس دیدنشونو داشته باشه خیلی کمه.
      اون عدم آگاهی هم به خاطر امکانات مالی ناشی میشه و معمولا افراد آگاه و باهوش قدرت جیبشون را در نظر میگیرند و شاید مثل شما وقتشون را با دیدن خودروهایی که پولشون نمیرسه از پشت مانیتور تلف نمیکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهيل

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (138 ديدگاه)

        برای من محسوب نمیشه گفتم کیفیت یعنی یک محصول با مشابهش تو همون خط تولید مقایسه میشه و به خودش مربوط میشه نه به من نه شما و نه کس دیگه فقط با خودش مقایسه میشه نه با محصول شرکت دیگه کیفیت لکسوس و هیوندا و هر لگن دیگه ای فقط مربوط به خط تولید خودشه و تشابه محصولات خودشون به هم این یعنی همین که گفتم فقط همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. رضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (169 ديدگاه)

    مصداق بارزه خواسته ولی نتونسته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amin

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دیگه بخواهین یا نخواهین لکسس رتبه اول دنیاست وبا بنز و بی ام و هم خیلی فاصله داره بنز وبی ام و با هیوندا وکیای باید مقایسه بشه نه با لکسس وپورشه .البته تولیست جدید جی دی پاور و کانسیومر رپورتزاز هیوندا هم عقب افتادند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا