تویوتا

تویوتا کرولا ۲۰۱۴ سری S

کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملال‌آور نیست. خودروهایی مانند فورد فوکوس، مزدا ۳ و فولکس‌واگن گلف را در نظر بگیرید که همزمان هم از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند و هم هیجان لازم را دارند. تویوتا کرولا نیز در این دسته جای می‌گیرد؛ با این حال، تفاوت اساسی آن با دیگر خودروهای هم ردهٔ خود، حتی در مدل سری S اسپورتی، طراحی ضعیف دینامیکی است. به نظر می‌رسد در طراحی جدید تویوتا کرولا، بیشتر به کارایی و دوام توجه شده و موارد مربوط به عملکرد خودرو برای طراحی دوباره آن در سال ۲۰۱۴ باقی مانده است.

2014 Toyota Corolla S Premium
۲۰۱۴ Toyota Corolla S Premium
حداقل کرولای جدید و به ویژه مدل اسپرت S آن، نمایی مناسب‌تر و هیجان‌انگیزتر نسبت به مدل‌های قبلی دارد. علاوه بر نشان S در پشت خودرو، از جلوپنجره‌ای با لبه‌های کروم مشکی پیانویی و همچنین اگزوز طرح کروم، سود می‌برد که در کنار چرخ‌های منحصر به فرد ۱۷ اینچی آن، ظاهری زیبا به خودرو بخشیده است. خوشبختانه، طراحی نامناسب بیرونی کرولاهای قدیمی در این مدل جدید، کنار گذاشته شده است. برای اولین بار پس از سال‌ها، کرولا از حالت یک خودروی نجیب و باوقار و صرفاً برای حمل‌ونقل خارج شده است.

2014 Toyota Corolla S Premium
۲۰۱۴ Toyota Corolla S Premium
طراحی داخلی نیز به همین نحو، تغییر داده شده است. طراحی چرم فرمان و شیفترهای تغییر دنده دستی به قدر کافی استحکام دارند و صندلی‌های با روکش پارچه مخصوص، راحت هستند و بالشتک‌های اسپورتی آن، چیزی بیشتر از تجهیزات سواری ساده است. فضاهای پاها برای صندلی‌های کاملاً مناسب است. صفحه نمایش لمسی TFT، کیلومتر شمار و مسافت سفر و همچنین مواردی مانند، مصرف کنونی و متوسط سوخت، مسافتی که می‌توان با سوخت باقی‌مانده پیمود، سرعت متوسط، تخمین زمان رسیدن به مقصد و وضعیت دنده را نشان می‌دهد.

2014 Toyota Corolla S dashboard
۲۰۱۴ Toyota Corolla S Dashboard
هنگام خرید تویوتا کرولای S، مانند خودروی تست شده، دو پکیج می‌توان تهیه کرد. یکی سقف آفتاب‌گیر ۸۵۰ دلاری و دیگری «بسته تسهیلات رانندگی» به قیمت ۱۵۱۰ دلار. بسته تسهیلات رانندگی شامل مواردی مانند سیستم صوتی با شش اسپیکر، اتصال آی‌پاد و USB و صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با وضوح بالا با قابلیت راهبری و رادیوی ماهواره‌ای می‌شود. همهٔ این موارد، با قیمت کلی ۲۲۸۷۰ دلار در دسترس ما خواهند بود.

اسپورتی‌ترین کرولایی که ساخته شده، باز هم بر روی همان موتور ۱/۸ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسب‌بخار تکیه دارد. همچنین کرولا S به دو صورت دنده اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) و ۶-دنده دستی ارائه می‌شود. مدلی که در این بررسی، استفاده شده، دارای سیستم CVT است. این مدل اسپورت، نقاط تئوریک تغییر سرعت را افرایش داده و در هنگام ترمز، دنده را حفظ می‌کند. استفاده از سیستم CVT می‌تواند مصرف سوخت را به میزان حدود ۰/۴ لیتر کاهش دهد.

در بهترین حالت، برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۰/۵ ثانیه زمان لازم بود و همچنین زمان رسیدن به مسافت یک چهارم مایل، ۱۸/۱ ثانیه برای کرولا اسپرت بود. حالت اسپورتی فرمان، حس رانندگی خوبی منتقل می‌کند. با این حال رانندگی با کرولا باز هم ساده و آرام باقی می‌ماند و به نظر می‌رسد هدف از ساخت چنین خودرویی نیز همین بوده است.

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین پیشرفت در سری S کرولا، به‌کارگیری صفحات ترمز استاندارد تویوتا در چرخ‌های عقب است. هنوز بسیاری از خودروهای تولیدی تویوتا با صفحات ترمز ۹ اینچی ساخته می‌شوند و این در حالی است که در کرولا S، صفحات ۱۰/۲ اینچی به کار رفته است. با این حال، عملکرد معکوس در تست توقف، استفاده از این صفحات را با سؤال روبرو می‌کند. ۵۹/۱ متر فاصله‌ای است که تویوتا کرولا S از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود و این مسافت، ۴/۸۷ متر از خودرویی مانند کرولا LE که صفحات ترمز سری قبلی استفاده می‌کند، بیشتر است. چنین عدد ضعیفی، شاید نشان‌دهنده این است که تایرهای فایر استون FR740 برای سری S تویوتا مناسب نیستند.

اگر دوباره، جمله اول مطلب، مرور شود، «کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملال‌آور نیست»، شاید دیگر با اطمینان از این جمله درباره تویوتا کرولا S صحبت نکنیم. با این حال، تویوتا مشکلی با این تعبیرها ندارد، مدل کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروها و در جهان است و حدود ۴۰ میلیون کرولا، خانهٔ خود را پیدا کرده‌اند و حتی با وجود این‌که مدل اسپرتی نیز آن، عملکرد مناسب درخور نامش را ندارد، ولی باز هم جای خود را در قلب مشتاقان تویوتا دارد. تویوتا همیشه و کاملاً از نقد شدن چک‌های مشتریان قانع و متواضع خود، راضی است.
با هم نتایج کلی تست تویوتا کرولا S را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۲۸۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۸۱۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: تغییر سرعت پیوسته اتوماتیک CVT و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۷۵  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۹۹۳/۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت گیربکس) : ۱۷۸/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۱ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۷۹ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۵/۹۷ لیتر در شهر و ۴/۶۸ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۲۲ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. LAMBORGHINI DIAM

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    فقط و فقط ژاپن و دیگر هیچ!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kurosh

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      خیلی خوشکل تره از نسخه قبلی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mahdi

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (208 ديدگاه)
  2. sorena330

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    جلوش عین ام جی 3!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. km

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    عالی شده. عوض شدن نسلش میتونه به تویوتا خیلی کمک کنه. الآن یکی میاد میگه تویوتا آشغاله و فقط کره و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اون یه نفر به جز زیگما کی می تونه باشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      این عالیه ولى اونى که قرار ِ بیاد خاورمیانه خیلى خیلى سرتر از اینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. اسی 2160

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    sorena330 راست میگی شبعه ام جی 6 هم هست جلوش کاش موتورشم توربو داربود
    گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
    قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه. کیا سراتو از این قوی تره موتورش ولی خوشگله اسپرت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیگما

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    1.کیا سراتو از این قوی تره.
    2.زیبایی الانترا رو نداره.
    3.طراحی ساده ای داره.
    4.ولی سادگی نوعی از زیبایی هست.
    5.قیمتش نسبت به رقبا واقعا ارزونه.
    6.فروش بالا نشون دهنده خوب بودن نیست.
    6.این کرولا مخصوص امریکا و کانادا هست.و کرولایی که قراره برای اروپا و آسیا و ایران آفریقا ساخته بشه کاملا متفاوت خواهد بود.کاش پدال این مورد رو یادآوری میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir.t.

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      زیگما در مورد گزینه 6 میشه بگی که فروش بالا نشون دهنده ی چی هستش!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای بابا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amiri

        ۲۰ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        البته نمیخوام مثال بی ربط بزنم. ولی فروش بالای پراید در ایران به چه دلیله؟!
        اگه کسی تصمیم به نگه داشتن ماشین برای چندین سال را داره و قیافه اسپورت و آپشن های تحریک آمیز خودروهای با قیمت نزدیک به این مدل (مانند مزدا 3 جدید، اپتیما غیر فول، النترا، سراتو، ام جی 6 و …)براش وسوسه کننده نیست، باید بگم کرولا براش گزینه مناسبیه و خریدش توجیه اقتصادی داره.
        کم خرج و کم مصرف.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صفا

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خداییش شوخی نمیکنی ؟
          به موت قسم ، ارتباط فروش پراید و پیکان در ایران ، با فروش کرولا در سطح جهان و مقایسشون ، از ارتباط گودرز و شقایق هم بیربط تره !!! اگه پراید یا پیکان در ایران زیاد فروش رفته تنها دلیلش نبود گزینه های دیگه برای خریداران این تابوتهاس .
          اما کرولا در بازارهایی پرفروش شده که دهها رقیب از شرکت های مختلف داشته و مشتریاش قدرت خرید ماشین گرونترم داشتن اما کرولا رو ترجیح دادند .
          جون من بگو که همینجور روی هوا یه چیزی پروندی :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      پس اگه اینجوریه ی کیا و هیوندا بهتر از ژاپنی ها نیستند به خاطر این که فروششون بیشتره!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir.t.

        ۲۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (542 ديدگاه)

        LAMBORGHINI DIAM جون منظور من زیگما بود و اصلا کاری با هیوندا یا برند دیگه ی ندارم.من فقط منظورم تویوتا کرولا 2014 بود.اره گل پسر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Omid_Gorgan

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خودروهای ژاپنی به هیچ وجه قابل قیاس با خودروهای کره ای نیستن ، قطعا کیفیت بالا و استهلاک پایین خودروهای ژاپنی رو خودروهای کره ای ندارن ، در ایران خودروهای کره ای فروش بیشتری دارن بخاطر طراحی مدرنتر که این رو هم مدیون طراحان آلمانی و امریکایی هستن که نسل جدید خودروهای کیا و هیوندای رو براشون طراحی کردن ، ولی من در سفر به روسیه و افریقای جنوبی خیلی کم خودروی کره ای دیدم و بیشتر خودروها آلمانی یا ژاپنی بودن ، کرولا یکی از پر طرفدارترین خودروهای تویوتاست و از دهه 80 میلادی همچنان داره به روز و تولید میشه ، این نشون دهنده پر طرفدار بودنشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محسن.د

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    زگیما معلوم نیست با خودش چندچنده! وقتی بحث خودروهای آلمانی میشه و میبینه کره ازلحاظ تکنولوژی درمقابل آلمان هیچ حرفی واسه گفتن نداره میگه:”چه فایده وقتی فروشش کمه!” بعد وقتی طرفدارهای تویوتا بهش میگن فروش تویوتا از هیوندای و کیا بیشتره میگه:”چه ربطی داره!فروش خیلی از چیزهای آشغال زیاده مثل پراید!”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPS

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خب ملت پول hTC ندارن میگن Samsung بهتره!!حالا نمیدونن تو کشورهای دور و برم براش تره خورد نمیکنن!ولش کن تو هر مبحثی باید عوام باشن دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. یه پسل باهوش

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    الان طراحی کرولا از اوانته بهتره

    اما اگه بیاد ایران 50 میلیون از اوانته که چه عرض کنم از سوناتا هم گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. km

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      نه دیگه اونقدرام گرون نمیشه 50 میلیون گرون تر از سوناتا میشه قیمت آریون. خیلی زیاد باشه 120 تاست تقریبا 10 تا گرون تر از النترا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    خداروشکر کرولا از طراحی2009که تا2013ادامه داشت دراومد. حالا مقایسه کرولا جدید با النترا میشه یه رقابت خوب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      فقط و فقط ژاپن، بعدش المان
      .
      اره این کرولا واقعا نیاز به یک مقایسه داره.
      چون
      1. هم زیباست و هم اسپرت
      2.کیفیت خوبی داره
      3.اینجور که گفته جاداره
      4.مشخصات فنی خوبی داره. البته به غیر از قدرت موتور
      5.قیمت مناسبی هم داره
      و از همه مهمتر اینه که تویوتاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. amir.t.

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    عشق و جون من تویوتا.مثل همیشه قوی و زیبا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمادي

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چه فایده ای داره نمیتونی سوارش شی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      خدایی خیلی داره درست کار می کنه این تویوتا!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۳۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود امیر جان.

      حالا شما میدونی که چرا تویوتای امریکا با بقیه جاها فرق میکنه؟؟؟؟

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. masoud v12

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    تویوتا میگه اگه براتون کیفیت مهمه نه طراحی پس همون تویوتا ماشین شماست ولی نه اگه براتون هم کیفیت و هم طراحی مهمه و مشکل بودجه ندارین لکسوس ماشین شماست تویوتا هیچ وقت طرح های قشنگ و زیباش رو با ارم تویوتا نداده بیرون نگهش داشته برا لکسوس که بنظر بنده دلیلش منطقی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir.t.

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      masoud v12 خدایش دمت گرم حال کردم با این متنی که نوشتی ایول.فقط وفقط تویوتاااااااااااااااا خدای صنعت خودرو سازی دنیا…………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        خدای صنعت نیست . خیلی خوبه ولی خدای صنعت نیست چون هیچ نوآوری و ارمغانی برای تاریخ خودروسازی نداشته میتونی لیست نوآوری های تویوتا رو با بنز و ب ام و مقایسه کنی . الان میگم میلاد فقط آلمان بیاد اینجاها!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir.t.

          ۲۴ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (542 ديدگاه)

          اشتباه منظورمو فهمیدی حمید جون(منظور من از خدای صنعت خودرو سازی دنیا اینه که از همه بهترینه.فرمایشت درسته قبول دارم.و به میلاد هم بگو بیاد قدمش رو چشم که چی بشه پسر خوب…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید

          ۲۴ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          واسه چی ژاپن بهترینه ؟ مگه چیکار کرده تو این صنعت مثلا ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir.t.

          ۲۵ آبان ۱۳۹۲
          سوابق: (542 ديدگاه)

          من فقط از محصولات زاپن (تویوتا) رو قبول دارم و با بقیه محصولات اصلا کاری ندارم.فقط در مورد تویوتا حرف میزنم.گفتم که منظور من از خدای صنعت فقط بهترین بوده.وکاری ندارم که کاری کرده یا نکرده.و هر کس سلیقه ی داره.اصل حرف من اینه که تویوتا از هر لحاضی بگی سر تره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. طوفان

      ۱۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      به نظر من اصلا منطقی نیست شما برای یک طراحی معقول باید بالای 300 میلیون بدهید ؟ این دیگر چه منطقی است ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    زیگما رو چه حسابی میگی این مدل وارد نمیشه؟؟؟ همین چند وقت پیش یه کرولا درست مثل همین تو باما بود….پلاک ملی 112 میلیون و واقعا از النترا بهتره….موتورش هم توان لازم رو داره….سراتو 1600 به گرد پای این هم نمیرسه و طبیعیه که سراتو 2000 از این کمی قوی تر باشه…عشق است تویوتا….فرچرونر 2014 رو برید ببینید….انقدر این ماشین قشنگ شده که حد نداره….طراحی اتاقش و بدنش واقعا عالی شده….زنده باد تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. PRC

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    انتظار داشتم شگفت زده شم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Rafi

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جلوش شبیه MG6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. hero

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    تویوتا یعنی:
    کاربردی و کم مصرف
    باکیفیت و جان سخت
    زیبا و سخت کوش
    چیزی هست که نگفته باشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. altima3600

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      آره داداش هیرو یه چیزی رو جا گذاشتی ماندگار در ذهن,ساده وخوش رکاب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Azarbaycan

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی قدرتش کمه از تویوتا بعیده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. altima3600

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      تا موقع تولید و عرضه در بازار کلی برنامه به ذهنشون خطور میکنه نگران نباش اونا تیم تحقیق کننده دارند بررس میکنند وبرطرف می کنند

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. ناصر

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    بنده که از این ماشینا ندارم و نمیتونم بخرم آرزوم این هست هر جوون ایرانی اون ماشینی که عشقشه براش بخره و بعدشم شاد و شاداب بیاد ازش تعریف کنه – عشقم شما ایرانیا هستید شما شاد باشید من عشق می کنم میارکتون باشه حقتون هست عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جلال

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    باور کنید اگه فقط یه روز از عمرم باقی مونده باشه آخرش یه کرولا میخرم
    خداوندا ما را به وصال معشوقمان (تویوتا کرولا)برسان:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      واقعا ته ارزوت کرولاست؟ عجب سلیقه عجیبی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. داوود

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    فیلم خط تولیدش رو توی واحد تولیدش در امریکا دیدم، خیلی وقت میزارن واسه مونتاژ قطعات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رهگذر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    زشت زشت زشت و دلگیر عوام پسند داشبورد سیاه و دلگیر خلاصه یه تویوتای اصیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تویوتا حرف نداره فقط با طراحی داخلی کرولا 2014 حال نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Yashar

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    داشتن همین ماشین هم برای 95 درصد مردم ایران شبیه یک رویاست…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ali

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    تویوتا و لکسوس یعنی زندگی نا یک تویوتا نداشته باشید اینو درک نمیکنید هر مدلی بزنه فروشش از قبل تضمین شدست بیخود نیست پرفروش ترین برند دنیاست. 1 ماه پیش تو دبی سوار یک کمری شدم 785000 کیلومتر کار کرده بود باورتون نمیشه اونقدر این ماشین نرم و بیصدا و با کیفیت بود که من اصلا باورم نمیشد و نکته باور نکردنی تر اینکه صاحب ماشین میگفت تا حالا فقط واسه سرویس هاش بردمش خرابی نداشته اون موقع داشتم به این فکر میکردم که فاصله کره زمین تا ماه 600000 کیلومتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کورش

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کنم وزن ماشین رو اشتباه نوشتی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Omid_Gorgan

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کرولا عالیه ، من مدل xli 2012 یه چند وقتی سوار شدم ، تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم اینه که تا حدودی ماشین تنبلی بود و شتاب بالایی نداشت که البته خود این باعث میشه این ماشین سالهای سال سالم و بی سرو صدا بمونه ، سواری راحت و نرمش ، فرمان بی نهایت نرم ، هندلینگ عالی ، مصرف سوخت پایین ، جادار بودن و احساس امنیت چیزایی بود که من با سوار شدنش احساس کردم ، تویوتا یکی از با کیفیت ترین برندهای خودروسازی دنیاست و میان برندای ژاپنی از نطر کیفیت و استهلاک ، رتبه نخست رو به خودش اختصاص داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. طوفان

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تویوتا فکر پیشرفت نیست . موتورش که تغییری نکرده فقط ظاهرش عوض شده که اونم کپی النترا زده . واقعا از تویوتا بعیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کی این کرولا می یاد ایران؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Shahin

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه چرا Corolla Altis اومد خاورمیانه و ایران!!؟ :(
    چرا corolla s نیومد؟! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا