تویوتا

تویوتا و رقیبی برای مزدا میاتا

تویوتا با رونمایی از کانسپت S-FR که یک کوپه کامپکت دیفرانسیل جلو ۲+۲ است، سر و صدای زیادی به پا کرده است. کانسپت S-FR که طولی برابر ۳۹۹۰ میلی‌متر، عرضی برابر ۱۶۹۵ میلی‌متر و ارتفاعی به میزان ۱۳۲۰ میلی‌متر دارد، تقریباً همان اندازه‌‌ی یک مزدا MX-5 است و مطابق گفته تویوتا بر سرعت واکنش تأکید دارد و قصد دارد تا قلب نسلی جدید را برای رانندگی تسخیر کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
در کانسپت سبک‌وزن S-FR، با استفاده از همان فرمول GT86، موتور در پشت محور جلو قرار داده شده تا با استفاده از الگوی «موتور جلو»، توزیع مناسبی برای وزن کلی ایجاد شود. در همین حال، این موتور با یک گیربکس دستی و سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب همراه شده است. S-FR قصد دارد تا هواداران متعصبی را که به دنبال هیجان رانندگی و خودروهایی خاص هستند، راضی کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
تویوتا در خبر مربوط به ارائه این کانسپت می‌گوید:

این کانسپت با بهره‌گیری از مزیّت‌های منحصر به فرد یک خودروی اسپورت سبک‌وزن، یک هندلینگ نرم، با واکنش سریع و مستقیم در اختیار قرار می‌دهد و رابطه‌ای واقعی بین راننده و خودرویش ایجاد می‌کند.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
کابین S-FR از خطوطی ساده تبعیت می‌کند و به نظر می‌رسد که کار بر روی آن به پایان رسیده است؛ چیزی که مشخص می‌کند که کانسپت چقدر به مرحله تولید نزدیک شده است. در همین خبری از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگر ابزارها نیست. احتمالاً تویوتا قصد دارد تا تأکید بیشتری بر کاراکتر رانندگی جذاب کانسپت S-FR داشته باشد.

TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
TOYOTA S-FR Concept
البته تویوتا هنوز جزئیات زیادی در مورد نوع پیشرانه درنظر گرفته شده برای این کانسپت منتشر نکرده است. ولی احتمالاً با معرفی رسمی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در روزهای آینده، اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اصلا ارزش خرید نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      آخه اینم شد نظر. ارزش خرید نداره!!! از نظر شما ارزش نداره از نظر خیلیها داره. شما برو Sکلاس 2015 بخر. برات 3 میلیارد پولی نیست که:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ashkan

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      میاتا رو به این ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بالاخره یک طرح خاص و جذاب از تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      یعنی این طرح از نظر شما جذابِ ؟؟!!!
      خاص !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من که اینو نمی پسندم، مزدا mx5 رو بیشتر دوست دارماگه وارد بشه میخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      چه فایده.اومد ایران قیمتش تو جیک ثانیه می زنه بالای 100 تومن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Richard

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دف جلو که به درد دریفت نمی خوره باید دف عقب می بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    قیافش شبیه مینی و کوپه قدیمی دایهاتسو شده،ب نظرم اگه ی چیزی شبیه کانسپتC-HRبود خیلی جذاب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اگه چینی بود همه میگفتن از فراری تقلید کرده چراغه پشتشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali Reza

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آخه چرا تویوتا رو طراحی کار نمی کنه؟؟! خیر سرش پرفروش ترین ماشینا رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی آقا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این اگر بخواد تولید بشه که با تویوتا f86 مشترک با سوبارو رقیب میشه. برا همین فکر نکنم تولید بشه یا اگر تولید بشه جایگزین اون یکی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی آقا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    البته تویوتا GT86 بود اون ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. unique

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    انصافا طراحی بدی داره. هیچ جذابیتی نداره. منکر کیفیت بالای تویوتا نیستم ولی هم رده های قشنگ تری داره. درکل طراحیش چنگی به دل نمیزنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. وحید

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    طراحی جالبیه اما پخته نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طرح خوبیه. هر چی باشه دیگه از طراحی جلوی 911 که خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      باز تو نظر دادی ؟
      منم بیام بگم طراحی لامبو اله و بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد باقری

        ۱۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        طراحی لامبو که محشره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسن

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      حالت خوبه؟ این ماشین طراحیش از 911 بهتره؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. luis

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      نه باید صد سال یه طرحو تکرار کنه تا بشه با اصالت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    دوستان عزیز موکدا پیشنهاد میکنم ، از کَل کَل کردن با بیماران در صفحات مجازی عمومی پرهیز کنید.
    بهترین و تنهاترین کمک مان ، دعا برایشان است …
    آمین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا