ایستگاه خبر

چگونه خلافی ماشین را با پیامک بگیریم؟

رپورتاژ: در سال‌هایی نه چندان دور، استعلام و پرداخت خلافی خودرو هنگام خرید و فروش، به چالشی جدی برای رانندگان تبدیل شده بود. این چالش زمانی به دردسری عظیم تبدیل ‌شدکه راننده تا زمان خرید و فروش به فکر پرداخت خلافی خودرو نبود.

تمامی رانندگان برای از دست ندادن فرصت معامله، به دنبال راهی بودند؛ که به سرعت خلافی را دریافت و پرداخت کنند. اما مراجعه حضوری برای استعلام و پرداخت خلافی، وقت گیر، شلوغ و هزینه‌بر بود و احتمال داشت فرصت طلایی معامله از بین برود.

اما حالا با بهبود خدمات راهور، پیشرفت گوشی‌های هوشمند و اینترنت، راه‌های زیادی برای استعلام ریز خلافی خودرو به صورت غیر حضوری و بدون دردسر وجود دارد. یک روش ساده برای رانندگانی که به دنبال استعلام خلافی ماشین هستند، اما نه به اینترنت دسترسی دارند و نه به گوشی هوشمند، دریافت خلافی با پیامک است. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا به شما بگوییم چگونه خلافی ماشین را با پیامک بگیریم.

چگونگی استعلام خلافی با پیامک

استعلام خلافی خودرو با پیامک، از روش‌های ساده‌ای است؛ که رانندگان در زمانی که به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند، می‌توانند از آن برای دریافت ریز خلافی استفاده کنند.

با اینکه چندین شماره برای استعلام خلافی خودرو با پیامک، در خبرگزاری‌های مختلف اعلام شده؛ تنها شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ بوده که معتبر است. برای استعلام خلافی ماشین یا موتور خود کافیست، کد VIN را به این شماره ارسال کنید. این کد که به شماره شاسی معروف است، هفده کاراکتر داشته و در پشت کارت ماشین نوشته شده است.

در این روش، شما نیازی به گوشی هوشمند نداشته و فقط با ارسال یک پیامک می‌توانید؛ از تعداد تخلفات و کل مبلغ جریمه آگاه شوید. حالا که می‌دانیم چگونه خلافی ماشین را با پیامک بگیریم، باید با معایب و مشکلات این روش هم آشنا شویم.

گرفتن خلافی با اس ام اس چه معایبی دارد؟

اما دریافت خلافی خودرو با اس ام اس، همیشه به این سادگی نبوده و معایبی هم دارد. این روش رایگان نیست و هزینه ارسال هر پیامک برای گرفتن خلافی، از سوی راهور ۳۵۰  تومان تعیین شده است. در مواردی هم ممکن است، سامانه کار نکرده و هیچ پیامکی ارسال نشود. اما اساسی‌ترین مشکل در این سامانه، به پرداخت خلافی خودرو برمی‌گردد. در روش گرفتن خلافی با پیامک، شما تنها به ریز خلافی‌های خودرو دسترسی داشته و برای پرداخت خلافی باید از سایر روش‌های استاندارد اقدام کنید. پس با این حساب، آسان‌ترین و بهترین روش گرفتن خلافی خودرو چیست؟

آسان‌ترین راه برای گرفتن خلافی خودرو، فقط با چند کلیک!

برای گرفتن خلافی ماشین راه‌های زیادی مانند تلفن، پیامک، کد دستوری USSD و وبسایت راهور وجود دارد؛ اما در اصل ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه برای استعلام خلافی خودرو، نصب برنامه و اپلیکیشن‌های مخصوص خلافی خودرو برای گوشی است.

در حال حاضر برنامه‌های مختلفی برای خلافی وجود دارد. اپلیکیشن‌هایی که برای استفاده از خدمات آن‌ها، باید حق اشتراک پرداخت کنید؛ یا برنامه‌های رایگانی که پشتیبانی مطمئن و امکانات کاملی ندارند. اگر تجربه استفاده از این برنامه‌ها را دارید، دلسرد نشوید؛ در ادامه به شما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین اپلیکیشن‌ها، را برای استعلام خلافی خودرو معرفی می‌کنیم.

آیتول، بهترین اپلیکیشن برای استعلام و پرداخت عوارض و خلافی خودرو است. کار با نرم افزار آیتول بسیار راحت بوده؛ فقط باید شماره پلاک و موبایل خود را وارد کنید، تا به سرعت به ریز خلافی ماشین دسترسی داشته و در همان لحظه، بدون مراجعه به بانک و سایت راهور، خلافی خودرو را پرداخت کنید.

با انتخاب و نصب اپلیکیشن آیتول، تنها برنامه‌ای تخصصی برای استعلام خلافی خودرو نخواهید داشت. بلکه از خدمات بهترین اپلیکیشن و سایت تخصصی در زمینه خدمات خودرو استفاده خواهید کرد.

شما می‌توانید؛ حتی برای خرید بیمه شخص ثالث و تمدید فوری و سریع آن روی آیتول حساب کنید. برنامه آیتول، اطلاعات بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث را یک جا جمع کرده است؛ این شرکت‌ها که شامل بیمه ایران، بیمه شخص ثالث پاسارگاد و بیمه دانا و… می‌شود؛ به شما این امکان را می‌دهد، که بهترین انتخاب را داشته باشید. کل پروسه خرید یا تمدید بیمه با آیتول، در کمتر از دو ساعت انجام شده و لینک نسخه الکترونیکی، برای شما پیامک خواهد شد.

خدمات رسانی ۲۴ ساعته با آیتول

با نصب آیتول، علاوه بر استعلام خلافی خودرو و خرید بیمه شخص ثالث، در هر لحظه و هر مکان به یک تعمیرگاه نیز دسترسی خواهید داشت. با خدمت تعویض روغن و سرویس دوره‌ای ماشین در محل، بدون اینکه تغییری در برنامه کاری خود ایجاد کنید، عمر مفید و راندمان ماشین خود را افزایش می‌دهید.

آیتول با خدمت سرویس مشاوره حقوقی ماشین، به تمام سوالات شما در مورد پرونده قضایی و تصادفات پاسخ خواهد داد. در این مقاله به آموزش روش چگونه خلافی ماشین را با پیامک بگیریم پرداختیم و شما را با بهترین برنامه برای مدیریت خدمات خودرو آشنا کردیم.

پس همین حالا برنامه آیتول را از گوگل پلی، بازار یا از مایکت و یا سایت آیتول دریافت کنید، تا تمام امور مربوط به ماشین را با چند کلیک مدیریت کنید. فراموش نکنید؛ که برای استفاده از خدمات آیتول، نیازی به پرداخت اشتراک ماهیانه ندارید. پس همین حالا آیتول؛ بهترین برنامه برای مدیریت خودرو را دانلود کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. جمشید

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (382 ديدگاه)

    این سایت هم واسه استعلام وضیعت پلاک فک شده و هم خلافی ماشین و هم نمره منفی گواهینامه :
    http://www.rahvar120.ir

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      آقا جمشید
      کسانی که خلاف میکنند و مثل وحشی رانندگی میکنند را کجا میشه فیلمشون را فرستاد تا اقدام کنند !

      # رانندگان وحشی را رُسوا کنید !
      # هِلیا خان 😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. جمشید

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (382 ديدگاه)

        هلیا ولش کن شَر میشه😂😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. جمشید

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (382 ديدگاه)

        یهرسر برو داخل آپارات و درگیری با کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی را رو سرچ کن و ببین !! وقتی پلیس متوقفشون میکنه چنان جوابهای اندرسفیهی میدن که شاخ در میاری !! داخل یکی از کلیپها پلیس از پشت سر یه پژو پارس میبینه که فقط یه نفر نشسته رو صندلی جلو سمت سرنشین و ماشین داره با سرعت ۱۳۰ تا میره و کسی هم پشت فرمون نیست !!! وقتی از اون ماشین سبقت میگیره که متوقفش کنه میبینه یه بچه دوازده ساله با نیم متر قد نشسته پشت فرمون !!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. mahan

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    این قدر بیکار نیستیم خلافی بگیریم موقع فروش ماشین تسویه حساب می کنیم بقول معروف سگ خورد یا اگه خیلی زیاد شد و گیر دادن میریم تسویه می کنیم.این قدر فکر نکنم بیکار باشیم که جریمه مهم باشه بعد اونا طلب دارن ما پیگیر باشم😂😂 هرکی طلب داره خودش باید بیاد دنبال طلبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      آخ که ماهان جان زدی تو هدف

      هرکی طلبی داره بیاد بگیره ، ما پیگیر طلب خودمون هستیم نمیتونیم بگیریم ، اینکه دیگه خیلی حرفه طلبکار باشند و ما به عنوان بدهکار پیگیر هم باشیم 😂 !

      خودم به نُدرَت جریمه میشوم و در این چند سال بسیار قانونمند رانندگی میکنم و به شخصه راضی هستم که جریمه‌ها چند صد برابر بشه تا مگر مردم بهتر رانندگی کنند ( مثلاً جریمه‌ی ۳۰۰ هزار تومنی بشه ۳۰ میلیون ) !
      به شما قول میدهم اگر جریمه‌ها بالا بره ، ایران میشه قانونمندترین کشور دنیا در رانندگی !

      هر کجایی که جریمه‌ها سنگین و قانون محکم بوده ، مردم بهترین رانندگی را میکنند ، چه اروپا چه آمریکا و… !
      فرهنگ مردم و رانندگی بحثش جداست و همون اروپا و آمریکا اگر قانون و جریمه درست نبود از ایران هم بدتر بودند !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        😂😂😂😂 والا بخدا این قدر بیکار نیستیم بعد رسم بازار همینه طلبکار دنبال طلبشه نه بدهکار دنبال طلب طلبکار.خودمون کم طلب داریم بیایم پیگیر طلب اینام باشیم هر وقت بدهکارامون مثل ادم بدهیشونو اوردن ماهم بیکار میشیم و فکر و ذکرمون رساندن طلب به شما میشه.دقیقا درسته قانون گذاری مشکل داره البته خیلی چیزامون مشکل داره فقط جریمه نیست این قانون بیمه خودرو های لوکس هم باید اصلاح بشه ادم جرئت نمیکنه با ماشینش راه مستقیم رو بره طرف میزنه و بعد نداره بده و نگران نیست چون دولت پشتشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حوصله دارید بخدا! خلافی رو ندی اهمیتی نمیدن 😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا