چریخودروهای چینی

چری با برند جدیدی وارد بازار آمریکا می‌شود

هولدینگ اتومبیل HAAH از ایجاد برند خودروسازی جدیدی بنام وانتاس (Vantas) خبر داده که قصد تولید و فروش یک کراس‌اوور لوکس در ایالات‌متحده را دارد؛ اما ازآنجایی‌که ساخت یک خودروی کاملاً جدید پرهزینه و زمان‌بر است، این شرکت با چری شریک شده و اولین محصول خود را بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوور اکسید خواهد ساخت. در حال حاضر کارهای مربوط به مناسب‌سازی این خودرو برای قوانین بازار ایالات‌متحده آغاز شده و جزئیات بیشتر از آن در آینده اعلام خواهد شد. بااین‌حال تصاویر نشان می‌دهند که کراس‌اوور وانتاس در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اکسید TX است.

فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی این خودرو زده نشده اما اکسید TX در چین با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک فعال تحویل می‌دهد. ازجملهٔ تجهیزات اکسید TX نیز می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، سانروف شیشه‌ای پانورامیک، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ناوبری واقعیت افزوده، تکنولوژی تشخیص گفتار، استارت دکمه‌ای و تودوزی چرمی اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز این کراس‌اوور چینی از کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار عبور و مرور عقب برخوردار است.

رئیس و مدیرعامل HAAH «دوک هِیل» در مورد این خودرو می‌گوید:

ما تعدادی از فناوری‌های جدید مثل اتصال هوشمند برای طیف گسترده‌ای سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و قسمت‌های مختلفی از تکنولوژی رانندگی خودکار به همراه انرژی‌های جدید در خودروهای آینده را از شریک چینی خود خواهیم گرفت. محصولات وانتاس با ایمنی عالی، کیفیت و قابلیت اطمینان، انتخاب بیشتری را در بخش پریمیوم برای خریداران آمریکایی و کانادایی ارائه می‌کنند

هنوز اما هیچ حرفی در مورد اینکه چه زمانی اولین محصولات وانتاس راهی بازار آمریکای شمالی می‌شوند زده نشده است اما HAAH همچنین در تلاش است تا شرکت زوتی را هم به ایالات‌متحده بیاورد. اولین محصولات این شرکت برای عرضه در آمریکا امسال آماده شدند اما برنامهٔ عرضه تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    گام بزرگی برای خودروسازی چینه و در صورت موفقیت نسبی در بازار بسیار رقابتی و سخت گیر آمریکا جهش خوبی برای چری میشه.البته احتمالا باید از بازار ایران خداحافظی کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدطه

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شدیداللحن موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پس بزودی مجبور به ترک ایران میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا