لامبورگینی

رخ‌نمایی لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو EVO2

زمان در یک چشم بر هم زدن می‌گذرد و این موضوع با دانستن اینکه تقریباً هفت سال از معرفی لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو گذشته بیشتر خودش را نشان می‌دهد. ایتالیایی‌ها نسخه EVO این سوپرکار ۱۰ سیلندر مختص پیست را حدود سه سال بعدتر معرفی کردند و حالا نوبت به دومین به‌روزرسانی قهرمان سوپر تروفئو رسیده است…

جدیدترین محصول مسابقه‌ای لامبورگینی با نام اوراکان سوپر تروفئو EVO2 معرفی شده است. این خودرو دست‌پخت بخش موتور اسپورت لامبورگینی بوده و با آغاز فصل ۲۰۲۲ در مسابقات حضور خواهد یافت. اولویت اصلی در توسعه این خودرو تنظیمات عالی آئرودینامیکی بوده تا بدنه خودرو نرم‌تر از هر زمان دیگری باشد. چراغ‌های نازک‌تر LED در جلو و عقب دیده می‌شوند و تکمیل کننده آن‌ها طرح شش‌ضلعی خاص این برند است.

لبه اسپویلر جلو با تیغه‌های فیبر کربنی ادغام شده تا ارتباط بصری زیبایی با سوپر تروفئو Omologata که حد نهایی اوراکان جاده‌ای است ایجاد شود. پرده هوایی جدید نیز باعث می‌شود جریان هوا بهتر از هر زمان دیگری از خودرو عبور کند. بال عقب فیبر کربنی و بزرگ نیز چنین وظیفه‌ای را بر عهده دارد. با نگاهی دقیق‌تر به فریم اطراف چراغ‌های عقب نیز اندکی الهام‌پذیری از کانتاش افسانه‌ای را نیز خواهید دید.

اما تغییرات EVO2 فقط به بحث آئرودینامیک ختم نمی‌شوند زیرا لامبورگینی اسکادرا کورس همچنین تغییراتی را در پانل‌های بدنه اعمال کرده است. برای مثال متریال پلاستیکی با نمونه‌های فیبر کربنی تعویض شده‌اند. گلگیرهای عقب نیز تغییراتی داشته‌اند.

در چرخ های جلو از دیسک‌های فولادی بزرگ‌تر ۳۹۰ میلی‌متری استفاده شده است. کالیپرهای ترمز نیز ارتقا یافته و لنت‌ها نیز عملکرد بهتری دارند. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی این هیولا همچنان قدرت ۶۱۲ اسبی را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب می‌فرستد.

لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو EVO2 در دور دوم سری مسابقات سوپر تروفئوی اروپا در فرانسه به نمایش درخواهد آمد. قیمت این خودرو در اروپا از ۲۵۰ هزار یورو شروع می‌شود.

از آنجایی که اوراکان سوپر تروفئو در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بنابراین لامبورگینی بیش از ۴۰۰ دستگاه از آن را تولید کرده و بخش موتور اسپورت این برند معتقد است نسخه EVO2 با محبوبیت خود باعث عبور میزان تولید از مرز ۵۰۰ دستگاه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خیلی خشن و جذابه

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      با یه تغییر کوچیک ببین چه جونوری ساخته باریکلا ???

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2105 ديدگاه)

      عججججب لامبوی خالص موتور اسپرتی
      محشره پسر
      جناب پدال حداکثر تحمل شتاب جانبی این نسخه باتوجه به اینکه نسخه ی کاملا مسابقه ییه چند جی هست؟
      اطلاعاتش هست؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    قاب چراغ عقبش ادمو یاد کانتاش میندازه
    خیلی زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      همین الان میخواستم بگم
      به نظرم خیلی شبیه شده

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. akrh78

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      ترکیبش با بال عقب قشنگ کونتاش رو تداعی میکنه
      اون کانال های هوای کنار چراغ جلو هم از سیان الهام گرفتن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Hamid

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    به به !
    ترکیبی هست از محصولات قبلی اما خیلی زیباست!
    من رو یاد سیان انداخت خیلی … و همونطور که عزیزی اشاره کرد قاب چراغ عقبش آدم رو یاد کانتاش میندازه …
    خشن ترین هوراکانی که دیدم!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. BenzSLR

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    موشک زمینی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    هیچی نمیتونم درباره اش بگم.
    داغونم کرد………

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Amirreza

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این قویتره و بهتره یا svj 63 یا بهتره که بگم شما کدومو انتخاب میکنین

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      صد در صد این سریعتره ولی من هیچ وقت با اوراکان(ها)حال نکردم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عجب کیت بدنه ای ولی کاش مثل سیان 830 اسب بخار داشت دیگه اونوقت آخرش میشد واسه خودش غول میشد
    الان ده سیلندر 600 اسب بخار یکم کمه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      خب اگر موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری و سیستم هایبرید روش میزاشتن مثل سیان، هم سنگین تر میشد و هم برای انتقال این قدرت به چرخ ها احتیاج به شاسی متفاوتی داشت که مثل اونتادور میشد نه هوراکان
      ولی همین الان هم خیلی ماشین خوبیه هست کلا هوراکان به نظرم از اونتادور بهره، چون هم ازون تره و هم سیستم چهار چرخ داره و مهم تر اینکه گیربکس دوکلاچه داره و لانچ بهتری هم داره ،و صدای مدتورش هم یکمی بهتره از نظر من

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. محمد مختاری آذر

        ۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        خوب من میگم مثل رقبا از همین 10سیلندر 800 اسب بکشند بیرون تو چرا بحث هیبریدی میاری وسط؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          هدف از ساخت و مهندسی ساخت به نظرم
          از اسب بخار مهمتره‌.
          و اینکه هدر رفت انرژی چقدر باید باشه.
          .
          الان این همه کمپانی تیونینگ با یه کیت اگزوز و دستکاری ecu نزدیک ۹۰۰ اسب میکشن بیرون.
          قطعا خود لامبو، مهندسیش خیلی پیشرفته تر از تیونره..
          وقتی ماشین رو روی همین ۶۰۰ اسب طراحی کرده حتما یه چیزی میدونسته و انتظاراتی که داشته رو براورده میکرده که الکی اسب بخار بیشتر نگرفته!!!

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. محمد مختاری آذر

          ۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          خوب من خودم هم از این موضوع اگاه هستم و به مهندسی ایراد نمیگیرم ولی با توجه به درگ هایی که از لامبورگینی دیده شده با این مقدار اسب بخار اکثر اوقات بازنده بوده وکند تر نسبت به رقبا بود باید لامبورگینی گامی فراتر بردارد مثلا سیان خوب هست ولی کاش کلا بنزینی بود و 830 اسب داشت

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. محمد امین

          ۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          هیبرید
          چونکه سیان هیبرید بود ،برا همین گفتم

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. akrh78

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      این ماشین مسابقه ای هست و طبق قوانین سری های مختلف باید طراحی بشه نه اینکه تا خرخره از موتور قدرت بکشن هرچی بیشتر بهتر
      بعضا توی مدلای مسابقه ای قدرت ماشین کمتر از مدل جاده ایش هست حتی. چون باید با قوانین مثلا GT3 سازگاری داشته باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خیلی خشن و جذاب زیبا شده.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. SF90 STRADALE

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    آخرین نسخه اسطوره هم تو راهه ….
    بی صبرانه منتظر آونتادور جدید هستیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چقدر توی این مدت هفت ساله روی اوراکان مانور دادن! توی این مدت مدلهای سفارشی و نسخه های مختلف از اوراکان رو دیدیم، اوایل زیاد اوراکان رو دوست نداشتم و آونتادور رو بیشتر میپسندیدم اما اوراکان الان یه برندی شده واسه خودش!?
    این مدل هم خیلی خشن و جذابه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. VENENO / SC V12

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      لامبورگینی از همه بهتره!
      سلطان صدا!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آره👌

        موافقم 3
        مخالفم 0
  11. مهدی

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اول یه لحظه فکر کردم سیانه
    خیلی ماشین خوشگلی هست
    دیگه داره اعصابم خورد میشه از بس لامبورگینی بدنه خودرو هاشو ائرودینامیک میکنه و پر خط و تو رفتگی و بیرون رفتگی میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همچین که تغیراتش زیاد بوده خیلی راحت میتونستن جایگزین هوراکان معرفیش کنن
    خیلی خوفناکه مخصوصا از نمای عقب
    راجب قدرتشم باید بگم که این فقط مخصوص پیست و مسابقاته و ببشتر از این نیازی نداره قوی باشه و فقط باید از نظر هندلینگ و آیرودینامیک ارتقاش بدن و لامبو کارشو درست انجام داده مثل همیشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. Carbonado Aventador

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    یه مثال بزنم که همه چیز به اسب بخار نیست..
    ۹۱۸ ۸۰۰ اسب
    پرفومانته ۶۴۰ اسب
    .
    رو کاغذ: ۹۱۸ سریعترین تایم رو باید بزنه
    در عمل: پرفومانته تایم سریعتری تو نوربرگ زد
    .
    لامبو اومد این ۱۶۰ اسب کمتر رو با کارکردن روی شاسی و آیرودینامیک و چسبندگی خودرو جبران کرد.
    .
    پس همیشه قویتر بودن به معنای بهتر بودن نیست.
    .
    با احترام به ۹۱۸ که از اساطیر سوپر کارهاست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. mahan

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    یه جور رخ میاد دافی انگار عکاسیه بابا بیخی بابا بیخی بابا بیخی شل کن باز یکی باز یکی پر کن.???
    ترکیبی پرررو از سیان و کنتاش هست انچه خوبان همه دارند و این همه رو جمع کرده.فقط نگاه به سقفش و پشتش کنید کار دستتون میاد.
    راستی کسی خبری از اونتادور نداره؟من که عاشق اونتادور نارنجی هستم و جاش محفوظه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. REZA.ZMR

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    زیباترین لامبورگینی تاریخ شده، به شدت زیباست!!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا