متفرقه

هشدار درباره خطرات بزرگ‌تر شدن ابعاد پیکاپ‌ها

پیکاپ های فول سایز امروزی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از هر زمان دیگری بوده و نسبت به خودروهای دیگر در جاده‌ها کاملاً به چشم می‌آیند. شاید این خودروها باب میل افرادی باشند که کاربری خوب و ایمنی بالا می‌خواهند اما بدنه بزرگ، کاپوت طویل و ارتفاع زیاد از سطح زمین باعث شده پیکاپ های امروزی به عنوان خطری برای دیگر خودروها در نظر گرفته شوند.

خودروهای بزرگ‌تر میدان دید راننده را کاهش داده و نقاط کور آن را بیشتر می‌کنند که این امر می‌تواند برای خودروهای کوچک‌تر و عابران پیاده یک خطر باشد. طبق گفته کانسومر ریپورتز، ارتفاع کاپوت این خودروها از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۱ درصد افزایش یافته و وزن پیکاپ های جدید از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ به‌طور متوسط ۲۴ درصد بیشتر شده است. این نشریه همچنین می‌گوید پیکاپ ها دارای نقاط کور جلویی هستند که ۳.۳ متر طویل‌تر از سدان ها و ۲.۱ متر طویل‌تر از اکثر شاسی بلندهای محبوب بازار می‌باشد. این امر باعث می‌شود کودکان و افراد کهن‌سال خطر زیادی را از جانب پیکاپ های بزرگ حس کنند.

کانسومر ریپورتز همچنین می‌گوید چندین پیکاپ فاقد تکنولوژی‌های استانداردی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران می‌باشند. این تکنولوژی باعث کاهش تصادفات از جلو شده و میزان جراحت‌ها را نیز کم می‌کند. شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون فاقد چنین ویژگی‌ای هستند اما فورد آن را به‌صورت استاندارد در F-150 عرضه می‌کند. تنها فورد، هوندا، نیسان و تویوتا هستند که این تکنولوژی را به‌صورت استاندارد ارائه کرده‌اند. جنرال موتورز و استلانتیس گفته‌اند پیکاپ هایشان تا سال ۲۰۲۲ حداقل دارای ترمز اضطراری خودکار خواهند بود.

تلفات عابران پیاده در ۱۰ سال گذشته ۴۶ درصد بیشتر شده که به‌طور نامتناسبی افرادی با درآمدهای کمتر، بزرگ‌سالان و کودکان را تحت تأثیر قرار داده است. راه‌حلی سریع برای رفع مشکل ابعاد بزرگ‌تر پیکاپ ها وجود ندارد اما استفاده از تکنولوژی ایمنی استاندارد می‌تواند مشکل‌گشا باشد. دولت‌ها نیز می‌توانند حداکثر سرعت مجاز در معابر را محدود کرده و زیرساخت‌های عبور و مرور عابران و دوچرخه‌سواران را بهبود بخشند. کانسومر ریپورتز می‌گوید احتمال اینکه خودروسازان برخلاف میل خریدارانِ خودروهای بزرگ‌تر عمل کنند بسیار کم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    جداً پیکاپ‌ها و SUVهای آمریکایی بیش از حد بزرگ هستند ، درسته که جُسه‌ی مردم آمریکا زیادی آنُرمال هست ولی آخه در این حد !

    دوستانی که دیدند میدانند پیکاپ‌هایی همچون هایلوکس یا حتی لندکروزر در برابر پیکاپ‌ها و SUVهای آمریکایی بچه به نظر میان !

    والا من موندم چطور رانندگی و جاپارک پیدا میکنند !
    خودروی بزرگ خوبه اما فقط برای جاده و سفر و در شهر عذاب جان راننده هست ، حالا چه پرادو یا سانتافه باشه چه رم یا سیلورادو و سابربن !

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Iman99

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      واسه همینه بهشون میگن پیکاپ تراک تقریبا در حد کامیونت بزرگ و پهن هستن تو طبیعت بزرگ امریکا هم هم فقط یه چیزی مثل همینا جواب میده پراید وانت جواب نمید دیگه از فورد اف ۱۵۰ رپتور به بالا فقط تا اف ۲۵۰ اف ۳۵۰ و…

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        حتی تا فورد f-850هم دارن!! که در واقع کامیونه تا یه وانت!😂…

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. Nima+RST

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دوست عزیز امریکایی ها بزرگ چثه نیستن
      میانگین قد مردم ایالات متحده حتی جزو ده کشور اول دنیام نیست
      اون اروپایی ها که هاچبک فسقلی میخرن از همه بزرگ جثه ترن
      بحث مربوط به بزرگ بودن جاده هاست نه افراد

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        اره بلند ترین انسان های دنیا هلندی ها هستن با میانگین قد ۱۸۶ سانت

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اونا بلند نیستن تیر برقی هستن برای خودشون!

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب تو ژاپن حتی برای ساخت خونه هم صرفه جویی میشه و خیلی از توریستا میرن اونجا از این شکایت دارن چرا هتل‌ها یا خونه ها اینقدر کوچیکه! اونوقت تو آمریکا فقط قسمت منتهن نیویورک بیشتر از ۱۹۰تا آسمون خراش بالای ۱۸۰متر داره!! جاده هاشونم حداقلش ۳متر برای محدوده های شهری تا ۳,۶متر برای اتوبانا پهنا داره،با این اوصاف دیگه مشکلی از بابت این چیزا ندارن…

      موافقم 6
      مخالفم 0
    4. mahan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      نوید جان من 2 سال لوس انجلس بودم و چندتا ایالت رو گشتم خیابان های امریکا خیلی پهن هستش و اکثرا توی محله ها پارکینگ وجود داره مثل اینجا نیست که طرف یک 6واحده میزنه نصفش پارکینگ ندارن و پارکینگ های طبقاتی و زیرزمینی بزرگی داره و اکثرا کنار خیابون پارک کنی جریمه میشی و برای همین پارکینگ میبرند من خودم چندبار جریمه شدم بعد دلیلش و فهمیدم و تابلو رو دیدم کمتر جای پارک بیرون وجود داره و مردمش بسیار منظم رانندگی می کنند مخصوصا داخل شهر فقط گاهی غروب و شبا توی اطراف هتل و بار و مکان های تفریحی یک ترافیک ریز میشه اونم همه پارکینگ دارند توقفشون بیشتر برایرفتن سمت پارکینگه!
      و اما من یکی خودم عاشق این دیگه هر چه بزرگتر هر چه قویتر هر چه ژهن تر ژر مصرف تر بهتر هستم.وقتی با f150 رانندگی می کنید یا با اس یو وی های امریکایی مثل تاهو و اسکالید و سابربن و اکسپدیشن حس قدرت طلبی و بزرگی میگیری و این با روحیه امریکایی و بعضیا خیلی سازگاره توی سدان هاشون هم همینه یه مدت فورد تاروس داشتم ابعادش بسیار بزرگ بود و ارتفاعش یکم از توسان پایینتر بود و برای خودش شاسی بلند محسوب میشد و این استایل بیشتر بخاطر حس و فرهنگشون هست البته امروزه کمتر شده

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        درسته ماهان جان
        لوس‌آنجلس یا میامی و تگزاس خیابان‌های پهنی دارند اما شهرهایی مثل نیویورک یا سانفرانسیسکو یا واشنگتن یا دیترویت و . . . که خیلی ترافیکی و تراکم جمعیت بالایی دارند .
        البته یه دوستی میگفت آمریکایی‌ها برای کوچکترین کار ممکن هم ماشین مخصوص خودش را میسازند و تنوع بالا در آمریکا هم برای همین است و نه اینجا که از وانت پراید تا پیکان و نیسان یا مزدا برای تمام کارها مورد استفاده قرار میگیره !

        من که دیگه به یه حدی رسیدم از ترافیک و جای پارک که میخوام برنامه‌ام را بگذارم مدتی روی دوچرخه‌ سواری و کمتر از خودرو استفاده کنم !

        از باقی دوستان هم ممنون که نقد مهربانانه داشتند ❤ .

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. mahan

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          البته نوید خان من یک کامنت دیگه هم نوشتم منتها نمی دونم چرا تائید نشده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. ehsan fa

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      هایلوکس آره ولی لندکروز تقریبا هم اندازه پیکاپ هاس از اونا کمی کوچیکتره نه خیلی. پیکاپ ها دارن اندازه خاور میشن دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        موندم کدوم عاقلی میاد میگه لندکروزر از هایلوکس بزرگتره!!!!؟ برادر طول هایلوکس ۴۰سانت بزرگ تر از لندکروزره از نظر ارتفاع ۱۵سانت کوچیکتره از نظر طولی هم حدودای ده،۱۵ سانتی اختلاف دارن(عرضو نمیدونم کدوم بزرگتره)
        تنها فکری که به ذهنم میرسه اینه که لندکروزرم ندیدی!چه برسه به پیکاپ آمریکایی!😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 2
    6. mahan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ادامه حرفم رو بزنم نوید جان من رفتم گفتم نصفشو بعدا می‌نویسم.باور کن رانندگی با اس یو وی خیلی راحت تره تو شهر اصلا اعصاب خوردی نداره.باور نمی کنی!چند سال پیش پانامرا گرفته بودم توی کوهستان دیلمان از ارتفاعات لاهیجان.فکر می کنی احتمال اینکه یک پانامرا با سرعت ۳۰ داره برمیگرده و یک پراید در حال فیلم گرفتن ازش بهش بزنه چه قدره ؟اگه بدشانسی منو کنار بگذاریم احتمالش فکر کنم کمتر از ۱۰درصد بشه.طرف گفته داشتم از ماشینتون فیلم میگرفتم حواسم نبود زدم.یا اینکه توی چهارراه پشت چراغ قرمز ملت رو می‌دونی که یه چیزی میشنوند تا 🍫 شو درنیارن ولکن نیستن بخاطر اینکه مثلاً وقتی نزدیک ۷۳۰میشید آهنگ کم میشه و هشدار میده رو تست کنه میماله به ۷۳۰ادم.توی جاده های دوطرفه تنگ معمولا روستایی تو اصلا بهترین کراس اور آلمانی رو داشته باشی اما طرف با پراید داره انتحاری میاد تو لاینت بره تو دلت ولی اگه است یو وی داشته باشی جرئت نمیکنه.توی میدون های شلوغ وقتی خرتوخره یکم ماشینت مدل بالا باشه میان تو دلت و راه نمی‌دن میدونید که نمیزنی ماشین رو به چوخ بدی.ازین گذشته ما مردان آریایی اهل خیر ما مردان خدا اگه تو ساحلی دخترانی از سرزمین ما ماسینیون گیر کنه. کیه که در ثواب توی صف اول باشه و کمک کنه و این بنده خدا هارو از چنگال دیو و دد و گرگ نجات بده؟😂😂کدوم ماشینه که می‌تونه تو ایران تو فرشته حق سری ۵ و Eکلاس و cکلاس رو بخوره؟یجور جلوی cکلاس وایسه که بدبخت دیده نشه اصلا!😂کدوم ماشینه که بدون اینکه مثل ماشین های آلمانی این قدر ناز و تیتیش مامانی باشه این جذابه؟نه به وانت قدیمی و خز شده کدوم ماشینه که می‌تونه نه به آلاچیق بگه و پشتش با رفقا لژ غیرخانوادگی تشکیل بدی؟😂😂
      کدوم ماشینه که وقتی ترافیک داره کلافه می‌کنه از جدول میپری مسیر زندگیت رو عوض میکنی و عمرت هدر نمیره،😐😐.
      آیا ایمان نمیاری؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        ماهان جان
        شاسی‌بلند ژاپنی دارم و همه چیز را میدانم ولی بخدا فقط برای خارج از شهر استفاده میکنم و اون اوایل که گرفته بودمش با رانندگی تو شهر کلافه شده بودم بخصوص شهری مثل تهران که هر کاری هم بکنیم آخرش از چهار طرف میمالند به ماشینت یا در ترافیک لایی‌کشی‌ها یا پارک کردن‌ها بیچاره میکنه آدم را که به داشتن یه ماتیز و کوچیکیش فکر میکنی که چقدر میتونه کاربردی‌تر از شاسی‌بلند و حتی سدان‌ها باشه !

        آلملنی‌هایی را که نام بردید ، بارها گفتم اصلاً به درد شرایط کشور ما نمیخورند مگر اینکه حوصله‌ی شرایط نگهداریش را داشته باشید !

        یه رفیق دارم که کلاً تاکسی دائم دربست کرده و ماهیانه باهاش حساب میکنه و میگه جونم راحت شده از خیلی از مسائل !

        خودم هم که فعلاً گیر کردم بین دو راهی خرید و استفاده از دوچرخه برقی یا خیر !!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
    7. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      مشکل اینه که احتمالا هایلوکس رو با سیلورادو HD یا f 250 مقایسه میکنید خب مشخصه کوچک تر بنظر میاد. ولی اگه با هم رده خودش مثل رنجر مقایسه بشه باز هم چنین مشکلی پیش میاد؟
      مهم کلاس های بدنه ست که تو یک سری کلاس ها فقط خود آمریکایی ها حضور دارن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    8. Navid_bivaN

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      اولش برا منم عجیب بود. ولی زود برات سایزشون عادی میشه. جا پارک هم با ایران فرق داره. مشکل جای پارک پیدا کردن فقط در بعضی جاهای شلوغ هست، ولی مشکل اندازه برای پارک نداری. پارکینگها در پلازا جلوی فروشگاه ها قرار داره یا پارکینگ طبقاتی در نقاط شلوغ شهر. کنار خیابون پارک نمیکنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    (هرچه بزرگ تر بهتر!)،اصلا به ماشین کوچیک یا متوسط علاقه ای ندارم، تازه عرض جاده های آمریکا تقریبا ۳,۶متره واقعاً حیفه یه کشتی رو کوچیک کنی،بلایی که درنهایت سرشون اومد توی بحران اقتصادی سال ۱۹۷۰😢،اما خب خوبه کانسومر ریپورتز حداقل مخالف این اندازه ها نیست فقط ایمنی میخوان،که اونم حل شدنیه…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اینارو ولش اون دو تا تی ار ایکس تو عکس سوم چه دلبری میکنن 😍

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        هیچی اون کامیون ۶چرخ عکس آخری نمیشه!😍😍
        رم واقعاً محشره…

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          فرض کن یه چلنجر داشته باشی یه تی ار ایکس با دورانگو و چارجر با هر کدوم میتونی کل هرکی رو بخوابونی

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یه مجموعه از بهترین هارو داری اون موقع!😍
          ماشین های دوج و رم از بهترین ها هستن⁦❤️⁩

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          خرجش میشه یه اونتادور

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آونتادور هم خوبه اما وقتی یه جماعت لات داشته باشی دیگه اون به چشم نمیاد!😂

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. Ninja

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          🤣

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      آره بابا فقط یه تشخیص عابر و ترمز اضطراری می‌خواد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا 👌

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. میثم

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    این تویوتا تاندرا که همه میگن فسیل و دایناسور و … بطور استاندارد این تجهیزات رو ارائه میده
    ولی همه ظاهر رو میبینن که خوشبختانه اونم داره نسل جدیدش میاد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. ایران

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    پیکاپ اول آمریکایی بعد ژاپنی بقیه جلوی اینا هیچن ولی من پیکاپ های بزرگ مثل رم trx رو واقعا دوست دارم

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      عه پس که اینطور تو تی ار ایکس رو دوست داری من اصن دوسش ندارم
      عاشقشم هر روز هم عاشق تر میشم 😜

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. Reza

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    پیکاپ فقط و فقط فورد F150 رپتور

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. R@m!n

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم این مشکل تقصیر عابرین پیادست و هر کی از زندگی تو آمریکا ناراحته می تونه جمع کنه بره جایی که ماشین کوچولو هست 😜

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      والا

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mahan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اول آقا سلام و ارادت ستون کم پیدایی؟
      دقیقا باور کن سدان فول سایز هم داشته باشی ایرانی جماعت جوری بپشتت میچسبه انگار می خواد ماشین رو انگشت کنه یا بوق و چراغ بدی نمی‌فهمه همین طوری میاد تو لاینت اصلا هم با این قانون خودرو های نامتعارف به هیچ جاشون هم نیست.عابرپیاده های الان هم ماشاالله عابر نیستن انتحاری هستن.تنها ماشین های که با خیال راحت میتونی تو جاده رانندگی کنی همین است یو وی ها هستش که متاسفانه آمریکاییش رو هم که نداریم ولی جدا این جا خارج نیست هر جا می خواهید میتونید پارک کنید (البته مثال میزنم این قدر بیشعور نیستم)شما یک سدان و کراس اور تیتیش مامانی رو تو پارکینگ هم بگذاریم میمبینید مالیدن و ساییدن ولی مورد داشتیم طرف با اس یو وی وسط خیابون گذاشته کسی جرئت نزدیک شدن ندارد!شما ماکان هم بشینید تو جاده های تک لاین دو طرفه روستایی و خارج شهری میان او سکوت بار ها دیدم طرف میاد تو دهنت آخر خودت باید کنار بکشی ولی با اس یو وی کافیه با راستش تجاوز بکنی طرف میزنه کنار.عابرین هم بقولت خودشون باید حواسشون باشه اکثرا هم جلو نمیان.کافیه یکی برات تخس بازی دربیاره دو تا فرمون بدی سکته کرده.همین نیم ساعت پیش داشتم از خارج شهر میومدم یک دختر با ازین تیبا هاچ‌بک ها داشت بد راه نیومد جو گرفته بودم از اینه داشتم میدیدمش دیدم کلکل داره می‌کنه اومد از طرفم رد بشه فرمون رو کج کردم گاز دادم ترمز دادم لاین وسط بود دیدم از رو نمیره فرمون رو کج تر کردم و یک معکوس کشیدم هدایتش کردم یک لاین دیگه بعدش دیگه طرف ما نمیومد از لاین کناری راهشو رفت.شما خودت بگو بجز است یو وی با چی می خوای مردمو سرجاشون بنشونی.حالا فکر کن سابربن و اسکالید وارد می‌شدند بهشت میشد

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        آقا ما زیر کفشتیم پاتو بلند کنی مارو می بینی 😂❤

        بی شوخی هم خییییییییییییییییییلی درگیر کارم هم جو سایت تو این چند وقته خوب نبوده ترجیح دادم کمتر کامنت بزارم.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          آقا جدا خوش حال شدیم.تا باشه کاروبیزینس باشه به سلامتی.
          اگه از اسفند با هم میرفتیم میکاشتیم و پرورش می‌دادیم الآن داشتیم برداشت میکردیم از الان پنج‌شنبه جمعه ها ساحل بی ساقی صفا ندارد ،😂😂😂فصل فصل لب کارون چه گل بارونه،😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          😂😂😂😂

          نیومدی دیگه آقا، تیم تکمیل بود فقط یه بیزنس من می خواست کار مارکتینگو گردن بگیره 😂 الان تو سواحل میامی بودیم داشتیم تعریفی جدیدی از عشق و حال ارائه می دادیم 😂

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😂😂😂والا بیخود تعلل کردیم.کار نقدیم بود و نیاز به مالیات هم نداشت فقط مشکل این بود که اون بیزینسمن بیچاره که بارنامه به اسم اون باید بخوره یکم کمیابه،😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. mahan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      با سلام و ارادت رامین جان.کجایی سلطان؟پیدا نیستی ستون.بعداز ظهر یک کامنت نوشتم برات متاسفانه نمی دونم چرا امروز چندتا از کامنت عام تائید نشد البته میدونم سلطان تائید نشدن کامنت با اختلاف خودمم ولی همینم تائید بشه احوالتو جویا بشیم خودش خوبه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. charger

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    <>
    .
    مثل همیشه عشق و حالش مال پولداراس مرگ و میرش مال بدبخت بیچاره ها

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    عابران پیاده محترم لطفا حواستون رو جمع کنید. TRX از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است.
    کانسومر ریپورتز هم فوق العاده نشریه مزخرف و چرتی هست. فقط برند های خودروسازی رو زیر سوال می بره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یه زره خودرو های امریکایی باید کوچیک تر بشن به نظرم خیلی بزرگ هستن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کوچک شدن از نظر من یعنی از دست دادن ابهت! الان یه نگاه به تیرکس بنداز،این بزرگیشه که ابهتشو به رخ می‌کشه کوچیک بشه چه فایده‌ای داره حالا چه تیرکس چه باقی ماشین ها؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. حسین

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    جنرال موتورز و داج با اون عظمتشون یه ترمز اضطرااری و تشخیص عابر ندارن.اونوقت نیسان و تویوتا دارن.من این پیکاپ بزرگاشونرا دوست دارم اما بنظرم همشون باید ترمز اضطراری و تشخیص عابر رو داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    اصلا پیک آپ یعنی گنده وهیکلی مخصوصا از نوع آمریکایی از طرفی با پیشرفت علم این تصادف رو کاهش میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خوب هر خودرویی برای یک چیزی درست شده و کاربرد خاصی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یاس ی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یدونه رپتور یا تی رکس بدون ترمز اضطراری و رادار بدین به من، قول میدم خودم حواسم به عابرین پیاده باشه. ماشینهای دیگه خودشون میرن کنار. مگه میشه تراک آمریکایی را کوچکتر از این تصور کرد !!!!!! یکبار چابهار یدونه تاندرا یا تاکوما دقیق خاطرم نیست، پشت سر لندکروزر پارک کرده بود اگر دروغ نگفته باشم تقریبا یک برابر بزرگتر بود. کاپوت دقیقا جلوی صورت من با 178 سانت قد بود. احساس کردم چقدر ضعیفم در مقابلش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاس ی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    الان که فکر میکنم تاکوما بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Jamshid

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (908 ديدگاه)

    یه مقاله هم راجع جمس سابربن آقا سامان ملقب فسقلی بسازید واقعا می‌خوام بدونم لوازم چی داره اون سیستم تعلیق با اون هیبت چیا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا