پژو

پژو 405 صفر یا تندر 90 کارکرده؟

این روزها که نه یعنی هر روز آن‌هم به‌کرات هنگامی‌که به پدال سر می‌زدم نمی‌دانم چرا یک حس غریبی در من ایجاد شده بود که دل‌تنگ چهار چرخ‌های وطنی شده بودم و از نبود مطالب مربوط به آن‌ها در پدال کمی خاطرم رنجور شده بود. حیاط منزل را که به دیدهٔ خودرویی نگریستم دیدم که در میان خیل انبوه سوپرکارها و مگاکارهای پارک شده در حیاط دو نمونه از خودروهای وطنی چنان خودنمایی می‌کنند که اصلاً آن سوپرکارها بدون چشم بصیرت به دیده نمی‌آمدند فلذا تصمیم گرفتم پس از کنار زدن آن‌همه مرکب‌های فاخر همین دو چهار چرخ وطنی را به دیدهٔ تجربه برایتان شرح دهم.

405-l90
ابتدا با احترام به سن پژو نحست با او این نامه را آغاز کنم:
پژو ۴۰۵ ماشینی قدیمی است که طراحی آن در دهه هشتاد میلادی در فرانسه صورت گرفته و در سال ۱۹۸۸ توانسته خودروی سال اروپا شود ورود آن به ایران مصادف شد به اوایل دهه هفتاد شمسی و با آن موتورهای ۲۰۰۰ سی‌سی خاطره‌انگیز به دو صورت ایرانی و فرانسوی عرضه شد و در تیپ‌های مختلف که چون همه از آن با خبر هستید دیگر گزافه نمی‌گویم.

405 07
اما لوگان یا همان تندر ۹۰ خودمان خودروی مدرن و قابل احترامی است و طراحی آن در سال ۲۰۰۴ محصول همکاری داچیا و رنو بوده است و هم‌اکنون در ممالکی چون رومانی، روسیه، هند، برزیل، کلمبیا و مراکش مونتاژ و ساخته می‌شود البته این خودرو تحت فیس‌لیفت هایی نیز قرار گرفت اما چون آن‌ها در کشور ما نیستند ما را از گفتن آن‌ها چه سود؟ پس به همین مقدمه بسنده می‌کنیم و می‌رویم سراغ مقایسه:

logan-tondar 04
دو خودروی مذکور در اینجا ۴۰۵ مدل ۹۴ و یک دستگاه تندر مدل ۹۱ می‌باشند که پژوی ما مهری حدود ۲۵ هزار کیلومتری را بر پیشانی خود حک نموده و جناب لوگان نیز در حدود ۵۰ هزار کیلومتر را در حرکت بوده است که اگر بخواهیم حدودی و نه زیاد دقیق حساب کنیم بهای لوگان ما با یک ۴۰۵ صفر دو کفه ترازوی قیمت را کنار هم نگه می‌دارد.

از جلو به طرح:
این بار به دلیل دلخور نشدن لوگان با وی قیاس آغاز می‌کنیم، طراحی جلو لوگان با داشتن یک سپر زیبا که از وسط به دو نیم شده و در کناره‌ها دو ورودی هوا ساخته است تازگی و شادابی خوبی دارد و چراغ‌های مه شکن نیز در ساده‌ترین حالت ولی با بهترین جاگذاری در طرفین سپر قرار گرفتند و دو رنگ بودن سپر (البته در نسخه‌های فول) پویایی خوبی به نمای جلو بخشیده است. جلوپنجره لوگان دارای دو خط افقی کرومی و چهار ستون عمودی در پس‌زمینه است و در میان آن نیز لوگوی نه‌چندان دلچسپ رنو قرار دارد که در دو طرف جلوپنجره دو خط به‌موازات هم تا زیر شیشه جلو حرکت می‌کنند و به زیبایی محو می‌شوند تا کاپوت از حالت سادگی مطلق به‌در آید و در قسمت مرکزی کاپوت کمی حالت عضلانی داشته باشیم. چراغ‌ها نیز به‌صورت نیمه قلوه‌ای هستند که نه نورشان شکل خاصی دارد و نه سامانه روشنایی در روز دارند که برایتان شرح دهم و راهنما نیز به‌صورت نصف-نصف خواسته هم جزئی از گلگیر باشد و هم از کاپوت که هر جا که تصادفی شد حتماً عوض شود! خب برویم سراغ پیر فرزانه خودمان جناب ۴۰۵ نمای جلوی ۴۰۵ در سادگی مطلق به سر می‌برد که البته ایرادی هم به آن نیست زیرا این چهار چرخ سابقاً دوست‌داشتنی سنی ۳۰ ساله دارد و البته طراحی محافظه‌کارانه پژو، سپر تمام پلاستیکی پژو با دو رنگ و ترتیب طبقاتی و یک ورودی هوای مرکزی، وسیله ساده و نسبتاً شیکی است که در قسمت فوقانی یک نوار کرومی زیبا هم دارد و در بالای آن جلوپنجره‌ای سه خطی است که طبق سنت لوگوی خودروساز در میانه آن قرار گرفته و این شیر یا پلنگ عزیز با غرور تمام برای اسب فراری و گاو لامبورگینی شاخ‌وشانه می‌کشد! چراغ‌های پژو در سادگی تمام هستند و انگار طراح یک ماژیک مشقی داشته و آن را به پهنا روی کاغذ کشیده و بعد هم ماژیک را به‌صورت عمودی حرکت داده تا چراغ راهنما را بکشد کاپوت هم چیز خاصی ندارد جز خط تورفته‌ای که بالای جلوپنجره است که وصل می‌شود به خط گلگیر و بعد به خط صندوق و دوباره به گلگیر و بدنه و تا هرچه دور ماشین دور بزنید این خط ادامه دارد!

logan-tondar 03

405 05
جانب این و جانب آن:
از بغل که به تندر همی نگریستیم اولین چیزی که توجه ما را جلب کرد گلگیرهای برآمده در جلو و عقب بود که به نظر بنده یکی از حسن‌های طراحی این ماشین است در وهله بعد می‌توان به نازک بودن ستون A اشاره کرد که دید خوبی را به سرنشین می‌دهد اما باز هم رنو چیزی دارد که توی ذوقمان بزند، آیینه‌های این ماشین بس ناجوانمردانه زشت است و خود بنده را یاد آن شانه‌های مو میندازد که احتمالاً همه از آن استفاده کرده‌ایم و پشتشان‌ هم آینه داشت و البته این شکل بیضی آن‌ها باعث شده دید خوبی هم نداشته باشند. فرم کلی بدنه از بغل بسیار معقول است و با دارا بودن نوار پلاستیکی مشکی خود را با دیگر اجزای ماشین ست کرده. یک خط از میان گلگیرها عبور می‌کند که یک جوری باد توی آن انداخته و حالتی چاق مانند دارد (ضعیف بودن فن توصیفم را بگذارید به حساب ناپختگی) چرخ‌ها نیز با داشتن سایز ۱۵ اینچ به ماشین زیبایی داده‌اند و رینگ‌های شش پره جفتی هامرگونه نیز زیبایی خودشان را دارند. ستون C ماشین از بالا نازک و هرچه پایین می‌آید عریض‌تر شده و در آخر هم قسمتی از صندوق‌عقب می‌شود و گلگیر را تشکیل می‌دهد.

logan-tondar
اما در نمای جانبی پژو زیاد چیزی برای توصیف نیست جر اینکه او هم نوار مشکی بین گلگیرها را دارد که چون پلاستیک نرم است نسبت به نوار ال ۹۰ مقاومت بهتری در برابر ضربه دارد و آن خط تمام نشدنی که گفتیم همچنان ادامه دارد و از قسمت فوقانی گلگیر جلو به زیر شیشه‌ها می‌آید و در آخر هم از گلگیر عقب گذر می‌کند. با اینکه پژو چرخ‌های ۱۴ اینچی دارد اما زیاد توی ذوق نمی‌زند و به نظر بنده از بغل حالت اسپرتی خوبی دارد. قالپاق‌ها نیز همان قالپاق‌های قدیمی هستند که به بهترین وجه طراحی شده‌اند و هنوز هم زیبا هستند.

405 04
عقب‌گرد:
نمای پشت دو ماشین را اگر از لوگان بخواهیم شروع کنیم طراحی صندوق‌عقب آن بسیار گیرا و پیچیده‌تر نسبت به پژو است صندوق ماشین طوری است که میل زیادی به فست‌بک بودن داشته باشد اما ماهیت سدانی خود را نیز حفظ کرده در قسمت فوقانی صندوق برآمدگی زیبایی است که یک بالچه فابریک را نیز ساخته است و در پایین نیز یک برآمدگی V شکل وجود دارد که در مرکز آن یک خط رو به پایین صندوق را به دو نیم تقسیم کرده است و اگر کمی به نمای جلو ماشین دقت کنیم در قسمت زیر جلوپنجره نیز همچون طرح و نمایی به چشم می‌خورد. چراغ‌ها کمی دوست داشته‌اند خاص باشند و از حالت تنبلی خوابیده به حالت خبردار ایستاده تغییر موضع داده‌اند تا ماشین را کمی با استقامت‌تر نشان دهند جالب‌ترین قسمت چراغ‌ها هم داشتن یک چراغ دنده‌عقب است که کمی جلوه خود خاص پنداری دارد که البته در تئوری یک نقض محسوب می‌شود زیرا در هنگام شب به سمت راننده نور کافی برای دنده‌عقب رفتن نمی‌رسد. سپر هم همان طراحی دو رنگ طبقاتی خود را حفظ کرده و در مرکز آن جای پلاک به زیبایی مشخص است و در سمت راست آن قلابک بکسل و در سمت دیگر اگزوز با نمایی زیبا از سپر بیرون آمده است و جزو معدود ماشین‌های مونتاژ داخل است که اگزوز مبارکشان قابل رؤیت است.

logan-tondar 02
در نمای عقب ۴۰۵ هیچ چیز قابل توصیفی ندارد جز همان خط کذایی که هرچه دور ماشین بچرخیم تمام نمی‌شود و یک خط دیگر در زیر آن به‌منظور اینکه تنها نباشد و باز دوباره یک خط دیگر که اشاره می‌کنند شکاف صندوق است سپر همان طراحی جلو را دارد و چراغ‌ها نیز برای اینکه دیگر زیادی ساده نباشند کمی به انتهای آن‌ها انحنا داده و حالت بومرنگی دارند.

405 06
دیزاین داخلی:
هر چه در وصف پیچیدگی طراحی لوگان گفتیم را (البته در مقایسه با پژو) دور بریزید زیرا طراحی داخلی این خودرو حتماً از علاقه شما نسبت به رانندگی کم خواهد کرد و به نظر بنده طراحان این ماشین زیادی این جمله را که می‌گوید زیبایی در سادگی است را جدی گرفتند! البته که داشبورد ال نود شما را یاد کامیون‌ها می‌اندازد اما همه آن سراسر ضعف نیست و داشبورد ارگونومی خوبی دارد و بسیار کاربردی است و دسترسی راننده به تمامی ادوات داخلی طوری است که کمترین میزان حواس‌پرتی را داشته باشد. و اگر بگوییم دوام و کیفیت این داشبورد هم از نظر جنس و هم از نظر رنگ فوق‌العاده است زیاد بی‌راه نگفته‌ایم داشبورد به‌تنهایی چیزی برای توصیف ندارد اما دسته‌دنده در بهترین جای ممکن و با نرم‌ترین حالت موجود است. فرمان نیز با داشتن سه پره و قابلیت تنظیم ارتفاع قابل‌قبول است اما به نرمی ۴۰۵ نیست. وجود دو جا لیوانی در ماشین را هم می‌توان از نقاط قوت آن برشمرد. کمی اگر بخواهیم در طراحی صفحه کیلومتر شمار لوگان دقت کنیم متوجه این می‌شویم که لوگان فقط دارای دو عقربه است و بقیه آمپرها به‌صورت دیجیتالی در مانیتور کوچک مرکز صفحه قرار دارند که در طرفین آن آمپر دما و میزان سوخت وجود دارند و در مرکز هم کارکرد ماشین را می‌نویسد و نکته متمایزکننده لوگان این است که قابلیت نشان دادن میزان مصرف سوخت در صد کیلومتر و مسافت پیموده شده با این باک و نیز مسافت قابل پیمایش را نشان می‌دهد.

logan-tondar 09
در طراحی داخلی ۴۰۵ که اخیراً نیز به‌روز شده اوضاع کمی فرق می‌کند و در کمترین حالت طراحی چشم‌نوازتری را به مشتری تحویل می‌دهد! این ماشین دارای تریم طراحی دو رنگ است که نمای نسبتاً خوبی به ماشین داده است و طراحی فرمان به دلیل زیادی پر بودنش به مذاق بنده خوش نمی‌آید ولی در عوض صفحه کیلومتر شمار از هیجان بیشتری نسبت به لوگان برخوردار است.

405 03
در مرکز داشبورد در بالا دو دریچه کولر داریم در پایین سیستم صوتی و ادوات سیستم خنک‌کننده و یک حفره برای گذاشتن مدارک و البته آدامس! دسته‌دنده نیز در جای خوبی است اما تعویض آن به لذت بخشی لوگان نیست.

logan-tondar-08-(2)

405 02
کمی حرف خودمانی:
وقت آن است که تجربه و معایب این دو خودرو را پس از کارکرد هرکدام حدود ۵۰ هزار کیلومتر به شما بازگو کنم.

۴۰۵ ماشین کم سوختی نیست و چه‌بسا که پرمصرف هم هست ولی برعکس آن لوگان سوخت عالی دارد و به دلیل اینکه آب و هوای هر جای کشور متغیراست از گفتن میزان سوخت معذورم که مبادا آمار غلطی نباشد. موتور لوگان به دلیل ۱۶ سوپاپ بودنش خیلی روان کار می‌کند اما صدای موتور به‌اندازه نسبتاً گوش‌خراشی به داخل کابین نفوذ می‌کند در صورتی که کابین ۴۰۵ کاملاً آرام است. صندلی‌های لوگان کمی ناراحت هستند و ۴۰۵ صندلی‌های نرم‌تر و راحت‌تری دارد که در مسافرت‌های طولانی به کمک شما می آیند. در کیفیت ساخت و ادوات چه بدنه و چه موتور لوگان کاملاً به ۴۰۵ برتری دارد و اگر رعایت ماشین را بکنید ۵ سال را می‌توان بدون تعمیرگاه گذراند. جالب است بدانید سیستم صوتی لوگان که با دوربین دنده‌عقب به‌عنوان یک آپشن عرضه می‌شود آن‌قدر بی‌کیفیت است که بعد از شش ماه مانیتور آن سوخت و نکته جالب‌تر آن است که برای ۴۰۵ شما اگر بخواهید سیستم صوتی نصب کنید از ضبط‌صوت نمی‌توانید استفاده کنید و فقط مانیتور جوابگوی شماست زیرا داشبورد یک تکه است. اگر به کیلومتر شمار لوگان دقت کرده باشید می‌فهمید که ردلاین (خط قرمز) ندارد و دور موتور روی ۷ هزار دور محدود شده اما همین که به آخر برسد ماشین شروع به استوپر زدن می‌کند. در آخر باید بگویم ۴۰۵ با همه بدی‌هایش اما یک موتور ۱۸۰۰ سی‌سی دارد که هم هیجان بیشتری نسبت به ال نود دارد و هم خط تیک اف طولانی‌تری ولی نه شتاب بهتری اما این هم خالی از لطف نیست که بگویم ال نود دارای سیستم EBD چهار کاناله است که هر ماشینی در این رنج قیمت ندارد اما پیشنهاد بنده به شما پس از استفاده از هر دو ماشین قطعاً ال نود خواهد بود.

امکانات لوگان ۴۰۵
جفت ایربگ دارد دارد
شیشه عقب برقی دارد ندارد
abs دارد دارد
EBD دارد ندارد
مه شکن جلو دارد ندارد
دکمه باز کردن جعبه از داخل ماشین ندارد دارد
ریموت دارد دارد

متن ارسالی: سعید شریعتی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم الان یه پژو 405 داشبورد جدید دارم که کلا 29 هزارتا کار کرد داره..وقتی از دست اندازی رد میشی انگار داشبورد از وسط میخواد نصف بشه ..جنسه داشبورد اشغاله اشغاله اشغاله..در ضمن من کسی بودم که علاقه زیادی به 405 داشتم ولی با این داشبورد بی کیفیت و اشغال دلمو زده میخوام یه ال90 بگیرم..دوستان پژو اگه میخوای بخرید پژو قبله 91 بخرید حداقل کیفیت دارع ..یا حق

    موافقم 18
    مخالفم 5
  2. م

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    405 عالیه من دارم حرف نداره

    موافقم 12
    مخالفم 15
  3. وولررو

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال نود عالیه من دارم جدیداشو حرف نداره

    موافقم 15
    مخالفم 8
  4. امیر عباس شادمانی علیشاه

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا خدا وکیلی تندر90 خیلی ماشین خوبیه.ما داریم خدایی خیلی خوبه.405 رو 30 سال پیش پژو فرانسه معرفی کرد.اصلا باید از خط تولید خارج بشه.

    موافقم 18
    مخالفم 12
  5. رضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال 90 ماشین جاده نیس که
    تو سرعت های بالا امکان چپ شدنش زیاده بیشتر از 150 باهاش بری خطر مرگ هست تو پیچ ها به شدت ضعیفه.405 ماشین یوغوری هست از لحاظ سرعت قدر و سواری خیلی بهتر از ال 90 هست. اگه ال 90 خوب بود همه شوتی ها الان ال نود داشتن. بدون تعصب هم میگم.

    موافقم 26
    مخالفم 35
  6. جلال

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کل 405 بهتر از ال 90 مخصوصا اگه کیفیت بالاتر بره به یقین مشخصه 405 بهتره. شاید از لحاظ مصرف ال90 کمی بهتر باشه . ولی تو جاده واز لحاظ قیافه و طراحی داخل و بیرون به 405 نمیرسه
    بعد از 30 سال باز هم تیپ خودشو حفظ کرده.

    موافقم 20
    مخالفم 22
  7. احسان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من الان یک۴۰۵ مدل۸۶ دارم که حتی تصادف کرده ،ولی وجدانا از نظر کارایی عالیه / از جدیدترش مدل بالای۹۵ خبر دارم که خود بخود روغن کم می کنه

    موافقم 15
    مخالفم 8
  8. رادمهر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برو بابا ال نود کجا پژو کجا ال نود ما مخور فرانسوی سال 1387 E2 هست پژو ماشین 30 سال پیش مال اهل بوقه ال نود تکنولوژی برتری داره بعدشم ال نود 205 کیلومتر میره که گفته نمیره اصلا برین تست تصادف ال نود وپژو ببینید بعد بیاین نظر بدین خدافس

    موافقم 24
    مخالفم 13
    1. محمد

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش گنج اگه مال هزار. سال پیش هم باشه می ارزه به اسباب بازی پلاستیکی
      خدایش ۴۰۵ماشین دیوانه ایه . ال ۹۰ هم زشته و هم اینکه ابهتش به ۴۰۵ نمیرسه
      خب بنده با ۴۰۵ استپر موتور رو قطع کردم تا ۲۴۰ تا می‌ره حالا ال ۹۰ همچین چیزی توی عمرش دیده!!!!!!!!!!

      موافقم 13
      مخالفم 11
    2. پارسا

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین حرف از فرانسوی بودن نزن ما نسخه های زیادی داریم که بهترین آنها ام آی ۱۶ توربو لقب چهار چرخ متحرک تی۱۶داریم ۲۲۰اسب بخار توربو فقط ۱۶بار قهرمان رالی شده پس واسه من چرت و پرت تلاوت نکن پژو ماشین۳۰پیشه برو تاریخچه بخون بعد بیا با این بی ریخت مقایسه کن احمق پژو ناموس ایران خودرو کابین ال ۹۰هم شبیه کابین اتوبوس قدیمی ها هست بعد این پژو یی که شما میبینی ضعیف ترین نسخه۴۰۵هست که همین ۴۰۵ماشین جاده هست چون تعادل و سرعت خوبی داره شما۱۰۰تا تو اتوبان بری یه فرمون ریز بدی رفتی پیش خداا🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. هومن

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ما ایرانیا از رو پراید و پیکان و ژیان اومدیم رو پژو بهش میگیم ماشین جاده درحالی که پژو کلا اشغاله اونم با اون الیاژ مسخره موتورش که موتور گرمه که این خودش یعنی استهلاک بالا و واشر سوزاندن

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. دانیال

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام .بنظر من همه ی ماشینایی که در ایران تولید میشن قابل قبول و دارای کیفیت نیستن همشون غیر استاندارد هستن اما مجبوریم از همین ماشینا سوار بشیم خودمم ۴۰۵ دارم.ولی بنظر من بستگی به خود شخص داره که از ماشین چه استفاده ای میکنه ینفر هست عشق سرعت و تیونینگ کردنه میره ۲۰۶ میخره یا ۴۰۵ و پرشیا. ینفر هست همش از این شهر به اون شهر میره .سمند میخره ینفر تو شهره کارش پراید میخره میگم خودتون ببینین چه استفاده ای از ماشین میکنین .

    موافقم 17
    مخالفم 2
  10. بهنام

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    اقا من یه ۴۰۵ مدل ۸۷دارم و رفیقم یه ال ۹۰ مدل ۹۰داره با هم مقایسه میکنیم از هرلحاظ ۴۰۵ بهتره

    موافقم 13
    مخالفم 16
  11. تندر

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴۰۵ بیشتر معایب داره تا مزایا
    معایب : ۱.گیربکس با موتور هماهنگی لازم رو نداره ، ۲.پر مصرف و پر اصطحلاک هست ،۳.شتاب و سرعت خوبی نداره ، ۴.قدرتش خیلی کمه ۸۰ اسب داره خیر سرش ۱۸۰۰ ، ۵. قسمت عقب ماشین تعادل نداره ، ۶. اون ضرب گیر هاش دور تا دور ماشین رو پوشونده این مهندس های فرانسوی به خودشون ضحمت ندادن اینو یه جا قطع کنن ، ۷ اپشن هاش خیلی کم هست ، ۸ اروگونومی صندلی هاش افتضاح ، ۹ سر سیلندر سوز هست ، ۱۰. ایمنیش که تعطیل
    حالا تنها مزایا ماشین قیافه نه چندان خوبش هست دیگه چه مزایایی داره این ماشین اما
    ال نود رو ببین
    مزایاش : ۱. موتور خوب و پر قدرت ( ال نود در اصل ۱۱۰ اسب بخار قدرت داره) ۲. شتابش عالی و سرعتش هم خوبه ( در اصل ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت سرعت داره و ۱۴۸ نیوتون متر گشتاورش هست ) ۳. کم مصرف و کم اصطحلاک هست ،۴. ایمنی خوب ، ۵. صندوق عقب جادار ، ۶. ابعاد مناسب ماشین ، ۷. بازار خوب دست دوم
    معایب ال نود به جز اپشن های نه چندان زیاد و معایب تو قسمت گردگیر پلوس و تعادل نه چندان خوب تو سرعت بالای ۸۰ تا ( هر چند این طبیعیه ، ۴۰۵ و سورن توربو و دنا که بدتر از ال نود هستند )
    سر انجام بگم که گشتاور ۴۰۵ ،۱۴۲ نیوتون متر هست ولی ال نود ۱۴۸ نیوتون متر،،، ال نود زود تر به سرعت نهایی می رسه تا ۴۰۵ ،،،، از لحاظ قدرت هم که ال نود بیشتر هست
    کلام آخر
    ۴۰۵ در حد ال نود نیست

    موافقم 18
    مخالفم 10
    1. Mazyar_tired

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میگه شتاب خوبی نداره 😂

      برو سر درس و مشقت حاجی

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. محمد

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۴۰۵ رانندگی بهتری از ال ۹۰ داره ال ۹۰ پشت فرمانش میشینی زیاد نمیبینی زیر ۱مترو۶۰ که اصن نمیبینی

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. مصطفی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه از نظر بدنه هم مقایسه کنی ال۹۰ سره
    موتور ال۹۰ مدرن تره
    ابعاد ال ۹۰ بزرگ تره
    ال۹۰ کم هزینه تره (اصلا خراب نمیشه)
    صندوق بزرگ تری داره
    از نظر طراحی زشت اما کاربردی

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا