تویوتا

مسابقه درگ تویوتا 4 رانر، تاکوما و FJ کروزر

در طول سال‌های گذشته تویوتا چندین محصول توانا در آفرود را عرضه کرده است. این کمپانی امروز تاکوما و ۴ رانر TRD را ارائه می‌کند اما همین چند سال پیش خودروی دوست‌داشتنی FJ کروزر نیز در دسترس بود. به تازگی کانال یوتیوب فست لین این سه خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت داده است.

اولین رقابت بین FJ کروزر و ۴ رانر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. این دو خودرو در روی کاغذ شباهت‌های زیادی دارند به گونه‌ای که هر دو به پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک مجهز هستند. ۴ رانر البته قوی‌تر بوده و قدرت ۲۷۰ اسبی دارد درحالی‌که قدرت FJ برابر با ۲۶۰ اسب بخار می‌باشد. البته قدرت بیشتر تضمین پیروزی نیست و FJ با فاصله حدود نصف یک خودرو زودتر به خط پایان می‌رسد.

مسابقه بعدی بین تاکوما و FJ کروزر برگزار می‌شود هرچند نتایج مشابه مسابقه قبلی هستند. FJ با فاصله بیشتری تاکومای مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری جدید و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را پشت سر می‌گذارد. تاکوما در ابتدا کمی هرزگردی را نشان داده است. پیشرانه این خودرو قدرت ۲۷۸ اسبی داشت اما نتوانست به تاکوما کمکی بکند. مسابقه نهایی بین تاکوما و ۴ رانر برگزار می‌شود و شاسی‌بلند تویوتا بر پیکاپ آن غلبه می‌کند.

موضوع جالب اینکه تاکوما سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را داشته و در ۱۰.۰۸ ثانیه این زمان را ثبت می‌کند اما پیست مسابقه حدود ۱.۶ کیلومتر بالاتر از سطح دریا بوده است. ۴ رانر با شتاب ۱۰.۳ ثانیه‌ای کندترین عضو گروه بوده و FJ کروزر نیز شتاب ۱۰.۲۲ ثانیه‌ای داشته است. البته همه می‌دانیم که این خودروها برای آفرود طراحی شده‌اند نه مسابقه درگ و پیست.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    Fjکروزر!??عجب ماشینی بود…

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. برقیه جارو برقی BG

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (256 ديدگاه)

      گفتم شاید اونجا نبینید خلاصه معذرت

      سلام دوستان ببخشید که به کامنت اول ریپلای کردم
      https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%D9%94-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-cls-2015/

      ولی یه نگاه به کامنت های این مقاله بندازین خیلی خیلی با صفان کامنتا یه جور مشتی طورن نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      البته الانم خیلی عالیه ولی اینو دیدم حال کردم گفتم شمام حال کنین
      پدال جان مقاله مال خودته لطفا سریع قبول کن ممنون
      مثل قبلی دیر نشه ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      Fj کروز یکی از آن دست تویوتاهائیه که در آینده ارزش بالایی پیدا میکنه !
      در آمریکا تا سال ۲۰۱۴ بیشتر وارد نشد و الان نمونه‌ی کارکرده‌ی تمیزش حتی از زمان صفر کیلومتر بودنش هم گران‌تر هست که خودش گویای همه چیز است !

      آمریکایی که در نرمال‌ترین حالت هر خودرویی را بخرید ، پس از ۳ سال حدود ۵۰٪ اُفت قیمت داره !

      بعد اینجا طرف تو رختخواب خوابیده اما کامنت میگذاره از اینکه تویوتا فلان و بهمان هست اما سوئیچ پراید یا موتور سیکلت cg125 رو تاخچه خودنمایی میکنه !

      فضای مجازیه دیگه ، میشه حباب مجازی ، تو این حباب شیر پاستوریزه هم به جای شیر سلطان جنگل قالب میکنند ، کی به کیه ، والا به خدا آدم خندش میگیره از این همه بی‌سوادی و اِدِعا‌های دروغین و ناشیانه !!!

      موافقم 1
      مخالفم 4
  2. Pooriya.BMW_Germany

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    درگ لاکپشت ها?

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. MOS

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      چه جالب پدال کامنت منو پاک میکنه اما مال ایشون رو نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. taha malek

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    از تویوتا متنفرم
    فقط سوپرا gt86 از بقیشون واقعا بدم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 6
  4. میثم

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    من عاشق تاکوما هستم
    نسخه TRD pro رنگ خاکی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. 2646

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    در ادامه سلسله انتقادات به کلیپ های تست خودرویی آب دوغ خیاری، باید عرض کنم:

    * از آن جایی که Toyota FJ Cruise در سال آخر تولید، از نظر سیستم انتقال قدرت کاملا تغییر کرد و از حالت Part Time 4WD (مشابه خودروی Toyota Hilux) به حالت Full Time 4WD (مشابه Toyota Prado) تبدیل شد، تا زمان 8:23 کلیپ برای من مشخص نبود با کدام مدل روبرو هستم. در این زمان با ورود آقای راننده به ماشین، به طور اتفاقی سقف خودرو دیده می شود و چون خودرو فاقد کلید گردان سیستم CRAWL control هست، پس عملا با نمونه Part Time 4WD روبرو هستیم.
    واقعا نمی دونم چند درصد بینندگان این کلیپ از روی این نشانه و یا جمله Same Powertrain در مقایسه Toyota FJ Cruise و Toyota 4Runner توانستند نوع ماشین را تشخیص دهند!

    * با توجه به اینکه در زمان 8:23 از کلیپ متوجه سیستم Part Time 4WD خودروی Toyota FJ Cruise شدم، حتی با مرور دوباره کلیپ متوجه نشدم این تست ها در حالت 4H برگزار شد یا 2H! قطعا در حالت 4H با توجه به چسبندگی بهتر شتاب و درگ بهتری را شاهد خواهیم بود.
    حتی اگر فکر کنیم با یک تست مقایسه ای مواجه هستیم، با توجه به LSD (Limited-slip differential) بودن دیفرانسیل عقب Toyota Tacoma، باید چسبندگی و بالطبع شتاب بهتری را مشاهده می کردیم که حتی با وزن کمتر و قدرت پایین تر، خلاف این واقع اتفاق افتاد!

    حقیقت نتیجه تست برای من عجیب بود اما نکته ای که باعث شد به نظرم با یک تست سطح پایین مواجه باشیم، اطلاعات گنگ تستر بود.

    پی نوشت: Toyota FJ Cruise فوق العاده است. نمونه های وارداتی به ایران همه از نوع Part Time 4WD بودند، اگرچه گاهی به واسطه دریفت زدن باهاش کیف می کردم اما به نظرم تغییر سیستم انتقال به Full Time 4WD و اضافه شدن CRAWL control، واقعا این ماشین رو به یکی از بهترین آفرودرهای Toyota تبدیل کرد.
    یک دوره ای محبوب ترین آفرودر کمپانی Toyota برای من Toyota Land Cruiser 5.7 Xtreme (تیون شده توسط شرکت Arctic Trucks) بود اما وقتی تو دوبی Toyota FJ Cruiser Xtreme AT33 Full Time 4WD این تیونر رو تست کردم، نظرم عوض شد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هم لندکروزر،تاکوما،کمری، کرولا، کرونا، سلیکا، 4 رانر،اف جی کروزر، تاندرا، پرادو، هایلندر، فورچونر و ……. همشون عالی هستن.
    تنها محصول تویوتا که خیلی داغونه همون سوپرا جدیده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ماشاالله اف جی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amirreza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من با هیچکدوم از ماشینای تویوتا مشکل ندارم بجز همین اف جی کروزر ? داخلش اعصاب خورد کنه ردیف عقبشم شبیه قفسه ، آفرودم اگه بخوام برم پاجرو و پرادو رو ترجیح میدم ، اگرم نخوام برم آفرود یه rx ۲۰۱۰ میگیرم اگر آفرود سبک خواستم برمم یه موهاوی ۸ سیلندر بهتره ، خیلی باهاش مشکل دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      Amirreza جان
      خوب شد گفتی و اِلا امضاء را زده بودم پا قولنامه و بدبخت میشدم از خرید Fj !

      حاجی خبر نداری وقتی با این ماشین میری تا آفرود و برمیگردی ، میتونی شلنگ آب را بگیری توشو بشوری و این خودرو اصلاً قرار نیست جای لندکروز یا پرادو را بگیره و اصلاً هم قرار نیست برای خانواده مصرف بشه !

      این خودرو برای عاشقی هست که دوست داره مدام مثل پازل بریزش به هم و از اول با قطعات مختلف اَفترمارکتی بکوبه از نو بسازه و… !

      به ندرت Fj‌هایی را میبینید که شبیه هم دیزاین و تعییر کرده باشند و اینقدر قطعات افتر مارکتی زیادی داره و اینقدر قدرت بالای تغییرات داره که هیچ کدامشان شبیه هم نیستند و شخصی سازی و خاص میشوند !
      البته که طراحی داخلی Fjکروز واقعاً زشته اما یکبار با همون موهاوی ۸سیلندر برو آفرود تا ببینم دیگه اصلاً نگاه به این لگن کره‌ای میکنی یا نه که تمام زورش فقط روی آسفالت هست و نگاه به اون هیکل گندش نکن ، هَمَش هورمون تستوسترونِ که با اولین مشت میخوابه کف خیابون !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. UNAS

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        حاجی خبر داره…
        تویی که خبرنداری یه چیزایی رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        بله درست میگین اف جی کروز خیلی تیون خورش خوبه و یکی از دلایل محبوبیتشه و طراحیشم جوریه که بعضیا عاشقش میشن و قبول دارم که بیشتر برای کساییه که عاشق این ماشینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amirreza

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          موهاویم برای مثال بود وگرنه خودم از وضع ترمزاش باخبرم ولی واقعا نمیتونم با اف جی ارتباط برقرار کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا