موتورسیکلت

دوک در میلان، جاده صدایتان میزند

تا قبل از سال ۲۰۱۱ و تا قبل از آنکه کمپانی اترشی KTM از اولین محصول شهری خود رونمایی کند، هیچ‌یک از موتورسیکلت دوستان و علاقه‌مندان به این صنعت تصور این را نمی‌کردند که برندی که بیشتر به دلیل قهرمانی‌هایش در مسابقات مختلف موتورسیکلت‌سواری جهان، مشهور شده بود و فقط موتورسیکلت‌های آف‌رود و مسابقه‌ای تولید می‌کرد، درزمینه موتورسیکلت‌های جاده‌ای هم حرفی برای گفتن داشته باشد و یا اصلاً قصد تولید چنین محصولاتی را داشته باشد اما تنها با گذشت پنج سال از تولید دوک ۱۲۵، حالا همه ما این کمپانی اروپایی را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های شهری و جاده‌ای پذیرفته‌ایم.

KTM 1290 Super Duke GT
KTM 1290 Super Duke GT
کمپانی KTM حالا دیگر مهمان بیشتر نمایشگاه‌های معتبر دنیا است و به این راحتی‌ها یک نمایشگاه بزرگ را برای معرفی و عرضه محصولاتش از دست نمی‌دهد؛ پس طبیعی بود که همه ما منتظر حضور این مهمان اتریشی در نمایشگاه میلان باشیم اما این حضور خیلی پررنگ‌تر از پیش‌بینی‌های ما بود و KTM سورپرایزهای بزرگی برای بازدیدکنندگان از غرفه خود داشت.

KTM 1290 Super Duke GT
KTM 1290 Super Duke GT
کی‌تی‌ام سوپر دوک ۱۲۹۰ جی:
یکی از جذاب‌ترین محصولات این کمپانی در نمایشگاه میلان، دوک ۱۲۹۰ بود. اگر کمی با خانواده محصولات دوک آشنایی داشته باشید از کیفیت فوق‌العاده آنها با خبر هستید، اگر هم خیلی با این خانواده آشنایی ندارید کافیست نیم نگاهی به بررسی دو محصول دوک ۱۲۵ و دوک ۲۰۰ که در بازار کشورمان موجود هستند بیندازید (در قسمت دوم بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران که در همین سایت پدال منتشر شده، بررسی شده‌اند) و تصور کنید که اگر چنین موتورسیکلتی به یک انجین بالای هزار سی‌سی مجهز شود چه می‌شود.

KTM 1290 Super Duke GT
KTM 1290 Super Duke GT
با یک دوک زیر ۵۰۰ سی‌سی هم می‌توانید از سواری خود در جاده‌های شهرتان لذت ببرید پس KTM پا را فراتر گذاشته و در میلان از موتورسیکلتی رونمایی کرده است که می‌توانید برای مسافرت رفتن و پیمودن مسافت‌های طولانی روی آن حساب باز کنید.

KTM 1290 Super Duke GT
KTM 1290 Super Duke GT
این موتورسیکلت که KTM آن را سوپر دوک ۱۲۹۰ جی‌تی نام‌گذاری کرده به یک انجین دو سیلندر قدرتمند V شکل با حجم ۱۳۰۱ سی‌سی مجهز شده که می‌تواند نیروی محرکه مورد نیاز برای پیمودن جاده‌ها و پستی بلندی‌ها مسیر در یک سفر طولانی‌مدت و بین‌شهری را برای شما فراهم کند پس به نوعی می‌توانیم بگوییم که این محصول جدید یک موتورسیکلت تراولر است که شباهت‌های زیادی هم به موتورسیکلت‌های اسپرت تورینگ دارد و نه یک نیکد.

KTM 1290 Super Duke GT
KTM 1290 Super Duke GT
البته برای یک سفر طولانی‌مدت فقط به یک انجین قدرتمند نیاز ندارید، ویژگی‌هایی همچون فرمان پذیری راحت، بدنه مقاوم، ترمزها و سیستم تعلیق مناسب، لاستیک‌های مناسب و بسیاری از ویژگی‌های تأثیر گذار دیگر است که برای یک رانندگی ایمن و لذت‌بخش، حیاطی است؛ به نظر می‌رسد که سوپر دوک بیشتر این ویژگی‌ها را در درون خود جا داده است.

یکی از ویژگی‌هایی که مهندسین این کمپانی خیلی روی فراهم کردن آن تأکید داشتند بدنه و اسکلت‌بندی محکم برای کم کردن آسیب‌های احتمالی در هنگام بروز تصادف است، ویژگی که یکی دیگر از نقاط قوت این موتورسیکلت اتریشی به حساب می‌آید. همچنین این موتورسیکلت به حباب روی فرمان مجهز شده تا راننده بتواند در مواقع لزوم و برای کاهش تأثیر باد مقابل، سر خود را درون آن خم کند.

مهم‌ترین نقاط قوت سوپر دوک ۱۲۹۰ جی‌تی:

  • انجین دو سیلندر V شکل به حجم ۱۳۰۱ سی‌سی.
  • حداکثر قدرت: ۱۷۳ اسب بخار.
  • حداکثر گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر.
  • وزن: ۲۲۸ کیلوگرم.
  • مجهز شده به سیستم تعلیق نیمه فعال.
  • بدنه فوق‌العاده مستحکم و مقاوم در برابر حوادث و سوانح احتمالی.
  • مخزن سوخت ۲۳ لیتری.
  • چراغ و راهنماهای LED.
  • ترمزهای ABS.
  • لاستیک‌های مناسب که حتی در هوای بارانی فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند.
  • استاندارد سطح آلایندگی یورو ۴.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ورود بعضی چیزها که میشه ازشون خیلی لذت برد (حداقل مردمو دلگرمو مشغول این لذتهای درست کرد) ممنوعه و یا اونقدر تعرفه و… (غیر منطقی) به قیمتش افزوده میشه (دلال ها وسودجویان هم خیلی تاثیر گذارن) که فقط عده ای خاص و ثروتمندان میتونن ازشون لذت ببرن ، درصورتی تو دنیا قشر متوسط (بیشترمردم) هستند که از این چیزها لذت میبرن

    سپاس از آقا بیژن دولت سرایی ودیگر دوستان که مقاله هارو ارائه میدنو داغ دلمونو روزی چندبار تازززه میکنن
    خدایا باعثو بانیه مشکلات کشورو اگه هدایت نمیشن نابودشون کن
    ***(ماروهم هدایت کن تا اگه روزی به پست ومقامی رسیدیم خودمونو گم نکنیمو باعث پیشرفت کشورمون بشیم)*** آمیییییییییییییین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      کویر ما با سابقه 40 سال هنوز یک موتور 100درصد ایرانی نمیتونه تولید کنه
      یا طراحیش برای شرکت های بزرگه یا قطعاطش رو وارد میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    موتور های اروپایی (دوکاتی . ktm . دوک . بی ام و و…) لایک +
    موتورهای ژاپنی (یاماها . سوزوکی . کاوازاکی و..) دیس لایک –

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M.R.K

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      موتور های هندی هم -+ !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    موتور خوب و باکلاسیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا