در دورهای زندگی میکنیم که اغلب دوستداران خودرو طراحی برخی خودروهای جدید را به خوبی طراحی سالیان گذشته نمیبینند.
سری ۴ بامو، مرسدس کلاس S و C، شورولت کامارو، نیسان Z جدید، تویوتا GR86، هیچکدام به زیبایی نسلهای پیشین نیستند. انگار آن اُبهت و وقار از میان رفته و وارد دنیای پاستیل خرسی شدهایم.
البته این برای همه برندها صدق نمیکند؛ چلنجر هنوز با آن چهره ترسناک عضلانی تولید میشود، اسکالید زیباتر شده، پژو و رنو دیگر آن طرحهای عقبافتاده قدیم را کنار گذاشتهاند. امیدوارم که در آینده نام اینها به لیست زشتها اضافه نشود.
خب چه اتفاقی در حال افتادن است؟
طبق صحبت دوماگوج دوکک هدف بامو این است که مردم حس نزدیکی و عاطفی با خودروی خود داشته باشند. آیا بامو به این هدف رسیده یا از آن دور شده است؟
ببینیم طراح ارشد سابق هولدن استرالیا Leo Pruneau که مسئولیت طراحی خودروهایی چون kingswood, torana, gemini و مدلهای آغازین کومودور را در دهه ۷۰ به دوش میکشید چه نظری دارد.
(عکس خودروهای طراحی شده توسط Leo Pruneau)
وی میگوید:
طراحان جوان دیگر کارشان را به طور دستی انجام نمیدهند. آنها فقط میتوانند پشت رایانه بنشینند، نظراتشان را وارد کار کنند و ادامه کار را رایانه و سپس پرینتر سهبعدی انجام میدهد؛ و در نهایت همه طرحها شبیه به هم خواهند بود.
به عقیده وی رایانه طرح خوب را از بین میبرد. او ادامه میدهد:
بچهها هر شکلی که دلشان بخواهد وارد برنامههای رایانهای میکنند؛ آنها اَشکال و خطوطی را با یکدیگر ترکیب میکنند که نباید ترکیب بشود.
در حقیقت او با طراحیهایی که با رایانه انجام میشود مخالف است زیرا طراح آن ارتباطی را که باید با طرح خودش بگیرد، برقرار نمیکند و روح کار از بین میرود.
آقای لئو که دانش آموخته دانشکده هنر کالیفرنیاست میافزاید:
زمانی که من کار را در جنرال موتورز شروع کردم، طراحان مدلهای گِلی از خودروها را با دست میساختند. این روش حس بهتری در مورد خطوط و سطوح به دست میداد. وقتی طرح با دست بالغ شود، مدت زیادی طول خواهد کشید، بنابراین طراح زمان بیشتری با آن زندگی خواهد کرد، روح را به آن مدل گلی خواهد دمید و هفتهها آن مدل جلوی چشم او خواهد بود. او پیشرفت کار را میبیند.
او میگوید:
یک طرح زیبا به پنج چیز نیاز دارد: خطوط، سطوح، نسبت، برهمنهی همه اینها و در درجه اول سلیقه.
اما فرانک استفنسون معروف چه میگوید؟ نظر او درباره بامو سری ۴ چنین است:
به نظر نمیرسد که دپارتمان گرافیک بامو میدانستند که در حال طراحی جلوپنجره کلیوی شکل بامو هستند. این قطعه با تناسبات کلی خودرو هماهنگ نیست.
این طراح سابق بامو حس میکند برخی از ویژگیهای طراحی تثبیت شده بامو که هویت باواریایی ها را شکل دادهاند قربانی ظاهر جدید سری ۴ شدهاند.
درحالیکه مدیر طراحی بامو در دفاع از این طرح تازه برآمده و دراینباره با اتوکار میگوید:
این طراحی نهتنها منطقی بوده بلکه شخصیت بسیار قوی و خاص در سبد محصولات ما دارد. سری ۳ دارای جلوپنجره افقی است زیرا خودروی جدیتری است. سری ۴ کوپه باید هیجان بامو را نشان بدهد.
همینطور جرمی کلارکسون نیز از چهره سری ۳ جدید و آن جلوپنجرههای بزرگ راضی است.
بنابراین شاید بتوان گفت که طرح خوب و بد وجود ندارد و همه چیز به ذائقه برمیگردد، ولی به هر حال به نظر هواداران دنیای خودرو، اینها طرحهای بدی هستند.
به نظر شما چرا خودروهای کلاسیک هنوز هم پرطرفدارند؟
گردآورنده: آرین (twt: ronin27th)
منابع: پدال، daily-mail
Peyman56
۲۳ فروردین ۱۴۰۰با هیچ معیار و ذایقه ای نمیشه جلو پنجره سری ۴ رو زیبا قلمداد کرد.مثل مثل پیکان دهه۵۰ با پیکان سپر جوشن می مونه.
MahyarMAR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اونقدر هم بد نیست تویه ماشین یکی مونده به اخر شبیه مدل های کلاسیک هست و کاپوت صاف است خیلی دوست دارم به بی ام و درست کنن 8 سیلندر طبیعی با 4 یا دو چراغ گرد و جلو پنجره عمودی و کاپوتی صاف با دو در و 4 صندلی که شبیه کوییک زگ جمرا طراحی شده باشه و و و مانند بنز اس کلاس لوکس یه طراحی بدنه کلاسیک و مدرن مانند استون مارتین ویکتور با حدود 700 اسب و وزنی کم یا هایبرد با 1200 اسب ولی تنفس طبیعی با صدایی عالی و دیفرانسیل عقب اسمشن بزارن بی ام و ام 2002 مانند 2002 ولی ام 2002 و 2002 تا ازش ساخته شه یا ام 10 باشه و 10 تا ازش ساخته و کلکسیونس باشه با حتی یک عدد ساخته شه البته این تو رویا ها و تخیلم هست ولی نظرتون چیه بجای به اینده رفتن طراحی های بی ام و به گذشته برن
Nima RST
۲۳ فروردین ۱۴۰۰من دوسش دارم چون مردمو عصبانی میکنه
UNIVERS
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بعضی ماشین ها بعد گذشت 5 سال از چشم می افتن
بعضی ها بعد گذشت 15 سال بعضی ها بعد 30 سال. اما بعضی ها بعد گذشت 50 یا 60 سال هنوز زیبا هستن. مثل محصولات کلاسیک فورد ، پونتیاک ، کادیلاک بنز پورشه ولا غیر ، اما بعضی خودرو ها نه ، اینجوری نیستن.
ولی پراید بعد گذشت 25 سال هنوز هم زیباس !! رازش چیه ؟ ? با اینکه خیلی پراید مکعبی هست ولی بعد گذشت 25 سال هنوز کسل کننده نیست. رازش چیه؟ ?
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا خود من تا امروز نمیدونستم چرا یکهو اینقدر سطح طراحی شرکت های بزرگ افت کرده ! پس نگو همین بحث کامپیوتری شدن طراحی ها دلیل این اتفاقه , قبلا طراحی ماشین ها مثل یک اثر هنری بود ولی الان بیشتر شبیه یه پروژه رباتی و بی حس شده
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ببخشید بابت ریپلای
بی ربط به عکس پست نیست شاید خیلی از دوستان بدونن ولی گفتنش خالی از لطف نیست
گرانترین خودروی دنیا
فراری gto 250 سال 1963 با قیمت حداقل 70 میلیون دلار که حتی در بعضی مدل ها به دلیل ارزش بسیار بالا عملا قیمت گذاری اون سخت میشه
ارزش فراری gto 250 از مقدار طلای هم وزن خودش هم بیشتره
gto 250 وزن حدود 950 کیلوگری داره
قیمت 950 کیلوگرم طلا با توجه به قیمت جهانی هر اونس اون حدودا معادل 56 میلیون دلار میشه که کمتر از قیمت gto 250 هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰عجب!این مقایسه خیلی گزینه جالبیه برای کسایی که قدر خودروهای قدیمی رو نمیدونن و میگن مگه قراضه نیست!☹️?
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰جالب بود.برادر اینجا دانشگاه نیست.هر چیزی که جالب باشه و میتونه دانش ما رو در مورد خودرو زیاد کنه خیلی خوبه گفته بشه
SRT
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ویژگی اس کلاس جدید اینه ک ظاهرش از نظر مردم حد وسط نداره
یعنی یه عده ب شدت عاشقشن و یه عده مث خودم ب شدت ازش بدشون میاد و نمیتونن باهاش ارتباط برقرار کنن
SRT
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ویژگی اس کلاس جدید اینه ک ظاهرش از نظر مردم حد وسط نداره
یعنی یه عده ب شدت عاشقشن و یه عده مث خودم ب شدت ازش بدشون میاد و نمیتونن باهاش ارتباط برقرار کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کاربر محمد
این حرف شما که طراحی اُفت کرده ، درست نیست !
برخی شرکتها سردرگُم شدهاند !
برخیها در اوج به سر میبرند !
کلاً ، چون همه چیز دیجیتالی و کامپیوتری شده ، هزینهها کاهش پیدا میکنه و نیروی انسانیه کمتری نیاز میره !
چاپگرهای سهبعدی هم به کمک میاد که دیگر نیازی به مدل گِلی و ماکت وجود نداره و… !
هرچقدر آلمانیها در طراحی یه جوری شدهاند ، آمریکاییها در بهترین دوران خودشان طِی گذر میگذرانند !
ژاپنیها با نیم نگاهی به دههی ۹۰ دارند خودشان را پَروار میکنند !
کرهایها سردرگم شدهاند و زیادی اغراقآمیز طراحی میکنند !
این وسط میماند ایتالیا و انگلیسیها که هنوز امید به هنرشان میرود !
چینیها هم که ماشالاه ، میتازونند و هروز مدلهای مختلف طراحی و پشرت میکنند به بازار که شانسی شانسی برخی تز طراحییاشون هم خوب از آب در میاد !!!
Hadi
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ولی نوید جان بنظرم آمریکاییها نسبت به دهه 60تا80 افت کردن…
ولی کم کم اوضاعشون داره بهتر میشه…
Hadi
۲۴ فروردین ۱۴۰۰دقیقاً الان دیگه خیلی از ماشینا به زیبایی و هنرمندانه و خصوصی بودن قبل نیستن…
اگه نسل اول CLS با نسل سوم ینی همین نسل الانش بفهمید کامل متوجه میشید…
الان مرسدس و بیمر نسبت به 10 تا 15 سال پیش افت داشتن تو طراحی…
ولی ژاپنی ها و امریکایی ها خیلی بهتر شدن یا حتی فرانسوی ها
ژاپنی واقعاً پیشرفت داشتن مخصوصاً تویوتا خیلی خوب شده ??
کره ایها تا سال 2018 واقعاً طراحی ها خوبی داشتن ولی الان زیادی شلوغ شده طرحیشون مخصوصاً شکل جلو پنجره و بدنشون بنظرم اوج طراحی کره ایها بین 2006 تا 2018 بودش و این کادنزا جدید واقعاً محشره و بنظرم زیبا ترین کره ای هستش کادنزا میتونم بگم او همه نسل ها عالی بوده از نظر طراحی دو یکی از یکی بهتر ?
در مورد آلمانیا بنظرم اگه بنز و بیمرطراحیشون رو بسپرن به پینین فارینا وضع بهتر میشه…
UNIVERS
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بعضی ماشین ها بعد گذشت 5 سال از چشم می افتن
بعضی ها بعد گذشت 15 سال بعضی ها بعد 30 سال. اما بعضی ها بعد گذشت 50 یا 60 سال هنوز زیبا هستن. مثل محصولات کلاسیک فورد ، پونتیاک ، کادیلاک بنز پورشه ولا غیر ، اما بعضی خودرو ها نه ، اینجوری نیستن. ولی پراید بعد گذشت 25 سال هنوز هم زیباس !! رازش چیه ؟ ? با اینکه خیلی پراید مکعبی هست ولی بعد گذشت 25 سال هنوز کسل کننده نیست. رازش چیه؟ ?
MR.JD
۲۳ فروردین ۱۴۰۰پراید ( منظورم اولین نسخه پراید همان صبا هست ) زیبا نیست دوست عزیز ( به هیچ وجه زیبا نیست )
ولی حداقل زشت هم نیست چون طراحی پخته و یک نواختی دارد و در مقابل محصولات جدید سایپا مثل تیبا یا ساینا و یا حتی سایر نسخه های پراید مثل 131-141-111
مثال دیگر و بهتری بزنم :
به پژو 405 GLX های قدیمی نگاه کنید طراحی خیلی خوب و زیبایی داشت خصوصا در مدل های قدیمی اش طراحی داخلی اش هم خیلی متناسب با بیرونش بود و با رنگ های خیلی خوبی مثل عنابی – یشمی و … عرضه میشد نه مثل الان فقط نقره ای یا خاکستری !
حدود 18 سال است که صاحب یک پژو 405 مدل 82 هستیم کیفیت بالا و عملکرد فنی خوبش نسبت به تولیدات امروزی یک طرف به نظر من یکی از خوش رنگ ترین خودرو های موجود در کشور هست ! رنگش یشمی متالیک هست ( با زیتونی اشتباه نگیرید) و در کل تبریز تعداد انگش شماری از آن وجود دارد و این باعث جذابیت یک ماشین میشود
کافیه یک نگاهی به تولیدات بی کیفیت و تکراری و نامتناسب امروزی با قیمت های فضایی بیندازید تا منظورم را بهتر متوجه شوید
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا ?
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰Ramin جان
چون کامنت هات در مورد Changan X7 Greeker در چندین پست نوشته شده بود، من همه رو جمع کردم که در یک کامنت نظراتم رو خدمتت بگم:
* برای اولین بار است که تو عمرم می شنوم اولویت جوانان برای خرید ماشین، کم مصرف و تک دیفرانسیل بودن است! غیر از خودم، هر جوونی رو تو هر کجای دنیا می شناسم، عاشق ماشینی است که بتونه باهاش بره بیرون از جاده (منظورم آفرود نیست)، تکنولوژی ساده ای داشته باشه که بتونه خودش از عهده بعضی کارها و ارتقاها توش بربیاد، قابل ارتقا باشه و بتونه ذره ذره قطعات افترمارکت براش بخره و به سلیقه خودش بسازه ماشین رو (مثل Toyota GT86، Toyota FJ Cruiser، Jeep Wrongler و …). خلاصه یا جوون هایی که من می شناسم پرکاری تیروئید دارن یا جامعه چین نیاز به مائو دیگری پیدا کرده که جوون هاش رو از پای منقل بلند کنه!
* ترکیب کردن یک سری تکنولوژی ها با هم، الزاما به معنی خلق یک تکنولوژی جدید نیست. واقعا فکر می کنی تا به حال هیچ کمپانی به فکر باز کردن درب اتومبیل با سیستم تشخیص چهره نیفتاده؟ این سیستم اون قدر باگ داره که هیچ کمپانی زیر بار مسئولیت های بعدی اش نمیره. اشکالات ساده این سیستم که در عرض چند ثانیه به ذهن من رسید:
1. اگر قبل از سوار شدن باران یا برف ببارد، هر دفعه شما باید اول با دستمال قشنگ اون قسمت رو پاک کنید تا سیستم بتونه چهره شما رو تخشیص بده و درب را باز کنه.
2. اگر کلاه بگذارید، عینک بزنید، تو سرما شال روی صورت تون باشه، چادری باشین، عین اعراب روبند استفاده کنید، چه باید کرد؟
3. قرار باشه کسی از خودرو وسیله ای برداره، راننده هر دفعه باید دوان دوان تشریف بیاورند تا درب باز شود، حالا فرض کن با ماشین رفتین یه گردش تو طبیعت! هر دفعه 500 متر رو دوان دوان باید بیای تا وسایل رو از ماشین بردارن.
4. ستون ماشین مالید به جایی یا کسی عمدا با یک سمباده روی دوربین خط کشید! خداحافظ برای همیشه …
5. اگر خواستی وسایل رو از صندوق برداری یا بعد از خرید بگذاری توی صندوق، اول باید بیای جلوی ستون ماشین ژست بگیری تا درب رو باز کنه، بعد بری سراغ صندوق عقب.
و …
غیر از این موارد باید توجه داشت Face ID شرکت Apple با اسکن حدود 100 نقطه توی صورت هنوز هم قابل هک شدن است، اون وقت قرار است سیستم باز شدن درب و استارت خودرو صرفا با یک دوربین ساده باشد! احتمالا دزده با یک قطعه عکس 4*3 راننده ماشین رو خواهد برد. این تکنولوژی رو اگر بنز برای آپشن Select Profile استفاده کرده، داستان متفاوت است. اونجا نه بحث امنیت هست و نه بحث امکان خراب کاری.
* سیستم انجام دستورات بر اساس فرامین صوتی رو حداقل 10 سال هست که با Siri، Cortana، Alexa و … می شناسیم و همه استفاده کردیم. پس این اختراع جدیدی نیست، مضاف بر اینکه در متن گفته شده ماشین مجهز به اندروید 9 (سیستم عامل قدیمی) است و احتمالا بر اساس همین سیستم عامل سرچ ها رو انجام میده. آپشنی که تقریبا تمام خودروهای مجهز به Android Auto یا Apple Car در حال حاضر هم دارند. همین الان میشه برای Nissan Roniz مدل 80 هم یک ضبط Double Din مجهز به Android Auto خرید و یک سری فرامین صوتی (از قطع موسیقی و ترک بعدی تا سرچ مقصد تو Google map و Waze) رو باهاش انجام داد.
هوش مصنوعی داستانش با این فرامین صوتی زمین تا آسمان متفاوت است که اینجا نویسنده متن (که احتمالا خود شرکت چانگان است) هیچ اشاره به توانایی های این سیستم نکرده. ماشین هم در اختیار گزارشگر یا نویسنده ای قرار نگرفته که این سیستم رو مستند تست کند. فقط تاکید شده که هوش مصنوعی داره. به سلامتی، مبارک اش باشه.
* در آپشن های خودرو چندین بار تاکید به دید پانارویک و 360 دارد. اگر منظورش همون سیستم 4 دوربین فعلی است که حتی خودروهای از رده خارج چینی ایرانی هم دارند اما اگر منظورش پتنت ثبت شده گروه لندروور – جگوار است که ستون های خودرو از داخل مجهز به نمایشگری هستند که طبق تصاویر دوربین، نمای پشت ستون رو برای دید بهتر نشون میده، داستان به کل فرق می کند. البته در تصاویر داخل خودرو ستون ها فاقد نمایشگر هستن!
* چندین بار تاکید داشتین بر سیستم احضار خودرو! اولا که این آپشن جدید نیست، از Tesla و BMW تا حتی BYD چینی هم این آپشن رو سال هاست که دارند. بنا به تجربه شخصی هم اصلا آپشن کارآیی نیست. با این حال مطمئنا در تمام خودروهای دارای فرمان برقی و آپشن Engine Start قابل اجراست.
منتها مهم ترین مشکل این آپشن، تداخل میدان مغناطیسی با دستورات ریموت هست که می تواند خطر آفرین باشد. احتمالا تجربه کردین ریموت های ساده فعلی که صرفا دستور باز و بسته کردن درب ها را بر عهده دارند، در مناطق دارای برق فشار قوی با اختلالات جدی مواجه هستند. حالا تصور کنید بخواهید هدایت یه خودرو رو به چنین سیستم ارتباطی محول کنید!
رامین جان، اضافه کردن یک سری آپشن به درد نخور به ماشینی که بیس درستی نداره، شاید بتونه تراکت های جذابی تولید کنه اما خریدارها رو جلب نمی کنه. مضاف بر اینکه اکثر آپشن های نصب شده روی خودروهای چینی که تست کردم، از ضعف کیفیت و راندمان برخوردار بودند. کیفیت دوربین ها، کیفیت سیستم های ایمنی ABS، ESP و …، کیفیت سیستم صوتی و … همه و همه در پایین ترین سطحی بود که انتظار داشتم. برای مثال، همین الان حداقل 20 برند ایرپاد چینی تو دیجی کالا هست. لیست آپشن های بعضی هاشون 3 برابر محصولات Apple و Samsung هست اما تو عمل یک آشغال به تمام معنا هستند.
چندین بار گفتی باید ماشین چینی خوب رو در Dubai تست کرد. من زیاد سفر دارم به کشورهای اطراف. اولا تمام کشورهای اطراف (از امارات و عمان تا عربستان) آدم فقیر و بدبخت کم نداره. جاهایی رو دیدم که زیر پل های تهران پیش اونجاها منهتن محسوب میشه. مضاف بر این کلی کارگر بنگلادشی، چینی و … تو این کشورها هست که بر اساس حس ناسیونالیستی (و شاید قدرت کمونیستی) از محصولات کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا استفاده می کنند. من واقعا آدم درست و حسابی ندیدم پشت ماشین چینی در این کشورها، کما اینکه واقعا ماشین چینی به اندازه 10 تا هم ندیدم تا به حال.
دوما یک سری سایت خودروسازهای چینی در کشورهای عربی رو لینک کردی. نکته جالب توجه این است که زبان اولیه سایت ها در این کشورها انگلیسی است (عربی نیست)، در صورتی که اگر سایت خودروسازهای بزرگ رو در این مناطق بزنی، اتوماتیک بر اساس زبان عربی سایت بالا می آید که این نکته می تواند تاکیدی بر خریداران غیر عرب این خودروها در این مناطق باشه.
سوما شرایط فروش خودروها چینی را در این سایت ها رو حتما بررسی کن. البته باید توجه کنی که این شرایط مستند فروش خودروساز است و اگر تجربه خرید از نمایندگی خودرو در کشورهای دیگر رو داشته باشی، می دونی که هر نمایندگی برای فروش بیشتر و کسب امتیاز بالاتر، شروط ساده تری لحاظ می کند. فکر کنم صرفا با داشتن یک باسن که بتونه شما رو روی صندلی نگه داره، بتونی خودرو رو از نمایندگی تحویل بگیری، قسط هاش هم که بچه طرف اگر زنگ تفریح تو مدرسه پول تو جیبی اش رو ساندویچ نخره، سر ماه جور است.
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰شنیدی میگن کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد اینم همون ماجراس حالا شما صد تا مدرک و منبع و دلیل و تجربه بهش بگو فایده نداره
REVO
۲۳ فروردین ۱۴۰۰امان از جماعت متعصب!
تعصب فقط نشونه نداشتن تجربه و ناآگاهی.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کاربر 2646
کاری به اختلاف نظرم با شما در کامنتهای گذشته ندارم و اینکه برخی کامنتها مثل همین کامنت شما را قبول دارم !
اما جون جَدّت کمی خلاصه بنویسید تا بِینِشان نفس چاق کنیم !
خدا قُوَت بده ، خیلی عاشق و توانا هستید و دست به تایپتون ۲۰ .
باور کُن ، چند خط که میخونم ، وِل میکنم میرم سر وقت باقی کامنتها !
آخه ما در روز یه تایم سریع وارد سایت میشویم و به صورت روزنامهوار میخوانیم و برخی را جواب میدهیم !
لطفاً کمی خلاصه و کوتاهش کنید تا بتوان خواند !
حالا هرجور دوست دارید برداشت کنید اما اصلاً هدفم جنبهی منفی جِلوه دادن به کامنت شما نیست !
MahyarMAR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰حق با شما هست ولی اونقدر کامنت هاش خوبه ادم مجبور میشه بخونه
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نوید
یک مثال خیلی خوب می زنم:
3 ماه پیش در کامنتی نوشتم، اگر باطری های Lexus NX300 شارژ باشد و از شمع با کد درست، فیلترها و روغن خوبی استفاده شود، تو مسابقه رولینگ 80 تا 140 کیلومتر به راحتی BMW X4 N26 28i را شکست می دهد.
کاربری! زیر همون کامنت نوشتن:
* مگه Lexus NX300 شارژی هست که باطری هایش باید پر باشد؟
* کد شمع یعنی چی؟ شمع برند سازنده دارد فقط.
* ما همه می دونیم باید فیلترها خوب باشه دیگه … این مزخرفات چیه که می نویسی؟
** یه کامنت 2000 کلمه ای لازم هست تا به ایشون بفهمانم که معنی شارژ بودن باطری در یک خودرو هیبرید چیست. باطری ها رو چطور باید شارژ کرد و این شارژ فول چه تاثیری بر راندمان خودرو دارد.
** یه کامنت 2000 کلمه ای دیگه لازم هست تا معنای گپ، درجه گرما، میزان مقاومت و … در شمع را به ایشان توضیح بدم. بعد تازه بشینیم 2000 کلمه دیگر در مورد شمع های مخصوص ماشین های هیبرید که دائما موتور سرد و گرم می شوند حرف بزنیم تا ایشان بفهمند که وقتی میگم شمع با کد درست، یعنی چی.
** یه کامنت 2000 کلمه ای باید در مورد مشخصات روغن موتور بنویسم و توضیح بدم شاخص هایی مثل TBN، ZDDP و … در روغن موتورها یعنی چی. چطوری Data sheet یه روغن رو بخونیم و بفهمیم تا بعد به ایشان بفهمونم منظورم از روغن موتور خوب دقیقا چیه.
** یه کامنت 2000 کلمه ای هم باید بنویسم در مورد اینکه چطوری قطعات افترمارکت برای هر خودرویی انتخاب کنیم تا از شر قطعات OEM هر برندی راحت بشیم، به علاوه در مورد تفاوت عملکرد دبی فیلتر هوا بین فیلترهای های تک (مثل برند Mann) با محصولات OEM حرف بزنیم تا منظور من رو از فیلتر خوب بفهمد.
دست هام بسته است پسر خوب، و گرنه پدال جای بحث کردن درباره طراحی و ساختار موتورهای کمپانی درجه یک است، نه این کامنت های ساده ای که می نویسم. :(
Mad.z.Max
۲۴ فروردین ۱۴۰۰آقا من به نمایندگی از خیلی دیگه از بچه های پدال، ازت خواهش میکنم برامون کامنت های طولانی بنویس..
خداشاهده بواسطه ی شغل، در طول ساعات اداری خیلی بندرت میشد بیام توی سایت، یا اگه میومدم، فقط میشد یدونه مقاله بخونم و زودی برم
ولی الان مدتیه میام بلکه شما یکی دوتا کامنت گذاشته باشی، بخونم و کلی چیز جدید ازت یاد بگیرم! تاحالا درمورد هر موضوع مربوط به مکانیک خودرو چیزی گفتی رو اسکرین شات گرفتم و توی فُلدری جدا سِیو کردم! ضمن اینکه از راهنماییهاتون درمورد روغن گیربکس و مکمل اکتان و فیلتر هوا هم استفاده کردم…
من حاضرم حق اشتراک پرداخت کنم برای کامنتای شما..
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰هنوز این ماشین تولید نشده. تازه تمامی این حرف های شما بر مبنای (( اگر )) است
برندی که 3 تا رکورد گینس زده ، قطعا از پس تکنولوژی سیستم هوش مصنوعی و تشخیص صورت بر میاد. نکته بعد موضوغ اینجاس خودران اتو پارک احضار همه اینا در خودرو 20 هزار دلاری وجود داره. درسته تسلا و آئودی هم از این آپشن ها داره
اما قیمتاشون حداقل 2.5 یا 3 برابر محصولات changan هست پس گذاشتن خودران اتو پارک احضار سیستم هوش مصنوعی تو خودرو 20 هزار دلاری قطعا کار سختی هست البته چین پول بی ارزشی داره اما همون 150 هزار یوان هم زیاد گرون نیست و ارزون محسوب میشه.
نکته بعد گارانتی 5 ساله و 150 هزار کیلومتری هست که changan برای تمامی محصولاتش در نظر گرفته و جالب اینجاس خودرو cs55 و cs55 پلاس 10 سال گارانتی داره یا 280 هزار کیلومتر کارکرد ! قطعا اعتماد بنفس این شرکت بالاس
changan تمامی محصولات فورد رو منتاژ میکنه حتی موستانگ mach E ! پس قطعا تکنولوژی فورد نیز میتونه استفاده کنه.
در حال حاضر تکنولوژی incall یا همون کنترل کردن بعضی چیز های خودرو صحبت کردن هم در 50 درصد محصولات changan هستش و کاملا بین مردم چین قابل اعتماد هست. changan uni t به سیستم تشخیص چهره بهرمنده و 8 ماه تو چین عرصه میشه
اگه مشکل داشت قطعا خبرش در میومد. پس قطعا مشکلی نداره یا مشکلش کمه
راستی شما گفتی ماشین چینی تو کشور های حوزه خلیج فارس 10 تا هم ندیدی.
خب بهتره بدونی changan حدود 40 درصد صادراتش فقط به لطف عرب ها است
یه چیزی حدود 24 هزار دستگاه. من در کشور های عربی چینی زیاد دیدم.
changan هم یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین خودرو “” چینی “” تو کشور های عربی است.
نکته آخر اون دوربین که دیده نمیشه…. اون دوربین بسیار کوچیک هست در بین ستون در ها قرار داره با یه خط انداختن خراب نمیشه. باید با چکش به افتی به جونش.
.
در کل حتی اگه changan یا هر خودرو چینی دیگه خودرو پرنده هم تولید کنه سوپر لوکس و سریع… باز یه سری ها میان انکارش میکنن.
آن چیز که عیان است…. چه حاجت به بیان است…
وقتی بهترین باشی. باز خیلی ها انکار میکنن…
زمان همه چیز رو مشخص میکند….
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Amir
۲۴ فروردین ۱۴۰۰رامین جان اون تبلیغات مضحک و ساختگی nio توی نوربرگ رینگ به اندازه کافی آبروی ماشینای چینی رو جلوی عاقلان و روشنفکران برد، یعنی اگر مقداری تردید در زباله بودن چینی ها داشتم، همون هم به لطف چینی های عزیز از بین رفت.
عوض اینکه برن ماشین درست و حسابی بسازن، با تبلیغات ساختگی به سبک کمونیست و گارانتی های خنده دار و رکورد گینس و …، سعی در خوب جلوه دادن ماشین هاشون دارن، خب این کارها برای مردم جهان سوم و دوم مثل ایران که دنبال ساندروف و شاستی بلند هستن!!!، جوابگو هست اما مردم جهان اول این چیزها حالیشون نیست و عملکرد درست ملاک اونها هست که چینی ها هیچ حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند!
و اجناس چینی اگر پیشرفتی دارن، در کپی کردن و پر زرق و برق کردن ماشین ها با طراحی ها و آپشن های بی مصرف هست، اما در مسیر عملکرد و کارایی، هیچ قدمی بر نمیدارن و تا چین کمونیست هست، این سیاست پابرجاس.
کره ای ها هم تقریبا همین سبک رو دارن اما حداقل علاوه بر فکر فروش و سود بیشتر، به دنبال رقابت سالم و درست هستن و سعی دارن مثل برندای برتر، خودشونو در دل مردم از لحاظ برند هم جا کنن که این ستودنیست اما چینی ها، فقط دنبال فروش بیشتر و فروش بیشتر هستن و حاضرن هر کاری برای رسیدن به فروش بیشتر بکنن و چه کاری بهتر از ارزون سازی و آشغال سازی برای شیره مالیدن سر مردم بیچاره ؟
همونقدر فروشی هم که دارن، به لطف فقرای چینی و نادان ها و تهیدست های جهان سوم هست و در جای دیگه از دنیا، اصلا مورد اعتماد نیستن. فروش زیاد اروپایی ها در چین هم همین رو میگه، قشر متوسط رو به بالا وو ثروتمندان چین، اگر ماشین چینی رو قبول دارن، چرا بازم چندین برابر برای اروپایی ها دست به جیب میشن؟ جواب کاملا واضح و مشخصه
خلاصه رامین جان، تو و چانگان بهترین. از اونجایی که میدونم پسر خوبی هستی، امیدوارم روزی زیر پات ماشین معتبری داشته باشی تا تصور و درکت از ماشین ها، کمی منطقی تر باشه.
والسلام
Ramin
۲۴ فروردین ۱۴۰۰خیلی خب باشه. حرف شما درست.
پشت cs35 نِشتسی ؟ قطعا پاسخ خیر هست فقط 4 سوال.
1 = وقتی ضبط داره آهنگ بخش میکنه و میخواهی ساعت رو ببینی باید چی کار کنی ؟ 2 تا راه هست.
2 = وقتی سویچ رو در میاری و ماشین خاموشه ولی آیینه ها باز هست آیا میتونی همون موقع آیینه ببندی ؟
3 = وقتی ماشینو خاموش کردی از خودرو پیاده شدی اگه یه کسی تو خودرو باشه میتونه شیشیه ها رو بالا پایین کنه
4 = اگه در خودرو قفل باشه ولی یکی تو خودرو باشه. ولی بعد طرف قفل رو باز کنه و از ماشین پیاده بشه. چه اتفاقی می افته ؟
اونایی که ادعا میکنید پشت cs35 نشتید و میگید آشغاله. اگه تونستید به ابن 4 تا سوال پاسخ بدید. حرفتون درسته.
اگه نتونستید پس یعنی دروغ میگید. بدونید این محصول برای سال 2012 هست. واالسلام.
اقای امیر محمد رستمی نژاد. فرزاد. حسین. شما همونایی هستید که گفتید پشت این خودرئ نِشتسم.
منتظر پاسخ هستم. کسی که دروغ بگه بالاخره دستش رو میشه.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ فروردین ۱۴۰۰?????????????????????????????????????????????? نگفتم! ایشون یدونه cs35 خریده دیگه نمیدونه چی بگه! بخاطر این ماشین چیا که نگفته!????????????
آقای رامین،اون ماشین فقط بدرد خودت میخوره و بس،هیچکی رمقی برای سوار شدن توی این لگن ها رو نداره،کمتر سراغ حاشیه برو ….
Amir
۲۴ فروردین ۱۴۰۰رامین جان من تجربه این خودرو رو ندارم اما از صاحبان و خریداران شنیدم این و کلا چینی ها چه ماشینی هستن، بدفروش، افت قیمت زیاد، خرابی های زیاد به خصوص آپشن ها و گیربکس، و
…
و اون فاکتورهایی که بودنش توی یه ماشین تو به وجد میاره، برای من کوچکترین ارزشی نداره، چون بی مصرف و نمادین هستند. برای منی که رانندگی می کنم، مهم کیفیت سواری، متریال، دوام فنی، و توانایی های ماشین هستن.
حتی قیمت ماشین های چینی هم، نشون دهنده بی ارزشی اونهاست و گرنه چرا یه چانگان ۲۰۱۳ ، ۲۵۰ میلیون و لندکروز ۲۰۱۳ ، ۴ الی ۵ میلیارد تومن هست؟
کدام شرکت چینی خودرویی در حد نام لندکروز و یا بنز و ب ام و ساخته؟
اگر خودروهای چینی خوبند، این گوی و این میدان! راه باز جاده دراز!
Mad.z.Max
۲۴ فروردین ۱۴۰۰چانگان سی اس ۳۵ همونه که انجین ۱۶۰۰ تنفس طبیعی داره دیگه؟ مفته مفت هم بدن بهم، حتی با یه لنسر ۹۲ عوضش نمیکنم!!! چه برسه به بقیه گزینه ها..
دوست من، هممون اینجا علایق خودرویی داریم، هممون جدا از قدرت مالی، عشق به یکسری خودروها داریم
ولی دیگه قرار نیست علایقمون رو توی چشم هم فرو کنیم و بخاطرشون همدیگه رو متهم کنیم.. تهش میتونیم از خوبیا و تجربیاتمون از چیزی که روندیم یا میشناسیم برای هم تعریف کنیم
Ramin
۲۴ فروردین ۱۴۰۰تنها هدف اون کامنت این بود که دوستانی که ادعا میکنن رو بسنجم.
خیلی ها که ادعا کردن چرا الان نمیان ؟ بیاید پاسخ بدید دیگه ؟
تنها هدف اون کامنت این بود بعضی ها میگن ما پشتش نشتسیم و بد هست رو بسنجم. ملاحظه کردید که چه قدر اومدن و پاسخ بدن 1000 سال هم بگذره اونا پاسخ نمیدن چون دروغ گغتن و میخواستن خودرو بد جلوه بدن.
نکته بعدی قیمت این خودرو شاید تو ایران گرون باشه ولی تو چین همون 9 هزار دلار و نسخه فول 11 هزار دلار هست محصول سال 2012.
الان با این پول ماشین 0 کیلومتر چی میخری ؟
هنوزم بعد گذشت 9 سال تولبد میشه. چون محبوبه. انشا الله گذرتون بخوره سوار چینی درست و حسابی جدید 2018 یا 2019 بشی. اون موقع میفهمی.
منم یه زمانی که سورن داشتم یعنی اوایل 94( همونطور که قدیم گفتم) همینجوری فکر میکردم. ولی وقتی خریدم نظرم به کلی عوض شد.
1 ساعت رانندگی کنی میفهمی تو کلاس 9 هزار دلاری واقعا بهترینه…
تو بلند مدت خوب کار میکنه. بی نقص نیست ولی به عنوان یه خودرو 9 هزار دلاری خوبه.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Mad.z.Max
۲۵ فروردین ۱۴۰۰رامین جان جواب کامنت آخریت رو نتونستم زیر خودش ریپلای کنم، دیگه اینجا میگم:
مساله دقیقا همینه که شما با پولت دنبال ماشین صفر هستی، ولی من و امثال من دنبال گزینه های دست دوم…
مثلا من الان ماشین اصلی زیر پام هم قیمت یه کراس اوور چینی صفر هست، ولی هرگز با همچون ماشینی عوضش نمیکنم…
دیگه به هر حال هرکسی یه انتظاراتی از وسیله زیز پاش داره. مطمئن باش اکثر بچه های اینجا هم ماشینای متوسط رو به بالای توی کشور روتست کردن
اینکه همو متهم کنیم به نادونی و دروغ گویی، خیلی حرکت قشنگی نیست، همین :)
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این بلا بیشتر از همه داره بسر مرسدس و بی ام و میاد
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰1.سری ۴ بامو، مرسدس کلاس S و C، شورولت کامارو، نیسان Z جدید، تویوتا GR86، هیچکدام به زیبایی نسلهای پیشین نیستند. انگار آن اُبهت و وقار از میان رفته و وارد دنیای پاستیل خرسی شدهایم.
2.بنابراین شاید بتوان گفت که طرح خوب و بد وجود ندارد و همه چیز به ذائقه برمیگردد، ولی به هر حال به نظر هواداران دنیای خودرو، اینها طرحهای بدی هستند.
این 2 جمله حجت رو تموم کرد!!ولی با قسمت طراحی توسط هنرمند بسیار موافقم.بچه های طراحی و هنر میدونند هنر طراحی دست یه چیز دیگهست.میتونین به طراحی ها و معماری های دوره رنسانس ایتالیا نگاه کنید که هنوزم زنده هست و الهام بخش ساختمان و لباس های زیادی هست.شاید کامپیوتر و هوش مصنوعی بتونه طراحی کنه ((اینو بیشتر باید بچه های کامپیوتر نظر بدن)) ولی همیشه معتقدم طرح و طراحی از حس و عشق و پارادوکس و لمس میاد. با تشکر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا آقا ماهان،هنر دست از عشق نشئت میگیره اما کامپیوتر چی؟هیچ!
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰❤❤ابتین خان عزیز یک جمله از یکی استادان و نقاشان خیلی خوب معاصر که چند وقت پیش گالریشو افتتاح کرده بود.رفته بودیم پیشش می گفت من اول میرم توی اون منظره به خاکش به سنگش به جوی اب حتی به تیغ گل وگیاه دست میزنم و حس می کنم. بعد پیادهش می کنم.دقیقا این دست کردن و لمس کردن که باعث انتقال حس میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بابا دم اون طراح هولدن گرم?????????? قشنگ هرچی توی ذهن من بود رو اینجا گفته!منم با وجود اینکه توی عصر رسانه بدنیا اومدم اما اصلا از این چیزای الکترونیکی و برقی به هیچ وجه خوشم نمیاد و طراحی دستی(حتی مثل بچه ۳ساله)رو به یه گرافیک کامپیوتری ترجیح میدم،دوستام گوشی و کامپیوتر رو دوست دارن،من بجاش میخوام در کنار خونواده باشم،عین قدیما! درمورد خودرو هم من عاشق این طراحی های گلی هستم سه سال پیش هم از خونواده درخواست کردم برام گل صنعتی بگیرن تا باهاش طرح مورد علاقه ام رو درست کنم و اینقدر لذت داشت جاتون خالی!
اگه ماشینای امروزی حس و حال قدیما رو ندارن بخاطر اینه همش شدن لپ تاپ،روز به روز یه جای ماشین مانیتوری میشه دیگه چه انتظاری میره؟
و در آخر هم نویسنده محترم گفتن چرا هنوز ماشین های کلاسیک پرطرفدارن؟خب معلومه این ماشینا با عشق و علاقه ساخته شده خیلی از این ماشین های قدیمی هستن که حتی بدنه رو با دست ساختن مثل رولزرویس و یا اکثر خودروهای دهه ۱۹۳۰، البته تا دهه ۱۹۹۰میلادی شکوهی که صنعت خودروسازی داشت هیچوقت پیدا نمیشه چون تا اون زمان کامپیوتر دامن ماشینا رو نگرفته بود…
من خودم یدونه نوا دارم عشقه بهترینه برای من سقف و ستون و صندلی در واقع کل اتاقش همش مخمل دوزی شده،صندلیاش از مبل خونه هم آرگونومیک تره،داشبوردش با اون حالت راننده محوری و دوخت چرم طبیعی پشتش……
آمریکایی سوارا بهتر میدونن نوا دیگه چه حسی داره?
Muty
۲۳ فروردین ۱۴۰۰خب البته این فقط نظرات برخی رو شامل میشه نه آحاد جامعه
طرح های بلوغ یافته و زیبا هم به وفور داریم الان
امیر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ساده ترین و جذاب ترین و در عین حال قدیمی تری طراحی مربوط به چلنجره
تقریبا میشه گفت کمتر کسی با طراحیش مخالفه
محمدرسول صمدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰طراحی بدون نقص و ناب محصولات دودج و جیپ رانگلر و کامارو و فورد خدایی عالین فقط کیفیت کابین باید ببرن بالا.
☺???
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بنظرم اصلی ترین دلایلی که باعث شده طرح های امروزی نسبت به قدیم افت کنه یک سری موانع اجباری هست دست طراحو تا حد بسیار زیادی می بنده. برای مثال بحث آیرودینامیک، طراحی اجباری برای رد کردن تستای ایمنی مثل ایرادی که از کاماروها گرفته شد تو وارداتش به اروپا، موانع حجمی و قوانین آلایندگی اینا همشون سد هستن جلوی طراح حالا فشار کمپانی برای رسوندن طرح جدید و مسائل مالی هم اضافه کنیم. خب وقتی یه طراح وقتی نداره رو ماشین به طور دستی کار کنه و یا با ماکت گلی آزمون و خطای فرم ماشینو بگذرونه پس مجبور میشه از کامپیوتر استفاده کنه نتیجش میشه اینایی که می بینیم.
حالا اینارو با قبل از دهه 90 80 مقایسه کنین. طراح آمریکایی دستش باز بود 5 متر ماشین طراحی می کرد هر شکلی که تو ذهنش بودو پیاده می کرد نمونش سدانای کادیلاک و فورد و شورلت و ماسل کارها. تو ایتالیا و آلمان و… طراح قلب کمپانی بود هر کش و قوسی دوست داشت به ماشین می داد و عملا یه اثر هنری خلق می کرد.
بنظرم طراحان مقصر نیستن وقتی این همه مانع جلوشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا آقای رامین،چه کامنت خوبی در مورد آمریکایی ها،ایول???
قدیما و یا حتی تا ۳۰سال پیش هم دیگه بحث آلایندگی و تست تصادف و این استاندارد های مزخرف مطرح نبود و طراح هرجور دلش هوس میکرد ماشین طراحی میکرد اما الان اگه به این چیزا باشه خب باید یه طرح آماده بزارن جلوش فقط جزییات رو تغییر بده،اوضاع ساخت و فروش ماشین هم الان تو ایران اینطوریه که اگه کسی ماشین دست ساز بسازه اولا اوراقش میکنن چون که رسمی نیست! این یک،دوما اگه بخوای همین ماشین های دست ساز رو بفروشی(حتی یدونه شو)باید استانداردهای مخصوص ۸۵گانه رو بگذرونی!!! تازه اگه مافیا،فساد و هزینه این کارا رو هم در نظر بگیریم یعنی عشق ماشین بودن انگار جرمه! میای تیونینگ بکنی،پلیس دستگیرت میکنه، میای ماشین بسازی،اوراقش میکنن و….
بخاطر این چیزهاست ایران پیشرفت نمیکنه توی صنایع خودروسازی،ببخشید یکم بحث جای دیگری رفت…
MOS
۲۳ فروردین ۱۴۰۰الان جوری شده که نسل جدید هر ماشینی میخواد بیاد باید امیدوار باشی طراحیش جوری نباشه که بگی نسل قبل قشنگ تر بود…
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰من بشخصه بجز لکسوس IS500 fsport و کادیلاک سری CT4 و CT5 بلک وینگ تمام نسل جدیدهایی که دیدم طراحیشون عقب گرد داشت.
MOS
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
البته ماشینای دیگه هم هستن که نسل جدیدشون بهتر شده
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نمیدونم چرا انقد به اس کلاس جدید گیر میدن درسته که به زیبایی نسل قبلی نیست ولی واقعا نباید در حقش کم لطفی کرد ، کمتر خودرویی کابینی شبیه به اس کلاس جدید داره که خیلی هم قشنگه و خود ظاهرشم قشنگه
PHILIPP
۲۴ فروردین ۱۴۰۰طراحی این نسل اس کلاس یه مشکل کوچیک داره فقط
اینکه طراح قوانین مرسدس بنز رو فرموش کرده وگرنه طرح بسیار زیبایی هستش(البته بجز دریچه هوای پایینی جلوپنجره)
مرسدس بنز هیچ وقت در مورد اس کلاس انقلابی عمل نکرده بود هیچ وقت چراغ های عقبی که عمودی هستن رو ناگهان افقی نکرده بود
هیچ دریچه هوای بالایی که توی نسل قبل شبیه (همون چیزی که هست و من نمیدونم اسمش چیه) رو ناگهانی تغییر طرح نداده وشبیه الماس آن رو طراحی نکرده بود
این دو نسل کل تکامل طراحی اس کلاس که از 1930 شروع شده بود رو خراب کرده
و اگر به یک نفر این دو اتاق رو نشون بدی احساس می کنه که یک اتاق دیگه هم باید بینشون باشه
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آره یکم کم کاری هستش این همه ماشین تولید ولی مک لارن F1 هنوز تولید نشد
سگ سرابی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تشکر از آقای سردبیر
تاثیرگذار بود
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ فروردین ۱۴۰۰“هیچکدام به زیبایی نسلهای پیشین نیستند. انگار آن اُبهت و وقار از میان رفته و وارد دنیای پاستیل خرسی شدهایم”
چیزی که مدت هاست دارم میگم و برام جالب بود که در ابتدای نوشته به همین نکته تاکید شد.
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چه مطلب قشنگی بود و خیلی از حرفاش درست بود
Farzad
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تشکر از آقا آرین که هر دفعه مقاله های فوق العاده ای رو آماده میکنن .
حقیقت تلخ اینه که طراحی های شگفت انگیز قدیمی دیگه هرگز تکرار نخواهند شد که میشه صد ها مثال زد ، یکیش کانتاش : یک بار مدیر تیم طراحی لامبورگینی یک دستگاه کانتاش رو به دفتر کارشون برد تا تیم طراحی فقط بهش نگاه کنن و ازش الهام بگیرن ، الان که به قول دوستان فاجعه به جایی رسیده که وقتی نسل جدید یه خودرو میخواد معرفی بشه طرفدارهای اون برند استرس اینو میگیرن که نکنه طراحیشو خراب کرده باشن !
طرفداران و عاشقان خودروهای کلاسیک در دنیا و کسانی که خودروهای کلاسیک میخرن روز به روز بیشتر میشن که دلایل زیادی داره .
وقتی که یک خودروی کلاسیک رو از نزدیک میبینیم انگار که روح داره و یک موجود زنده هست با اصالت و شخصیت خاص خودش .
خلاصه خودروی کلاسیک عشقه ❤
آرین
۲۴ فروردین ۱۴۰۰سپاسگذارم
مرسدس فن
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نه بی ام و نه مرسدس بنز زشت نشدن!
شاید مثل سال های قبل نیستن
ولی در کل من راضی ام
شرکت های بزرگی بمثل بنز و بی ام و حتما با فکر و برنامه این کار رو کردن و برای آینده برنامه دارن!
بردیا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰خیلی ناراحت شدم طرح نسل جدید gt86 رو دیدم قبلیش خیلی خیلی خیلی بهتر بود :(
Mf1
۲۳ فروردین ۱۴۰۰همه خودروهای کلاسیک پرطرفدار هستن چه پیکانش چه شلبی دیتونا
Amin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰هیچ چیز نمیتونه یه ماشین رو خاطره انگیز کنه ،به جز طراحی های شاهکار و حسی که منتقل میکنه و بعدش هم بحث مهندسی
خیلی از شرکت ها امروز دارن به سمت طراحی مدرن میرن و زیادروی میکنن،با اینکه سلیقه هم مهمه ،اما به طور واضح بسیاری از خودرو های امروزی نسبت به نسل قبل طراحی ضعیف تر دارن و اون شخصیت رو ندارن و بعضی برند های دیگه با اینکه مدرن میشن اما اصالت و زیبایی رو در حد کمال حفظ میکنن،مثل داج و مخصوصا فراری و لامبو و..
به هر حال وقتی نگاه به کانسپت های آینده میکنم، میگم نکنه یه روز این ماشین ها که طراحی شون مثل ماشین هایی که از فصل اومدن به حقیقت بپیوندن
قطعا مردم های آینده، قبطه ی این ماشین های دوران ما و حتی دهه های پایین تر رو میخورن،و اینجور ماشین ها روز به روز خاص تر و گرون تر میشن
Hamed
۲۴ فروردین ۱۴۰۰تاثیری که تایپ و پرینت تو بدخطی ما گذاشتن رو تقریبا همین کامپیوتری شدن دیزاین خودرو به جای کاغذ و قلم و مدل های چوبی و گلی داره تو طراحی خودرو میزاره.
mm.y@rlou
۲۴ فروردین ۱۴۰۰واقعا بعضی طراحی ها رو به اوفول ازجمله بی ام دبلیو و مرسدس
بهزاد هرمز
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰زیبایی یک امر سلیقه ای هست ، مثل غذا میمونه من ممکنه خوشم بیاد یک نفر دیگه نه ، در طراحی ماشین تا حدودی این هست ، اما یک نکته دیگه هم هست ، خودرو یک حجم بزرگ سه بعدی هست که از زوایای مختلف ، در شرایط نوری مختلف و برای کاربریهای مختلف طراحی میشه و همین طراحیش رو بسیار پیچیده میکنه . حالا شما این رو بزارید در کنار اینکه خودرویی مثل s class باید همونقدر دل یک زن موفق چینی رو بلرزونه که یک مدیر منطقی آلمانی رو و یا یک سلبریتی آمریکایی ، یا یک شیخ عرب پولدار رو ! پس میبینید که کار چقدر پیچیده هست ، ملاحظات فنی در کنار تغییرات تکنولوژی ، سلیقه های مختلف و…از اون طرف سطح توقعات در مورد برندهای پریمیوم بسیار بالاست و این برندها هم باید به روز و پیشرو باشند ، هم اصالت خودشون رو حفظ کنند ، یعنی دو امر متضاد از هم . در مورد جلوپنجره سری 4 منهم با شما هم نظر هستم ، هر چند که میتونست هم عمودی طراحی کنه هم ظاهر بهتری نسبت به چیزی که الان هست باشه . طراحی کامپیوتری تا حدی از لطافت قدیمی دور شده ، ولی شما طراحی فراری و یا آلفا رو ببینید که هنوز چقدر عاشقانه هستند .