ایستگاه خبر

هوشمندسازی خودرو با گجت خودرو پیود

رپورتاژ: به نظر شما چه مشکلاتی هستند که ما روزانه با خودرو خود درگیر آن ها هستیم؟ بیشتر ما تجربه منتظر ماندن برای امداد خودرو در خیابان به دلیل خرابی خودرو را داریم. یا تجربه به سرقت رفتن ماشینمان که به دلیل نداشتن ردیاب خودرو نمی دانستیم خودرو قشنگمان دست چه کسی است و کجاست. همچنین تجربه خرابی های ماشین که در بدترین زمان ممکن رخ داده، ما را از کار و زندگی انداخته، به دلیل اینکه نمی دانستیم کدام قطعه از ماشین و به چه دلیلی خراب شده است. بعد از آن برای پیدا کردن یک تعمیرگاه معتبر که نزدیک مان باشد همه تلاشمان را کرده ایم و گاهی اوقات در نهایت با پرداخت یک هزینه سنگین، خودرو مان باز هم کاملا درست نشده است… چه فکری می کنید اگر به شما گفته شود گجت خودرو پیود همه این مشکلات را به راحتی حل می کند؟

عیب یابی خودرو با موبایل

نمی توان این موضوع را انکار کرد که موبایل بخش جدایی ناپذیری از زندگی همه ما شده است. حال فکر کنید بتوانید خودرو خود را به موبایل هوشمندتان متصل کنید و به نوعی ماشین خود را هم هوشمند کنید. فارغ از اینکه ماشین شما پراید است یا بنز، دستگاه پیود به ایسیو یا کامپیوتر خودرو شما وصل می شود و مانند دیاگ خودرو عمل می کند. پیود کد های دریافت شده از کامپیوتر ماشین شما را به زبان فارسی ترجمه می کند و بعد از آن به راحتی می توانید بر روی موبایل خود از ایرادات ماشین تان مطلع شوید.

عیب یاب خودرو پیود چگونه به موبایل وصل می شود؟

بعد از نصب دستگاه پیود بر روی خودرو، می توانید اپلیکیشن فارسی پیود را بر روی موبایل خود نصب کنید و اطلاعاتتان را در آن وارد کنید. کد هایی که از کامپیوتر خودرو به دیاگ پیود ارسال شده اند توسط این دستگاه به زبان فارسی ترجمه می شوند و پس از آن در داخل برنامه پیود بر روی موبایلتان به راحتی به نمایش در می آیند.

برای اطلاعات بیشتر درباره گجت خودرو پیود می توانید بر روی عیب یاب خودرو کلیک کنید و به صفحه مربوطه بروید.

تفاوت دیاگ های معمولی با پیود چیست؟

اما پیود یک تفاوت بزرگ با دیاگ های معمولی دارد و این تفاوت هم این است که این دستگاه هوشمند سازی خودرو، قبل از اینکه قطعه یا قسمتی از خودرو شما خراب شود به شما در موبایلتان توسط اپلیکیشن پیود اطلاع می دهد. به عنوان مثال سیستم ترمز خودرو شما به دلیل نقص فنی تا حدود ده روز دیگر از کار می افتد. دستگاه پیود قبل از خراب شدن سیستم ترمز خودرو شما در قالب یک نوتیفیکیشن، پیامی را به شما ارسال می کند که سیستم ترمز شما به دلیل … نقص فنی دارد و شما می توانید برای درست کردن آن به تعمیرگاه های پیشنهادی ما در نزدیکترین مکان به شما، مراجعه کنید و این ایراد را رفع کنید.

اما دیاگ های معمولی که توسط متخصصین استفاده می شوند به صورت کد هستند و به زبان فارسی ترجمه نمی شوند که ما از آن ها سر در نمی آوریم و موضوع مهم تر این است که ما فقط زمانی به تعمیرگاه مراجعه می کنیم که خودرو مان خراب شده است و در آن زمان تازه برای ما دیاگ می زنند تا ایراد خودرو را بفهمند و جهت رفع آن اقدام کنند. اما عیب یاب خودرو پیود خیلی قبل تر از آن که خودرو خراب شود برای ما عیب یابی خودرو را انجام می دهد و اینگونه می توانیم به موقع برای رفع آن اقدام کنیم.

افزایش عمر مفید خودرو با پیود

تصور کنید دستگاهی به خودرو شما وصل شده است که قبل از هر نوع مشکلی در ماشین شما، برای رفع ایراد به شما خبر دهد و شما به موقع برای رفع آن اقدام کنید. در این صورت دیگر در خیابان به دلیل خرابی ماشین نمی مانید، دیگر انتظار امداد خودرو را نمی کشید، بلکه قبل از خراب شدن ماشین جهت رفع آن اقدام می کنید و در نهایت این عمر مفید خودرو شماست که با اقدام به موقع برای رفع مشکلات خودرو، افزایش پیدا می کند و در ادامه هزینه های خودرو شما کاهش میابد.

همچنین می توانید برای آشنا شدن با همه راه های افزایش عمر خودرو بر روی کلمه مربوطه کلیک کنید تا به صفحه راه های افزایش عمر مفید خودرو بروید.

کاهش هزینه های خودرو

با همه این تفاسیر اگر ما از ایرادات خودرو مان به موقع مطلع شویم و برای رفع آن ها هم به موقع اقدام کنیم، نه تنها باعث افزایش عمر خودرو خود می شویم، بلکه هزینه های تعمیرات خودرو مان هم پایین تر می آید. به این دلیل که دیگر خرابی خودرو مان در حدی نمی شود که هزینه های سنگینی روی دستمان بگذارد، اگر به موقع برای رفع آن ها اقدام شود، پس به راحتی باعث کاهش هزینه های خودرو ما خواهد شد. برآورد ما این است که این کاهش هزینه های ماشین می تواند تا ۹۰% هم باشد.

ردیاب خودرو پیود

همانطور که در مقدمه گفته شد، گجت خودرو پیود علاوه بر عیب یابی خودرو با موبایل، می تواند نقش ردیاب خودرو را هم برای شما ایفا کند. هر دستگاه پیود دارای یک جی پی اس خودرو است که با استفاده از آن به راحتی می توانید خودرو خود را بر روی نقشه دنبال کنید. علاوه بر ردیاب خودرو، برای کامل تر شدن هرچه بیشتر قابلیت ردیاب خودرو پیود، قابلیت پیشرفته ای به اسم یادآور جغرافیایی یا Geographical reminder به این دستگاه هوشند سازی خودرو اضافه شده است که در ادامه به آن می پردازیم. همچنین ردیاب خودرو پیود، تعداد دفعات توقف، محل آن ها و مدت زمانی که خودرو شما در هر محل توقف کرده را بر روی نقشه به شما نشان می دهد.

یاداور جغرافیایی پیود

تصور کنید در راه برگشت از محل کار به سمت منزل، قرار است برای خانه خرید کنید. پس قبل از راه افتادن به سمت خانه برای اینکه فراموش نکنید، توسط برنامه پیود، محل فروشگاه مورد نظر را بر روی نقشه مشخص می کنید. جی پی اس خودرو پیود محل شما را روی نقشه شناسایی می کند و با وارد شدن به چند صد متری اطراف آن فروشگاه بر روی نقشه، در اپلیکیشن پیود به شما یادآوری می شود که خرید منزل را فراموش نکنید. حال این قابلیت می تواند برای موضوعات مختلفی مانند سرویس های دوره ای خودرو، زدن بنزین، انجام کار بانکی یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

پیدا کردن تعمیرگاه خودرو

قابلیت دیگری که اپلیکیشن پیود برای شما ایجاد می کند، پیدا کردن تعمیرگاه معتبر خودرو است. به وفور این موضوع دیده شده که هوطنان ما با مراجعه به یک تعمیرگاه خودرو، برای رفع ایراد ماشینشان و پرداخت هزینه های سنگین، نه تنها مشکل خودرو شان به درستی حل نشده، بلکه هزینه زیادی هم پرداخت کرده اند و خودرو شان هم چند روزی در تعمیرگاه نگه داشته شده. متاسفانه حتی گاهی دیده شده که قطعاتی از خودرو ما که درست بوده هم با قطعات کهنه دیگری تعویض شده اند.

پیود چگونه مشکل پیدا کردن نزدیک ترین تعمیرگاه معتبر خودرو را حل کرده است؟ بانک بزرگی از تعمیرگاه های معتبر خودرو بر روی نقشه توسط شرکت پیو در حال شکل گیری است. ابتدا اعتبار این تعمیرگاه ها توسط مهندسین ما بررسی می شود، به این صورت که مدارک مرتبط آن ها، میزان تبحر و تجربه آن ها در تعمیر خودرو اعتبار سنجی می شود و در نهایت اگر مورد تایید بود این تعمیرگاه به برنامه پیود اضافه خواهد شد. به این صورت که بعد از آن که قسمت عیب یاب خودرو پیود در برنامه به شما ایرادی از خودروتان(به عنوان مثال ایرادی در باطری خودرو) را اطلاع داد، همانجا بر روی نقشه نزدیک ترین و معتبر ترین تعمیرگاه باطری سازی خودرو را هم بر روی نقشه به شما نشان می دهد که می توانید با خیال راحت جهت تعمیر خودرو خود به آن مراجعه کنید.

 

هوشمند سازی خودرو با گجت خودرو پیود

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، دوره ای که در آن هر روز در حال پیشرفت و تغییر هستیم. حال این تغییر در علم هوش مصنوعی باشد یا اینترنت اشیاع و یا …، موضوع اصلی این است که ما هرگاه با این تغییرات مثبت همسو شویم خودمان هم پیشرفت خواهیم کرد. اما تجربه نشان داده است که اگر با این تغییرات مثبت علم همسو نشویم، زمانی می رسد که دیگر مجبور می شویم تغییر کنیم. کسانی که در ابتدا اصرار داشتند که ما از گوشی موبایل استفاده نمی کنیم و دلایل منطقی زیادی هم برای آن می آوردند، همه آن ها امروز دیگر مجبور به استفاده از موبایل هوشمند هستند زیرا خیلی از اطلاع رسانی های مهم کاری و غیر کاری از طریق برنامه های نصب شده توسط این دستگاه هوشمند کوچک انجام می شود، البته استفاده از موبایل دلایل زیادی دارد که در اینجا فرصت پرداختن به آن ها را نداریم.

اما هوشمند سازی خودرو و وصل کردن ماشین به موبایل، می تواند تغییر مثبتی باشد که امروز انتظارمان را می کشد، تغییری که یا امروز از آن استفاده می کنیم و باعث افزایش عمر مفید خودرو و کاهش هزینه های ماشین خود می شویم و یا بعدها توسط دستگاه پیود و یا دستگاهی دیگر مجبور به استفاده از آن  و هوشمند سازی خودرو مان خواهیم شد.

شرکت پیو کیست و چگونه با گجت خودرو پیود ماشین ها را هوشمند می کند

شرکت  pio با ثبت اختراع دستگاه پیود از ابتدای سال ۱۳۹۸ پا به این ارسه گذاشت. این شرکت بین المللی قرار است به زودی در ۱۵ کشور تولید و فروش گجت خودرو پیود را انجام دهد. در حال حاضر گجت خودرو پیود در مراحل تست نهایی به سر می برد و به زودی می تواند با ورود به بازار انقلابی در صنعت هوشمند سازی خودرو ایجاد کند.

در مجموع می توان گفت، پیو یک شرکت نوآورانه در زمینه Car IOT است که جمعی از متخصصین و مهندسین فعال در زمینه خودرو را با هدف ارزش آفرینی گرد هم آورده است. پیو به عنوان یک شرکت بین المللی فعالیت خود را از سال ۹۸ با هدف به کار گیری دانش هوش مصنوعی خودرو برای افزایش عمر مفید خودرو در اکوسیستم نوآوری و استارت آپی شروع کرده است. شرکت پیو در حال حاضر به صورت اختصاصی بر روی یکی از محصولات خود به نام Piod که یک اختراع جهانی است کار می کند که امکان هوشمند سازی خودرو را در صنعت خودرو سازی فراهم می کند.
همانطور که در بالا اشاره شد از مزایای اصلی گجت خودرو پیود می توان به کاهش هزینه های تعمیرات خودرو، محافظت از خودرو، مانیتورینگ سلامت خودرو در موبایل، گزارشات فراوان و … اشاره کرد.

 

مجله خودرو پیو

شرکت پیو با راه اندازی مجله خودرو پیو سعی در این دارد تا همه نیاز های شما را در حوزه خودرو رفع کند. در همین راستا در مجله خودرو پیو معرفی خودرو ها با عنوان پیوگرام، مقایسه خودرو ها، ویدیو های آموزشی خودرویی با عنوان پیولرن که در آن تمامی آموزش های خودرویی از جمله راهنمای خرید لاستیک خودرو، بازدید سطح مایعات خودرو، نحوه باطری به باطری و … به صورت ویدیویی آموزش داده شده و همچنین مقالات خودرویی که در آن به همه قطعات خودرو و مسائل دیگر مربوط به خودرو مانند شرایط ثبت نام خودرو، راهنمای کاپوتاژ یا سفر خارج با ماشین و … با جزئیات کامل توضیح داده شده است. امیدواریم که توانسته باشیم نیاز های خودرویی شما را تا حدی رفع کرده باشیم.

برای دیدن این فیلم های آموزش خودرویی می توانید مجله خودرو پیو را در گوگل جست و جو کنید.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    پیود؟!? ناخودآگاه یه ر بینش اضافه کنی چیز عجیبی درمیاد!????

    موافقم 3
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا