لندروور-رنجروور

رونمایی از رنج‌روور ایووک کانورتیبل

سرانجام رنج‌روور ایووک با سقف جمع شونده به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس کانورتیبل رونمایی شد. پیشینه این خودرو به اوایل سال ۲۰۱۲ و معرفی نسخه کانسپت آن بازمی‌گردد. درواقع این خودرو نشان می‌دهد که یک خودروی SUV واقعی باید با سقف باز باشد تا بتوان نهایت لذت از آن را در یک سفر تفریحی در میان طبیعت کسب کرد.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
به نظر می‌رسد که این خودرو با حفظ انسجام طرح مدل با سقف ثابت و استفاده از سقف باز شونده الکتریکی، تا حد زیادی به قابلیت‌های نسخه سه درب معمولی رنج‌روور ایووک پایبند باشد.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
سقف جمع شونده از طریق یک دکمه در کنسول وسط عمل می‌کند و تا سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت نیز می‌توان عملیات باز و بسته کردن سقف را انجام داد. در سرعت‌های بالاتر، به دلیل ایمنی و محافظت از سقف، این فرایند صورت نمی‌گیرد. باز شدن سقف تنها ۱۸ ثانیه طول می‌کشد و بسته شدن مجدد آن هم ۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

به گفته رنج‌روور، استفاده از لایه‌های عایق اضافی در سقف نرم این مدل، باعث کاهش میزان صدا و تأمین آسایش در حد مدل پنج درب ایووک می‌شود.
صرف‌نظر از اینکه سقف باز یا بسته باشد، فضای بار به میزان معقول ۲۵۱ لیتر مهیا است. البته این فضا با ۴۲۰ لیتر مدل معمولی قابل مقایسه نیست.

مهندسان لندروور برای حفاظت از سرنشینان در زمان واژگونی احتمالی، علاوه بر تقویت ستون A و تقویت بخش‌های پایینی از یک رول بار RPD پنهان که از شمش آلومینیوم ساخته شده و در ۹۰ میلی‌ثانیه از محل خود در پشت صندلی‌های عقب بالا می‌آید استفاده نموده‌اند.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
طراحی ظاهری ایووک کانورتیبل شباهت زیادی به نسخه معمولی دارد. چراغ‌های جلو در مدل پایه از نوع هالوژنی بوده و البته می‌توان چراغ‌های تطبیقی زنون را نیز سفارش داد.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
در داخل کابین، همان طراحی آشنا و لوکس ایووک را مشاهده می‌کنید. یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی همراه با سیستم نرم‌افزاری InControl برای سرگرمی و ارتباطات قابل انتخاب است. البته نسخه پایه مجهز به نمایشگری ۸ اینچی می‌باشد. سیستم صوتی در مدل استاندارد، دارای ۱۰ بلندگو و ۳۸۰ وات از مارک مریدین است که می‌توان سفارش مدل ۱۲ اسپیکره ۶۶۰ واتی مریدین را نیز داد. امکانات متعددی چون سیستم تهویه مستقل سرنشینان عقب، دوربین پارکینگ، نمایشگر سربالا، پشتیبانی از آندروید و کارپلی اپل، اتصال وای-فای، صندلی‌های الکتریکی گرم شونده و غیره نیز برای این مدل لحاظ شده‌اند.

پیشرانه ایووک کانورتیبل در نسخه مخصوص بازار آمریکا، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر است. این موتور با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود تا نیرو را به هر دو محور جلو و عقب گسیل نماید. در بازار اروپا می‌توان مدل دیزلی ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار که مصرف سوختی ۵.۱ لیتری دارد را انتخاب نمود.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
نسخه استاندارد رنج‌روور ایووک کانورتیبل، ۱۹۳۶ کیلوگرم وزن دارد. این یعنی مجموعه سقف برقی جمع شونده و تجهیزات همراه آن و تقویت‌های اضافی باعث ۲۷۰ کیلوگرم افزایش وزن شده‌اند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۷.۸ ثانیه و بیشینه سرعت آن به صورت الکترونیکی به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
گرچه بعید است بسیاری از صاحبان این خودرو، آن را به سفرهای آفرود ببرند اما قابلیت‌های خوبی برای خارج از جاده و مسیرهای خاص برای آن مهیا گردیده است. به‌عنوان مثال چهار حالت قابل انتخاب برای مسیر شامل معمولی، چمن و برف و شن، گل‌ولای و سنگ‌ریزه وجود دارد. یک سیستم کنترل فرود از تپه نیز به صورت الکترونیکی برای حرکت در مسیرهای پر شیب می‌تواند کمک‌کننده باشد.

قیمت پایه رنج‌روور ایووک کانورتیبل از ۵۰۴۷۵ دلار آغاز می‌گردد. به نظر می‌رسد رنج‌روور بتواند در بازاری که دیگران در آن شکست خورده‌اند، این محصول را به موفقیت برساند.


[دانلود ویدئو]


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    محشره .اما یکsuv کانورتیبل نباشه بهتره.کانورتیبل بودن بیشتر به خودروهای اسپرت و کم ارتفاع میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهادر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالبه ولی دلنشین نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali ayat

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    چه خلوته سایت فک کنم بچه ها رفتن وام خرید خودرو بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      نگو آقا نگوووووو… :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. armada

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    همه شهر در شادی و شور هستن….صبح ساعت 0803…. ….بابا… بله پسرم….کجا میریم …..میریم ماشین با کیفیت بخریم…..هوررررررا….حالا چی میخریم …پسرم یه گردن کلفت قلدر….یه تیبا 2 هولوگرام فانتوم ماموگراف tr2 بیس…وحشت جاده های ایران ..خدایا منو این همه خوشبختی محاله محالللللللله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خدایی قشنگه ولی حیفه با این قیافه موتور 4 سیلندر ………..
    یه متور v6 توربو یا v8 5.5 …..دیگه 4 سیلندر تموم شد بابا ………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      دوست عزیز طرز فکرتو عوض کن.
      اتفاقا الان دور دوره چهار سیلندره و کم کم حضور v8 ها داره کمرنگتر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۱۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دوست گلم خدایی شما یه s500 رو با موتور 4سیلندر میپسندی؟
        درسته داخلش قصره ولی انصافا یه ازادراه پیدا کنی میخوایی ناله موتور 8سیلندر رو بشنوی اونم s500 تا ادم متوجه بشه فقط المان که میگن یعنی چی ؟ خدا نکنه v8 تا کمرنگ بشن من یه 918 رو با موتور 4 سیلندر اتیش میزنم …البته اینا نظر این بنده ی حقیر بود و الا در کل حق با شماست ………….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. american and japan

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    خیلی خوب و دوست داشتنی هست.ولی توی آفرود ترجیح میدم یه جیپ
    رانگلر روبیکون نسخه ی هاردراک رو داشته باشم با سقف کروک فایبرگلاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاسی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    آخه شاسی بلندو چه به کانورتبل!؟!
    نخیر لندروور اشتباه داری میری عزیز. از پشت شبیه وانت می مونه:/
    ابهت سقف دار این ماشین کجا و بی سقفش کجا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ahmad

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    اصلا خوشم نیومد
    این چیه آخه؟! کانورتیبل و کراس اور؟
    اصلا با هم نمیخونن. کانور نیبل واسه ماشینای ارتفاع کوتاه و اسپرت و سایز کوچیکه
    نه برای رنج رورر به این گندگی! رنجرور با سقفش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. american and japan

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان ظاهرا خیلیا خوششون نیومده.ولی در این حدم نیست هااااا.خوبه.
    شاسی بلند کروک فقط:(( jeep ))
    oIIIIIIIo

    only in a jeep

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شهرام

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان باید چطوری وارد ایرانش کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا