خودروساز هندی، ماهیندرا بهتازگی روند مالکیت خانه طراحی اتومبیل مشهور ایتالیایی، پینینفارینا را به اتمام رسانده است. ماهیندرا برای این منظور هزینهای حدود ۲۸ میلیون دلار صرف کرده است.
گروه ماهیندرا، خودش به چند شاخه کوچکتر تقسیم میشود. بخشی که کنترل پینینفارینا را به عهده گرفته، «تک ماهیندرا لیمیتد» نام دارد که مسئولیت تأمین راهحلهای IT و مهندسی و همینطور، خودروسازی «ماهیندرا اند ماهیندرا» را دارا است.
با امضای قرارداد جدید که چندین ماه به طول انجامیده، ماهیندرا ۷۶ درصد سهام پینینفارینا را خریداری کرده و ۲۴ درصد باقیمانده، کماکان متعلق به «پینکار» است. ماهیندرا در آیندهای نزدیک، امیدوار است که پیشنهادی برای خرید ۲۴ درصد دیگر پینینفارینا ارائه دهد.
فارغ از هزینه اولیهای که برای خرید پینینفارینا پرداخت شده، ماهیندرا مبلغی بیش از ۱۲۵ میلیون دلار را برای طلبکاران خانه طراحی تقبل کرده است و در عین حال، برنامه دارد تا بیش از ۲۰ میلیون دلار دیگر در این کمپانی سرمایهگذاری کند.
آنارد ماهیندرا (Anard Mahindra)، رئیس هیئت مدیره گروه ماهیندرا در مورد این قرارداد میگوید:
پینینفارینا ارزش فوقالعادهای را برای جایگاه «تک ماهیندرا» در خدمات مهندسی ایجاد میکند. با این حال، چیزی که به همین اندازه اهمیت دارد این است که طراحیهای افسانهای و سطح بالای پینینفارینا حتماً در آینده بر روی قابلیتهای طراحی گروه ماهیندرا تأثیر خواهند گذاشت. با توجه به حساسیت رو به رشد مشتریان امروز صنعت خودرو، طراحی محصول میتواند بر روی انتخاب و تجربه مشتری، و در نتیجه، موفقیت ما اثر بگذارد.
سعید
۲۶ آذر ۱۳۹۴خب دیگه هندی ها اینم خریدن اتفاقا تو این چن سال هر شرکتی که فروخته شده اوضاعش بهتر شده ام جب با چینی ها کلی پیشرفت کرده و ولوو هم با چینی ها از این رو به اون رو شده جگوار لندروور هم که تحت مالکیت هندی ها در اومده بود پیشرفت کرده راستی میدونستین استون مارتین رو یه شیخ خر پول کویتی خریده؟منم مطمئن نیستم ولی تو تخت گاز گفت
mohammad
۲۶ آذر ۱۳۹۴یه آدم متمدنی هم پیدا نمیشه که بیاد سایپا و ایران خودرو بخره ، بعدشم فقط درشونو ببنده!!! هر چند با این فروشی محصولات با کیفیتشون به ملت فرهیخته این اواخر حالا حالاها موندنین
shahab
۳۰ آذر ۱۳۹۴دیگه بنزو بی ام و روهم بخرن جنسشون جورمیشه
من نمیدونم اروپاییا با این رقابت سنگین و البته پر سود چرا این کمپانیای مشهورو میفروشن؟؟
بنتلی
۲۶ آذر ۱۳۹۴میزخبر:(1)شکایت یک گروه زیست محیطی آلمانی از دایملر بخاطر آلایندگی بیش از دوبرابرc200دیزل،سخنگو دایملر:شرایط آزمایش شفاف نیس.(2)گوگل شرکت مستقل خودروهای خودران تأسیس میکند.(3)تولید شورلت سیلورادو کانسپت معرفی شده در سما در بهار.(4)خودرو دونفره الکتریکی بنتلی در راه است(5).تست خودرو خودران فورد در کالیفرنیا.(6)لینکولن کانتیننتال بسیار شبیه کانسپت خود است.(7)فرناندو آلونسو:F1نیاز به موتور بزرگتر،قدرت بیشتر و آزادی بیشتر داره.(8)دستگاه جدید پیشرفته ریسندگی فیبرکربن تویوتا و تولید فیبرکربن باکیفیت تر از موجود در بازار
سعید
۲۶ آذر ۱۳۹۴سلام ، شرکتهایی که قصد خودروساز شدن دارند در ضمینه ارتقاء و پیشرفتشون سرمایه گذاری می کنند ، مثلاً مثل شرکتهای هندی خودروسازهای خوشنام ( لندروور و جگوار ) رو خریداری می کنند و یا موسسه پنین فارینا رو ، ولی خودروسازهایی که کمتر قصد خودروساز شدن دارند می آیند کلی از سهام بانک پارسیان رو خریداری می کنند یا می روند در ضمینه های غیر مرتبط سرمایه گذاری می کنند .
احمد باقری
۲۶ آذر ۱۳۹۴حالا باید دید از این به بعد، پنین فارینا چیکار میکنه، آیا میتونه به دوران اوج برگرده.
ارمان
۲۷ آذر ۱۳۹۴اصلا فکر نمیکردم دفتر طراحی با این رسومه این همه بدهی داشته باشه؟ چی میکردن از اشپزخونه سر خیابونشون نسیه غذا واسه کارمندا میگرفتن؟
شهریار
۲۷ آذر ۱۳۹۴خوشم میاد مسئولان عزیز کشور اینقدر اعتماد بنفس دارن که هیچ کشوری رو از خودشون جلوتر نمیدونند…میگن ما جزء 10 کشور خودروساز دنیا هستیم؟؟؟؟؟؟
چشمها را باید شست..