مرسدس بنز

برنامه تیونینگ برابوس برای مرسدس بنز C450

برابوس با یکپارچه‌سازی ساختار تیونینگ الکترونیکی پیشرانه‌ی C450 توانست از موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری و توربوی دوقلوی این خودرو ۴۲ اسب بخار نیرو و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری بیرون بکشد. این تیونینگ باعث شده که این خودروی سطح بالای کلاس C بتواند تنها در ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای تقریباً ۰.۳ ثانیه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. می‌توان گفت که مرسدس بنز C450 AMG فورماتیک با ۳۶۱ اسب بخار نیرو و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور گوشه‌ای از قدرت و جادوی برابوس را دریافت کرده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
نهایت سرعت با این تیونینگ از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است و مشتریانی که به آرامش خاطر خودرو اهمیت می‌دهند می‌توانند گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری خودرو را در نظر داشته باشند. این گارانتی مناسب با توجه به تیونینگ و فشار روی موتور بسیار مهم و درخور تأمل است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
تغییرات دیگری هم در این خودرو دیده می‌شود که شامل سیستم اگزوز اسپرت چهارحالته با دریچه فعال پروانه‌ای، رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی، کیت بدنه‌ی جدید و تغییرات جزئی کابین می‌شود. البته باید اشاره کنیم که طبق اعلام برابوس قدرت افزوده شده باعث افزایش مصرف سوخت نمی‌شود و در همان دور موتور قبلی چنین قدرتی تولید می‌شود. این عمل تنها با بهینه‌سازی گیربکس این خودرو حاصل شده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
طراحی بیرونی C450 حالا با اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب و رینگ‌های ۱۹ اینچی مونوبلاک S همراه شده است. اگر کابین خودرو را هم به‌دقت بررسی کنیم می‌بینیم که قابلیت سفارشی شدن کابین با پدال‌های آلومینیومی، کفی باکیفیت، چرم انحصاری برابوس، الکانترا بعلاوه ی تریم ترکیب چوب و کربن به‌خوبی مهیا شده است.

Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
Brabus Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC
درنهایت نزدیک شدن سطح عملکردی این خودرو به خودروی قدیمی W204 C63 AMG بسیار تاثیربرانگیز است و این نکته زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم چنین عملکردی با موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری حاصل شده نه با موتور ۸ سیلندر و حجیم ۶.۲ لیتری C63 قدیمی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پروردگارا ………………………….
    خییییییییییییییییییییییییییییییلی خوف شده …………..
    میخوامش چه باید کرد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    به گارانتی اشاره شد…
    این گارانتی هنوز همون گارانتی مرسدس بنزه که روی خودرو مونده؟ (آخه کارهای تیونرها باعث از بین رفتن گارانتی میشه معمولا) یا برابوس خودش خدمات و گارانتی جدا عرضه ارائه میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    برابوس شریک بنز محسوب میشه و ظاهرا بخشی از سهامش مال شرکته بنزه ولی کاملا مستقل عمل میکنه در مورد گارانتی نسخه خاص برابوس که وحشتناک تیون میشه گارانتی یک ساله برابوس داره ولی مابقی مثل همین خودرو تو مقاله گارانتی بنز داره البته با کاهش 2 ساله گارانتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    به شخصه ناراحت شدم وقتی چهره C و E شبیه Sکلاس شد. میشد طراحی عقب این سریها را تغییر نداد. بهرحال شاید این سبک طراحی جدید مرسدس باشه و با همه این اوصاف باید بگم بهترین و زیباترین سری مرسدس، کلاس CLS خواهد بود که بیشک طراحیش شبیه S نخواهد شد. بسیار امیدوارم سری زیبای CLS یک موتور 2لیتری و 4سیلندر (دیزلی داره الان، منظور بنزینی) بزنه که قیمتش حدود 300 باشه. چی میشه اونوقت!!!! (البته سری CLA اون ابهت CLS را نداره).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ahmad..F12

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    مهدی جان ممنون

    تکامل و پیشرفت به سرحد خودش رسیده دیگه

    هیچ حرفی نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      چند وقتی بود که از برابوس خبری تو سایت ندیده بودم!!!!
      دلم براش تنگ شده بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. MOHAMMAD. M4

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ابهت ازش میریزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. great britain

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    مرسدس رو هرجور که تیونینگ کنن من بازم عاشقشم.(love)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی آهنگر

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آقا یه سوال خیلی درگیرم کرده
    یه چراغ زپرتی ساده هالوژن پژو پارس در میاد 80 تومن
    اگه خدایی نکرده یه نفر با اینجور ماشینا مثل بنز تصادف کنه و فقط یه چراغش بشکنه با اون همه امکانات (زنون و AFS و چراغ شور و دی لایت و نایت ویژن و . . . ) خسارتش چقد میشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عالیه. مثل همیشه شاهکاری شده واسه خودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. moein

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    عقبش زیاد چنگی به دل نمی زنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا