لکسوس

سرانجام نسل جدید لکسس LX معرفی شد، پوست‌اندازی کامل پس از 13 سال

یکی از نقاط قوت اصلی لکسس LX ترکیب تجمل با توانایی‌های آفرود است. این یک ترکیب برنده است اما نسل کنونی این خودرو نزدیک به یک و نیم دهه پیش در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شد و هرچند به‌روزرسانی‌های متعدد به ماندن آن در بازار کمک کرده‌اند اما پویایی رانندگی وانت مانند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وحشتناک، کاملاً سن بالای آن‌را نشان می‌دهند. بااین‌حال، تویوتا اوایل سال جاری نسل جدید لندکروزر را رونمایی کرد که این یعنی زمان زیادی تا دیدن نسل جدید لکسس LX باقی نمانده بود. حال سرانجام انتظارها به پایان رسیده و نسل جدید پرچم‌دار برند لوکس تویوتا رسماً معرفی شده است.

طراحی نسل جدید لکسس LX تکاملی است و همچنان جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل بزرگ در آن به چشم می‌خورد که البته در داخل این جلوپنجره حالا هفت میلهٔ افقی با بخش میانی توخالی برای بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه طراحی شده است. طراحان همچنان ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی باریک‌تری را هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمای ساده‌ای هستیم که شاید تنها ویژگی قابل‌ذکر آن گلگیرهای برجسته باشد. زیر این گلگیرها هم رینگ‌های آلیاژی ۱۸، ۲۰ و یا ۲۲ اینچی قرار می‌گیرد.

در عقب خودرو مثل نسل جدید NX، بجای لوگوی لکسس نوشتهٔ LEXUS نقش بسته و حالا چراغ‌های جدید خودرو هم توسط یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. در پایین هم سپر جدیدی به چشم می‌خورد که قطعاً نمای پیکاپی کمتری دارد. لکسس هنوز ابعاد دقیق LX جدید را اعلام نکرده اما گفته است که فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متری نسل قبلی را حفظ کرده است. این موضوع به‌احتمال‌زیاد فضای داخلی خودرو را محدود می‌کند اما به گفتهٔ لکسس، این فاصله از زمان معرفی اولین نسل LX در سال ۱۹۹۵ تاکنون ثابت بوده است.

هرچند طراحی بیرونی LX تکاملی و تقریباً مشابه قبل است اما در مورد داخل آن هرگز این‌گونه نیست. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا دو نمایشگر مختلف با اندازه‌های ۷ و ۱۲.۳ اینچی در میانهٔ داشبورد با سیستم اینترفیس کاملاً جدید لکسس است که برای اولین بار در نسل جدید NX ارائه شد. نمایشگر بزرگ‌تر ناوبری، نمای دوربین‌ها و تنظیمات سیستم صوتی را نشان می‌دهد درحالی‌که نمایشگر کوچک‌تر به کنترل سیستم تهویه و اطلاعات خودرو اختصاص دارد.

هرچند ترکیب دو نمایشگری این روزها منسوخ شده اما به گفتهٔ لکسس، نمایش تصویر دوربین‌ها در بالا و درعین‌حال نمایش وضعیت خودرو در پایین باعث سهولت رانندگی در آفرود خواهد شد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید لکسس همچنین از دستیار صوتی، پروفایل کاربری و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است که به‌مرورزمان آن‌را بهبود می‌دهد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی LX جدید هم می‌توان به چرم پریمیوم، تریم‌های چوبی و فلزی، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با ۲۵ بلندگو اشاره کرد.

نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس در مدل LX600 و در تیپ‌های استاندارد، پریمیوم، لوکس، فوق لوکس و F اسپرت عرضه می‌شود که دو تیپ آخر کاملاً جدید هستند و دو گروه کاملاً متفاوت از خریداران را هدف گرفته‌اند. F اسپرت در بیرون با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ با قاب کرومی مشکی و همین‌طور رینگ‌های ۲۲ اینچی آلومینیومی اختصاصی متمایز می‌شود و در داخل از صندلی‌های اسپرت و چرم بافت‌دار روی غربیلک فرمان برای بهبود چسبندگی به دستان راننده بهره می‌برد. تغییرات فنی نسخهٔ F اسپرت اما چندان عمیق نیستند و صرفاً شامل تجدیدنظر در فرمان برقی و سیستم تعلیق تطبیقی با تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن می‌شود.

تیپ فوق لوکس اما در جهت متفاوتی گام برداشته و در عقب به دو صندلی مجزای فوق‌العاده راحت مجهز است. بین این صندلی‌ها هم یک کنسول عریض با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، نگه‌دارنده‌های لیوان کاوردار، پورت‌های USB و جک‌های هدفون برای سیستم سرگرمی عقب، محفظهٔ اشیاء بزرگ و یک نمایشگر کوچک برای کنترل صندلی‌های و سیستم تهویه قرار گرفته است. این نسخه همچنین در عقب به دریچه‌های تهویهٔ سقفی مخصوص برای گرمایش و سرمایش بهتر مجهز است و از آفتاب‌گیر و چراغ‌های مطالعه هم بهره می‌برد.

لکسس برای نسل جدید LX پکیج ایمنی Safety System+ 2.5 خود را هم در نظر گرفته که شامل سیستم پیش از برخورد بهبودیافته با هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک و قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران به همراه کروز کنترل راداری پویا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، نوربالای هوشمند، دستیار فرمان اضطراری و دستیار علائم جاده می‌شود.

در زیر کاپوت نسل جدید LX، مثل لندکروزر جدید، پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 قبلی جای خود را به یک ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید داده که ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد افزایش قابل‌توجه ۲۶ اسب بخاری و ۱۰۳ نیوتن متری را نسبت به قبل نشان می‌دهند. علاوه بر این، به گفتهٔ لکسس، این موتور حداکثر گشتاور خود را در حدود دور ۳,۶۰۰ rpm ارائه می‌کند که موجب بهبود عملکرد در آفرود می‌شود زیرا در این مسیرها رانندگان معمولاً با سرعت پایین حرکت می‌کنند.

این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ جدید متصل شده که جایگزین ۸ سرعتهٔ قبلی شده است. این گیربکس دنده یک سنگین‌تری دارد که موجب استارت نرم‌تر و عملکرد قدرتمند در آفرودهای سرعت پایین می‌شود. همچنین وجود دو دنده بیشتر هم دور موتور را در سرعت‌های بالا کاهش می‌دهد که منجر به سواری ساکت‌تر و مصرف سوخت کمتر می‌شود. در همین حال، وزن LX هم به لطف درهای آلومینیومی و پلت‌فرم بدنه روی شاسی کاملاً جدید، ۲۰۰ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی شده است. همچنین به گفتهٔ لکسس، معماری خودرو ۲۰ درصد مستحکم‌تر از قبل شده است.

سیستم تعلیق نسل جدید LX در جلو از نوع دو جناقی با فنرهای پیچشی بهینه و در عقب چهار اتصالی است که برای بهبود پایداری و راحتی سواری اصلاح شده‌اند. این خودرو همچنین به تعلیق تطبیقی متغیر، فرمان برقی جدید و سیستم ترمز جدید با کنترل الکترونیکی مجهز شده است. در LX جدید سیستم فعال کنترل ارتفاع هم با حالت‌های پایین، معمولی، Hi1 و Hi2 هم وجود دارد که بر اساس شرایط رانندگی، به‌طور خودکار ارتفاع از زمین را تنظیم می‌کند.

به گفتهٔ لکسس، تغییراتی که در نسل جدید LX انجام شده، آن‌را راحت‌تر و پویاتر کرده و درعین‌حال توانایی‌های آفرود افسانه‌ای آن‌هم حفظ شده است. یکی از مصادیق این ادعا، عدم تغییر زوایای حمله، فرار و شکست و همین‌طور توانایی بالا رفتن از شیب ۴۵ درجه و حرکت در عمق ۷۰ سانتی‌متری آب است. در ویژگی‌های آفرودی این خودرو پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته و سیستم مالتی تراین حالا با برخورداری از حالات اتوماتیک، خاک، شن، گل‌ولای، برف و صخره، بهبود پیدا کرده است.

سایر ویژگی‌های آفرودی LX جدید هم شامل کرال کنترل، دستیار پایین رفتن از شیب‌ها و مانیتور مالتی تراین می‌شود که آخری با استفاده از چهار دوربین در جلو، طرفین و عقب، محیط اطراف خودرو را نشان می‌دهد. قابلیت جدید این دوربین‌ها نمایش زیر خودرو است که موقعیت دقیق چرخ‌ها را نشان داده و امکان دیدن موانعی که معمولاً از نظر پنهان هستند را فراهم می‌کند. نسل جدید لکسس LX مدل ۲۰۲۲ در سه‌ماههٔ اول سال آینده به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد رسید.

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    سلام.اولین کامنت پنج شنبه.خواستم کلی ازش ایراد بگیرم گفتم ول کن بابا چه کاریه.حرف نداره همچیش خوبه.ولی انگار نمیتونم.اوه اوه چقدر جلوش زشته.یه جورایی nx بزرگ شدس.شوخی کردم.ولی یک سوم عقب نباید گرد میشد عین nx هستش.خدا جواب قیصر رو چی بدم.

    موافقم 18
    مخالفم 24
    1. AMG GT R

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      نظر سنجی
      طراحیش خوبه لایک 👍
      طراحیش نسبت به نسل قبل بد تره دیسلایک👎
      (دیدم چن ماهی هست که از این جور نظر سنجی ها نداریم )
      خدا رو شکر مشکل لایک و دیسلایک حل شده

      موافقم 80
      مخالفم 50
      1. AMG GT R

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        من خودم نسل جدید رو می پسندم

        موافقم 25
        مخالفم 15
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          منم عاشق نسل جدیدش شدم

          موافقم 11
          مخالفم 7
      2. Nima

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        توى کابینش باید از متریال لوکس بیشترى استفاده میشد.
        مثل تریم هاى چوب بیشتر یا رنگبندى و دوخت هاى متنوع تر و یا اگه توجه کنید کلید ها بخصوص صندلى برقى کاملا پلاستیکى ساده هستن. برخلاف مرسدس و لینکلن که همه کرومى و فلزى هستن. حتى کیا لبه دکمه هاش فلزیه اما این نه.
        تلاش کردن کابین رو بهتر کنن و واقعا هم کردن ولى این کابین مال ٢٠٢٢ نیس!!! کابین GLS رو ببینین یا نویگیتور یا اسکالید ، متوجه میشید که این طراحیش با این که جدیده. هنوزم قدیمیه!
        یا مثلا فرمونش به ماشیناى ٢٠١٠ بیشتر میخوره(میتونید با فرموناى بنز یا لینکلن باز مقایسش کنید)

        موافقم 18
        مخالفم 7
        1. Nima

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          و در کنار اینا نوآورى خاصى من ندیدم.
          مثلا سیستمى مثل سوپرکروز حداقل(براى این کلاس ماشین که کاربردش براى مسافرت طولانیه کاملا لازمه به نظرم)
          یا تنظیمات صندلى خاصى مثل ٣٠ جهته لینکلن که باز براى مسافت طولانى لازمه و یا سیستم صوتى پانارى کادیلاک .
          این ماشین آفرود نمیره روى جادس!
          بزرگترین نکته مثبتش قابلیت اطمینانش هست.

          موافقم 12
          مخالفم 4
      3. Reza Waffen SS

        ۲۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        طراحیش چه داخلی چه خارجی نسبت به گذشته خیل خیلی بهتر شده

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. Aboalfazl demon

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      آقا به نظر شما دوستان عزیز .
      از پس رقبای آمریکاییش در آمریکا برمیاد؟

      موافقم 4
      مخالفم 10
    3. ممد ژانگولر

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      این حضرت لکسوس ترکونده و عالی شده
      من که کیف کردم
      فقط فکر کنم جلو پنجره مشکی اسپرت باشه شیک تره تا استیل

      دیروز میگن عربها با دست چکاشون تو مراسم رونمایی خیلیهاشون زیر دست پا کشته شدن

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. Iman99

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه از پس امریکایی ها برنمیاد چون خیلی بهتر هستن جی کلاس هم همینطور کاملا در یه سطح و لول بالاتری هست و خیلی بهتره کلا گزینه های آلمانی و امریکایی از همه نظر خیلی بهتر هستن تو همه چیز های دیگه هم همینطور بهترین هستن

        در هر حال این به پای اونها نمیرسه ولی گزینه بدی نیست ولی قابل قبوله در حد خودش

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. Iman99

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          برتری و بهترین بودن مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رپتور ثابت شده که از همه نظر بهتر هستن و کلا گزینه های آلمانی و امریکایی تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن تو این مورد هم همینطور

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. net

      ۲۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3136 ديدگاه)

      چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست اگر این ماشین خط متصل نازک چراغ عقب نداشت و چراغ عقب جدا از هم بود قشنگتر میشد.مثل ماشینهای دیگر لکسوس خط سفید سرتاسر یکسان اطراف شیشه دربها نداره و در این ماشین هم در قسمت بالای درب باک که ضخامت خط سفید پهن میشه بد هست و تو ذوق میزنه.اگر یک ال سی دی بزرگ برای داشبورد استفاده کرده بود قشنگتر میشد.خط خاکستری اطراف ال سی دی داشبورد بد هست و نیاز به این خط خاکستری نبود.مثل ماشینهای دیگر لکسوس اگر جلوپنجره وارد سپر جلو نشده بود و جلوپنجره کوچکتر بود قشنگتر میشد و مدل جلوپنجره سفید این ماشین خیلی بد هست .اگر سقف سانروف بزرگ داشت قشنگتر میشد.اگر دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست سپر عقب بود قشنگتر میشد

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. یانکی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    وجدانن آدم خجالت میکشه ردیف سوم اینو باز کنه.مایه ننگه.چرا با خوابوندن ردیف دوم کف صاف نشده.چرا کاپوت رو مستقیم از لندکروز گرفتن.کاش تصمیم رو عوض کنن این رو هم نفرستن آمریکا بد جور تحقیر میشه.اصلا چه اجباریه خودش رو سه ردیف لوکس بدونه این تو عقب اسکالید esv جا میشه.باور کن برای کپی از جیپ میخواستن مانیتور هفتم رو هم بزارن دیگه جا نداشتن.

    موافقم 21
    مخالفم 28
    1. حسین

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      این عکس خودته؟
      خوشحال میشم بچه‌ها عکسشون را بذارن پروفایلشون توی پدال.

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. حسین

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      همه‌ی این ایراد هایی که می‌گیری به خاطر اینه‌که ماشینای سرکوب تویوتا هستند؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
    3. RezaRs

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      سلام اقای ظهرتون بخیر یانکی این خودتون هستید؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. یانکی

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        سلام دوست من.بله خودم هستم البته جرج کلونی هم از عکس من استفاده میکنه

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. ممد ژانگولر

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          الداداش یانکی ، جرج کلونی که سهله
          چقدر شبیه مکزیکی های مهاجر که به عضویت داعش درآمدن شباهت داری . 😉

          موافقم 8
          مخالفم 1
  3. Sina

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (811 ديدگاه)

    در کل واقعا بهترینه
    اگر اهل عدد و رقم نوشته های روی کاغذ باشی اره رقبا بهترن
    اما اگر اولا این چیزهای حاشیه ای رو بذاری کنار و واقع بین باشی میبنی چرا کشورهای پایین خلیج فارس که هر ماشینی براشو‌ن مثل آدامس فراوونه چسبیدن به لکسوس و تویوتا
    و دوما اگر مرتب توی جاده باشی و مصافتهای طولانی کارت باشه میفهمی هیچ چیز جای یه رانندگی با ارامش خاطر از خراب نشدن و عبور راحت از هر مانع و جاده ای و آفرود و گل و رودخونه رو نمیده
    اسب بخارهای بالا شتاب های پایین تر و سقف سرعت بیشتر رقبا هیچکدوم در واقعیت بکارت نمیان
    چون اخرش محبوری تا یه حدی سرعت بری و یه حدی قدرت نیاز داری مهم دوام و آفرود و با پس اندازی سیستم اطلاعات سرگرمیش هم که به نظرم از همه هم رده های خودش چ المانی چ امریکایی بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. Iman99

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نه اشتباه میکنی بهتر نیست
      تو همه موارد چه آلمانی چه امریکایی بهترین هستن

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. Iman99

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        این رو گفتم که یه چیزی رو مطلق نگی شاید به ظن تو اینطور به نظربرسه ولی چون قابل اثبات نیست پس نباید اون رو به همه تعمیم بدی
        بخصوص مثال بازار امارات که هروقت به نفعت بود مثال بازار امریکا رو میزنی ولی به این یا لندکروز که رسیدی بازار امارات مثال میزنی اونها که چندتا چندتا میگیرن که هرکدوم رو که خراب کردن برن سراغ بعدی منطق اونها اینه امارات غیر ازمین صاف و تپه های رملی و امکانات رفاهی چیزی نداره.
        اینها رو که گفتم نمی‌خوام این رو زیر سوال ببرم نه اینم شاسی بلند قابل احترامی هست و کاملا قابل قبوله ولی بهتر از اینم هست تو همه موارد بخصوص تو آفرود

        فعلا بحث نکردیم چون دوست دارم همه چی به خوبی تموم شه

        موافقم 18
        مخالفم 6
        1. Sina

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (811 ديدگاه)

          منم نگفتم در همه موارد بهترینه
          هر بررسیی که نگاه کنی میاد چندین پارامت رو در نظر میگیره امتیاز میده و در مجموع نتیجه گیری میکنه کدوم بهتره
          یک ماشین شاسی بلند اولویت اولش باید آفرود قوی؛ جادار بودن؛قدرت و جون سختی باشه
          اول باید اینهارو به بهترین نحو انجام بده بعد بره سراغ مابقی مثل شتاب صدای موتور سقف سرعت و…
          چونکه شاسی بلند رو برای اینها میخری وگرنه سدان اسپرت ها گزینه های بهتری هستن
          حالا من میگم اره این ماشین بزرگترین نیست پر شتاب ترین نیست لوکس ترین نیست اما وقتی بعنوان شاسی دوست میری سمت این ماشین میبینی از همه هم رده هاش بهتره چونکه همه چیز رو در حد اعتدال داره

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. Iman99

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه همه موارد در حد اعتدال معنی دار نیست
          درستش اینه که از هر کدوم کمی داره پس یعنی هیچکدومشون نیست
          پس زمانی که به انتخاب میرسی نگاه میکنی به اولویت خودت
          اگه آفرودر لوکس میخوای جی کلاس بهترینه
          اگه آفرودر تراک میخوای فورد و رم بهترینه
          اگه آفرودر مخصوص آفرود میخوای هامر
          اگه آفرودر نظامی میخوای برای استفاده تاکتیکی و نیرو های ارتش هاموی و جی کلاس نظامی بهترینه
          ولی اگه بگی خب یکی همه رو داشته باشه نه اصلا همچین چیزی وجود نداره مگر اینکه بخش های تخصصی مختلف وجود داشته باشن که اونها رو هم بالاتر گفتم که چی هستن
          پس میتونی بگی از نظر من این انتخاب بهتریه ولی این به معنی بهتر بودن خودش نیست و نه تنها به پای اونها نمیرسه بلکه اونهایی که گفتم از همه نظر تو تمام زمینه ها بهتر از ال ایکس هستن و تو هر زمینه ای دیگه هم میتونن بهتر باشن دلیلشم اینه که چون ال ایکس تو هیچکدوم از زمینه ها نمیتونه به پای اون گزینه هایی که گفتم برسه در عین حال از طرفی دیگه اون گزینه هایی که گفتم خیلی بهتر هم میتونن باشن چون نسخه های مختلف بیشتری هم دارن

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. امیرعلی

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      واقعا من نمی فهمم چرا هر وقت حرف به بررسی فروش لکسوس و رقبا میرسه
      میاین بازار حاشیه خلیج فارس رو بررسی می کنید و میگید چون اونجا فروش لکسوس بیشتر از رقباشه پس بهتره!!!!
      اگه منطقی بخوایم باشیم تو بازار های اروپا و آمریکا هم کسی جلوی لکسوس رو نگرفته اون جا هم بازار آزاده ولی فروش lx از رقباش کمتره
      پس با بررسی یک بازار خاص که فروش یک برند تو اون بیشتره نتیجه نگیر که اون برند بهتر از رقیباشه
      و مورد دوم واقعا چطوری سیستم سرگرمی مرسدس gls و کادیلاک اسکالید و لینکن نویگیتر رو پایین تر از این ماشین میدونی ؟؟
      در کل من قصد توهین به هیچ ژاپنی فن رو نداریم ولی وقتی میبینم یک عده با مقایسه های آبکی شون میان لوکس و اشرافیت آلمانی ها و قدرت و راحتی امریکایی ها رو زیر سوال میبرن تعجب می کنم

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ما هم واسه همین چیزا سعی میکنیم تا جایی که ممکنه بحث ایجا نشه ولی بعضی حرفا واقعا درست نیست مثل همین چیزی که جناب sina گفت.
        ما هم منطقی و محترمانه گفتیم ال ایکس قابلیت آفرود مناسب داره لوکس هم هست قیمتش هم نه خیلی زیاده و نه کم
        از هر کدوم از مواردی که هست یه مقداری ازش داره ولی نه حد اکثر اون یعنی به میزان مناسبی لوکسه راحتی مناسبی داره کلا از موارد مختلف یه مقدار مناسبی رو تامین میکنه ولی بهترین هرکدومش نیست واقعا واسه همینه که در پاسخ به اون دوستی که پیاز داغشو زیاد میکرد گفتم قابل احترامه ولی بهترین نیست درکل بهتر هم هست اینطوری بگیم چون اگه تنش ایجاد نشه بهتره وگرنه که من خوراکم بحث کردنه.

        موافقم 9
        مخالفم 6
      2. Iman99

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ن باز خوبه نوشتیم زیر سوال نمیبریمش قابل احترامه بالا رو بخون
        و پایین تر هم تو ریپلای محمد دمون بخون ببین چی نوشتم ازش دفاع هم کردم
        ی اگه یه بار یه چیزی میگم متناسب با همون
        د ادبیاتی هست که میبینم که اون قضیش فرق می‌کنه
        منظورم شما بود اگه گرفته باشی منظورم رو
        همیشه گفتن خود کرده را تدبیر نیست پس اگه همه چیز مسالمت آمیز باشه بهتره به نفع همه میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. Aran+Milan

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    جلو پنجره یکمی زشت نیس?

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. M.K karimi

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      یکم که چه عرض کنم ://

      موافقم 19
      مخالفم 5
    2. مهدی

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      یا حضرررت عباس این دیگه روی bmw رو سفید کرده😑😑😑😑

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. حسین

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        تازه یادت اومد؟
        چند سال همین جوریه.

        موافقم 2
        مخالفم 2
  5. mr.m

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    سیستم مولتی ترین اتوماتیک که امسال حرفش شد سالهاست توسط رنجروور اختراع شده و استفاده شده!
    خوبه ولی انتظارم بیشتر بود

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. یوسف

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (937 ديدگاه)

      داداش خب رنجرور سرآمد تمام شاسی هاست….. همه باید ازش الهام بگیرن….

      موافقم 3
      مخالفم 5
  6. امیرحسین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام
    تشکر از جناب دهقان
    طوفان تویوتا شروع شده🥳😅
    لندکروزر بهتر شده ولی نسل قبل این بهتر بود.
    دوستان حالتون چطوره؟یه چند وقتی بود حال کامنت گذاشتن نداشتم راحت بودین از حرف های مسخره ما نه؟😅
    جناب احمد زاده حال شما خوبه؟قبلا کرونا گرفته بودین حالتون پرسیدم فکر کنم جواب ندادیم گفتم الآن بپرسم😅
    پدال تشکر ازت که لایک و دیسلایک مثل قبل شد و الآن میتونیم کانگارو ویرایش کنیم😘

    موافقم 4
    مخالفم 8
  7. PN

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    این جور جلو پنجره ها به هم ماشینی نمیاد و این ماشین هم جزو این دسته هست

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. امیرحسین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    تو کامنت بالاییم منظورم بود که کامنترو ویرایش کنیم که کیبوردم خودکار خرفارو جایگزین میکنه،طراحی نسل قبلش بهتر بود،خیلی بهتر بود،این یکی بنظرم یکم زشت شده😬البته شاید از نظر من این شکلیه و نظر شما یه چیز دیگه باشه،طراحی داخلیش دیگه خیلی بد تر شده😅من که نسل قبلو از این بیشتر دوست دارم حالا ظاهرش که با بهتره نسبت به داخلش ولی داخلش نسبت به بیرون خیلی بدتره😅ولی برخلاف عموپ وقتی نسل جدید اس کلاس معرفی شد من هک دوست داشتمش طرحیشو.واقعا بنظرم طراحی لندکروزر خیلی بهتره چه دخل چه خارج.
    نسل قبلش👍
    نسل جدیدش👎
    اصلا قبلا این لایکو دیسلایک محدود بود انگار کلا این کامنتا یجوری شده بودند اصلا کامنتا حسو حال انگار نداشتند،اینجوری بهتره حالا بقیه دوستان یکم مراعات کنند تا دوباره محدود نشه باز،پدال جان مشکلات زیاده بزارین دوستان میان اینجا یکم از مشکلات دور بشن و فراموششون کنند و به همین چیزا سرگرم باشند و تمام دغدغشون لایکو دیسلایک باشه.بخصوص تو این اوضاع کروناوو قرنطینه وو از اینجور چیزا،آره اینجوری بهتره.آدم از اون دنیا دور میشه وارد دنیای خودرو میشه خوبه.
    جسارتا یه عرض دیگه هم داشتم خدمت عوامل محترم پدال اگه میشه این تایم ویرایش رو بردارین یا تایمشو اضافه کنین لطفا🙏

    موافقم 3
    مخالفم 4
  9. حسین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش تغییر چندانی نکرده ولی طراحی داخلی خیلی بهتر شده و خوبه.
    از ردیف دوم صندلیش هم تو نسخه vip خوشم اومد. کیفیتش از توی تصویر داره حرف میزنه. نشون میده که بعضی برندهای اقتصادی نمی تونن با بزک دوزک و مانیتور الکی زیاد ادای لوکس هارو در بیارن در حالی که داخل کابین شون از خطوط تولیدشون بوی گند می گیره.😁
    در کل به خاطر طراحی خارجی‌ امتیازش یه مقدار پایین میاد. مثلا هفت از ده

    موافقم 20
    مخالفم 14
  10. Swedish arrogant tiger

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تغییر خاصی تو نمای جلو حس نمیشه، نمای عقبش اما (به ویژه چراغ ها) بنظرم برای یه شاسی بلند لوکس فاجعه ست، شبیه کراس اوور های چینی و کره ای شده!

    موافقم 5
    مخالفم 9
  11. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کابینش مقابل اسکالید و نوگیتور و گرند واگنیر حرفی برای گفتن نداره
    عاشق اون چرم شل ول زیر دسته دنده شدم 😂
    تویوتا نکن این کار با ما

    موافقم 16
    مخالفم 15
    1. Iman99

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      انصافا تو چرم کاری کم نمیذاره وقتی یه چیز درستی هست میگم واقعا چرم کاری های دور فرمون صندلی ها راضی کنندس.

      موافقم 5
      مخالفم 7
    2. حسین

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      حرفی برای گفتن داره.آقای آمریکایی فن.

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. Aboalfazl demon

        ۲۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        با قیمتش که صد در صد بالاس . مثل همیشه از رقبای آمریکاییش در آمریکا کمتر میفروشه .

        موافقم 4
        مخالفم 4
    3. +AMG GT R)Audi R8)

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      در مورد کابین و کیفیت نمی دونم
      ولی انصافا اون چرم دور دنده خودرو رو چیپ نمایش میده

      موافقم 5
      مخالفم 3
  12. Sajjad

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    جلو پنجره کرومش خداست
    ولی با نمای جانبی کنار نمیام خطوط روی گلگیر میتونست بهتر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  13. Silent

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    کسی که کابین JeeP واگنییر و ببینه با اوضاع احوال lx کنار نمی یاد! مثل همه تولیدات تویوتا محافظه کاری و ساده سازی به اسم دوام!
    در نهایت می شه ماشین لوکس جهان سوم و ماشین تپه نوردی برا امریکا مشخصا تفاوتش با لندکروز به عنوان مدل لوکس تو چی هست وقتی جفتشون پایه سقف فلزی دارن و مانیتورهایی که رو هم سواره به اسم افرود!

    قیمت ماشین باس دید اساسا با لند چه تفاوتی داره!

    موافقم 11
    مخالفم 16
  14. حسن

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    همه چی تمومه یک منزل متحرک وامن ولوکس

    موافقم 2
    مخالفم 7
  15. امیرحسین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    واقعا جلو پنجره رو نباید مث لند می‌زدند
    نسخه قبلی ساده و زیبا بود
    یه نسخه رنگ سفید بهتر
    اما شیب به سمت پایین کاپوت خیلی بد و شبیه به ماشین های قدیمی کرده کاشکی مث شاسی های آمریکایی کاپوت هم یه خط صاف رو طی می‌کرد و بعد انحنای بهش میدادن
    در مورد کابینباید بگم از لحاظ تکنولوژی عالی حتی اینکه کلا دیجیتال شده عشق کردم و مشکلم با اینه که چرا صاف و یکدست نیست اینکه یه حالت کج و معوج بدن جذاب نیست درکل سبک لند بهتر بود
    نمره کابین به هر حال مثبت و عالیست
    فنی هم بحثی نیست دارای اسب بخار فوق‌العاده ای هست واین نشان دهنده توانایی ماشین که میتوان درکنار لوکس بودن به شما قدرت خوبی هم ارائه بده
    یه چیزی که با لکسوس حال نمیکنم اینه که نمیدونم چرا کاپوت جلو رو به سمت داخل جمع می‌کنند و تو طراحی ها به پهن بودنش فکر نمی‌کنند ولی اگه بخوان یکم عرض بدن خیلی از دید و منظر من زیبا میشه البته شاید به خاطر این که حس لوکس بودن رو شاید نمی‌خوان از دست بده
    به هرحال ماشین های شاسی با ابهت و عریض بودن زیبا هستند
    من راضیم ازش اما می‌تونست بهتر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. SF90 STRADALE

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوب شده 👍👍
    چندتا SUV فول سایز میشه نام برد که هم لوکس باشه ، هم آفرودر توانایی باشه و هم کیفیت و دوام بالایی داشته باشه ؟؟
    LX جدید همه رو با هم داره و یکی از بهترین ها در کلاس خودشه و میتونه رقبای بزرگشو به چالش بکشه

    موافقم 11
    مخالفم 8
  17. محمد

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    وسعت بازار لکسس بزرگتر از رقیبای اصلی امریکاییشه. اما من اصلا چیزی توی این ماشین نمی بینم که لااقل توی امریکا بتونه با اونا رقابت کنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. رامتین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد. موتور بهتر شده. گیربکس هم حرف نداره. انتخابم ورژن F-SPORT. طراحی از نظر من در بیرون کمی بهتر شده و در داخل کاملا برتر.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  19. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خدایی کدوم ماشین لوکسی جلوپنجرش این شکلیه ، عقبش بهتر شده ، خیلی سنگین تر شده ، نمای کناریش ابهتش فوق العادس اما نمای جلویی جلوپنجره اصلا به قشنگی نسل قبل نیست ، کابینشم خیلی محافظه کارانس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. مهدی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    کلا ظاهر lx مثل به لندکروزی میمونه که داده باشی به یه تیونر محلی که با قالب و فایبر کیت بدنه اسپرت واسش طراحی کنه . ناهماهنگ و گرون

    موافقم 5
    مخالفم 2
  21. حسین دهمرد

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    همون لندکروزش بهتر بود. البته تو کلاس خودش آمریکاییها قورتش میدن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  22. +AMG GT R)Audi R8)

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    اسکالید بیشتر دوست دارم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    چرا یکی باید اینو به لندکروز ترجیه بده ؟
    همچی لوکسم نیست

    موافقم 3
    مخالفم 2
  24. MC20

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    در قیاس با رقبای آلمانی و آمریکایی ، اگر کسی بخواد این رو بخره ، به نظر من برای دوام بیشتر و مثال زدنی اش می خره تا دیگر پارامترها چون در قیاس با دیگران از تجملات کمتر ، شخصیت پایین تر ، و سواری کسل کننده و بی هیجان ، رنج می بره . تجمل ، قرین ظرافته و تولید کنندگان ژاپنی و مشتریان حاشیه خلیج همیشه فارس ، در طول سالیان ، به دنیا نشون دادن که در ژنتیک شون ظرافت زیادی به چشم نمی خوره و در زندگی خواهان تجمل کمال گرایانه ، نیستن اما متاسفانه ، بعضی از مردم ، با بی سوادی ، افراط گرایی در مصرف رو ، تجمل می دونن که البته اسمش ، تجمل نیست بلکه اسمش ، نوکیسه گی فرهنگی یا تازه به دوران رسیدگی فرهنگی است و خوشبختانه در مواجه شدن با اصالت ناب اروپایی رنگ می بازد .

    جان کلام اینکه این وانت بزک شده ی عقب مانده ی ژاپنی که بسیار بادوام هم هست تجمل رو در کیهان شناور نمی کنه بلکه بازتاب روح محافظه کار و با استقامت مردم سخت کوش سرزمین خورشید تابان هست و . . . .

    موافقم 6
    مخالفم 8
  25. Sina10

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کابینش باید خیلی بهتر میشد ، اون لکسوسی که اکثرا کابین های زیبایی میسازه، مثلا کابین LC رو ببینید ، فوق العاده است ، چرا اونو برا این نیاوردن؟
    قیافه جلوش هم با جلوپنجره مشکی خوبه ولی فقط با جلوپنجره مشکی وبس
    البته حتما افرود خوبی داره نسبت به بقیه ولی توقع داشتم لوکس تر میشد ، قرار هم همین بود که این ماشین لوکس تر بشه
    در کا بد نیست به نظرم ولی خیلی جای کار داره
    امیدوارم پیشرانه های خوبی داشته باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  26. میثم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره
    ولی من بعنوان فن تویوتا لکسوس انتظار بیشتری داشتم
    متاسفانه برآورده نکرد
    آمریکاییها بخصوص اسکااید و گرند واگنیر ارزش خرید بینظیری دارن

    موافقم 5
    مخالفم 6
  27. میثم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    کلا به این نتیجه رسیدم فن یه برند بودن اصلا چیز خوبی نیست
    حتما این مورد رو اصلاح میکنم
    بجای تعصب و فن بودن بهتره مدلهای خوب از هر برندی رو پذیرا باشیم و ازش لذت ببریم
    البته از تو گوشی😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  28. میثم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    یکی از ماشینایی که خیلی نظر منو به خودش جلب کرده فورد ماوریکه.
    واقعا موندم چطور همچین ماشینی با این قیمت ساختن؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      رنجر هم فقط۵دهزار دلار گرون تره وخیلی بهتره.
      کلا مجبورند توی اون بازار رقابتی این قیمت هارو بدن اگر میگفت ۲۲هزار دلار همه میرفتن رنجر میخریدن چه کاریه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  29. R@m!n

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    به شخصه انتظارم بیشتر بود با این حال فکر می کنم کسانی که نسل قبل رو داشتن این ماشینم دوست دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. MjM

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (720 ديدگاه)

    توی این 2 3 سال از هر 10 تا نسل جدید خودروهای مختلف معرفی شده طراحی یکی فقط دلچسب و خوب بوده
    اینم الان از بغل خوبه و یکم بهتر از لنکروزه
    از پشت قابل قبول ولی این چراغهای متصل هم دیگه زیادی داره فراگیر میشه!
    و از جلو زشت و غیر قابل قبول!
    اون دریچه های تهویه عمودی هم تاحالا به هیچ ماشینی نیومده ک این دومیش باشه!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا