آستون مارتینمرسدس بنز

استون مارتین والکری یا مرسدس-ای ام جی وان، مسئله این است!

اگر به دنبال هایپرکارهایی هستید که از فرمول ۱ الهام گرفته باشند و حساب بانکی پر و پیمانی داشته باشید می‌توانید استون مارتین والکری یا مرسدس-ای ام جی وان را انتخاب کنید. این دو خودرو چند سالی است که در سر خط خبرها هستند و پس از تأخیرهای فراوان در فازهای توسعه و تولید، سرانجام هر دو آماده تولید نهایی شده‌اند. والکری و وان پیش از این سولد اوت شده‌اند اما ظاهراً برخی نمونه‌ها را می‌توان رزرو کرد.

یکی از نمایندگی‌های خودروهای لوکس در فرانسه نسخه جیمز ادیشن را مهیا کرده است. در حال حاضر دو رزرو برای استون مارتین والکری وجود دارد که هر یک قیمت ۲۳۱۰۰۰۰ پوندی (۳۲۰۷۴۳۲ دلار) داشته و سومین رزرو برای مرسدس-ای ام جی وان نیز ۲۹۸۰۰۰۰ پوند (۳۵۵۶۹۵۷ دلار) آب می‌خورد. اگرچه مرسدس اندکی گران‌تر است اما به تعداد ۲۷۵ دستگاه تولید خواهد شد که بیشتر از میزان تولید ۱۵۰ دستگاهی والکری (به علاوه ۲۵ دستگاه نسخه AMR Pro) می‌باشد. قیمت اولیه مرسدس برابر با ۲.۷۲ میلیون دلار و بهای والکری نیز ۳ میلیون دلار بوده است.

اگرچه بسیاری از افراد این دو خودرو را رقیب مستقیم همدیگر می‌دانند اما از نظر مشخصات سیستم هیبریدی تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. والکری از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخت کثورث با میزان غرش ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه و سیستم هیبریدی ساخت ریماک سود می‌برد. حاصل این مجموعه تولید قدرت ترکیبی ۱۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری است. در مقابل باید گفت مرسدس-ای ام جی وان به پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی برگرفته از فرمول ۱ مجهز بوده و تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران کرده و چهار پیشرانه الکتریکی نیز به مجموعه اضافه شده است. این هایپرکار قدرت بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته هرچند شایعاتی درباره خروجی فراتر از ۱۲۰۰ اسب نیز منتشر شده است.

تنها فرد در دنیا که هر دو هایپرکار را رانده توبیاس موئرز رئیس اسبق AMG و مدیرعامل فعلی استون مارتین لاگوندا است. او درباره والکری گفته است:

تا جایی که می‌دانم هیچ خودروی دیگری شبیه آن نیست حتی هایپرکار دیگری که من می‌شناسم نیز شبیه والکری نیست. این خودرو رضایت‌بخش‌تر از هر چیزی است که من در سابقه کاری خود و در کل زندگی‌ام دیده‌ام. والکری خودروی بسیار ویژه‌ای است.

خب اگر بودجه کافی برای خرید یکی از این خودروها را داشته باشید کدام‌یک را انتخاب خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. Swedish arrogant tiger

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا پروجکت وان.
    والکری بنظرم میتونه یکی از نامزد های عنوان زشت ترین خودروی سال باشه.

    موافقم 17
    مخالفم 8
  2. مانی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    همین الان ارزش این ماشین‌ها در آینده روشنه،وقتی‌ که :
    مرسدس ۲.۷ میلیونی شده ۳.۵ میلیون
    آستون ۳ میلیونی شده ۳.۲ میلیون

    موافقم 1
    مخالفم 6
  3. AMG GT R

    ۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    قطعا AMG one

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. هما

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قدرتو باید نسبت به مصرف انرژی محاسبه کرد.با مقایسه این دو میبینید که مهندسی مرسدس کاملا از والکری سر هست.در ضمن موتور همون استون مارتینم ساخت شرکت فولکس آلمانه.ریماک یکی از زیر مجموعه های فولکس هست.مطمئن باشید بقیه قطعاتشم آلمانی یا آمریکایی هست و مثلا چرم صندلی هاش ساخته شده از گاو انگلیسی و هنر خانوم خیاطای انگلیسی هست.کلا این انگلیسیا میخان دسترنج بقیه رو به نام خودشون بزنن.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا