فوردهیوندای

مقایسهٔ کوچک‌ترین پیکاپ‌های بازار آمریکا، سانتا کروز یا ماوریک؟

تا پیش‌ازاین، پیکاپ‌های میان سایز کوچک‌ترین پیکاپ‌های بازار آمریکا بودند و مدل‌هایی مثل تویوتا تاکوما، شورلت کلرادو، فورد رنجر و نیسان فرونتیر از بازیگران اصلی این کلاس به‌حساب می‌آمدند. حال اما با معرفی هیوندای سانتا کروز و فورد ماوریک، سگمنت جدید کامپکت به بخش پیکاپ‌های بازار آمریکا اضافه شده است. هیوندای نزدیک دو ماه زودتر از فورد، با سانتا کروز در قالب پیکاپی با ساختار یکپارچه، قسمت بار کوچک و فضای کافی برای پنج نفر، قلب ماجراجویانی که علاقه‌ای به پیکاپ‌های بزرگ ندارند را هدف گرفت. حالا هم فورد وارد این بازی شده و بنابراین مقایسه بین این دو پیکاپ کامپکت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. البته هنوز برخی جزئیات این پیکاپ‌ها اعلام نشده اما بااین‌حال اطلاعات زیادی برای مقایسه آن‌ها در اختیار داریم.

قسمت بار

مشخصهٔ اصلی یک پیکاپ حتی اگر کوچک باشد، توانایی آن در حمل بار است. در نگاه اول به نظر می‌رسد فورد در این قسمت برتر باشد اما داستان به همین سادگی نیست. قسمت بار ماوریک ۱۳۷ سانتی‌متر طول دارد درحالی‌که قسمت بار سانتا کروز با ۱۳۱ سانتی‌متر طول، کمی کوتاه‌تر است. بااین‌حال، وقتی نوبت به ظرفیت حمل می‌رسد، هیوندای با ۷۹۰ کیلوگرم، برتری قابل‌توجهی نسبت به فورد با ظرفیت ۶۸۰ کیلوگرم دارد. البته ماوریک هم از درب پشتی چند موقعیتی برخوردار است که امکان حمل بارهای بزرگ مثل تخته‌های ۱۲۰ در ۲۴۵ سانتی‌متری را بدون مشکل فراهم می‌کند. پیکاپ فورد همچنین از ویژگی‌های هوشمندانهٔ زیادی در قسمت بار خود بهره می‌برد اما سانتا کروز هم از این لحاظ چندان دست‌وپابسته نیست. به‌عنوان‌مثال، در کف قسمت بار این پیکاپ کره‌ای یک محفظهٔ مخفی بزرگ برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است.

قدرت و ظرفیت بکسل

سانتا کروز و ماوریک در این قسمت بسیار به هم شباهت دارند زیرا هردو در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شوند. البته موتور فورد هیبریدی است و ۱۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که هیوندای قدرت موتور غیر هیبریدی خود را بیش از ۱۹۰ اسب بخار اعلام کرده است. هردو پیکاپ در تیپ پایه به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند اما انتقال نیرو در ماوریک توسط یک گیربکس CVT و در سانتا کروز توسط یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

پیشرانهٔ قوی‌تر سانتا کروز هم ۲.۵ لیتری چهار سیلندر اما از نوع توربو است و بیش از ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فورد نیز برای ماوریک موتور توربو ارائه می‌کند اما این موتور همان ۲ لیتری اکوبوست آشنا با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است. در این موتور، فورد گیربکس CVT را کنار گذاشته و از یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده کرده درحالی‌که هیوندای گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه را برای موتور قوی‌تر سانتا کروز در نظر گرفته است. برای این موتورهای توربو در هردو پیکاپ سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود.

ظرفیت بکسل سانتا کروز با پیشرانهٔ پایه ۱۶۰۰ کیلوگرم است درحالی‌که این رقم برای ماوریک تنها ۹۰۰ کیلوگرم خواهد بود. البته فورد برای پیکاپ کامپکت خود یک پکیج بکسل بنام ۴K را هم ارائه می‌کند که در صورت سفارش آن، ظرفیت بکسل ماوریک با موتور اکوبوست به ۱۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد. از سوی دیگر، ظرفیت بکسل سانتا کروز با پیشرانهٔ توربو هم ۲۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است؛ بنابراین، درمجموع ماوریک از لحاظ یدک کشی در پس سانتا کروز قرار می‌گیرد.

مصرف سوخت

مقایسه در این قسمت دشوار خواهد بود زیرا مصرف سوخت رسمی ماوریک هنوز اعلام نشده است. بااین‌حال، فورد برای نسخهٔ پایهٔ هیبریدی این پیکاپ مصرف ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی را تخمین زده و هرچند این عدد فقط یک تخمین است اما اگر مصرف سوخت ماوریک نزدیک به آن هم باشد، کاملاً بر رقیب کره‌ای برتری خواهد داشت زیرا مصرف سوخت سانتا کروز پایه با موتور تنفس طبیعی به‌صورت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. مصرف ترکیبی نسخهٔ توربوشارژ پیکاپ هیوندای هم ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده درحالی‌که این رقم برای ماوریک اکوبوست می‌تواند چیزی در حدود ۱۰.۲ لیتر باشد (با توجه به مصرف سوخت برانکو اسپرت با همین موتور و وزن مشابه ماوریک).

داخل

هردوی این پیکاپ‌های کامپکت در داخل فضا برای حمل پنج بزرگ‌سال دارند اما می‌توان گفت کابین ماوریک کمی بزرگ‌تر است. فاصلهٔ محوری پیکاپ فورد ۳,۰۷۶ میلی‌متر است که کمی از فاصلهٔ ۳,۰۰۵ میلی‌متری هیوندای بیشتر است. این برتری در درجهٔ اول در قسمت بار بزرگ‌تر فورد دیده می‌شود. در بخش تکنولوژی، هردو پیکاپ به‌صورت استاندارد با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدودی مثل ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده ارائه می‌شوند اما برای هردو پیکاپ سیستم‌های بیشتری هم قابل سفارش خواهد بود. همچنین ماوریک و سانتا کروز هردو به‌صورت استاندارد به نمایشگر ۸ اینچی سیستم لطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز هستند.

قیمت

شاید مهم‌ترین بخش مقایسهٔ این پیکاپ‌ها، قیمت باشد که فعلاً امکان مقایسهٔ آن وجود ندارد زیرا هیوندای هنوز قیمت سانتا کروز را اعلام نکرده است. فورد اما قیمت پایهٔ ماوریک را ۱۹,۹۹۵ دلار اعلام کرده که رقم بسیار مناسبی است. البته به‌احتمال‌زیاد تعداد کمی از خریداران تیپ پایهٔ این خودرو را بدون سفارش هیچ آپشنی انتخاب خواهند کرد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود قیمت سانتا کروز از حدود ۲۵ هزار دلار آغاز شود.

مشخصات فنی

فورد ماوریک

هیوندای سانتا کروز

پیشرانه

۲.۵ لیتری هیبریدی

۲.۰ لیتری توربو

۲.۵ لیتری

۲.۵ لیتری توربو

قدرت

۱۹۱ اسب بخار

۲۵۰ اسب بخار

۱۹۰ اسب بخار

۲۷۵ اسب بخار

گشتاور

۲۱۰ نیوتن متر

۳۷۵ نیوتن متر

۲۴۵ نیوتن متر

۴۲۰ نیوتن متر

گیربکس

CVT

۸ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته دوکلاچه

محور محرک

جلو

جلو یا چهارچرخ

جلو یا چهارچرخ

جلو یا چهارچرخ

مصرف سوخت

۶.۳ لیتر ترکیبی

حدود ۱۰.۲ لیتر

۱۰.۷ لیتر ترکیبی

۱۰.۲ لیتر ترکیبی

طول

۵,۰۷۲ میلی‌متر

۴,۹۷۰ میلی‌متر

عرض

۱,۸۴۴ میلی‌متر

۱,۹۰۵ میلی‌متر

ارتفاع

۱,۷۴۵ میلی‌متر

۱,۶۹۴ میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

۳,۰۷۶ میلی‌متر

۳,۰۰۵ میلی‌متر

فاصله از زمین

۲۱۰ میلی‌متر

۲۱۸ میلی‌متر

طول قسمت بار

۱۳۷ سانتی‌متر

۱۳۱ سانتی‌متر

ظرفیت بار

۶۸۰ کیلوگرم

۷۹۰ کیلوگرم

ظرفیت بکسل

۹۰۰ کیلوگرم

۱۸۰۰ کیلوگرم

۱۶۰۰ کیلوگرم

۲۳۰۰ کیلوگرم

قیمت پایه

۲۰ هزار دلار

حدود ۲۵ هزار دلار

کدام پیک‌آپ کوچک را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    فورد بهتره هم از طراحی هم از قیمت البته از گیربکس cvt خوشم نمیاد
    به نظرم فورد با انجین توربوش و چهارچرخ متحرک میتونه بهترین گزینه باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      خنده‌دارتر از سانتاکروز ندیدم 😂
      فکر نکنم حتی پراید وانت هم به خنده‌داری این چُلمَنگ باشه !!!

      نه ، فقط یکی به من بگه در دنیایی که اون همه پیکاپ و وانت داخلش جولان میدهند مثل آمریکا ، چقدر باید کودن بود که پول داد برای سانتاکروز !!!

      کروزش منو کشته 🤦‍♂️ !

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. محمد مختاری آذر

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        آقای نوید کجای سانتاکروز خنده داره به نظر من سانتاکروز بهترین پیکاپ تراک جهان از نظر طراحی هستش چون انقدر زیبا هستش که دیگر نمیتوانم حرفی بزنم شما بفرمایید مشکل سانتاکروز چیست؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 9
      2. Amirreza

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ظرفیت بکسلش از فورد بیشتره ، قدرتش از فورد بیشتره ، گیربکسش بهتره ، ظاهرش بهتره ، حمل بارشم بیشتره من نمیدونم کجاش خنده داره ؟ اینکه کره ایه ؟ اینکه ژاپنی و آمریکایی نیست ؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          امیر رضا جان

          این‌هایی که گفتی بیشتره ، من در تبلیغات محصولات چینی هم میبینم که یک پیکاپ نیسان پارس خودرویی با ظاهری پکیده و ۲۰ سال کارکرد قابلیت بیشتری از یک ریچ یا کاپرا داره !

          قضیه مثل دنیای دیجیتال که چین مثلاً دوربین میزنه ۵۰ مگاپیکسل اما با ۸ مگاپیکسلی آیفون یا ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ رقابت میکنه اون هم شاید !

          موهاوی هم اومد که مثلاً رقیب لندکروزر یا پرادو باشه اما در اصل توان آفرودش به درد خودش میخوره که با توسان یا اسپورتیج بره بازی و با اولین جاده خاکی راننده را در اولین چاله که وانت نیسان آبی هم رد میشه گیر میکنه و عملاً چهارچرخ کاراییش را از دست میده که فشار زیادی تازه پدر گیربکس هم در میاره !

          به این کلاس میگن پیکاپ ، یعنی کارایی و عملگرا بودن ، چیزی که حتی خنده‌داره بخواهی با این سانتاکروز انجام بدید ، میگین نه ، آینده مشخص میکنه !
          یه روزی ما همش میگفتیم آقا کره‌ای‌ها مشکل یاتاقان دارند که با زود به زود عوض کردن روغن هم کارساز نیست اما دوستان تماماً مسخره میکردند تا رسید به این همه فراخوان جهانی و حالا که در ایران این خودروها دچار مشکلات شدید شدن و تخم دو سر طلا برای قطعات فروش‌ها و مکانیکی‌ها که پول پارو میکنند در کنار خودروهای کره‌ای از بس که به مشکلات عجیب و غریب بر میخورند که شایع‌تدینش یاتاقان یا زیربندی و کیت ABS هست !!!

          بارها به چشم دیدم پیکاپ‌هایی که ما در ایران داریم مثل نیسان و هایلوکس خودروهای تک و ده‌چرخ هم به خود بکسل کردن و از گودالی یا خاکریزی در آورده‌اند و . . . !

          فورد اینکاره هست و اگر به این حرف‌ها باشه که ایرانخودرو و سایپا استاد وانت ساختن و پیکاپ ساختن هستن 😂 !

          سانتاکروز به درد این میخوره مثل پراید وانت واسه سوپر مارکتی‌ها بخریش باهاش پفک و چیپس که کارتوناشون حجیم هست ولی بدون وزن زیاد جابه‌جا کنی ، همین !

          هنوز که هنوز بعد این همه سال و پیشرفت خودروسازانِ جهانی رو دست شاسی یکپارچه و فنر شمش نیومده که تازه همونش هم به این قضیه مربوط میشه که چه شرکتی بسازه با چه متریالی تا خم نشه ، نشکنه و سیستم تعلیق را ناموزون نکنه و… !

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ″…هنوز که هنوز بعد این همه سال و پیشرفت خودروسازان جهانی رو دست شاسی یکپارچه و فنر شمش نیومده…″
          اینم یادآوری کنم که اولین خودروسازایی که از فنر شمشی و شاسی نردبونی استفاده کردن آمریکایی ها بودن! که اوج استفاده از اون به دهه ۳۰و۴۰تا ۷۰میلادی توی آمریکا و بین خودروسازای آمریکایی برمیگرده!
          :)))))))))

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. ehsan fa

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1895 ديدگاه)

        هیوندای ده ساله داره این پیکاپ رو توسعه میده اونقدرم تجربه کسب کردن که میدونن بازار آمریکا رحم نداره نمونه ش پژو که شوت شدن بیرون. قطعا هیوندای اندازه آمریکایی ها و مخصوصا فورد که خدای وانت و پیکاپ هست تجربه نداره ولی همینجوری هم نیومده. از نظر من هیوندای بی قدار به آب نزده و اینو داده برا وارد شدن به سگنمنت فول سایزها تو آینده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      برای دیده شدن خود را با بهترین ها مقایسه کنید هرچند اصلا در حد قیاس با آنها نباشید، سیاست تبلیغاتی ک جدیدا زیاد انجام میشه.

      مثلا ایران خودرو میتونست بیاد آ؛ریسان و با فورد اف 150 مقایسه کنه تا بهتر فروش کنه و …

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. .

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (78 ديدگاه)

      طراحی فورد بهتره؟
      کافی بود همین نمای جلویی رو هیوندای پیاده کنه تا همه بکوبنش.طراحی هیوندای هم هرجا هرچیزی خوندم یا فیلمی در یوتیوب مربوط به بررسی های کوتاه و اولیه قبل عرضه اش دیدم همه تحسینش کرده بودن
      هیوندای هم طراحی بهتری داره هم داخل بهتر هم یدک کشی بهتر
      مزایای فورد : نسخه هایبرید با مصرف سوخت بهتر ، قیمت پایه کمتر ،احتمالا آفرود بهتر با پکیج سفارشی که براش ارائه میشه

      موافقم 4
      مخالفم 3
    4. فورد

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هر دو تا خوبن ولی فورد وانت تر هست و مطمئنا کاربردی تر

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا،حداقل شبیه وانته اما طراحی سانتاکروز برام قابل درک نیست…

        موافقم 3
        مخالفم 2
    5. Reza

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      انتخاب من فورد ماوریک 👍

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. akrh78

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    قیافه رو خدایی
    ماوریک چپی باز از این کره ایه قشنگ تره
    ماوریک به نسبت قیمتش خیلی سرتره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مطمئنید هیوندای ظرفیت بار بیشتری داره؟ هم ابعاد کوچیک تری داره هم طول قسمت بار کمتر، تازه ۲۳۰۰کیلو رو هم می‌کشه؟ یعنی با سیلورادو ۱۵۰۰ ۷۰۰کیلو اختلاف داره؟ امکان نداره! اونم یه توسان وانت شده!
    هرچی باشه رای من ماوریکه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      این واقعیتو نمیخای قبول کنی جداست.
      ولی عرض سانت کروز بیشتره.
      ظرفیت حجمی میشه طور ضربدر عرض.
      البته باز هم ربطی به ظرفیت وزنی نداره.
      ظرفیت بکسل تابعی از قدرت موتور و کشش شاسی هستش.و ربطی به اسم خودرو نداره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        مگه عرضش چقدر بیشتره؟ ۶سانت؟ من که باور نمیکنم هیوندای هم اغراق زیاد میکنه،وانت اولشه دیگه نمیدونه چجوری ازش تعریف کنه! یه توسان که اندازه سیلورادو می‌تونه بکسل کنه! اونوقت شما هم باور کردی….

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. امیر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من فورد رو انتخاب می کنم. ولی از گیربکس cvt اصلا خوشم نمیاد.
    بنابراین اگر من می خواستم این فورد رو بخرم. موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 8 سرعته و سیستم چهار چرخ محرک رو انتخاب می کنم.
    بعضی از خودرو ها هستن که نسخه پایه شون بهتره. ولی این فورد ماوریک نه باید نسخه های فول تر رو انتخاب کرد.
    دلیل دیگه ای که من فورد انتخاب می کنم این هست که فورد پیکاپ های زیادی تولید کرده. پس کاملا تجربه داره در زمینه تولید پیکاپ ولی هیوندای با سانتا کروز اولین
    پیکاپ خودش رو تولید کرده. پس هنوز خیلی راه داره.
    بعد هم پیکاپ یا باید بریم سراغ تویوتا و مزدا و نیسان و …. یا آمریکایی ها که تجربه اون رو دارن.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    از هر جهت نگاه کردم هیوندای سانتاکروز بهتره از نظر طراحی بهترین پیکاپ تراک جهان هستش قدرت موتور واقعا عالی هستش قیمتشم مناسبه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. شاهرخ

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      میفهمم چی میگی اما متوجه نمیشم

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      از نظر طراحی بهترین پیکاپ تراک جهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بقیه تراک ها سیگاری شدن با شنیدن این حرف !!!!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. محمد مختاری آذر

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        آره واقعا زیبا هستش ولی اگر شما طرحی بهتر سراغ داری حتما بگو تا ببینم

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. عرفان

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          والا شاید زیبا باشه اما در مقابل رم تی رکس . رپتور . هامر الکتریک پیکاپ و… چی میتونه بگه ؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. عرفان

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          بعدشم شاید نما جانبی متفاوت و تا حدی زیبا داشته باشه ولی خدایی عقبشو نمیتونم درک کنم ولی باز سلیقتون قابل احترامه
          داخلش هم الحق که خوبه قبول دارم
          من خودم تو این رای گیری به هیوندای رای دادم البته

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. محمد مختاری آذر

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          آقا عرفان من نگفتم که قدرت آمریکایی ها یا اروپایی ها مثل فولکس واگن یا ژاپنی داره قصد سخن من این بود که طراحی خیلی بهتری نسبت به وانت های دیگه داره مثل TRX و فورد رپتور و رم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای مختاری آذر کجاش طراحی بهتری نسبت به رپتور داره؟ چه سلیقه هایی!

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. akrh78

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      تو اسمون چندم هستی شما؟
      ارشام 5 ساله از کرج بهتر از این ماشین میکشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    والا من هرجور حساب کردم دیدم هیوندای بهتره.
    اگه نسخه هیبریدی فورد 4 چرخ محرک بود قطعا انتخابش میکردم.
    هیوندای بجز طراحی از هر لحاظ بهتر عمل کرده. هرچند اولش اصلا انتظارشو نداشتم که این تواناییها رو داشته باشه.
    ولی فورد قیمت خیلی عالیی داره.
    من هیوندای رو انتخاب کردم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Audi e_tron gt

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله من هم همین را حس می کنم
      من راستش نفهمیدم فورد چرا بیشتر رای آورده چون هیوندای بهتر بود
      البته فورد اسم برندش بالاتر است
      چون خیلی دیدم در مقایسه ها افراد به برند ماشین نگاه می کنند و می گویند این ماشین بهتر است
      با اینکه اصلا نباید در اینجور جاها به اسم و این چیز ها نگاه کنیم باید ماشین را مقایسه کنیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Hamid

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        دقیقا!!!!
        کلا رای گیری تو پدال برعکسه!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          برعکس نیست اینجا بیشتر به برند اهمیت میدن تا باقی چیزا!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خدانکنه اسمی از آفرود بیاد و جیپ توش جایی نداشته باشه! عکس اول دوتا رنگلر باحال توش داره….

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        درضمن خونه من روی یه منطقه کوهستانیه آفرود یه اندازه کافی رفتیم:)))

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. SF90 STRADALE

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فکر کنم در کلاس بندی پیکاپ ها دچار اشتباه شدین
    پیکاپ فول سایز (Full Size _ Large)
    پیکاپ میان سایز (Mid Size _ Compact)
    پیکاپ کوچک (Subcompact)
    تا جایی که من اطلاع دارم از گروه بندی پیکاپ ها
    اگه اشتباه میگم لطفاً درستشو بهم بگین _ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amirreza

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    فکر نمیکردم سانتا رو برتر بدونم ولی انگار این توسان کوچولو اونقدم مسخره نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. The Junior Mafia

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام
    مشخصات سانتاکروز خیلی بهتر از فورده البته فعلا روی کاغذ چون درعمل مشخص میشه، برای مثال من فیلم های زیادی دیدم که فورد f150 که میزان توانایی بکسلش درحد ۳تنه، اما بارها فیلم هایی اومده که کامیون و بارهاش رو با وزن هایی بیشتر از ۵۰تن هم کشیده،باید درعمل دید چجورین
    البته از لحاظ ظاهری فورد ماوریک شلوغ کاری زیادی نداره و از این جهت ظاهر فورد رو بیشتر میپسندم،درکل من به فورد ماوریک بیشتر علاقه دارم.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جفتشون خوبن ولی فورد بنظرم بهتره .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. حسین دهمرد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    ممنون از امیر دهقان عزیز بابت مقاله.اگر بشه یه اتاق مسقف برای قسمت بار واسش درست کرد.احتمالا ماوریک بهتر دربیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    فورد رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. RezaRs

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    راستیش تو کتم نمیره اما رو کاعذ اون سانتاکروز بهتره 😑 خب ناراحت شدم اما به هیوندای تبریک میگم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Farzad

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نوید جان با احترام باید خدمتت عرض کنم که لطف کنی و دیگه کامنت اول رو ریپلای نکنی ، باور کن کامنت های این پایین هم خونده میشن ( ببین مثلا تو الان کامنت منو خوندی 🙂 )

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. VENENO / SC V12

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آره نمیدونم‌ چه عادت بدیه که کامنت اول رو ریپلای میکنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        واقعاً زشته…

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Hamid

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        میخواد بیشتر دیده شه!
        هعی
        آخه تو پدال بیشتر دیده شدن چه اهمیتی داره پسر!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          پز دادن!

          موافقم 1
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا